پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۴
فرهنگی

فلسفه مجلس دانش آموزی، تمرین دموکراسی برای دانش‌آموزان است

فلسفه مجلس دانش آموزی، تمرین دموکراسی برای دانش‌آموزان است
نسیم گیلان - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: فلسفه مجلس دانش‌آموزی، تمرین دموکراسی و بستری برای ابراز وجود همه دانش‌آموزان و در نتیجه رسیدن به عدالت اجتماعی است.
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: فلسفه مجلس دانش‌آموزی، تمرین دموکراسی و بستری برای ابراز وجود همه دانش‌آموزان و در نتیجه رسیدن به عدالت اجتماعی است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان، جمیل عباسی‌غریب، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان دانش آموز و فرهنگی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در مورد ارتباط بین مجلس دانش آموزی و عدالت آموزشی گفت: انتخابات دانش آموزی، یک سیری است از مدرسه آغاز و تا مجلس دانش‌آموزی محقق می‌شود و فلسفه آن در واقع تمرین دموکراسی برای دانش آموزان است. وقتی همه دانش‌آموزان این بستر برای آن‌ها فراهم باشد که رای خودشان را اعلام کنند و نماینده‌ای از همکلاسی‌های خود داشته باشند، می‌توانند خواسته‌ها و نگرش‌هایشان را به گوش مسئولان برسانند؛ این یک گام کوچک اما اساسی در عدالت آموزشی است . وی در مورد کمکی که حضور دانش‌آموزان در تشکل‌هایی شبیه مجلس دانش‌آموزی به آن‌ها می‌کند، گفت: تمرین فعالیت اجتماعی که بعد از مدرسه شروع می‌شود باعث می‌شود که دانش‌آموز در سرنوشت خود سهیم شود و این تمرین در کنار آموختن دروس و مسائل آموزشی به عنوان مطالبه حقوق یک شهروند از دست‌اندرکاران می‌شود .
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان درباره راهکارهای حضور بهتر دانش آموزان در این تشکل‌ها خطاب به مربیان و مسئولین مدارس گفت: شیوه نامه‌ها و ساز وکارهایی که مربوط به تشکل‌هایی مثل اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش آموزی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و هیئت‌های مذهبی است باید به اطلاع دانش‌آموزان برسد که این باعث تحقق نقش‌های پرورشی در دانش آموزان می‌شود.


نظرات شما