دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴
فرهنگی

برگزاری بیست و یکمین جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:پروژه مهر نماد مشارکت، همدلی و هم‌افزایی همه اجزای مدرسه و دستگاه آموزش و پرورش است. توجه ویژه به نیازهای واقعی مدارس، ابتکار عمل در حل مشکلات و پیش‌بینی چالش‌ها، تضمین‌کننده تحقق یک سال تحصیلی موفق و پربار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:پروژه مهر نماد مشارکت، همدلی و هم‌افزایی همه اجزای مدرسه و دستگاه آموزش و پرورش است. توجه ویژه به نیازهای واقعی مدارس، ابتکار عمل در حل مشکلات و پیش‌بینی چالش‌ها، تضمین‌کننده تحقق یک سال تحصیلی موفق و پربار است.
نسیم گیلان -
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، بیست و یکمین جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان روز یکشنبه 29 تیرماه 1404 راس ساعت 16 عصر به ریاست نرگس دستیار، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان و با حضور معاونین و رؤسای حوزه‌های مختلف، در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
در ابتدای جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به مسئولیت مهم دستگاه تعلیم و تربیت، اهتمام و جدیت تمامی همکاران برای ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی را خواستار شد و بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه به منظور تحقق اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد.
وی گفت:
«امیدآفرینی، آرامش خاطر فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان، رکن اساسی آغاز یک سال تحصیلی بانشاط و اثربخش است. ایجاد گفتمان آغاز مهر بدون دغدغه برای همه فرهنگیان، اولیا و دانش‌آموزان، باید به یکی از مهم‌ترین رویکردهای مدیریت آموزش و پرورش تبدیل شود.»
دستیار در ادامه، به اهمیت پروژه مهر به عنوان اصلی‌ترین پروژه آماده‌سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود:
«پروژه مهر نماد مشارکت، همدلی و هم‌افزایی همه اجزای مدرسه و دستگاه آموزش و پرورش است. توجه ویژه به نیازهای واقعی مدارس، ابتکار عمل در حل مشکلات و پیش‌بینی چالش‌ها، تضمین‌کننده تحقق یک سال تحصیلی موفق و پربار است.»
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ضمن تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه کادر آموزشی و اجرایی استان، بر ضرورت‌ شناسایی و حمایت از برنامه‌های نوآورانه و ابتکاری تأکید کرد و گفت:
«خلاقیت معلمان، مدیریت ابتکاری مدیران مدارس و حمایت کارشناسان می‌تواند رویکردی نو را وارد مدارس کند و تحقق عدالت آموزشی، پرورش استعدادهای نهفته و شکوفایی فردی و گروهی دانش‌آموزان را سرعت بخشد.»
در بخش دیگری از جلسه، موضوع سرویس مدارس و لباس فرم دانش‌آموزی مطرح شد. دستیار با بیان این‌که ساماندهی مطلوب سرویس مدارس و انتخاب مناسب لباس فرم از دغدغه‌ها و انتظارات جدی خانواده‌هاست، گفت:
«ایمن‌سازی و استانداردسازی سرویس مدارس، آموزش رانندگان، کنترل دقیق ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی، و همچنین رعایت کرامت، سادگی و کیفیت لباس فرم دانش‌آموزان باید در صدر برنامه‌های اولویت‌دار قرار گیرد. این دو مقوله تأثیر مستقیم بر آرامش خانواده‌ها و کیفیت حضور دانش‌آموزان در مدرسه دارد.»
ایشان بر مشارکت نهادهای مرتبط، به‌ویژه شهرداری‌ها، پلیس راهور، انجمن اولیا و مربیان و خود مدارس برای تامین امنیت رفت و آمد دانش‌آموزان و نظارت بر کیفیت و قیمت لباس فرم تاکید کرد و گفت:
«لازم است زمینه انتخاب آگاهانه توسط اولیا فراهم شود و فرایند تهیه و توزیع لباس فرم با شفافیت، نظارت دقیق و بر اساس استانداردهای مصوب انجام پذیرد.»
در ادامه جلسه، معاونین حوزه‌های مختلف گزارشی از عملکرد و اقدامات ابتکاری ارائه کردند و درباره چالش‌ها و راهکارهای ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و تحقق آرامش بیشتر برای فرهنگیان و خانواده‌ها گفت‌وگو شد. همچنین برخی مصوبات مهم برای اجرایی شدن در روزهای آینده به تصویب رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ضمن قدردانی مجدد از زحمات همه همکاران، استمرار همکاری در راستای خدمت شایسته به فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را رمز پیشرفت آموزش و پرورش استان دانست و ابراز امیدواری کرد با تکیه بر دانش، تجربه و تعهد جمعی، مهر امسال برای همگان بدون دغدغه، امیدبخش و سرشار از موفقیت باشد.

نسیم گیلان


نظرات شما