نسیم گیلان

آخرين مطالب

زاکانی در صحن شورا اعلام کرد:

تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل‌های عابر پیاده/ هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران‌تر بود شهرداری تهران

تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل‌های عابر پیاده/ هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران‌تر بود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - شهردار تهران جهت بررسی لایحه بودجه سال 1403 شهرداری در دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت.

به گزارش خبرنگار شهر ، علیرضا زاکانی شهردار تهران دقایقی پیش جهت بررسی لایحه بودجه سال 1403 شهرداری در صحن شورای شهر حاضر شد.
امروز- سه شنبه یکم اسفندماه 1402- لایحه بودجه در دو نوبت صبح و عصر بررسی خواهد شد.
شهردار تهران در جریان بررسی تبصره های بودجه در واکنش به اظهارات اعضای شورا نسبت به واگذاری مسئولیت نگهداشت پل های پایتخت از سازمان زیباسازی به دستگاهی دیگر، گفت: فرمایشات درست است؛ علت واگذاری این بود که سازمان زیباسازی در کنار استفاده از عرشه ها، هزینه نگهداشت را نیز پرداخت کند اما چون ظرفیت آن وجود نداشت مشکلاتی ایجاد شد.
تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل عابر پیاده
وی با بیان اینکه ده ها نوع پل عابر پیاده وجود دارد، گفت: سازمان زیباسازی تلاش کرد و قرارداد بست. 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پله های عابر پیاده تحویل خواهد شد.
زاکانی با اعلام اینکه معاونت فنی و عمرانی از طریق سازمان امور مناطق می تواند ظرفیت مناطق را مورد استفاده قرار دهد، تأکید کرد: سازمان مهندسی و عمران پل هایی را طراحی کرده که برای عابران پیاده تسهیلاتی ایجاد می کند و نوآوری در طراحی را نیز به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه 3 پیشنهاد مبنی بر ماندن این مسئولیت دست زیباسازی یا واگذاری به معاونت حمل ونقل داریم، افزود: البته ترجیح قطعی ما این است که مسئولیت نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.
زاکانی در ادامه این جلسه و در جریان بررسی تبصره سه با بیان اینکه بسیاری از توافقاتی که انجام داده بودیم به تاریخ زمانی نرسید، گفت: عملاً شهر با این موضوع به اختلال می خورد. برای مثال 950 دکل مشمول قانون می شوند و توافقاتی صورت گرفت، اما به تاریخ زمانی نرسید. با حکم قانونی باید این دکل ها قلع شوند اما با قلع آنها شهر دچار اختلال خواهد شد.
وی درباره بند 11 تبصره 3 مبنی بر تعیین تکلیف محدثات بدون پروانه یا مغایر با مفاد پروانه در محدوده شهرها که تا قبل از 1400 رای کمیسیون ماده 100 دارند و تبدیل حکم قلع و قمع به جریمه هم گفت: ما نگاه درآمدی به این موضوع نداریم بلکه نگاه ما گره گشایی از کار مردم است؛ کاری که مجلس انجام داد خدمت به مردم بود.
شهردار پایتخت در جریان بررسی تبصره چهارم با بیان اینکه حکم برقی سازی برای این است که اساساً امروز موضوع تأمین و مصرف سوخت های فسیلی به یک مشکل تبدیل شده است، گفت: ما هیچ چاره ای جز برقی سازی نداریم. در برنامه چهارم این حکم به ما تکلیف شده است. البته در کم و کیف برقی سازی، سوالاتی وجود دارد.
هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران تر بود
وی افزود: ما در این بخش از مجموعه های مختلف قیمت گرفتیم. قیمت ها حداقل 316 هزار یورو و حداکثر 347 هزار یورو بود. برای بخشی از این موضوع نیز پیمان کلی بسته شد. وقتی موضوع به سفر به چین کشیده شد و از نزدیک با ظرفیت ها آشنا شدیم، دیدیم که با همین کیفیت، قیمت ها ارزان تر است.
شهردار تهران با بیان اینکه آنچه مورد تأکید دولت و وزارت صمت بود این بود که باید بسته اولیه کامل وارد شود تا مشکل شهر را حل کنیم، تصریح کرد: 29 ماه و 9 روز پیش، از هزار و 860 اتوبوس تهران 880 دستگاه در گردش داشتیم. این در حالی بود که نیاز شهر تهران 10 تا 11 هزار اتوبوس است. ما چرا مردم را به اسارت گرفته ایم؟ به همین دلیل تأکید دولت بر این بود که بسته اول کامل و به صورت برقی وارد شود تا بتوان گشایش ایجاد کرد.
برای تقویت بخش داخلی، با تولیدکنندگان داخلی هم قرارداد بستیم
وی ادامه داد: ما در نهایت به رقم 220 هزار یورو و تحویل در بندرعباس رسیدیم و قیمت گذاری ها نیز توسط کارشناسان انجام شد و ما ورودی به ماهیت نداشتیم. رقم هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی بالاتر بود و با این حال برای تقویت بخش داخلی، با این تولیدکنندگان نیز قرارداد بستیم.
زاکانی با تأکید بر اینکه ما به تولیدکنندگان خارجی اعلام کردیم که باید تکنولوژی را به ایران انتقال دهند تا مابقی اتوبوس ها در داخل کشور تولید شود، اظهار کرد: وظیفه شهرداری تهران تولید واگن نیست؛ اما بستری را فراهم کرده تا بتوان واگن تولید کرد. امروز سایر شهرها به ما متوسل شده اند. در این راستا از سرمایه گذار خارجی و شریک داخلی و ظرفیت شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار در شهر استفاده شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه عدد و رقم و شرایط در لایحه موردنظر مشخص شده است، گفت: ما به این سمت رفتیم که خدمت خوب به مردم ارائه دهیم و هزینه ها کاهش یابد. همین رقم 273 هزار یورویی برای اتوبوس های داخلی پیش از سفر به چین 316 هزار یورو بود و ما 100 هزار یورو از این مبلغ کم کردیم؛ این به معنای 5.5 میلیارد تومان به ازای هر اتوبوس است و اگر تعداد 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس را در نظر بگیریم نزدیک به 15 همت اعتبار هزینه می شد.
طرف قرارداد خرید اتوبوس دومین تولیدکننده برتر چین است
وی با بیان اینکه برخی خدمات پس از فروش در داخل کشور مطلوب نیست، اظهار کرد: شرکتی که با آن وارد قرارداد شدیم، دومین تولیدکننده برتر چین است و متعهد شده که بر خلاف رسم موجود آن کشور، انبار نگهداری برای نگهداری قطعات به ارزش 10 میلیون یورو در ایران ایجاد کند.
زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از مجموعه ها علاقمند هستند از این خدمات سود ببرند اما این خدمت در یک شرکت ارائه می شود و ما در این موضوع شریک خواهیم شد و منبع درآمد پایدار برای تهران خواهد شد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/742626/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پدر معنوی فوتبال گیلان درگذشت

