سه شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۴
فرهنگی

برگزاری جلسه هم‌اندیشی "مدرسه اولیا" با رویکرد نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی در آموزش و پرورش گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان: گسترش عدالت و توزیع عادلانه فرصت‌های تربیتی و آموزشی، مهم‌ترین اولویت دولت وفاق ملی و مطالبه‌ای جدی از سوی مقام معظم رهبری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان: گسترش عدالت و توزیع عادلانه فرصت‌های تربیتی و آموزشی، مهم‌ترین اولویت دولت وفاق ملی و مطالبه‌ای جدی از سوی مقام معظم رهبری است.
نسیم گیلان -
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان، جلسه هم‌اندیشی "مدرسه اولیا" استان گیلان در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی استان،‌ امروز دوشنبه ششم مرداد 1404، با حضور نرگس دستیار مدیرکل آموزش و پرورش استان، جمعی از مسئولان ، نمایندگان انجمن اولیاء و مربیان و ، در سالن جلسات شهید حق بین اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.
عدالت آموزشی؛ رویکرد محوری نظام تعلیم و تربیت
در این نشست، نرگس دستیار مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، با اشاره به اهمیت تحقق عدالت آموزشی به عنوان راهبرد اصلی دولت چهاردهم، اظهار داشت:
«برگزاری چنین جلساتی در مسیر نهضت توسعه عدالت آموزشی و پرورشی، فرصتی بی‌بدیل برای گفت‌وگو، همفکری و ارتقاء سطح همگرایی خانه و مدرسه است. گسترش عدالت و توزیع عادلانه فرصت‌های تربیتی و آموزشی، مهم‌ترین اولویت دولت وفاق ملی و مطالبه‌ای جدی از سوی مقام معظم رهبری است.»
وی تأکید کرد:
«آموزش و پرورش امروز، دیگر یک دستگاه صرفاً خدماتی نیست، بلکه مسئله‌ای کاملاً ملی است که سرنوشت فردا و جایگاه ایران عزیز را رقم می‌زند. این اتفاق ارزشمند، مرهون تأکیدات مقام معظم رهبری، توجهات ویژه دولت وفاق ملی و سیاست‌گذاری عالمانه مدیریت ارشد استان به ویژه استاندار محترم گیلان است.»
تعامل خانه و مدرسه، رمز تحقق عدالت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد:
«استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان، ایجاد بستر گفتمان سازنده میان والدین و کادر مدرسه و بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی، زیربنای عدالت آموزشی و کلید رفع بسیاری از مشکلات جاری در حوزه دانش‌آموزی، فرهنگی و پرورشی است.»
ایشان محور دیگر سخنان خود را ضرورت توجه به آموزش خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان و تصریح کرد:
«اگر آموزش خانواده اولویت و دغدغه همه ما باشد، بسیاری از مشکلات اجتماعی در نطفه خاموش خواهد شد و دانش‌آموزان ما در محیطی ایمن، بانشاط و پیشرو آینده خود را خواهند ساخت. خانه و مدرسه باید همرنگ، همدل و مکمل در مسیر تربیت نسل بااخلاق، با ایمان و دانا باشند.»
فرصت‌سازی برای مشارکت همه‌جانبه و حرکت به‌سوی مدرسه عدالت‌محور
دکتر دستیار با اشاره به ظرفیت‌های قانونی و راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود:
«افزایش مشارکت‌ها در شش ساحت تربیتی، نگاه عادلانه به توزیع امکانات، و فعال‌سازی ظرفیت اولیا و مدارس، به ارتقای کیفیت آموزش، تربیت فرزندانی شایسته و تحقق عدالت تربیتی منجر می‌شود.»
نمونه‌های عینی تعهد و ایستادگی فرزندان این سرزمین
مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویدادهای اخیر منطقه و مقاومت ملت، خاطرنشان کرد:
«جنگ 12 روزه، بار دیگر نشان داد که فرزندان این مرز و بوم پای ایران عزیز ایستاده‌اند و با تمام توان از موجودیت و استقلال کشور خود دفاع می‌کنند. این روحیه ایثار، نتیجه تربیت فکری، فرهنگی و اعتقادی در مدرسه و خانه است.»
وی با نقل قولی از رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:
«همان‌گونه که جناب آقای دکتر پزشکیان اشاره کرده‌اند، ما بایستی فرزندانمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که در کشور خود بمانند و با مسئولیت‌پذیری و دانش خویش، در آبادانی و تعالی میهن عزیزمان سهیم باشند.»
تأکید ویژه بر سیاست‌های کلان دولت وفاق ملی و مطالبه رهبر معظم انقلاب
دستیار خاطرنشان کرد:
«ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در دولت چهاردهم و شعار دولت وفاق ملی، نتیجه انسجام نگاه‌های ملی و استانی و اجرای سیاست‌های تحول‌محور است. امروز، آموزش و پرورش به فضل الهی و حمایت رهبر معظم انقلاب، تصمیم‌ساز و مطالبه‌گر جدی کشور است.»
این جلسه با حضور، گفت‌وگو و استقبال اعضا و حاضران، در فضایی صمیمی و امیدبخش، نقطه عطفی در توسعه عدالت آموزشی و ارتقای همدلی و انسجام جامعه تعلیم و تربیت استان گیلان قلمداد شد.

نسیم گیلان

نسیم گیلان


نظرات شما