نسیم گیلان

آخرين مطالب

گزارش تصویری و بیوگرافی کوتاه بهترین بازیگران زن جهان فرهنگي

گزارش تصویری و بیوگرافی کوتاه بهترین بازیگران زن جهان
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - گزارش تصویری و بیوگرافی کوتاه بهترین بازیگران زن جهان. حضور در پروژه جنجالی چشمان کاملا بسته آخرین اثر استنلی کوبریک و بازی او برای سومین بار در کنار همسرش تام کروز، این زوج را دچار...

بهترین بازیگران زن جهان
نیکول کیدمن
نیکول ماری کیدمن، متولد 20 ژوئن 1967 (30خرداد 1346 خورشیدی) بازیگر آمریکایی- استرالیایی و برنده جایزه اسکار که به خوانندگی نیز پرداخته ‌است. پدر او یک ایرلندی و مادرش یک اسکاتلندی بود که هر دو در استرالیا به دنیا آمده بودند. اما نیکول در هونولولو‌ هاوایی (ایالات متحده) متولد شده ‌است و به همین دلیل دارای هر دو ملیت آمریکایی و استرالیایی است. پدرش «آنتونی» متخصص شیمی ‌بالینی بود و مادرش «جانلا» آموزشیار پرستار بود. در سال 1973 میلادی؛ یعنی در 6 سالگی نیکول، آنها به واشنگتن دی.سی جهت ادامه تحقیقات پدر نیکول درباره سرطان سینه سفر کردند که نیکول در آنجا اولین نقش خود را در جشن کریسمس تجربه کرد.

نسیم گیلان


او در زندگی خود دو بار ازدواج کرد که یکی از آنها با تام کروز در سال 1990 بود که در سال 2001 کار آنها به طلاق کشیده شد. در این بین آنها دو فرزند به نام‌های ایزابلا جین (1992)و کانرآنتونی (1995) را به فرزند خواندگی قبول کردند. و دیگر ازدواج وی با کیث اوربان در 25 ژوئن سال 2006 است. سال 2002 سالی بود که نیکول 35 ساله به اوج افتخارات هنری یک بازیگر دست یافت. بازی بی نظیر او در نقش ویرجینیا وولف در فیلم ساعت‌ها او را علاوه بر جوایز متعدد از فستیوال‌های مختلف، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن کرد. اما شاید جنجالی‌ترین دوره حرفه‌ای نیکول کیدمن را باید سال 1999 دانست. حضور در پروژه جنجالی چشمان کاملا بسته آخرین اثر استنلی کوبریک و بازی او برای سومین بار در کنار همسرش تام کروز، این زوج را دچار مشکلاتی کرد که در نهایت به جدایی آنها منجر شد. این تریلر، روایت شک و تردیدی است که یک زوج آمریکایی نسبت به هم پیدا می‌کنند و نمایانگر سیری است که در این تامل سپری می‌شود. بازی فوق‌العاده و بی نقص کیدمن، به خصوص در سکانس مربوط به میهمانی اول فیلم به نظر یکی از سکانس‌های برتر تاریخ سینما است.
کیت بلانشت
کاترین الیز بلانشت معروف به کیت بلانشت متولد 14 مه 1962 بازیگر و کارگردان تئاتر استرالیایی است. از جمله فیلم‌های معروف او می‌توان به هوانورد، الیزابت، من اینجا نیستم و مورد عجیب بنجامین باتن اشاره کرد. او از انستیتوی ملی هنرهای نمایشی استرالیا در ١٩٩٢ فارغ‌التحصیل شده و خیلی زود در عرصه تئاتر به شهرت رسیده است.

نسیم گیلان


منتقدان سینما در سال ١٩٩٧ با فیلم اسکار و لوسیندا کشفش کردند، اما یک سال بعد بازی در نقش ملکه الیزابت اول در فیلمی ‌از شکار کاپور از وی بازیگری با شهرت جهانی ساخت. با این حال چند سال بعدی را به بازی در نقش‌های مکمل گذراند و در فیلم‌هایی چون یک شوهر ایده آل، آقای ریپلی زیرک، مردی که گریست و موهبت بازی کرد.

