نسیم گیلان

آخرين مطالب

حسرت دیدار مجدد آیت‌الله رئیسی بر دل مردمان گیلان ماند+فیلم اجتماعي

حسرت دیدار مجدد آیت‌الله رئیسی بر دل مردمان گیلان ماند+فیلم
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - گیلانیان در این ایام منتظر قدوم رئیس‌جمهور محبوب و مردمی به این خطه سرسبز بودند اما خبر سقوط بالگرد حامل رییس جمهور همه را در شوک فرو برد و یک ایران را عزادار کرد و حسرت دیدار مجدد را نیز بر دل مردمان گیلان گذاشت. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، خبر سقوط بالگرد حامل رییس جمهور مردمی کشورمان و هیئت همراهش به‌حدی سنگین بود که یک ایران را در شب ولادت امام رضا در شوک فرو برد و بلافاصله بعد از حادثه، دست‌های دعای مردم قدرشناس برای سلامتی این جمعِ خدمتگزار به درگاهِ بی‌نیاز پروردگار بلند شد؛ ثانیه‌های انتظار سخت و پر از استرس می‌گذشت اما خبری مسرت‌بخشی که قلب مردم را تسکین بخشد مخابره نشد و هرچه زمان جلوتر می‌رفت امیدها از زنده پیدا شدن رییس‌جمهور و همراهانش کم‌رنگ‌تر می‌شد اما همچنان‌ پذیرفتن این واقعیت تلخ که رییس جمهور مردمی کشورمان را از دست دادیم راحت نبود.
هرچند عمق فاجعه پذیرفتنی و قابل تحمل نبود اما واقعیت داشت و چاره‌ای جز پذیرفتنش باقی نمانده بود؛ آن‌هم در ایامی که آماده استقبال از رییس جمهور و هیئت همراهش در سفر به گیلان می‌شدیم؛ آری گیلانیان منتظر قدومت بودند تا با تو از دردهایشان بگویند و تو سخاوتمندانه و دلسوزانه به آن گوش بسپاری و قاطعانه دستور پیگیری دهی اما خبر رسید که محروم شدیم.
.
قرار بود گزارش راه‌آهن رشت-کاسپین و پسماند سراوان را تحویلت دهیم که دغدغه‌ شهید جمهور بود و حتی در سفر اخیر به مازندران، بحث پسماند سراوان و رسیدگی به دغدغه مردم منطقه سراوان را بار دیگر مورد تاکید قرار داده بود و قطعاً سفر دوم پربارتر از سفر اول می‌شد و بسیاری از پروژه‌های استان تعیین تکلیف می‌شدند.
البته بسیاری از پروژه‌ها از جمله راه‌آهن رشت-کاسپین و بهسازی محل دفن زباله سراوان در 3 سال اخیر به وضعیت امیدوارکننده و خوبی رسید تا جایی‌که معاون اجرایی رییس‌جمهور در 21 اسفند 1402 از پیشرفت بیش از 80 درصدی پروژه پسماند سراوان خبر داد؛ مسئله‌ای که بیش از چهار دهه یکی از دغدغه‌های مهم مردم گیلان و دوستداران طبیعت بود اما در دولتِ آیت‌الله رئیسی با سرعت گرفتن پروژه بهسازی سراوان، بذر امیدی در دل‌های مردم ایجاد شد‌.
هنوز تصاویر آخرین سفری که رییس جمهورِ شهید و اعضای هیئت دولت به‌ گیلان داشتند در صفحات ذهنم هست و یادآوری‌اش داغ دل را زنده و بیشتر می‌کند، مگر می‌شود باور کرد رفتنت را؟ کوه‌ها و ارتفاعاتی که تو را برای همیشه از این مردم گرفت از این‌پس سرافکنده‌تر و شرمنده‌تر خواهند بود.
هنوز بعضی سخنان و صدای رسایت در گوشم می‌پیچد؛ وقتی به‌عنوان رئیس قوه مجریه به گیلان سفر کردی اما به‌دلیل شرایط کرونایی امکانِ تجمع بزرگ مردمی نبود و تو از این‌ بابت ابراز شرمندگی کردی و گفتی «‌امیدواریم با بهتر شدن اوضاع کرونایی با مردم ولایی، شهیدپرور و انقلابی گیلان دیدار داشته باشیم‌.»؛ تو به تهران بازگشتی و شرایط کرونایی هم با اقدامات اساسی دولتت در زمینه تامین واکسن و... روز به روز به وضعیت بهتری رسید.
