نسیم گیلان

آخرين مطالب

ارایه خدمات گمرکی به کامیون‌های فاقد نوبت‌ الکترونیکی در آستارا ممنوع می‌شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور شامگاه شنبه در نشست شورای ترافیک آستارا اظهار کرد: برخی کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی بدون نوبت وارد محوطه گمرک شده و پس از دریافت خدمات از مرز خارج می‌شوند که از این پس باید ورود کامیون‌ها بدون برگه نوبت‌دهی به محوطه گمرک ممنوع شود.
وی افزود: اداره‌های راهداری، انبارهای عمومی و گمرک باید بر اساس نوبتی که برای کامیون‌ها در سامانه نوبت‌دهی ثبت می‌شود، خدمات مورد نیاز را ارایه کنند و حتی خروج کامیون‌ها از مرز هم باید بر اساس همین نوبت‌دهی باشد و متخلفان از هر گونه خدمات‌دهی محروم شوند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
فرماندار آستارا اضافه کرد: همچنین با توجه به کمبود جا در محوطه گمرک زمینی، کالاهای صادراتی و ترانزیتی باید از این پس در منطقه ویژه اقتصادی بررسی و کامیون‌ها نیز همان‌جا پلمب شوند و گمرک تنها محل عبور باشد که در این زمینه باید با اداره بنادر هماهنگی لازم انجام گیرد.
وی ادامه داد: پیش‌تر نشستی با مسوولان استانی در راستای ساماندهی ترافیک ناشی از رفت و آمد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز آستارا برگزار شد که بر اساس آن در هیچ صورتی نباید ترانشیپ در محوطه گمرک انجام و ترانشیپ هر گونه کالا از جمله محصولات کشاورزی باید به داخل محوطه منطقه ویژه اقتصادی منتقل شود.

نسیم گیلان

رضایی‌پور همچنین تاکید کرد: با وجود قرار دادن چندین بلوک بتنی برای ساماندهی رفت و آمد و صف کامیون‌ها در محدوده درب گمرک آستارا، همچنان برخی رانندگان تخلف‌هایی مرتکب می‌شوند که برای جلوگیری از آنها و ساماندهی ترافیک در محدوده بلوار ساحلی، بلوار منتهی به گمرک جدول‌گذاری خواهد شد.
وی گفت: با توجه به وجود فضای کافی برای توقف کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در چند پارکینگ موجود در آستارا، باید کامیون‌ها به سمت پارکینگ‌ها هدایت شده و رانندگانی که نسبت به پارک کامیون‌ها در نقاط مختلف شهر و یا حاشیه جاده‌ها اقدام می‌کنند، از سوی نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه اعمال قانون شوند.
کاستی‌های تجهیزاتی گمرک آستارا به‌زودی برطرف می‌شود
مدیرکل گمرک آستارا نیز در این نشست گفت: با توجه به شرایط باید اقدام‌های متناسب برای ساماندهی زیرساخت‌ها، هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مرتبط انجام شود و در این فصل سال که صادرات کمتر است، باید تلاش بیشتری کنیم که مشکل‌ها برطرف شود تا در نیمه دوم سال دچار مشکل شلوغی و شاهد ترافیک کامیون‌ها نباشیم.
علی‌حسین ذوالقدری افزود: در این راستا گمرک آستارا برخی کاستی‌ها داشت که یک‌سری اقدام‌ها در راستای برطرف کردن آنها انجام شد که از جمله می‌توان به تامین 110 میلیارد ریال اعتبار برای خرید و نصب بیش از 150 دستگاه دوربین مداربسته به منظور پوشش تصویری کامل ورودی، محوطه و خروجی گمرک اشاره کرد.
وی اضافه کرد: نبود دستگاه اسکن کامیون‌ها در باند خروجی از دیگر مشکل‌هایی بود که به ایجاد ترافیک در گمرک منجر می‌شد و در این راستا پیگیری لازم صورت گرفت و دستگاه مربوطه (ایکس‌ری) خریداری و به آستارا منتقل شد و در حال حاضر نیز ساختمان مربوطه در دست ساخت است که با تکمیل آن بخشی از مشکل برطرف می‌شود.