نسیم گیلان


آغاز قرن تازه برای او دوره رسیدن به نقش‌های بزرگ در دل محصولات عظیمی ‌چون ارباب حلقه‌ها (در نقش ملکه گالادریل)، نقش کاترین هپبورن در فیلم هوانورد (اولین اسکارش را برای همین نقش دریافت کرد) و سوزان در فیلم بابل بود. سال گذشته پس از نزدیک به یک دهه؛ مقطعی دیگر از زندگی ملکه الیزابت را روی پرده بازآفرینی کرد و بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شد. شگفت انگیز اینکه در همین سال برای بازی در نقش باب دیلن در فیلم آنجا نیستم نیز نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل بود. بلانشت تاکنون چهار بار نامزد جایزه اسکار و یک بار برنده آن، دوبار برنده جایزه بفتا، دوبار برنده جایزه گلدن گلاب و برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره ونیز بوده است. او ده‌ها جایزه معتبر تئاتری و بیش از ٥٠ جایزه سینمایی دیگر نیز در کارنامه خود دارد.
مریل استریپ
متولد 1949 و در آستانه 61 سالگی است. چروک‌ها به صورتش هجوم آورده‌اند، اما هنوز پرکار است و با شوق به قلب نقش‌های نو می‌زند و می‌خواهد عنوان «بهترین بازیگر زن عصر خویش» را حفظ کند، ولو آنکه سنش او را به‌سوی نقش‌های‌ مادرانه سوق دهد.کارنامه درخشان مریل استریپ کتمان‌ناپذیر است و سیاهه‌ای از زنانی که به مدد حضور او روی پرده جان گرفتند و در اذهان ماندند در آن خودنمایی می‌کند. ولو آنکه فعالیت اصلی‌اش را خیلی دیر ـ در 30 سالگی ـ آغاز کرد و در این سن به شهرت رسید.

نسیم گیلان


بنابراین او را نه در نقش دختران جوان بلکه در نقش زنی به‌تنگ‌آمده، مستقل، ماجراجو یا زخم‌خورده به‌یاد می‌آوریم. در چهل سالگی بی‌تردید عنوان بااستعدادترین بازیگر زن سینما را یدک می‌کشید و شاخص‌ترین آنها بود.

نسیم گیلان


احتمالا واژه شاخص برای توصیف او کافی نبود، چرا که گاهی این معنی را می‌دهد که اثری فوق‌العاده است، ولی مردم آن را دوست ندارند. همان چیزی که در مورد لاورنس الیویه، کاترین هیپبورن و حتی برخی آثار ال پاچینو هم صدق می‌کرد. اما استریپ در انتهای دهه 1980 فوق‌العاده بود و در فیلم فریادی در تاریکی، ساخته فرد شیپسی (1988)، نقش یک زن استرالیایی را بی‌نقص بازی کرد. خیلی‌ها حوصله تماشای این فیلم را نداشتند، چون موضوع آن و صحنه‌هایش آزاردهنده بود. استریپ طی ده سال شش بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده بود و دو بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نقش دوم. او در هر دو زمینه برنده جایزه شد؛ اما کسی اهمیتی هم داد؟
کیت وینسلت
کیت الیزابت وینسلت مشهور به رز انگلیسی با 168 سانتی متر قد یکی از بازیگران معروف‌ هالیوود است. او در یک خانواده هنرپیشه به‌‌دنیا آمد. پدرش راجر وینسلت و مادرش سالی بریج ـ وینسلت هر دو بازیگر بودند. پدربزرگ و مادربزرگ مادری او الیور و لیندا بریج هم در کار تئاتر بودند. و دایی او رابرت بریج در کار صحنه تئاتر مشغول به کار بود. بعد از موفقیت بیش از انتظار تاینانیک کیت وینسلت به پروژه‌های مستقل اکتفا کرد. در سال 1998در فیلم «شکسپیر عاشق» و در سال 1999 در فیلم آنا و پادشاه بازی کرد.

