نسیم گیلان

آخرين مطالب

تعیین جنسیت با ivf امکان ‌پذیر است یا خیر؟ علمي

تعیین جنسیت با ivf امکان ‌پذیر است یا خیر؟
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - برترین ها / روش ivf یک روش بسیار کارآمد برای درمان ناباروری است. بااین‌حال می‌توان از این روش برای تعیین جنسیت جنین هم استفاده کرد. برخی از افراد به دلایل گوناگونی ترجیح می‌دهند که جنسیت فرزندشان را خودشان انتخاب کنند. این دسته از افراد می‌توانند با استفاده از روش ivf این کار را انجام دهند. تعیین جنسیت با ivf یک روش کاملا علمی و بسیار دقیق است.

نسیم گیلان


تعیین جنسیت با ivf چیست؟
تعیین جنسیت با ivf یکی از دقیق‌ترین روش‌هایی است که زوج‌ها می‌توانند از آن برای تعیین جنسیت فرزندشان استفاده کنند. اگرچه استفاده از روش ivf بیشتر برای درمان ناباروری به کار می‌رود و انجام آن ضرورتی برای زوج‌های سالم ندارند؛ بااین‌حال اگر جنسیت فرزند برایتان بسیار مهم است، می‌توانید از این روش استفاده کنید. در این روش تعدادی از سلول‌های جنینی که با استفاده از لقاح مصنوعی در آزمایشگاه تولید شده است مورد آزمایش قرار می‌گیرد. با توجه به جواب آزمایش ژنتیک، اگر فرزند دارای جنسیتی مطابق با خواسته والدینش بود جنین را به داخل رحم مادر منتقل می‌کنند؛ در غیر این صورت افراد می‌توانند مجدد این پروسه را انجام دهند.
با مراحل تعیین جنسیت در روش ivf بیشتر آشنا شوید
ivf در چهار مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول به مادر داروهای هورمونی داده خواهد شد تا تخمدان‌ها تحریک‌شده و تخمک‌هایی باکیفیت بالاتر تولید کنند. در مرحله بعد تخمک‌ها را از تخمدان‌های مادر خارج می‌کنند. به این مرحله پانکچر یا تخمک‌گیری می‌گویند. مرحله سوم که همان مرحله لقاح مصنوعی است در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود. در این مرحله تخمک و اسپرم در شرایط ایده‌آل لقاح داده می‌شوند. پس از گذشت سه روز تا یک هفته جنین تشکیل خواهد شد.
در مرحله آخر هم جنین به داخل رحم مادر منتقل می‌شود تا چرخه رشد جنین کامل شوند و موعد زایمان فرا برسد. بااین‌حال افرادی که هدفشان از ivf تعیین جنسیت است باید چند مرحله دیگر را به‌جز مراحل قبلی طی کنند. برای تعیین جنسیت با ivf، جنین قبل از انتقال به رحم مادر فریز می‌شود. از جنین فریز شده نمونه‌برداری انجام‌ شده و نمونه‌ها به آزمایشگاه ژنتیک فرستاده می‌شوند.

نسیم گیلان


آزمایش‌های متعددی بر روی نمونه‌ها انجام خواهد شد تا ضمن اطمینان از سلامت جنین، وضعیت جنسیت نوزاد هم مشخص شود. پس از آن جنین را ذوب کرده و به کمک ابزارهای مخصوص جین را داخل رحم مادر جایگذاری می‌کنند. پس از جایگذاری جنین درصورتی‌که شرایط رحم مادر مناسب باشد، بارداری رخ می‌دهد.
چه کسانی کاندیدای مناسبی برای تعیین جنسیت با ivf هستند؟
قبل از هر چیز لازم است بدانید که روش‌های مختلفی برای تعیین جنسیت وجود دارد. بنابراین تعیین جنسیت با ivf تنها روش موجود نیست. بااین‌حال ما به زوج‌هایی که علائم زیر را دارند، توصیه می‌کنیم که از این روش برای تعیین جنسیت فرزند خود استفاده کنند.
وجود تعداد زیادی اسپرم غیرطبیعی یا بی‌کیفیت ابتلا به اندومتریوز خفیف تا متوسط غلظت بالا یا مقدار ناکافی مخاط دهانه رحم مشکلاتی مانند زود انزالی،‌ اختلال جنسی یا اختلال در نعوظ ناباروری به دلایل نامشخص تعیین جنسیت با روش ivf چه مزایایی دارد؟
اولین مزیت تعیین جنسیت با روش ivf ضریب خطای بسیار پایین این روش است. در واقع زوج‌ها با استفاده از ivf می‌توانند مطمئن شوند که فرزندی با جنسیت دلخواهشان خواهند داشت. بااین‌حال این روش مزایای دیگری هم دارد. به‌عنوان‌مثال ریسک تولد فرزند با مشکلات ژنتیکی به پایین‌ترین میزان خود می‌رسد زیرا جنین قبل از انتقال به رحم مادر مورد آزمایش قرار گرفته است. همچنین بر اساس تحقیقات انجام‌شده؛ ivf می‌تواند ریسک سقط جنین را کمتر کند. از دیگر مزایای ivf می‌توان به پرداخت هزینه‌های کمتر برای کاشت مجدد جنین فریز شده اشاره کرد. علاوه بر این با انتقال یک رویان به داخل رحم مادر، احتمال چندقلوزایی هم کاهش پیدا می‌کند.
آیا تعیین جنسیت با ivf عوارضی برای مادر یا جنین دارد؟
این سوال یکی از پرتکرارترین سؤالات افرادی است که به فکر تعیین جنسیت با ivf هستند. ivf در موارد بسیار محدودی می‌تواند باعث حساسیت تخمدان‌های مادر شود. همچنین در موارد کمی هم احتمال آسیب دیدن جنین وجود دارد. البته که ریسک داشتن فرزندی با اختلالات ژنتیکی از طریق لقاح مصنوعی بسیار کمتر از لقاح طبیعی است، زیرا قبل از انتقال جنین به رحم مادر، آزمایش‌های ژنتیکی زیادی از جنین گرفته می‌شود. بااین‌حال دقت و مهارت پزشک، شرایط سلامتی مادر و... هم در بروز عوارض احتمالی موثر هستند. نکته مهم دیگر این‌که روش ivf یک روش پرهزینه برای درمان ناباروری است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از این روش برای تعیین جنسیت فرزندتان استفاده کنید باید بودجه مناسبی در اختیار داشته باشید.
نکاتی که باید قبل از انجام روش ivf برای تعیین جنسیت بدانید
افراد علاقمند به تعیین جنسیت با ivf باید به مراکز درمانی و کلینیک‌های تخصصی ناباروری مراجعه کنند. این روش باید توسط پزشکان فوق تخصص نازایی و ناباروری انجام شود. احتمال موفقیت‌آمیز نبودن این روش وجود دارد بنابراین همیشه نتیجه دلخواه به دست نخواهد آمد. همچنین از زوجین یک رضایت‌نامه دریافت می‌شود که در صورت عدم موفقیت برای داشتن فرزندی با جنسیت دلخواه باید جنین با جنسیت دیگر را بپذیرند. تعیین جنسیت با روش ivf گران‌تر از روش ivf مرسوم برای درمان زوج‌های نابارور است بنابراین شما باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید. پزشکان از بیماران خود می‌خواهند که قبل از اقدام برای ivf در جلسات مشاوره شرکت کنند تا از نظر روحی و روانی هم آمادگی لازم را به دست بیاورند.

نسیم گیلان


آیا پس از ivf باید مراقبت‌ های خاصی توسط مادر انجام شود؟
مادرانی که از طریق ivf برای باردار اقدام کرده‌اند باید در حین بارداری برخی موارد را رعایت کنند تا فرزندی سالم داشته باشند و دوران بارداری را به سلامت طی کنند. برخی از مهم‌ترین مراقبت‌های پس از ivf به شرح زیر هستند:
مصرف سیگار یا مشروبات الکلی را به طور کامل قطع کنید. طبق نظر پزشک هر روز ورزش کنید. رژیم غذایی مناسبی را پیش بگیرید. از مصرف مواد غذایی مضر مانند غذاهای فرآوری شده، شکر و محصولات حاوی مواد نگهدارنده تا حد ممکن پرهیز کنید. غلات، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید. فقط داروها یا مکمل‌های دارویی تجویزشده توسط پزشک را مصرف کنید و از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید. هزینه تعیین جنسیت به روش ivf چقدر است؟
تعیین جنسیت با روش ivf هزینه زیادی دارد. بااین‌حال اگر تمایل به انجام این روش دارید باید بدانید که عوامل مختلفی در میزان هزینه ivf برای تعیین جنسیت نقش دارند. به‌عنوان‌مثال تعداد جنین‌ها، آزمایش‌های انجام ‌شده، هزینه بیوپسی سلولی جنین و... از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که در هزینه تمام ‌شده این روش تأثیر مستقیم دارند. البته مرکزی که برای انجام تعیین جنسیت با ivf انتخاب کرده‌اید و دستمزد پزشک هم می‌تواند نقش چشم‌گیری در افزایش هزینه‌ها داشته باشد.
تعیین جنسیت با ivf؛‌ روشی مطمئن با ریسک ناچیز
معمولا افرادی به سراغ تعیین جنسیت با ivf می‌روند که اهمیت زیادی برای جنسیت فرزندشان قائل هستند. در این روش جنین با لقاح مصنوعی در شرایط آزمایشگاهی به وجود می‌آید. سپس آزمایش‌های ضروری برای تعیین جنسیت انجام می‌شود و در نهایت با جایگذاری جنین در داخل رحم مادر، بارداری اتفاق می‌افتد. ivf عوارض بسیار کمی برای مادر یا جنین دارد و جزو روش‌هایی با درصد خطای بسیار ناچیز است. شما برای انجام این روش درمانی باید به متخصص ناباروری و نازایی مراجعه کنید. در صورت داشتن شرایط کافی از نظر سلامتی و مالی می‌توانید بدون نگرانی از روش ivf برای تعیین جنسیت فرزند خود استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/751189/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اندازه گیری سرعت نور با روش فیزو