پدر فوتبال گیلان و اسطوره باشگاه ملوان درگذشت

مدیرعامل گوگل دیپ‌مایند: هوش مصنوعی تا ده سال آینده تمام بیماری‌ها را ریشه‌کن می‌کند

سطل زباله هوشمند Ameru با قابلیت تفکیک خودکار

دستور صریح استاندار مازندران برای پیگیری بحث مسکن ایثارگران

شبکه دنا و کنگره شهدا؛ هم سنگر و هم افزا

کاهش متراژ غرفه‌ها برای حضور تعداد بیشتر ناشران است

باز آمدم چون ماه نو!

شاعرانه/ نه دست مانده نه تاب و توان به پیکر من

از دستکاری ژنتیکی تا بیوتروریسم؛ هشدار حمله هکرها به دی‌ان‌ای انسان!

امنیت روانی همسرت رو بِهَم نَریز

اصلاح و بهینه‌سازی زیرساخت برق گیلان نیازمند اعتبار ملی است

اراضی بستر سپیدرود ظرف 3 ماه آینده تعیین تکلیف می شود

عملیات اجرایی احداث واحدهای ثبتی ناحیه 3 رشت و لنگرود آغاز شد

کشف گورستان سه‌هزار ساله در این استان

بالا آمدن آب سد سیمره باعث قطع راه های ارتباطی روستاهای رودبار عرب شد

امشب مشتری به ماه سلام می‌کند / درخشش دو غول آسمانی

پاسخگویی هوش مصنوعی به مشتریان رستوران‌ها

شهرداری گرگان و بنیاد شهید گلستان برای خدمت به ایثارگران هم‌عهد شدند

خودروی بنز میلیاردی قاچاق در لاهیجان توقیف شد

دنبال علم و دانش نرو!

شاعرانه/ از تلخی جان کندنم، از عاشقی واسوختند

افتتاح مرکزمدیریت تجهیزات شبکه راهکار ناورانه برای افزایش پایداری برق گیلان

ستاره های آسمان در حال اجرای کنسرت

آموزش گام به گام مدل موی مجلسی

جشنواره‌ها گامی موثر در توسعه صنعت گردشگری است

داستانک/ مرد فلج

تسریع در صدور اسناد اراضی روستایی گیلان در دستور کار قرار گرفت

فعالیت 272 مراقب سلامت و 90 هزار سفیر سلامت در مدارس گیلان

برنامه «متا» برای آوردن هوش مصنوعی به چت‌های واتس‌اپ بدون نقض حریم خصوصی

تصویری با زوم بالا از سطح سیاره ی مریخ

آئین تکریم و معارفه فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

جلالی که در میقات آرام گرفت

دل عاشق به پیغامی بسازد!

کارگران ستون اقتصاد کشورند

زیبایی شهرها مرهون تلاش شبانه‌روزی کارگران شهرداری است

اختتامیه اولین جشنواره رقابت های علمی و مهارتی سفیران سلامت استان گیلان

دو عارضه پنهان یائسگی زودرس در زنان

«چت‌جی‌پی‌تی» چاپلوس شده است

30 درصد از کدهای «مایکروسافت» نوشته هوش مصنوعی هستند

نسل چهارم الکترودهای سخت‌پوشی نانوساختار در اختیار صنایع کشور قرار گرفت

آثار باستانی 3000 ساله در جنوب شهر رشت!

تأکید بر تسریع در صدور اسناد اراضی روستایی گیلان

رضوانشهر، رکورددار بارش گیلان

گمان کنم تب آتشفشان تنیده به بندر

داستانک/ ماشین سرنوشت

سه فضانورد چینی با یک روز تاخیر به زمین بازگشتند

موشک «آلفا» هنگام پرتاب دچار حادثه شد

انجام اولین آزمون چسبندگی پروبیوتیک‌ها به سلول‌های هدف در کشور

دانشمندان یک خانه مریخی را منفجر کردند