نسیم گیلان

آخرين مطالب

تجلیل از اعضای شورای ادوار گذشته و شهرداران پیشین رشت همزمان با روز شوراها سياسي

تجلیل از اعضای شورای ادوار گذشته و شهرداران پیشین رشت همزمان با روز شوراها
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -   رئیس شورای اسلامی شهر رشت در مراسم تجلیل از اعضای شورای ادوار گذشته و شهرداران پیشین رشت که به دعوت اعضای شورای ششم در هتل کادوس رشت برگزار شد با خیر مقدم به حاضرین اظهار کرد: به بهانه نهم اردیبهشت مصادف با سالروز تشکیل شوراها دور هم جمع آمدیم و امیدوارم بتوانیم از تجارب خوب همدیگر برای ساختن شهری آباد و مترقی استفاده کنیم.
  محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه تشکیل شوراها به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب در دستور قرار گرفت، افزود: به دلیل برخی از موانع و مشکلات از جمله بروز جنگ تحمیلی شاهد تاخیر در تحقق این دستور بودیم و در نهایت پس از گذشت بیست سال شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل و در حال حاضر نیز ششمین دوره را سپری می‌کنیم. 
موانع پیش روی شوراها
وی با تاکید به اینکه متاسفانه همچنان نیز در پیش راه شوراها موانعی وجود دارد، تصریح کرد: فقدان مدیریت یکپارچه شهری وعدم تصویب این قانون از جمله مشکلات پیش روی شوراها است و امیدواریم با تصویب این قانون هر چه سریعتر شاهد اجرایی شدن مدیریت یکپارچه شهری باشیم. 
بهره مندی از تجارب شوراهای ادوار گذشته رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شورای ششم قصد دارد در کنار قدردانی از تمامی اقداماتی که در گذشته انجام شد، فاصله ما بین اعضای شوراهای رشت را برطرف کند، افزود: به بهانه روز شوراها دور هم جمع شدیم تا امیدواریم پس از این با ارتباطات بیشتر از تجارب اعضای شوراهای ادوار گذشته و شهرداران پیشین رشت در کمیسیون‌های تخصصی شورا به صورت زمان‌بندی شده استفاده کنیم. 
کارگرنیا با بیان اینکه برخی از اعضای شورا و شهرداران پیشین در دوران حضورشان در جایگاه شورا ایده‌هایی را در ذهن داشتند، گفت: ممکن است هر عضو شورایی بنا به دلیلی در مدت زمان حضورش در شورا موفق به ارائه طرح‌ها نشده باشد و امیدواریم پس از این باب تعاملات بیشتر رقم بخورد و نتایج آن شامل حال شهر و شهروندان شریف رشت شود. 
استقبال شورای رشت از ایده‌های سازنده
مسعود عباس نژاد عضو شورای ششم رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اعضای شورای رشت مشتاق بهره مندی از تجارب خوب و سازنده هستند، اظهار کرد: یقینا چنین نشست‌هایی موجب تبادل تجارب می‌شود و شورای رشت از ایده‌های سازنده استقبال می‌کند. 
تجارب شوراهای ادوار گذشته مکتوب شود
عضو دیگر شورای ششم رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شوربختانه هنوز اتفاقی که باید برای رشت رقم می‌خورد را شاهد نیستیم، اظهار کرد: در رشت ثبات مدیریت تا به امروز وجود نداشته است و در طی این سال‌ها که شوراها شکل گرفته است اگر فقط به هفت سرانه خدمات شهری توجه می‌شد، یقینا امروز رشت در شرایط بسیار بهتری قرار داشت. 
سید حسین رضویان با بیان اینکه تجارب باید در امتداد یکدیگر قراربگیرند، افزود: حتی وقتی عمر شورایی به شورای دیگر رسید، شاهد نادیده گرفتن طرح‌ها و مصوبات ادوار پیشین شوراها بودیم. 
وی با اشاره به اینکه از ریاست شورا تقاضا دارم تجارب و طرح‌های ادوار گذشته مکتوب شود، گفت: مردم رشت همه ما را در یک روند می‌بینند و بسیار تمایل دارم این نشست‌ها تداوم داشته باشند. 