راه اندازی فلوشیپ نازایی و دکترای مامایی در گیلان

برگزاری نخستین گفتاورد ملی نخبگان در پهنه خزر در گیلان

دستگیری باند سارقان سابقه‌دار خودرو و کابل برق در رودسر

ثبت تصاویر زیبای حیات وحش گیلان در لنگرود

داستانک/ آدم بدبختی هستی !

اولین پرواز سرنشین‌دار «استارلاینر» تا 25 مه به تعویق افتاد

نمایش مجسمه‌های چوبی در لاهیجان

استقبال گرم فومنی‌ها از کاروان خدام رضوی دو روز مانده به میلاد امام رئوف

سرود ملی پاکستان فارسی است!

تصویر شگفت انگیز جیمز وب از کهکشانِ Zwicky 18

رشد 17.5 درصدی جوجه‌ریزی در گیلان

اهتمام دولت بر فراهم آوری امکانات لجستیکی در جاده‌های گیلان

تجلیل از نیرو‌های انتظامی پلیس راه و راهور گیلان

اولین گفتاورد ملی نخبگان در پهنه خزر برگزار شد

آیا ممکن است ماه ناپدید شود؟ اگر ماه یک شب نباشد چه اتفاقی می‌افتد؟

خون دایناسورها در رگ‌های ما جریان دارد!

سفر‌های گردشگری فضایی راه‌اندازی می‌شود

هزینه درمان کودکان زیر 7 سال در گیلان رایگان شد

لغو امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوم متوسطه

درمان کودکان زیر 7 سال در گیلان رایگان شد

پیشتازی شرق گیلان در زادوولد

سخنان جالب سوگل مشایخی در مورد انسان کامل

وظیفه ما در برابر ترس!

سهم گیلان از اقتصاد دریا فقط 2 درصد است

بارش رگباری باران و وزش شدید باد در 10 استان

بسیج رسانه گیلان رده برتر کشور شد

آماده‌باش هلال‌احمر در 10 استان درگیر تغییرات جوی

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در رشت

هشدار مدیریت بحران برای بارندگی شدید و سیل

استقبال از خادمین رضوی در سیاهورود فومن

برگزاری جشن کرامت درجزیره کیش

497 میلیارد تومان میزان فروش 10 روز نمایشگاه کتاب

2 تصویر خیره‌کننده از «ستون‌های آفرینش»

دیدار مدیرعامل بیمه دی با استاندار فارس

شهدا الگوی مناسبی برای مردم جامعه هستند/ سالانه 800 هزار دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان انجام می‌شود

آغاز آوار برداری از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع) شفت

توقیف مرغ‌های فاقد مجوز در رضوانشهر

جشنواره آلوچه در گوراب زرمیخ برگزار می‌شود

رونمایی از جام‌های سه هزار ساله در موزه مردم شناسی رشت

میزان بارش‌ها در گیلان اعلام شد

نادان چه کسی است؟

هوش مصنوعی طعنه و کنایه را تشخیص می‌دهد!

بررسی آخرین وضعیت ساماندهی گلزار شهدای ستارخان تبریز

پدر شهیدان والامقام «حسن ملائکه زاده» آسمانی شد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «حسن ملائکه‌زاده»

اختصاص 80 میلیارد ریال اعتبار ناباروری به بیمارستان الزهرای رشت

ویزیت رایگان بیش از 200 نفر در روستای عباس آباد آستارا

یک واحد مسکن محرومان در آستارا افتتاح شد

تاکید نشست بررسی ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور گیلان برارتقای این جایگاه