2 سال از آن روزها به امید دیدار مجدد گذشت؛ در ماه‌های اخیر که استقبال گرم مردم استان‌های مختلف از رییس‌جمهور مردمی را در قاب تلویزیون می‌دیدیم، منتظر بودیم تا این حماسهِ حضور را در گیلان با استقبال از رییس‌جمهور محبوب‌مان رقم بزنیم زیرا مردم این خطه از سالیان دور به مهمان‌نوازی شهرت دارند و در استقبال و پذیرایی از مهمان کم نمی‌گذارند و لذا همه‌چیز مهیا شده بود غافل از اینکه تو آخرین سفر استانی‌ات را در تبریز به پایان خواهی رساند و پرواز تا بی‌نهایت خواهی داشت.
آری این‌هم واقعیت دارد و باید بپذیریم که حسرت دیدار مجدد بر دل مردمان این دیار ماند، خیلی‌ها از گیلان امروز با دلی‌ پر اندوه ندا سر می‌دهند "آقا سید قرار نبود چشم به راهمان بگذاری".
و اما در این‌ روزهای تلخ، چشم دوخته‌ایم به قاب تلویزیونی که این‌بار حماسه عظیم مردم تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد در بدرقه تاریخی و بی‌نظیر شهدای خدمت را به تصویر می‌کشد و اقشار مختلف مردم در غم از دست دادن رئیس جمهوری که از جنس مردم و با مردم بود اشک می‌ریزند و به سر و صورت و سینه می‌زنند؛ این خیلی مهم است که آدم همان‌طور که وارد قلب مردم می‌شود در قلب آن‌ها بماند و داغش آنقدر سنگین باشد که برای بدرقه‌اش سر از پا نشناسند؛ سایر انسان‌ها زمانی‌که می‌میرند به‌راحتی از قلب و نگاه مردم فراموش می‌شوند اما کسی‌که راه و رسمش درست و با ولایت باشد و در راه رضای خدا به مردم خدمت کرده باشد، خدا هم خدمت و یادش را ماندگار خواهد کرد.
خادم‌الرضایی که در دهه کرامت و همزمان با ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، «‌هشتمین رئیس جمهور ایران» شد و بعد از 3 سال در شب ولادت آن حضرت، مُهر پایان مسئولیتش با شهادت گره خورد و «‌شهید جمهور» شد؛ در واقع تقارن جشن میلاد امام رضا(ع) با جشن پیروزی سید محرومان در انتخابات 1400 بسیار خوش یمن و مبارک بود و در این همزمانی، حکمت‌ها‌ نهفته بود که شاید امروز گوشه‌ای از آن را متوجه شویم.
از شهرداری رشت عبور می‌کردم چشمم به شمع‌هایی افتاد که مردم قدرشناس به‌یاد شهدای خدمت در پیاده‌راه فرهنگی و در کنار چایخانه امام رضا(ع) روشن کرده بودند و با چشمان بارانی به بنری که تصویر چهره مهربانِ رییس‌جمهور شهید در آن نقش بسته بود نگریسته و عزاداری می‌کردند.
سید بزرگوار برسان سلام ما را به امام رضا و شهید سلیمانی و سایر شهدا و اولیاء خدا؛ از خطه گیلان به روح پاک و مطهرت و سایر شهدای همراهت درود می‌فرستیم و می‌گوییم "این عزت مبارکتان باشد و نام و یادتان را فراموش نخواهیم کرد".
انتهای پیام/612/.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/754464/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فعالیت بیش از 4000 گیلانی در ستادهای قالیباف