سید رضا موسوی روزان عضو شورای چهارم رشت نیز در این مراسم با قدر دانی از ریاست شورای رشت به منظور تشکیل دورهمی به بهانه روز شوراها اظهار کرد: معتقدم باید در کنار هم و با اتحاد برای ساختن شهری مترقی تلاش کنیم و امیدواریم با حضور شهردار جدید رشت نیز شاهد ثبات مدیریتی در شهر و حرکت سریعتر رشت به سمت توسعه باشیم.
مشورت با هدف توسعه شهر
غلامرضا وطن خواه عضو سال‌های گذشته شورای رشت نیز در این مراسم با قدردانی از ایده خوب شورای ششم در برگزاری چنین مراسمی اظهار کرد: یقینا بهره مندی از تجارب دیگران و توجه به مقوله مشورت می‌تواند به نتایج خوبی با هدف توسعه شهر بیانجامد.
شوراهای شهر نباید شوراهای شهرداری باشند
یکی دیگر از شهرداران پیشین رشت نیز در این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان این نشست اظهار کرد: قانون شوراها بسیار ناقص است و نمایندگان مجلس به علت اینکه از اقتدار خودشان کم نشود تمایلی به قدرت داشتن شوراها ندارند. 
ببین
حمیدی با بیان اینکه بنده مدت 6 سال شهردار رشت بودم، افزود: پارک ملت، کمربندی شهید قلی‌پور و غیره از جمله پروزه‌هایی بود که در دوران فعالیت بنده در جایگاه شهردار رشت رقم خورد و معتقدم شورا نباید به شورای شهرداری محدود شود. 
تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری نیاز شوراها
شهردار پیشین رشت نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم اظهار کرد: وقتی در جایگاه شهردار رشت قرار گرفتم به خوبی گره‌های کور بر سر راه حوزه مدیریت شهری را مشاهده کردم. 
سید محمد احمدی با تاکید به اینکه تصویب مدیریت یکپارچه شهری یک نیاز اساسی است، افزود: یقینا فقدان این مهم در روند اجرای برنامه‌های حوزه مدیریت شهری بسیار تاثیرات سوء دارد. 
استفاده از داشته‌ها در فرآیند مدیریت
شهردار پیشین رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه همه چیز با اندیشیدن آغاز می‌شود، اظهار کرد: کارهای بهتر با تصمیمات بهتر خلق می‌شود کارهای خوب موجب رضایتمندی می‌شود. 
ابراهیم خلیلی با بیان اینکه برای موفقیت در مدیریت باید بدانیم که مدیریت یک فرآیند است، افزود: وقتی مدیریت را فرآیند ببینیم ناگزیر هستیم که از داشته‌ها و نداشته‌هایمان به خوبی استفاده و چاره اندیشی کنیم. 
توجه به منایع انسانی برای بازدهی بهتر
یکی دیگر از شهرداران پیشین رشت نیز در این جمع با تبریک روز شوراها اظهار کرد: امیدوارم با عنایات الهی توفیق خدمت‌رسانی نصیب همه ما بشود. 
محمد رضا خاکسار با بیان اینکه برای بازدهی بهتر سازمان باید به منابع انسانی سازمان توجه داشت، افزود: پرداخت پاداش به پرسنل موجب ایجاد انگیزه برای کار بیشتر می‌شود و چنانچه نیازهای پرسنل تامین نشود ممکن است به موضوعات دیگر توجه کند. 
مدیون رشت هستم.
منتخب مردم رشت در شورای چهارم این شهر نیز با تبریک روز شوراها اظهار کرد: از زحمات تمامی اعضای شورا و شهرداران پیشین و حال حاضر رشت به نوبه خودم قدردانی می‌کنم. 
منوچهر جمالی با بیان اینکه به شهر رشت علاقمند هستم، افزود: مراحل رشدم را در شهر رشت طی کرده‌ام و خودم را به نوعی مدیون شهر رشت می‌دانم و مشتاقانه حاضر هستم تجاربم را در اختیار حوزه مدیریت شهری این شهر قرار دهم. 
  

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/694661/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان