نسیم گیلان - آخرین خبر / بر اساس اعلام روابطعمومی اُکالا رکورد فروش روزانه در صنعت خرید آنلاین سوپرمارکتی بار دیگر توسط اُکالا شکسته شد. طبق این گزارش اُکالا در روز 29 آبان با ثبت و پردازش 246 هزار و 102 سفارش در یک روز، رکورد پیشین صنعت که در 2 اسفند 1403 توسط همین پلتفرم با 212 هزار سفارش ثبت شده بود را بار دیگر جابهجا کرد.

فعالیتهای ارتباطی و تبلیغاتی اُکالا که این روزها با پیوستگی و انسجام بیشتری در حال اجراست در کنار تقویت قابل توجه زیرساختهای فنی و عملیاتی، جایگاه این پلتفرم از گروه صنعتی گلرنگ را بیش از پیش در ذهن مردم تثبیت کرده است. اُکالا در روز 29 آبان 1404 و در پی اجرای کمپین سراسری «رایگان میرسونمش» با ثبت 246 هزار و 102 سفارش توانست به فروش 140 میلیارد تومانی در یک روز دست پیدا کند و رکورد مهم و تازهای در بازار آنلاین کالاهای سوپرمارکتی ایران به ثبت برساند. اُکالا در ساعات اوج فروش این روز با پردازش 10 سفارش در ثانیه و رشد ترافیک 73 درصدی نسبت به روزهای عادی بار دیگر رکورد پیشین صنعت که در 2 اسفند 1403 توسط همین پلتفرم با 212 هزار سفارش ثبت شده بود را بار دیگر جابهجا کرد. ثبت چندبارهی رکورد فروش روزانه صنعت توسط اُکالا نشان از تثبیت جایگاه این پلتفرم به عنوان رهبر بازار آنلاین محصولات سوپرمارکتی دارد.
مشارکت و همراهی بیش از 120 برند FMCG
در این کمپین بیش از 120 برند مطرح FMCG با اُکالا مشارکت داشتند و به در مجموع 2315 قلم کالا در تمام گروههای محصولی با تخفیفهای ویژه به کاربران عرضه شد. گروههای کالایی لبنیات، تنقلات، نوشیدنی، خواربار و نظافت منزل به ترتیب بیشترین سهم از فروش را در این روز به خود اختصاص دادند. مزیت «ارسال رایگان بدون قید و شرط» و حفظ کیفیت سرویسدهی و پشتیبانی اُکالا، از محرکهای اصلی استقبال کاربران از اُکالا در این روز بودند.
پیچیدگی عملیاتی و موفقیت 97 درصدی پردازش و ارسال سفارشها
تفاوت اصلی صنعت آنلاین محصولات سوپرمارکتی در مقایسه با سایر شاخههای تجارت الکترونیک، مسئله ارسال سریع و پیچیدگی عملیاتی آن است. حفظ کیفیت سرویسدهی و تحویل موفق بیش از 97٪ سفارشها در این روز نتیجهی همکاری و همافزایی مجموعهای از تیمها و ذینفعان بود. در واقع ثبت رکوردی در این اندازه فقط جنبه فروش و بازرگانی ندارد و با 100٪ پایداری در زیرساخت، توان لجستیکی بالا با همکاری 12 هزار سفیر از ناوگان الوپیک، هماهنگی بالا با بیش از 3250 سوپرمارکت و فروشگاه زنجیرهای در 248 شهر از 31 استان و همینطور یکپارچگی تیمهای عملیات و پشتیبانی بهدست آمده است. ثبت این رکورد دستاوردی در راستای ماموریت اصلی اُکالا یعنی ارائهی تجربهای مطمئن در خرید آنلاین سوپرمارکتی رای تمام ایرانیان است و استاندارد تازهای برای بازار آنلاین کالاهای تندمصرف ایران تعریف میکند.