تصاویری از مراسم افتتاحیه «محمد باقر قالیباف» در رشت

روابط عمومی ها آیینه تمام نمای دستگاه های اجرایی هستند

انتصاب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رشت

اقامه نماز عید قربان، 7:30 امروز در مصلای رشت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 28 خرداد 1402

فرماندار آستارا: اجلاسیه و کنگره ملی شهدا از مهمترین رویدادهای فرهنگی استان گیلان است

از حل مشکل پل های عابرپیاده مکانیزه تا رهاسازی سگ های بلاصاحب در رشت

اگر پوتین در فضا بمب هسته‌ای منفجر کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

چگونه به نوجوانان‌مان بگوییم از صحبت‌هایشان ناراحت هستیم؟

اعزام مشمولان وظیفه عمومی به مراکز آموزشی

آب، خاک و غذا، تهدیدات آینده دنیاست/ لزوم افزایش ضریب امنیت غذایی

ویدیویی شگفت انگیز از بازگشت فضاپیمای استارشیپ به اتمسفر

خدمات رسانی بازرسان دامپزشکی گیلان در روز عید قربان

تمهیدات ترافیکی ویژه عید سعید قربان در رشت اعلام شد

برگزاری دعای عرفه در مصلای رشت

دعای عرفه در مصلای آستارا

کمتر از 2 هفته دیگر تا انتخاب رئیس جمهور آینده باقی مانده

یادآوری چند مثل که امروزه فراموش شده‌اند

نتایج امیدوارکننده یک ساختار نانویی برای مقابله با پارکینسون

از غذارسانی به سگ‌ها دست بردارید، سگ‌ها فرشته نیستند!

طنین اندازشدن آوای روحبخش دعای عرفه در آسمان گیلان

معضل سگ‌های بلاصاحب در گیلان با تشکیل کمیته استانی رفع می‌شود

چه چیزی از نعمت بالاتر است و یک مبدل است که حال بد را به خوب تبدیل می‌کند؟

حکایتی از یک مثل جالب(حالا که خیال پلوعه بذار چرب باشه)

هر شخصی که به تو خدمت کرد را شکر کن

خواندن حکایتی از مولوی که شکرگزاری را به زیبایی توصیف کرده است

سیاره جالب قابل سکونت

گیلانی‌ها با قرائت دعای عرفه با پروردگار راز و نیاز کردند

برگزاری مراسم دعای عرفه در حرم شهدای گمنام آستانه اشرفیه

رئیس جمهور آینده باید معتقد به مدیریت جهادی باشد

طنین نوای روحبخش دعای عرفه در مصلای رشت + تصاویر

پیش‌بینی 3 مکان عمومی در رشت برای تبلیغات نامزدهای انتخابات

دعای عرفه در گلزار شهدای رشت

نشست توجیهی و تبیینی انتخابات ویژه اصحاب رسانه در رشت برگزار شد

اکنون دل من شکسته و خسته هست

جمع آوری حدود 4 هزار رشته دام ماهیان در آب‌های گیلان

تلاش آتش نشانان رشت برای خاموش کردن آتش سوزی یک خانه

یک پرتاب قدرتمند از تاج خورشید

مشاهده اثرات زهر مار روی انسان به کمک زیست تراشه‌ برای نخستین بار

میز خدمت در راستای بررسی مشکلات حقوقی جامعه ایثارگر خوزستان برگزار شد

پیشرفت 25 درصدی نهضت ملی مسکن در گیلان

اعلام جرم دادستان علیه شهردار فومن

برگزاری دعای عرفه در مصلای رشت هم اکنون

سنگرسازان بی سنگر و گرامیداشت شهدای خدمت

هلال احمر یکی از سازمان‌های فعال در میدان خدمت است

دادستان علیه شهردار فومن اعلام جرم کرد/ علت: جمع‌آوری نکردن سگ‌ها

بازار دام عید قربان درگیلان

به یاد نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه، مرحوم احمد مهدوی دامغانی

فرود super heavy booster