نسیم گیلان - ad / مازندران به عنوان یکی از استانهای شمالی پر مسافر و پرجمعیت، جایگاه مهمی در صنعت کشاورزی و گردشگری کشور دارد. فرقی نمیکند کسبوکار شما در کدام یک از شهرهای این استان قرار دارد، از نکا تا رامسر، کاربرد پ نل پیامکی مازندران در بهبود میزان فروش و افزایش درآمدتان را بهتر است دست کم نگیرید. با استفاده از پنل اس ام اس میتوانید کسبوکار خود را هم به ساکنان بومی و هم به گردشگران و مسافران معرفی کنید و ارتباط موثری با مشتریان برقرار نمایید. همچنین با ارسال پیامک انبوه در استان مازندران میتوانید تحولی در صنعت توریسم ایجاد کنید و با افزایش احساس رضایتمندی، میزبان گردشگران بیشتری باشید. در این مقاله از آخرین خبر قصد داریم به تاثیر پنل ارسال پیامک مازندران در بهبود کسبوکارها و مشاغل این استان از کشاورزی گرفته تا توریسم بپردازیم تا با آگاهی کامل نسبت به استفاده از این استراتژی مهم تبلیغاتی اقدام کنید.
پنل پیامکی در مازندران
پنل اس ام اس مازندران یک ابزار قدرتمند برای جذب مشتریان بیشتر، ایجاد مشتریان وفادار و افزایش میزان فروش است. چه دارای یک کسبوکار محلی باشید و چه به عنوان یک هتلدار مشتریان شما در استانهای ساکن باشند، این سامانه میتواند راهی ساده، کمهزینه و پربازده در گسترش درآمد شما ارائه دهد.
استان مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی، تنوع فرهنگی و طبیعت بکر میتواند بستر مناسبی برای شکلگیری کسبوکارهای متنوع باشد. از این رو، شما میتوانید علاوه بر تبلیغات انبوه یا محلی از این روش برای جذب سرمایه، مشتری، ارائه خدمات متنوع و انواع اطلاعرسانیهای مهم استفاده کنید. از آنجایی که اکثر مخاطبان در فواصل زمانی کوتاهی گوشی موبایل خود را چک میکنند، نرخ بازشدن پیامکهای ارسال شده حدود 98 درصد برآورد شده است. به همین دلیل، در صورت استفاده هوشمندانه از سامانه ارسال پیام کوتاه مازندران ، میتوانید شاهد تغییرات بزرگی در پیشرفت شغل و موفقیت کسبوکار خود باشید.
کاربردهای پنل پیامکی در مازندران، از کشاورزی تا توریسم
سامانه ارسال پیام کوتاه مازندران را میتوان به عنوان یک شیوه موثر تبلیغاتی در بازاریابی صاحبان کسبوکارها و سازمانها و مراکز تفریحی و رفاهی در نظر گرفت. از مهمترین موارد کاربرد پنل پیامکی مازندران میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تبلیغات هدفمند و بازاریابی دقیق
با شناخت دقیق جامعه هدف و بررسی پرسونای مخاطب میتوانید تبلیغات هدفمندی داشته باشید. بدین ترتیب، با ارسال پیامک حاوی لینک صفحات فرود، ترافیک ورودی سایت خود را افزایش میدهید و در نتیجه شاهد بالا رفتن میزان فروش و درآمد خود خواهید بود. همچنین، میتوانید با ارسال پیامکهایی مانند فروش ویژه، جشنواره، تبلیغات و تغییر مکان فروشگاه مخاطبان خود را در جریان کسبوکار خود قرار دهید و آنها ترغیب کنید تا همراه شما باشند. به عنوان مثال، با استفاده از پنل اس اس مازندران میتوان در زمان مناسب پیامکهایی مربوط به رستورانهای محلی برای مسافران تازهوارد فرستاد و میزان فروش را چند برابر افزایش داد.
احراز هویت کاربران
ارسال پیامهای مربوط به احراز هویت یک روش ایدهآل برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران است. پیامکهایی که هنگام ورود کاربر به سایت با عنوان کد یکبار مصرف یا OTP ارسال میشوند، در این طبقهبندی قرار میگیرند. برای ارسال این نوع از پیامها لازم است سامانه پیامکی با استفاده از قابلیت وب سرویس پیامکی به سایت یا اپلیکیشن کسبوکاری که دارید، متصل شود.
اطلاعرسانی سریع به مخاطبان
ارتباط نزدیک با مخاطب کمک بزرگی به پیشرفت کسبوکار شما خواهد کرد. ارسال پیامکهای مرتبط با ثبت سفارش مانند پرداخت موفق، شماره پیگیری مرسوله و خدمات پس از فروش، نشان میدهد که شما تنها به فروش محصولات خود فکر نمیکنید و به دنبال ایجاد حس اطمینان و وفاداری هستید. برای مثال، پس از رزرو ویلا، میتوانید تمامی اطلاعات مورد نیاز از جمله تعداد روزهای رزرو شده، تاریخ و ساعت دقیق حضور در مکان و آدرس دقیق را برای مسافران ارسال کنید. همچنین میتوانید با ارسال پیامک زمانبندی آبیاری به کشاورزان، مدیریت مسائل مربوط به نوبت آب و باغداری در منطقه یا روستای خود را مدیریت کنید.
ایجاد باشگاه مشتریان
ارسال پیامکهای خاص برای مشتریان قدیمی یک روش مناسب برای افزایش وفاداری آنها است. بر اساس نوع کسبوکاری که دارید، میتوانید برای ایجاد باشگاه مشتریان پیامکهای خود را به صورت زیر ارسال کنید:
- پیامکهای مناسبتی: پیامکهای مربوط به تبریک تولد و مناسبتهای خاص باعث افزایش حس صمیمیت بین مخاطب و شما میشوند.
- کد تخفیف: شما میتوانید برای مشتریان قدیمی که خود که جدیدا خرید نکردهاند، کد تخفیف در نظر بگیرید. همچنین میتوانید برای خرید دوم یا چندم تخفیفهای ویژه لحاظ کنید.
- پیامکهای شخصیسازی شده بر اساس نیازهای کاربر: این نوع از پیام، قدم بزرگی در همراه کردن مشتریان قدیمی است. برای مثال، شما میتوانید برای مسافرانی که از فروشگاه شما محصولات محلی یا صنایع دستی خریداری کردهاند، پیامکهایی با این مضمون ارسال کنید که در صورت خرید مجدد، کالاهای مورد نیاز شما با ارسال رایگان فرستاده خواهند شد.
دریافت بازخورد از مخاطبان و کارکنان
با هوشمندی و خلاقیت میتوانید پیامک تبلیغاتی را از یک ابزار یک طرفه به وسیلهای برای تعامل با مخاطبان و کارمندان خود تبدیل کنید. ارسال پیامک نظرسنجی به شما کمک میکند تا به دید واقعبینانهای از وضعیت برند خود و نیازهای مخاطب برسید. این موضوع باعث میشود استراتژیهای تبلیغاتی خود را بازبینی کنید و با برنامهریزی و بر اساس نیاز مخاطب پیش بروید.
بالا رفتن نرخ بازگشت مشتری
یکی از مهمترین کاربردهای ارسال پیامک، یادآوری سبدهای خرید رها شده به مشتریان است. این امکان وجود دارد که افراد به هر دلیلی از تکمیل سفارش خود منصرف شوند یا نهایی کردن سفارش خود را به زمانی دیگر موکول کنند. ارسال پیامک در مورد محصولاتی که در سبد خرید رها شده است، میتواند در بالا رفتن نرخ بازگشت مشتری موثر باشد. برای افزایش صمیمیت میتواند از نام کوچک کاربر در پیامک خود استفاده کنید.
برای موفقیت بیشتر میتوانید این حس را ایجاد کنید که محصولات رو به اتمام است و مخاطب لازم است در کوتاهترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کند. برخی از برندها برای جذب بیشتر مخاطب و تبدیل آن به مشتری وفادار، با ارسال کد تخفیف، مشتری را ترغیب میکند تا محصولات موجود در سبد خرید را ثبت سفارش کند.
مدیریت داخلی سازمان
برقراری ارتباط صحیح و سریع با کارمندان نقش مهمی در موفقیت یک کسبوکار دارد. با استفاده از پنل ارسال پیامک، میتوانید با کارمندان خود در تماس باشید، زمان برگزاری جلسه، موافقت با وام، تایید مرخصی، تاریخ شیفت کاری و قوانین جدید را اطلاعرسانی کنید. ایجاد ارتباط مستمر و موثر با کارکنان، باعث افزایش حس صمیمیت میشود و در بالا رفتن بازده کاری شرکت یا سازمان شما موثر خواهد بود.
برگزاری کمپینهای تبلیغاتی
با استفاده از سامانه ارسال اس ام اس میتوانید کمپینهای تبلیغاتی و بازاریابی ایجاد کنید. در این روش با ارسال پیامک مربوط به کد تخفیف یا محصولات جدید، مشتریان خود را به خرید از فروشگاه خود ترغیب میکنید. به عنوان مثال، میتوانید به منظور حمایت از فضای مجازی برند خود، پیامکهای حاوی لینک برای مشتریان محلی خود بفرستید. همچنین میتوانید با استفاده از قابلیت ارسال پیامک از دکلهای همراه اول یا ایرانسل، پیامکهای مربوط به رزرو ویلا یا خرید برنج محلی را برای مسافران ارسال نمایید.
هشدار و اعلان
شما میتوانید از سامانه ارسال پیام کوتاه مازندران برای ارسال پیامکهای مربوط به هشدارها و اطلاعرسانیهای مهم به ساکنین شهرها یا مسافران استفاده کنید. این روش، راه مناسبی برای شناسایی دقیق مخاطب و ارسال هدفمند پیامک است. به عنوان مثال، چند نمونه از کاربردهای پنل پیامکی در مازندران به صورت زیرهستند:
- هشدارهای آبوهوایی: در صورت طوفانی بودن دریا، میتوانید از ارسال پیامک منطقهای کمک بگیرید و از مردم محلی یا مسافران بخواهید از شنا در مناطق غیر ایمن یا عمیق خودداری کنند.
- بلایای طبیعی: امکان ارسال پیام در مورد احتمال بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل وجود دارد.
- اطلاعرسانیهای عمومی: از این سامانه میتوانید برای یادآوریهای مربوط به کسبوکار خود مانند اتمام زمان اشتراک و شارژ مجدد محصولات بهره ببرید.
یک پنل پیامکی خوب در مازندران باید چه ویژگیها و امکاناتی داشته باشد؟
برای آنکه پنل SMS مازندران بتواند نیازهای متنوع کاربران را در ابعاد مختلف پوشش دهد، باید از امکانات و ویژگیهای پیشرفتهای برخوردار باشد. بررسیهای تیم آخرین خبر نشان میدهد که این ویژگیها توسط بهترین پلتفرمهای ارائهدهنده خدمات پیامکی مانند آموت ارائه شده است . در ادامه به بررسی این موارد میپردازیم تا ضمن آگاهی از آنها انتخاب درستی داشته باشید.
فعالسازی سریع
فعالسازی سریع پنل پیامکی پس از خریداری پلن دلخواه، یک ویژگی بسیار مهم است. از سامانه ارسال پیامک، با هدف افزایش بهرهوری و صرفهجویی در زمان استفاده میشود. بنابراین، انجام سریع فرآیند احراز هویت و دسترسی به پنل کاربری اهمیت بالایی دارد. همچنین، پیامکهای مربوط به برخی از کمپینهای تبلیغاتی لازم است در کوتاهترین زمان ممکن ارسال شوند. به همین دلیل، توصیه میشود به این قابلیت که پنل بتواند حجم بالایی از پیامها را با سرعت بالا ارسال کند، توجه نمایید.
سهولت در استفاده
نحوه استفاده از یک سامانه پیامکی خوب باید ساده باشد. ارسال پیامک و تنظیمات پنل کاربری بهتر است به آسانی و بدون نیاز به دانش فنی قابل انجام باشد. در این شرایط، طیف وسیعی از افراد جامعه و مشاغل میتوانند از آن استفاده کنند.
امکان تست رایگان
برخی از شرکتهای ارائهدهنده خدمات پیامکی، این امکان را برای کاربران فراهم میکنند تا به مدت محدود به صورت رایگان به پنل کاربری دسترسی داشته باشند و نحوه کارکرد سامانه و ارسال پیامک را تست کنند. این کار به شما کمک میکند تا با اطمینان کامل نسبت به خرید پنل SMS اقدام کنید.
ارسال پیامک به لیست سیاه
با استفاده از خطوط خدماتی میتوانید پیامکهای مورد نظر خود را برای مخاطبانی که دریافت اس ام اس تبلیغاتی را مسدود کردهاند، بفرستید. این قابلیت برای ارسال پیامکهای مهم، مانند هشدار در مواقع بحرانی از اهمیت بالایی برخوردار است.
ارائه خطوط اختصاصی
خطوط اختصاصی این فرصت را برای شما فراهم میکنند تا با یک پیششماره خاص با مخاطبان خود در تماس باشید. هنگام استفاده از این خطوط امکان تعامل دو طرفه بین شما و مشتریان وجود دارد که اثرات مثبتی برای برندینگ شما به همراه خواهد داشت.
دسترسی به بانک شماره موبایل
در پنل ارسال پیامک ساری شما به بانک شماره موبایل غنی به تفکیک شهر، منطقه، کدپستی، جنسیت و شغل دسترسی دارید. بنابراین، به راحتی میتوانید بر اساس اهداف تبلیغاتی خود جامعه هدف را شناسایی کنید و نرخ باز شدن بالایی را تجربه کنید.
ارسال منطقهای پیامک
با استفاده از پنل ارسال پیامک مازندران میتوان به روشهای مختلف پیامک منطقهای ارسال کنید. بهتر است بر اساس نوع کسبوکار و هدفی که دارید، بهترین روش را انتخاب کنید. انواع روشهای ارسال پیامک منطقهای عبارتاند از:
- ارسال پیامک از دکل مخابرات: این امکان وجود دارد که پیامک از دکلهای مخابراتی ایرانسل (BTS) و همراه اول (LBS) ارسال شود. در این روش، پیامک در مدت زمان مشخصی برای افرادی که در محدود بین 10 تا 30 کیلومتری دکلها قرار میگیرند، فرستاده خواهد شد. از این ویژگی، میتوان برای تبلیغات فروش محصولات کشاورزی، معرفی رستوران محلی، هتل و ویلا به مسافران به محض ورود به شهر یا منطقه گردشگری استفاده کرد.
- ارسال پیامک بر اساس کدپستی: صاحبان کسبوکارهای محلی میتوانند بر اساس کدپستی و منطقه جغرافیایی پیامهای خود را ارسال کنند. باید توجه داشته باشید که پیامکها برای شمارههای ثبت شده برای یک کدپستی ارسال میشوند و در صورت تغییر آدرس و عدم بهروزرسانی کدپستی، امکان خطا در این روش وجود دارد.
- ارسال پیامک از روی نقشه: پیامپ یا ارسال پیامک از روی نقشه یکی از روشهای تبلیغات محلی است. برای این کار شما باید منطقه یا مناطق مورد نظر خود را از روی نقشه انتخاب کنید تا پیامک برای شمارههای آن نواحی ارسال شود. با استفاده از این روش، میتوانید کسبوکار خود را به افراد ساکن در محدودههای اطراف معرفی کنید.
- ارسال پیامک بر اساس شهر: در استانهای شمالی مانند مازندران که تعداد شهرها زیاد است، ارسال پیامک بر اساس شهر میتواند روش موثری برای تبلیغات منظم و تفکیک شده باشد. این روش زمانی کارآمد است که خدمات شما برای شهرهای دیگر نیز قابل استفاده باشد. در این روش، پیامک مورد نظر شما به شمارههای مختص به یک یا چند شهر فرستاده میشود.
پیام صوتی
پیام صوتی یکی دیگر از امکانات سامانههای پیامکی بهروز است که به شما اجازه میدهد پیام خود را به صورت یک صدای ضبط شده به گوش مخاطبان خود برسانید. از این نوع پیام میتوان برای ارسال کد احراز هویت، تبلیغات، بازاریابی، تعامل با مشتریان و انواع اطلاعرسانی کمک گرفت. هزینه این نوع پیام بر اساس پالس (هر پالس برابر با 30 ثانیه) محاسبه میشود.
پشتیبانی از API یا وب سرویس پیامکی
برای اتصال وب سایت یا اپلیکیشن برند خود به سامانه پیامکی باید از API کمک بگیرید. با استفاده از این ابزار میتوانید ارسال پیامها را به صورت خودکار انجام دهید.
تحلیل دادههای حاصل از ارسال پیامک
دسترسی به اطلاعات و دادههای مربوط به پیامکهای ارسال شده، مانند هزینه پرداخت شده، تعداد پیامک ارسال شده، زمان ارسال پیام، تعداد پیامکهای دریافت شده و نرخ کلیک به شما کمک میکند عملکرد خود را در تبلیغات بعدی، بهینهتر کنید.
امکان دستهبندی مخاطبان
ارسال پیامک زمانی میتوان موثر باشد که به دست مخاطبان خود برسد. به عنوان مثال، ارسال پیامک مربوط به ررزو هتل برای ساکنین محلی مازندران، برای شما سودی به همراه نخواهد داشت. به همین دلیل، بسیار مهم است که بتوانید در پنل کاربری خود، شمارههای مربوط به مخاطبان خود را تفکیک کنید. این کار به شما کمک میکند از ارسال پیام تکراری و نادرست خودداری کنید.
