نسیم گیلان

آخرين مطالب

بازدید مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک صنعت ومعدن از روند پیشرفت احیا و بازآفرینی شرکت صنایع پوشش ایران و حضور در مراسم بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه این شرکت در استان گیلان اقتصادي

بازدید مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک صنعت ومعدن از روند پیشرفت احیا و بازآفرینی شرکت صنایع پوشش ایران و حضور در مراسم بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه این شرکت در استان گیلان
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - دکتر خورسندیان: بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید کشور یکی از سیاست های دولت است و بانک صنعت و معدن می کوشد با شناسایی واحدهای راکدی که بخشی از زنجیره مؤثر تولید هستند و تامین مالی و حمایت از آنها، مجددا آنان را به چرخه تولید بازگرداند.
به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر خورسندیان در مراسمی که امروز ششم اریبهشت ماه با حضور مدیران ارشد استان، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت صنایع پوشش ایران داشت، با اشاره به اهمیت احیای واحد‌های نیمه تمام و راکد صنعتی و تولیدی اظهار داشت: باور قلبی ما این است که در خدمت تولید و حمایتگر تولیدکنندگان باشیم و اولویت این بانک حمایت از طرح‌های دانش بنیان، تامین سرمایه در گردش و تکمیل و احیای واحد‌های نیمه تمام یا راکد است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی ادامه داد: احیای یک واحد تولیدی راکد که به هر دلیلی تولید آن متوقف شده است بسیار کم هزینه‌تر از احداث یک واحد تولیدی است، اما باید پس از تامین مالی برای احیا و بهره برداری از این گونه شرکت‌ها با مدیریت صحیح فعالیت شرکت را به صورتی پیش ببریم که توان رقابت در صنعت مربوطه را داشته باشد و به اصطلاح روی پای خودش بایستد.
وی افزود: بانک صنعت و معدن حسب تکلیف وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی با حضور کامل اعضای هیات مدیره و هیات عامل در استان حضور پیدا کرده تا تصمیمات لازم را در جهت حمایت و مساعدت به واحد‌های تولیدی این استان اخذ نموده و در یک سفر دو روزه پیگیر مسایل مختلف استان باشیم.
دکتر خورسندیان یادآور شد: اقتصاد‌های نوین از ابزار‌های مختلفی برای تامین مالی استفاده می‌کنند، ولی در کشور ما تامین مالی بانک محور است و به دلیل محدودیت منابع بانکی بانک‌ها ناگزیر به اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی می‌شوند که این موضوع منجر به افزایش تورم خواهد شد.
وی تاکید کرد: شرکت صنایع پوشش دارای پتانسیل خوبی برای تولید و حضور در بازار مصرف بود که متاسفانه به دلایل مشکلاتی که در طول سال‌های مختلف با آن دست به گریبان بود به حالت تعطیل درآمده بود و ماشین آلات و تجهیزات آن بلا استفاده مانده بود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: با هم افزایی سه قوه و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری مبنی بر رشد تولید و بازدید رییس جمهوری در زمانی که ریاست قوه قضائیه را برعهده داشت و همچنین بازدیدی که در زمان ریاست جمهوری داشتند و تاکیداتی که در استفاده از تمام پتاسیل‌های استان در راه اندازی مجدد صنایع پوشش ایران داشتند و همچنین پیگیری‌های ویژه که وزیر اموراقتصادی و دارایی در این زمینه مبذول داشتند و قول مساعد مقامات قضایی استان مبنی بر تعیین تکلیف مالکیت این شرکت، شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند با پشتیبانی بانک صنعت و معدن اقدام به احیا و بازسازی یک سالن تولید و نصب و راه اندازی دستگاه‌هایی که بیش از 25 سال به صورت آکبند و بلا استفاده در محوطه کارخانه پوشش نگهداری می‌شد، نمود و امروز شاهد این هستیم بعد از یک سال از آغاز این اقدام، شرکت پوشش در آستانه رسیدن به بهره برداری است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: بانک با همکاری مسؤلان استان و ارائه یک نقشه جامع علیرغم محدودیت در منابع، حمایت از این شرکت را وظیفه خود می‌داند.
در حاشیه این مراسم مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه وی به اتفاق مسؤلان استانی از شرکت صنایع پوشش ایران بازدید نمودند و از نزدیک در جریان روند ساخت و بازسازی و احیای این واحد تولیدی قرار گرفته و برای همکاری و تعامل بیشتر با شرکت یادشده ابراز امیدواری نموده و اذعان داشتند که بدون شک تحقق آرزوی بازگشت شرکت کارخانجات صنایع پوشش ایران به دوران شکوهمند سابق مستلزم کمک و همیاری تمام مسؤلان، مقامات و نهاد‌های خدمت رسان استان گیلان است.
گفتنی است، استاندار، دادستان، رییس کل دادگستری و احمدی، چگینی، بهروزی فر، دلخوش، کوچک نژاد و فرخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این نشست از حمایت‌های بی دریغ و تعامل مناسب بانک صنعت و معدن با مسؤلان استانی و تولیدکنندگان این استان تقدیر و تشکر نمودند و خواستار ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای از سوی بانک صنعت و معدن به کارآفرینان و دست اندرکاران تولید استان شدند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/694628/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

رقابت بیش از 11 هزار داوطلب گیلانی در 2 گروه آزمایشی

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

برگزاری 740 برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

14 همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

کشف 2 تن شکر قاچاق در رودسر

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

ساخت بیش از 50 واحد مسکونی در صومعه سرا

برنامه ریزی برای توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

50 میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

تو که با عاشقان درد آشنایی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی