نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان: تلاش جهادی و انقلابی برای خدمت به مردم ثمربخش است سياسي

استاندار گیلان: تلاش جهادی و انقلابی برای خدمت به مردم ثمربخش است
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مسئولیت در نظام اسلامی فرصت مغتنم و امانتی از سوی خداوند متعال به انسان است که باید از آن برای خدمت به مردن به خوبی بهره مند شد، گفت: قطع یقین تلاش جهادی و انقلابی مدیران دولت سیزدهم برای خدمت به مردم ثمربخش است.
  اسدالله عباسی در نشست فرمانداران شهرستانهای استان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به اینکه فرمانداران سکانداران نظام اجرایی استان در شهرستان‌های گوناگون هستند، افزود: با تلاش جهادگونه و انقلابی مبتنی بر اصول و مبانی ارزشی و شعائر اسلامی و در راستای آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب، منویات رهبر معظم انقلاب و اسناد بالادستی، می‌توان در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، گام‌های موثری برداشت و به مردم به عنوان، ولی نعمتان واقعی انقلاب، خدمات مناسب ارائه کرد.
  وی خدمات صادقانه به مردم را فرصتی مغتنم و افتخاری ارزشمند دانست و افزود: فرمانداران پرچمداران ارائه خدمت صادقانه به مردم اند و بازخورد تلاش و کوشش جهادی شان در جامعه هدف و مردمان آن قابل لمس و محسوس خواهد بود.
استاندار گیلان حفظ وحدت و همدلی را مهمترین راهبرد ارائه خدمات بهینه در حوزه‌های گوناگون به جامعه و مردم برشمرد و بیان کرد: تعامل با صاحب نظران، جامعه روحانیان و کارشناسان متعهد، برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های اجرایی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رضایتمندی شهروندان را هم به دنبال خواهد داشت.
عباسی اظهار کرد: پروژه‌هایی را در دهه فجر امسال و در ادامه در سال آینده افتتاح خواهیم کرد که با سفر پرخیر و برکت رئیس‌جمهور متحول شده‌ است.
وی افزود: از 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور در بهمن ماه به استان افزون بر 2 هزار میلیارد تومان تحقق یافت.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های راهبردی دولت انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی به ویژه در حوزه اقتصاد و مسایل فرهنگی خاطر نشان کرد: دشمن در دولت های گذشته بر همین 2 مقوله "اقتصاد و فرهنگ" دست گذاشته بود تا از طریق جنگ ترکیبی صدمات و تحریم‌هایی را وارد کند، اما دولت سیزدهم با جرات پای کارآمد و اقتصاد مردمی را اجرا و پیاده سازی کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در گذشته جرات تغییرات اساسی در حوزه مباحث اقتصادی را نداشتیم، اظهار کرد: اقتصاد معیوب، یارانه‌ای و کلیشه‌ای بر ما تحمیل شده بود و هر روز شرایط بدتر می‌شد.
وی خطاب به فرمانداران خاطر نشان کرد: شما مدیران دولت سیزدهم، دولتی برگرفته از اراده مردم" هستید، از این‌رو باید مردمی باشید، به مردمی بودن، ولایی و جهادی بودن توجه کنید و جهاد تبیین برگرفته از احساس درونی‌تان باشد.
عباسی با تاکید بر ضرورت بیان و ارائه اقدامات انجام شده به مردم و ضرورت رفتار شایسته مدیر جامعه اسلامی و احترام به مردم خاطر نشان کرد: وحدت رمز موفقیت مدیران است بنابراین باید هماهنگی و انسجام در امور سرلوحه کار باشد و خوشبختانه درگیلان این وحدت و همدلی وجود دارد.
وی با تشریح اقدامات انجام شده طی دولت سیزدهم در گیلان اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی آب کشاورزی در سال گذشته، سال زراعی خوبی را پشت سرگذاشتیم و باید در سال زراعی پیش‌رو نیز اقدامات لازم در این راستا در بخش‌های مختلف از جمله لایروبی انهار صورت گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی مصرف بهینه گاز در استان خاطر نشان کرد: در این حوزه نیز تاکنون با همراهی مردم به گونه برنامه ریزی و مدیریت شده تا فصل زمستان را نیز به خوبی سپری کنیم.
عباسی با اشاره به بازدید خود از تالاب بین‌المللی انزلی و تشریح اقدامات برای این تالاب اظهار کرد: سال گذشته تالاب سیر قهقرایی را طی می‌کرد و سنبل آبی همه جا را گرفته بود اما اکنون قرارگاه سازندگی حدود 50 درصد سنبل آبی را جمع آوری کرده که تا چند ماه آینده کار پاکسازی تالاب از سنبل آبی پایان می یابد.
نماینده عالی دولت با بیان اقدامات انجام گرفته برای قطع منشا آلودگی تالاب بین المللی بندرانزلی خاطر نشان کرد: قطع ورود شیرابه زندان لاکان و سراوان رشت "محل دفن زباله" به تالاب از جمله این اقدامات است.
دولت انقلابی در تراز انقلاب و تمدن سازی اسلامی
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در این نشست با اشاره به ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم، به عنوان دولت مردمی، انقلابی و ولایی همراه با کار جهادی گفت: جمهوری اسلامی در مسیر تمدن سازی اسلامی پی ریزی شده و راهبردِ منطقیِ مبتنی بر اهداف انقلاب، بر اصول فرهنگی شکل گرفته تا در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها مشکلات حل و فصل شود.
آیت الله رسول فلاحتی، شکل گیری انقلاب اسلامی را بر پایه سه رکن اساسی دین، مردم شایسته و جامعیت رهبری، عنوان کرد و افزود: نقش مدیران اجرایی در دولت انقلاب اسلامی با ویژگیهایی، چون تدبیر، عقلانیت، دانش و ابتکار باید عجین باشد تا بتوانند با پایبندی به ارزش‌ها، بصیرت، ولایت پذیری و حفظ مصالح و منافع نظام اسلامی، مطالبات مردم را پاسخ داده و مشکلات را یک به یک پشت سر بگذارند.
وی با تأکید بر اینکه بهره مندی از احادیث و روایات در کنار توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و نظرات کاربردی مشاورانِ اصلح، می‌تواند راهگشا باشد، ادامه داد: نظام اسلامی در تمام دوره‌ها و عرصه‌ها، پیشرفت‌هایی داشته، ولی برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و افتخار باید بیش از پیش تلاش کرد و با تکیه بر جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، نعمات و آثار برجسته این نظامِ مردم سالارِ دینی به اطلاع عموم برسد.
در این نشست همچنین برخی از فرمانداران در خصوص چگونگی اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در شهرستان‌ها و بازخورد آن در بین مردم، گزارشی ارائه کردند.
 

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/354129/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد