تکمیل راه آهن رشت - کاسپین در صورت تخصیص اعتبار
اقتصادی
بزرگنمايي:
نسیم گیلان - محمد پردل نژاد، مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان گفت: از مسیر ریلی 35 کیلومتری رشت - کاسپین تاکنون 90 درصد عملیات زیرسازی و 18 کیلومتر روسازی (ریل گذاری) انجام شده است.
او با اشاره به اینکه اعتبار سفر رئیس جمهور برای این پروژه از 650 به 900 میلیارد تومان افزایش یافته است، افزود: از میزان 900 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای این پروژه تاکنون 700 میلیارد تومان پرداخت شده است.
به گفته مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان، برای تکمیل فاز نخست پروژه ریلی رشت - کاسپین 600 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
پردل نژاد تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه در زمان وعده داده شده، باید اعتبارات متناسب و به صورت مستمر و بر اساس زمانبندی اعلام شده تخصیص یابد.
آغاز تملک زمینهای مسیر ریلی رشت - آستارا
او همچنین از آغاز آغاز تملک زمینهای پروژه ریلی رشت – آستارا خبر داد و گفت: ملک و خرید زمین این پروژه هم شروع شده است.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در 2 نقطه از سمت آستارا و صومعه سرا تجهیز کارگاه کرده است که تاکنون نزدیک به 7 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پردل نژاد یادآور شد: مناقصه 140 کیلومتر باقی مانده مسیر ریلی رشت - آستارا در قالب ترک تشریفات انجام و به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) واگذار شد.
پروژه راهآهن آستارا - رشت به طول 160 کیلومتر در ادامه مسیر ریلی رشت - قزوین است که از ایستگاه رشت 2 شاخه شده یکی به بندر انزلی متصل میشود و دیگری به شهر مرزی آستارا در منتهی الیه غرب گیلان میرسد و علاوه بر برخورداری از مزیت اتصال به راهآهن قزوین - رشت، پس از بهرهبرداری زمینهساز اتصال خط راهآهن جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آسیای میانه میشود.
پروژه ریلی رشت - کاسپین هم به طول 35 کیلومتر است به عنوان بخشی از مسیر ریلی قزوین - رشت - انزلی و قسمتی از آخرین پازل کریدور جنوب به شمال محسوب میشود که میتواند در تجارت کشور، منطقه غرب آسیا، آسیانه میانه و اوراسیا تحولی ایجاد کند.
لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/705180/