پشتیبانی حرفهای
وجود یک تیم پشتیبانی قوی و حرفهای با پاسخگویی 24 ساعته این امکان را برای شما فراهم میآورد تا اشکالات و پرسشهای خود را در زمان کوتاهی برطرف کنید و در مورد نحوه استفاده از پنل پیامک و راهاندازی کمپینهای مختلف تبلیغاتی راهنمایی بگیرید.
هزینه تبلیغات پیامکی در مازندران
هزینه تبلیغات پیامکی در مازندران در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی بسیار پایین و مقرونبهصرفه است. هزینه ارسال هر پیامک بر اساس تعرفه هر اپراتور محاسبه میشود. عوامل متعدد دیگری مانند تعداد کاراکتر در متن پیامک، تعداد گیرندگان و نوع خط مورد استفاده در تعیین هزینه نهایی تبلیغات نقش دارند.
در صورتی که تمایل دارید از خطوط اختصاصی با شماره یکسان برای ارسال پیامک استفاده کنید، لازم است برای خرید سالانه این خطوط اقدام نمایید. هزینه خرید خط اختصاصی بر اساس نوع پیششماره متغیر خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر بهتر است با پشتیبانی پنل پیامکی صحبت کنید و در مورد شرایط ویژه سوالات خود را مطرح کنید. در جدول زیر به اختصار تعرفه تبلیغات بر اساس خطوط مختلف مقایسه شده است.
مزایای استفاده از سامانه اس ام اس برای کسب و کارهای مازندران
تبلیغات پیامکی در مازندران با استفاده از سامانه پیامکی مزایای متعددی را برای کسبوکارهای مختلف به دنبال دارد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.
قیمت مناسب
هزینه اس ام اس مارکتینگ مازندران در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی رایج در این استان مانند تبلیغات چاپی، نصب بنر و بیلبورد بسیار پایینتر است. شما میتوانید تنها با پرداخت تعرفه پیامک هر اپراتور بر اساس حجم متن ارسالی، پیامک تبلیغاتی یا خدماتی خود را برای مخاطبان و مسافران ارسال کنید. قیمت مقرونبهصرفه این سامانه به کسبوکارهای کوچک یا افرادی که بودجه محدودی دارند، کمک میکند بازاریابی هدفمند را تجربه کنند.
شناساندن برند
یکی از مهمترین مزایای تبلیغات پیامکی، شناساندن برند به مخاطبان است. استفاده از خطوط اختصاصی موجود در پنل کاربری به ایجاد حس اعتماد و موفقیت در این زمینه کمک میکند.
افزایش تعامل با مخاطب
ارسال پیامک به شما کمک میکند ارتباط موثری با مخاطبان خود داشته باشید. ارسال پیامکهای مربوط به تبریک تاریخ تولد، موجود شدن کالا، فروش محصولات جدید کشاورزی، برگزاری تور سفر به یک منطقه خاص با تخفیفات ویژه از جمله مواردی هستند که میتوانید میزان تعامل شما با مخاطب را افزایش دهد و آنها در جریان روند کاری شما قرار دهد.
بالا بودن نرخ تبدیل کلیک
پیامکهای ارسال شده در کوتاهترین زمان ممکن دریافت میشوند. به همین دلیل، در صورت ارسال پیامک در زمان مناسب و استفاده از متن اقدام به عمل (CTA) مناسب، نرخ باز شدن و کلیک بالا میرود که میتوانند در بهبود کسبوکار شما موثر باشند.
عدم نیاز به اینترنت
دریافت پیامک تبلیغاتی نیازی به دسترسی به اینترنت ندارد. این موضوع باعث میشود افرادی که گوشیهای ساده دارند یا در موقعیتی هستند که امکان دسترسی به اینترنت برای آنها وجود ندارد هم بتوانند پیامهای شما را دریافت کنند. این مزیت برای اطلاعرسانیهای مهم و بحرانی اهمیت دوچندانی پیدا میکند.
زمانبندی ارسال پیام
شما میتوانید پیامکهای تبلیغاتی خود را از قبل آماده کنید تا در زمان مشخص برای مخاطبان ارسال شوند. این کار مزایای متعددی برای شما به همراه دارد. ارسال پیامک در بهترین زمان ممکن، اثربخشی بیشتری خواهد داشت. برای مثال ارسال پیامک مربوط به استفاده از اماکن تفریحی و رفاهی در نزدیکی تعطیلات بازدهی بالاتری به دنبال دارد. همچنین، با تنظیم زمان ارسال، دیگر به حضور شما در پنل کاربری برای ارسال نیازی نیست و فرآیند ارسال اتوماتیک انجام میشود.
داشتن مخاطبان فعال
داشتن مخاطبان فعال و پاسخگو یکی از دستاوردهای هر کسبکار است. با ارسال پیامکهای مناسب میتوانید مشتریانی وفادار، دائمی و همراه از بین افراد استان و حتی مسافران داشته باشید که برای دریافت خدمات یا خرید محصولات به شما مراجعه میکنند و حامی برند شما هستند.
افزایش فروش و درآمد
اس ام اس تبلیغاتی مازندران میتواند به میزان چشمگیری در افزایش فروش و کسب درآمد شما نقش داشته باشد. در صورتی که یک متن خلاقانه برای پیامک خود طراحی کنید، میتوانید نرخ باز شدن و کلیک بالایی را تجربه نمایید و شاهد افزایش ترافیک ورودی و در نهایت بالا رفتن میزان فروش باشید. این روش، برای تمامی کسبوکارهای موجود در مازندران مانند کشاورزی، املاک، توریسم، رستورانها و موارد دیگر موثر خواهد بود.
گزارشگیری و تحلیل استراتژی تبلیغاتی
یک پنل پیامکی کارآمد و خوب، معمولا ابزارهای لازم برای تحلیل دادهها را در اختیار شما قرار میدهد. دسترسی به گزارش تحویل (Delivery Reports) و نرخ کلیک (Click Through Rate) این امکان را به شما میدهد تا رفتار مخاطبان خود را تحلیل کنید و استراتژیهای و کمپینهای تبلیغاتی خود را بر اساس دادههای موجود تدوین کنید. همچنین، با دسترسی به تاریخچه کامل پیامکهای ارسال شده، میتوانید عملکرد کمپینهای قبلی خود را بررسی کنید.
انعطافپذیری بالا
ارسال پیامک انبوه در مازندران تنها جنبه تبلیغاتی ندارد و شما میتوانید بر اساس نیاز خود با هدف ارائه خدمات، شناساندن برند، جذب سرمایهگذار، معرفی منطقه گردشگری و موارد دیگر پیامکهای خود را ارسال کنید. بنابراین، فارغ از نوع کسبوکاری که دارید- دولتی، خانگی، محلی- میتوانید از این سامانه برای جذب مخاطب استفاده کنید.
چالشهای سامانه اس ام اس در مازندران
استفاده از سامانه ارسال اس ام اس مازندران در کنار تمام مزایای خود با چالشهایی همراه است. اطلاع از این موانع به شما کمک میکند تا پیامکهای خود را هدفمندتر طراحی کنید. مهمترین چالشهای یک سامانه پیامکی، عبارتاند از:
ارسال بیش از حد پیامک
شاید تصور کنید ارسال مداوم پیامک در شکلگیری یک رابطه صمیمی با مخاطبان نقش داشته باشد. در صورتی که ارسال بیشاز حد پیام تنها حس خستگی و آزردگی به دنبال خواهد داشت. شما لازم است طبق یک برنامه از پیش تعیین شده در فواصل زمانی معین پیامهای خود را ارسال کنید.
زمان نامناسب
برای موثر بودن کمپین تبلیغاتی خود حتما باید قوانین مربوط به زمانبندی ارسال پیام را رعایت کنید. در پنلهای پیامکی، ارسال پیام تنها در بازههای زمانی مشخصی (9 صبح تا 10 شب) مجاز است. ارسال پیام صبح زود یا ساعات پایانی شب میتواند موجب آزار مخاطب شود و ضدتبلیغ محسوب شود. این اشتباه، علاوهبر اینکه اعتبار برند شما را خدشهدار میکند، میتواند منجر به اسپم شناخته شدن شما توسط مخاطب شود و بازده تبلیغات را به شدت کاهش دهد.
اسپم شناخته شدن
ارسال پیامک در زمان نامناسب، با متن تکراری، به دفعات زیاد و بدون رضایت مخاطب، باعث میشود اسپم شناخته شوید. اسپم شدن شما به برند شما و هزینهای که برای تبلیغات کردهاید آسیب میرساند. برای مقابله با این حالت، توصیه میشود از دستگاه ثبت شماره تلفن همراه در فروشگاه خود استفاده کنید. همچنین میتوانید با قرار دادن یک باکس در سایت یا اپلیکیشن خود از مخاطب بخواهید، در صورت تمایل شمارهاش را برای دریافت خبرنامه با شما به اشتراک بگذارد.
علاوهبر این، لازم است قوانین مربوط به ضد اسپم شدن را نیز رعایت کنید. بر اساس این قانون، باید امکان لغو اشتراک یا دریافت پیامک برای کاربران وجود داشته باشد. معمولا این امکان توسط عبارت "لغو اشتراک با ارسال عدد 11" در انتهای پیامک تبلیغاتی لحاظ میشود.
محدودیت در تعداد کلمات
هر پیامک فارسی از حدود 70 کاراکتر تشکیل میشود. این محدودیت یک چالش بزرگ در تبلیغات پیامکی است که برای حل آن لازم است بر روی نگارش یک متن کوتاه، قوی و تاثیرگذار تمرکز کنید. متن پیام شما باید به گونهای باشد که در همان لحظه اول مخاطب آن را باز کند و در انتهای پیام اقدام به عمل (CTA) مورد نظر را انجام دهد.
رقابت بالا در جذب مخاطب
روزانه تعداد زیادی پیام از برندها و کسبوکارهای مختلف برای افراد ارسال میشوند. پیروزی در این بازار رقابتی نیازمند شناختن دقیق فضای اس ام اس مارکتینگ، آشنایی با نیاز مخاطب و داشتن خلاقیت در طراحی یک استراتژی تبلیغاتی صحیح است.
مهمترین نکات در طراحی و اجرای کمپین پیامکی
ارسال پیامک تبلیغاتی در مازندران به تنهایی کافی نیست. برای اینکه بتوانید موثر واقع شوید و تغییرات چشمگیری در کسبوکار خود ایجاد کنید، لازم است به استراتژیهای مختلف توجه داشته باشید و کمپینهای مختلف تبلیغاتی را ایجاد کنید. برای افزایش اثرگذاری توصیه میشود نکات زیر را هنگام طراحی و اجرای یک کمپین پیامکی در نظر بگیرید:
- شناسایی نیاز بازار: در اولین قدم بهتر است نیاز بازار را بشناسید و کمپین تبلیغاتی را بر اساس پتانسیل جامعه طراحی کنید.
- بررسی پرسونای مخاطب: شناسایی مخاطبان، ظرفیت مسافرپذیری استان، تفریحات مورد علاقه، غذاهای محبوب، محصولات کشاورزی پرفروش به شما کمک میکند مخاطبان خود را به همراهی و خرید و از برند ترغیب کنید.
- طراحی یک متن جذاب: یک متن موثر تبلیغاتی باید کوتاه، واضح و خلاقانه باشد. هرگز نباید اهمیت کوتاهنویسی را دست کم بگیرید. بر اساس آمار منتشر شده، هرچه متن کوتاهتر باشد، احتمال خوانده شدن آن توسط مخاطب افزایش مییابد. همچنین از پیچیدگی متن خودداری کنید. مخاطب باید به سرعت متوجه منظور شما از ارسال پیام شود.
- معرفی برند خود در ابتدای پیام: برخی از افراد پیامک تبلیغاتی خود را باز نمیکنند و تنها بر اساس نوتیفیکیشن آن را پیگیری میکنند. به همین دلیل، بسیار مهم است که برند خود را در اولین جمله معرفی کنید و از مهمترین و کلیدیترین عبارات خود در ابتدای متن استفاده کنید. این کار میتواند مخاطب را تشویق کند ادامه پیام را نیز بخواند و به سایت شما سر بزند.
- استفاده از CTA قدرتمند: اگر از یک اقدام به عمل مناسب در انتهای پیام خود استفاده نکنید، در حقیقت فرصت خود را برای جذب مخاطب از دست دادهاید. استفاده از یک عبارت کوتاه، جذاب و هوشمندانه میتواند باعث شود مخاطب اقدامی که میخواهید را انجام دهد.
- ارسال لینک: شما میتوانید در انتهای پیام یک لینک جذاب برای مخاطب ارسال کنید و او را به همراهی از سایر پلتفرمهای اجتماعی یا بازدید از یک محصول تشویق کنید. در صورت هدایت مناسب مخاطب، این کار میتواند به افزایش ترافیک ورودی و فروش بالاتر منجر شود.
- استفاده از عبارات خاص: اگر عباراتی مانند "فقط امروز" یا "تنها برای شما" به صورت هوشمندانه در متن قرار داده شوند، میتوانند در مخاطب احساس فوریت و خاص بودن را ایجاد کنند و او را ترغیب کنند تا از شما خرید کند.
- طراحی پیامهای متفاوت برای مخاطبان جدید و قدیمی: پیامی که برای افراد تازه وارد ارسال میکنید، بهتر است متفاوت از مشتریان قدیمی باشد.
