نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان: ساماندهی پسماند سراوان بصورت دانش بنیان در حال انجام است سياسي

استاندار گیلان: ساماندهی پسماند سراوان بصورت دانش بنیان در حال انجام است
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - استاندارگیلان با بیان اینکه ساماندهی پسماند سراوان بصورت دانش بنیان در حال انجام است، تاکید کرد: رفع معضل 38 ساله پسماند در مرکز استان به نتیجه رسیده، تلاش کنیم اجرای این طرح تا نیل به شرایط مطلوب تداوم یابد.
  اسدالله عباسی در جلسه پدافند زیستی استان با محوریت ساماندهی پسماند سراوان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام شبهای قدر و تسلیت شهادت مولای متقیان علی (ع)، ضمن قدردانی از صبر و تحمل مردم شریف این منطقه و گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، روز هنر انقلاب اسلامی و نیز روز ملی فناوری هسته ای، بیان کرد: اقدامات در موضوع ساماندهی پسماند سراوان بصورت دانش بنیان و کاملا فنی و تخصصی در حال انجام است و باید همچنان پر قوت این روند ادامه یابد.
  اراده جدی دولت سیزدهم برای رفع اصولی معضل پسماند گیلان
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اراده جدی دولت سیزدهم برای رفع اصولی معضل پسماند استان بویژه رشت گفت: در یکسال و نیم گذشته برنامه های خوبی از سوی دولت در حوزه مدیریت بهینه ی پسماند و راه اندازی کارخانه کود آلی لاکان اجرا شده و این روند تا حصول نتایج مطلوب ادامه خواهد یافت.
عباسی همچنین از افزایش ظرفیت تولید کارخانه کود آلی لاکان رشت به بیش از 800 تن در روز خبر داد و افزود: این ظرفیت سبب شده، دفع غیر بهداشتی زباله در منطقه سراوان، مسکوت بماند و زباله تولیدی در حوزه مرکز استان به نحو شایسته ای مدیریت و امحاء شود.
استاندار و رییس قرارگاه پدافند زیستی گیلان در ادامه با اشاره به کم کاری های 38 سال گذشته استان در حوزه مدیریت پسماند، اضافه کرد: بی شک جبران نقیصه ای که در مدت 38 سال تداوم داشته را نمی توان یکساله برطرف کرد اما حرکتی که برای مدیریت پسماند در استان آغاز شده، منشا تحولات سازنده ای ست که در بستر وحدت رویه و تعامل منطقی مجموعه دست اندرکاران می تواند به نقطه ی عطفی در حوزه ی محیط زیست تبدیل شود.
رفع معضل پسماند سراوان تا شرایط مطلوب ادامه دارد
عباسی دربخش دیگری از سخنان خویش با انتقاد از برخی اظهار نظرهای غیر کارشناسانه در خصوص علل انتقال رجکتی های کارخانه کود آلی لاکان در محل سروان تصریح کرد: طبق اعلام کارشناسان محیط زیست، رجکتی های کود آلی هیچ زیان و بار آلایندگی برای محیط زیست ندارد و تلفیق آن با مصالح معدنی روند تکمیل طرح ساماندهی لندفیل سراوان را سرعت می بخشد.
وی تصریح کرد : حال که می خواهیم مردم بیشتر از این آسیب نبینند و تلاش ها در ساماندهی این وضعیت آغاز شده است، عده ای دست به فضاسازی می زنند.
وی خطاب به مدیران استان تاکید کرد: همچنان پر قوت و با همه توان در این حوزه برای رفع آسیب های ناشی از پسماند سراوان به کار خود ادامه داده و در رفع موانع کمک کنند.
استاندار گیلان تصریح کرد: ضمن نظارت محسوس بر روند اجرای کارها در موضوع سراوان، نظارت نامحسوس هم وجود دارد و تا شهریورماه به پیمانکار فرصت داده شده که مطابق تعهداتش وظایف خود را به پایان برساند.
به یاری و همراهی همه طبیعت سراوان احیا و به شرایط عادی بازگردانده شود
عباسی با بیان اینکه تا پایان سال اتفاقات زیست محیطی خوبی در این محدوده رخ خواهد داد، اظهار کرد: باید سراوان را درست تعریف کنیم؛ حرکت را درست انجام دهیم و تصمیمات منطقی اخذ و اقدامات بصورت شفاف با مردم در میان گذاشته شود.
وی با تاکید بر اینکه به مردم ثابت کنید پای حرفتان هستید، اظهار کرد: هر جا تاخیری در کار ایجاد شود باید علت آن به مردم اطلاع رسانی و توضیح داده شود تا به یاری و همراهی یکدیگر طبیعت سراوان احیا و به شرایط عادی بازگردانده شود.
متولیان ابعاد مختلف روند ساماندهی پسماند را برای مردم تشریح کنند
استاندار گیلان همچنین بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی در خصوص اقدامات موثر و کارسازی که برای مدیریت پسماند در استان شده، تاکید کرد و افزود: علاوه بر مدیریت زباله و اجرای طرح تفکیک از مبدا که همراه با افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی رشت، منشا اثرات سازنده در روند مدیریت پسماند در مرکز استان شده، اقدامات خوبی هم در حوزه ساماندهی فاضلاب رشت و احیای دو رودخانه زرجوب و گوهر رود در دست اجراست.
وی ادامه داد: اجرای سیستم تصفیه شیرابه لندفیل سراوان هم از اقداماتی ست که در راستای حفاظت از منابع آبی منطقه به خوبی پیش می رود.
عباسی در همین راستا از مدیران و متولیان حوزه مدیریت پسماند در استان خواست، ابعاد مختلف روند ساماندهی پسماند در گیلان را برای مردم تشریح کنند و افکار عمومی را در جریان حقایق قرار دهند تا تداوم کار در بستر یک همراهی و هم افزایی به نقطه مطلوب رهنمون شود.
وی نسبت به رفع مشکل آب شرب 300 خانوار سراوان تاکید کرد و افزود: در حوزه های نشاط، درمان، منابع طبیعی، وضعیت راهداری، اشتغال و سرمایه گذاری این منطقه بکوشید؛ واقعیت ها را به مردم نشان دهید تا با نگاه ویژه به سراوان و عزم همگانی عقب افتادگی‌های پیشین جبران شود.
وی عنوان کرد: همه دستگاه های اجرایی و بانک ها با ماموریت و اختیار از طرف اینجانب وظایف ذاتی، اداری و تکلیفی در تمامی زمینه ها را در این منطقه انجام داده و اقدامات را اعلام کنند.
سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست اقدامات حمایتی به عمل آمده برای مردم منطقه سراوان را در قالب محرومیت زدایی، برپایی میز خدمت، ارایه خدمات فرهنگی و اجتماعی و اشتغالزایی تشریح کرد و افزود: تامین مصالح برای پیمانکار حوزه ساماندهی لندفیل سراوان نیز از اولویتهایی ست که می توان توام با رجکتی های کارخانه کود آلی به تسریع در روند اتمام طرح کمک کند.
در این نشست نیز هر یک از مدیران حوزه آبفا، آب منطقه ای، بهداشت و درمان ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان گیلان، گزارشی از مهمترین اقدامات به عمل آمده در منطقه سراوان رشت در راستای بهبود خدمات عمومی به نماینده عالی دولت در استان ارایه کردند.
 

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/578055/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه

داوطلبان زن کنکور سراسری، 2 برابر داوطلبان مرد در گیلان

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

بهره برداری از 10 پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

داوطلبان زن کنکور سراسری 2 برابر داوطلبان مرد در گیلان

باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

داستانک/ پری خوشحال

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

قطعی گاز منطقه‌ای در رشت

پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران

بهره برداری از 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید 1404

اختصاص 50 میلیارد تومان به پسماند گیلان

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 5 اردیبهشت 1403

احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

جمع‌آوری و دستگیری 28 معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، 3 برنامه پرمخاطب رادیو گیلان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)

افتتاح 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

توزیع 60 بسته‌ معیشتی در رشت

برگزاری «مشق حماسه» در رشت