نسیم گیلان
اطلاعیه مهم در خصوص تکمیل فرآیند انتصاب مدیران مدارس+ منابع مصاحبه
سه شنبه 24 تير 1404 - 07:13:52
نسیم گیلان - در راستای تکمیل فرایند ثبت‌نام انتصاب مدیران، از کلیه همکارانی که پیش‌تر در سامانه my.medu.ir ثبت‌نام کرده اند، تقاضا می‌شود جهت مشاهده، انتخاب و تعیین اولویت گروه‌بندی مدارس مورد نظر خود، حداکثر تا پایان روز جمعه 27 تیر 1404 به صفحه انتصاب مدیران در سامانه مذکور مراجعه کنند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان ، تکمیل این مرحله، شرط لازم برای بررسی و نهایی‌سازی فرآیند انتصاب مدیران مدارس بوده و عدم اقدام به موقع، موجب حذف یا تأخیر در بررسی پرونده خواهد شد .
با توجه به درخواست‌های متعدد همکاران، آن دسته از همکاران محترمی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند می‌توانند تا پایان روز جمعه مورخ 27 تیر 1404با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند.
منابع آزمون « انتخاب و انتصاب مدیران مدارس » (موضوع ابلاغیه وزیر محترم آموزش و پرورش با شماره 111 / 140 مورخ 28 اردیبهشت ) به شرح زیر به استحضار داوطلبان محترم می‌رسد:
در این راستا ملاحظات زیر شایان ذکر است :
1 - آزمون در نیمه اول مردادماه برگزار می‌شود و تاریخ دقیق آن متعاقباً به اطلاع داوطلبان گرامی خواهد رسید .
2 - مدارس به تناسب تعداد دانش‌آموزان و اقتضائات مدرسه و منطقه در چهارگروه دسته‌بندی می‌شوند. داوطلبان مکلفند پس از فعال‌شدن سامانه و مطابق اطلاعیه‌های بعدی نسبت به مشاهده مدارس هر گروه و انتخاب گروه مورد نظر اقدام نمایند. جزئیات گروه‌بندی و فرایند ارزیابی در شیوه‌نامه ارزیابی و انتصاب مدیران به اطلاع داوطلبان خواهد رسید .
ابزارهای ارزیابی هر یک از گروه‌ها به شرح زیر است :
ابزارهای ارزیابی:
گروه 1: مستندات و مدارک، مصاحبه
گروه 2: مستندات و مدارک،مصاحبه،آزمون چهارگزینه‌ای
گروه 3: مستندات و مدارک،مصاحبه،آزمون چهارگزینه‌ای،تمرین تحلیلی
گروه 4: مستندات و مدارک، مصاحبه،آزمون چهارگزینه‌ای، تمرین تحلیلی،کارگاه حضوری
الف) منابع اختصاصی و تخصصی
1 . اسناد، قوانین و مقررات آموزش و پرورش
• سیاست های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش .
• سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی/ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی .
• آیین‌نامه اجرایی مدارس/ مصوب سال 1400 شورای عالی آموزش و پرورش .
• بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی .
• آیین‌نامه برگزاری اردوها .
• آیین‌نامه ارزشیابی کیفی توصیفی (برای داوطلبان مقطع ابتدایی). • آیین‌نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی / شیوه‌نامه اجرایی برگزاری آزمون‌ها (نهایی و غیرنهایی) (برای داوطلبان مقطع متوسطه) .
• آیین‌نامه اجرایی نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) .
• آیین‌نامه الزامات مالی مدارس .
• آیین‌نامه تخلفات اداری .
2 . دانش تربیتی(علم و هنر یاددهی یادگیری)
• راهنمای عمل برنامه ویژه مدرسه (بوم) سازمان پژوهش .
• تبیین شاخص‌های الگوی مدرسه تراز سند تحول (https://alefta.ir/shakhes).
• روان‌شناسی رشد و یادگیری (ویژه مدیران) .
3 . دانش مدیریت
• کتاب از مدیریت خوب تا رهبری عالی - هنر مدیریت و رهبری مدرسه
نوشته هادی عزیززاده – چاپ 1403 انتشارات مبتکران - بخش‌های زیر :
فصل 2: مهارت‌های مورد نیاز برای مدیر مدرسه .
فصل 3: وظایف مدیر مدرسه پیش از شروع سال تحصیلی .
فصل 4: وظایف روزانه مدیر مدرسه و در طی سال تحصیلی .
فصل 5: وظایف مدیر مدرسه در ماه پایانی سال تحصیلی .
4 . اصول مدیریت آموزشی با تاکید بر
محورهای سبک‌های مدیریتی - جو سازمانی- ارتباط-رهبری- انگیزش- تعارضات سازمانی- نظارت بالینی .
5 . راهنمای فعالیت‌های فوق برنامه ورزشی و مبانی ایمن‌سازی، استانداردسازی فضاها، تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس .
ب) منابع عمومی
1 . انس با قرآن و ادعیه .
2 . نامه 31 نهج البلاغه (نامه امام علی به فرزندشان امام حسن علیهم‌السلام) .
3. هوش و استعداد فردی و مدیریتی IQ و EQ.

http://www.gilan-online.ir/Fa/News/826433/اطلاعیه-مهم-در-خصوص-تکمیل-فرآیند-انتصاب-مدیران-مدارس--منابع-مصاحبه
بستن   چاپ