- تست زمان مناسب ارسال پیام: اگر در مورد بهترین زمان ارسال پیام مطمئن نیستید، میتوانید پیامکهای تبلیغاتی خود را به دو دسته تقسیم کنید و در نهایت با تحلیل نتایج بهترین زمان را برای ارسال پیامک انبوه در مازندران مشخص نمایید.
- واکنش سریع به مشکلات فنی: در صورتی که متوجه شدید پیامک شما دچار مشکل فنی است، بهتر است در اسرع وقت از ارسال پیام به بقیه شمارهها جلوگیری کنید. به عنوان مثال اگر کد تخفیفی که برای مخاطبان خود ارسال کردهاید، کار نمیکند؛ حتما یک پیام تکمیلی برای عذرخواهی از مخاطب و تصحیح کد تخفیف بفرستید.
- ارائه پیشنهادات ویژه بر اساس خرید قبلی مخاطب: میتوانید با تحلیل سوابق خرید مخاطب، محصولات دیگر خود را پیشنهاد دهید. برای مثال، برای مسافرانی که از شما سبزی محلی خریدهاند میتوانید پیامک مربوط به خرید رب انار محلی ارسال کنید. از سوی دیگر، برای افرادی که در ویلای شما اقامت داشتهاند، میتوانید یک کد تخفیف برای رزرو سه روزه در نظر بگیرید.
جمعبندی
سامانه ارسال اس ام اس مازندران نقش پررنگی در ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان، افزایش تعداد مشتریان وفادار، شناسایی برند و افزایش فروش دارد. کاربرد پنل پیامکی مازندران تنها به یک حوزه محدود نمیشود و از کشاورزی تا توریسم را در بر میگیرد. شما میتوانید با استفاده از امکانات متعدد یک سامانه پیامکی مناسب که توسط تیم آخرین خبر معرفی شدند، پیامکهای تبلیغاتی خود را برای مخاطبان دقیق ارسال نمایید و شاهد تحول در کسبوکار خود باشید.
سوالات متداول
چگونه باید یک متن مناسب برای ارسال پیام طراحی کرد؟
معمولا در سامانه پیامکی بانکی از متن پیامک پیش فرض به تفکیک موضوع در اختیار شما قرار میگیرد. شما میتوانید از متنهای موجود ایده بگیرید و متن نهایی خود را طراحی کنید.
استفاده از خطوط عمومی برای ارسال پیامک بهتر است یا خطوط اختصاصی؟
این دو خط تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. خطوط اختصاصی باعث شناساندن برند شما به مخاطب میشود و همچنین امکان برقراری تعامل دوطرفه در آن وجود دارد.
شرایط احراز هویت در سامانه پیامکی مازندران چگونه است؟
شما میتوانید با کد ملی، آدرس ایمیل معتبر و یک شماره تلفن همراه که متعلق به خود شما باشد، مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید و از سامانه برای اهداف خود استفاده کنید.
آیا امکان دسترسی همیشگی به پنل کاربری وجود دارد؟
بله. شما میتوانید با خرید پنل نامحدود برای همیشه به پنل و امکانات آن دسترسی داشته باشید. هر بار لازم است هزینه پیامکهای تبلیغاتی خود را بر اساس تعرفه اپراتور پرداخت کنید.
آیا استفاده از پنل پیامکی به دانش برنامهنویسی نیاز دارد؟
خیر. رابط کاربری پنل ارسال پیامک مازندران بسیار ساده است و نیاز به دانش خاصی ندارد. برای ایجاد تنظیمات خاص نیز میتوانید از پشتیبانی کمک بگیرید.
آیا امکان شخصیسازی پیامها وجود دارد؟
بله. در پنل کاربری خود میتوانید مشخص کنید که هر پیام چگونه (با ذکر نام، مشخصات و موارد دیگر) برای مخاطبان ارسال شود.
چرا برای اثرگذاری به کمپین تبلیغاتی نیاز است؟
بدون طراحی و اجرای صحیح یک کمپین تبلیغاتی امکان استفاده از تمام پتانسیل اس ام اس مارکتینگ وجود ندارد. استراتژیهای تبلیغاتی به شما کمک میکنند به صورت منسجم و برنامهریزی شده پیامکهای خود را ارسال کنید تا بازگشت سرمایه قابل توجهی برای شما به همراه داشته باشد.
در صورت اتمام دسترسی به پنل کاربری، سوابق قبلی ارسال پیامک از دست میرود؟
خیر. سوابق فعالیت شما همیشه در پنل کاربری وجود دارد و میتوانید به آن دسترسی داشته باشد.