نسیم گیلان

مدیرکل گمرک آستارا ادامه داد: از کار افتادن سیستم‌ها و باسکول‌ها در هنگام قطعی برق از دیگر مشکل‌ها بود که در این راستا یک دستگاه ژنراتور خریداری شده و در حال راه‌اندازی است تا هنگام قطعی برق مشکلی پیش نیاید.
وی با اشاره به اختصاص بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای نوسازی درب ورود و خروج گمرک آستارا، اظهار کرد: 20 میلیارد ریال هم برای نوسازی سیستم‌های رایانه‌ای این گمرک در نظر گرفته شده و تا 20 روز آینده بطور کامل به‌روز رسانی همه سیستم‌ها انجام خواهد شد.
ذوالقدری یادآور شد: متولی سامانه نوبت‌دهی به کامیون‌ها دستگاهی دیگر است و اتصال این سامانه به سامانه‌های گمرکی به منظور ساماندهی رفت و آمد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی باید از خارج از شهرستان تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف شود.
وی تاکید کرد: وظیفه گمرک مشخص بوده و تنها مسوولیت انجام تشریفات گمرکی در داخل محوطه گمرک را عهده‌دار است اما در برابر مساله نحوه رفت و آمد کامیون‌ها یا سیستم نوبت‌دهی هیچ مسوولیتی ندارد و در این زمینه قبل از درب ورودی گمرک باید سایر سازمان‌های متولی از جمله راهداری و پایانه کنترل‌ها و سایر اقدام‌های لازم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، با توجه به نارضایتی رانندگان از صف‌های طولانی کامیون‌ها و دخالت برخی دلالان در ورود و خروج برخی کامیون‌ها به گمرک آستارا، سامانه برخط نوبت‌دهی به کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی سال گذشته در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی در اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان رونمایی شد.
شهرستان آستارا که سه گمرک زمینی، ریلی و دریایی دارد، با جمعیت حدود 95 هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به 173 کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.
استان‌ها گیلان 0 نفر برچسب‌ها آستارا گمرک جمهوری اسلامی ایران نوبت دهی جمهوری آذربایجان گیلان صادرات غیر نفتی

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/701090/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

بارش‌های رگباری باران در گیلان

راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

چگونگی بازیچه‌شدن ذهن ما توسط منوی رستوران‌ها

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی

لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره 8000 شهید گیلان

داستانک/مادر آلزایمری

لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره 8000 شهید گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 4 اردیبهشت 1403

5 مصدوم بر اثر برخورد خودرو با گاردریل در آزاد راه قزوین - رشت

استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان

استقبال گردشگران خارجی از 5 شهر گیلان

مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا

روند عادی تردد کامیون ها در آستارا

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد

شهروند رشتی مأمور قلابی را لو داد

جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

نمازم قضا شد

از گفته خود دلشادم

استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان

راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها

شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت

آخرین سنگر فرو ریخت: پشت کردن کاپیتان به تن‌هاخ

مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا 20 اردیبهشت

قطعی 12 ساعته گاز در برخی مناطق رشت و خمام

سخن زیبای حسین پناهی در مورد پول

بازداشت عاملان جنایت در برج 20 طبقه مسکونی

اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز/ تکریم ایثارگران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کارکنان است

ضرورت بازخوانی و تبیین حماسه های دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان

ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان

اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند

قطع گاز در رشت و خمام

از درد ترک خورده و از زخم کبودیم

فکر بلبل همه آن است که گلی شد یارش

سوخت قاچاق به مقصد نرسید

پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله

لزوم آشنایی نسل جدید با آرمان های ملت فلسطین

مردم ژاپن چطور کمترین زباله را تولید می‌کنند؟

اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند

آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت

مامور قلابی حین ارتکاب جرم در رشت دستگیر شد

جمع‌آوری و دستگیری 44 نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»

اگر کسی خود را مامور معرفی کرد چه کنیم؟