نسیم گیلان


کیت در سن 29 سالگی چهارمین نامزدی برای یک جایزه آکادمیک را دریافت کرد و او هنوز جوان‌ترین هنرپیشه ای است که این افتخار را دارد. کیت و لئوناردو دی کاپریو دوستان بسیار نزدیکی هستند. فرزندانش به لئوناردو دایی لئو می‌گویند او در یک مصاحبه اعلام کرد که یکسال (از آوریل 2006 تا آوریل 2007) را به خود مرخصی داده تا وقت بیشتری را با خانواده خود بگذراند.

نسیم گیلان


 کیت درباره پدر و مادرش می‌گوید: «مامان و بابا بیشتر با من دوست بودند تا پدر و مادر، آنها هیچگاه دلواپسی و تشویش برایم به‌وجود نیاوردند آنها به من آموختند خودم باشم.»
رنه زلوگر
«رنه کاتلین زلوگر» متولد 25 آوریل 1969 در «کاتی» از شهرهای تگزاس به‌دنیا آمد. پدرش «امیل اریخ زلوگر» یک مهندس سوئیسی بزرگ شده استرالیا و مادرش «جلفرید ایرنه اندرسن» یک پرستار نروژی بود. پدر و مادر زلوگر در یک کشتی در زمان مهاجرت به آمریکا با هم آشنا شدند و در سال 1963 با هم ازدواج کردند. در 1991 از دانشگاه تگزاس شهر «اوستین» در رشته انگلیسی فارغ‌التحصیل شد.

نسیم گیلان


بعد از دانشگاه تصمیم گرفت به‌صورت حرفه‌ای بازیگری را دنبال کند. به‌دلیل اینکه ورود به‌ هالیوود دشوار بود بهتر دید که در تگزاس بماند و در «هوستون» به‌دنبال بازی در فیلم‌ها بود. در این دوران به عنوان پیشخدمت کار می‌کرد. «رنه زلوگر» یکی از 5 بازیگری است که برای یک فیلم موفق به دریافت جوایز اسکار‌، بافتا‌، گولدن گلوب و SAG شده است.
لورا جین ریس ویترسپون
لورا جین ریس ویترسپون (متولد22 مارس 1976) که بیشتر با نام ریس ویترسپون شناخته می‌شود، بازیگر آمریکایی برنده جایزه اسکار است.

نسیم گیلان


او با نقش‌آفرینی در فیلم قدم‌زنی در مسیر برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در سال 2005 شد. او به عنوان یکی از برجسته‌ترین و گران‌ترین بازیگران زن ‌هالیوود به‌شمار می‌رود.

نسیم گیلان


ریس ویترسپون، چهره برگزیده آکادمی ‌علوم و هنرهای سینمایی آمریکا در رشته بهترین بازیگر زن، اعلام کرد که تندیس اسکار را مرهون محبت‌های جانی کش و جون کارتر است. او در فیلم قدم زنی در نقش جون کارتر، خواننده جوان کانتری را بازی کرد که به مدد تلاش و شور و شوق مسیر موفقیت را طی کرده و رابطه اش با جانی‌کش را شکل می‌دهد. ویترسپون به هنگام دریافت جایزه اش عنوان کرد که به هنگام گذراندن دوران کودکی‌اش در تنسی هرگز تصور نمی‌کرد که به چنین جایگاهی دست یابد، با این وجود این موفقیت را وام دار جون کارتر است.
جودی دنچ
جودی دنچ که یکی از موفق‌ترین بازیگران بریتانیاست با تحسین شدن در‌هالیوود بیگانه نیست.

نسیم گیلان


او که دارای عالی‌ترین لقب اشرافی بریتانیاست، برای نقشی که در فیلم خانم هندرسون تقدیم می‌کند، ایفا کرده نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن است. این یکی از موفقیت‌های جودی دنچ در سابقه کار پنجاه ساله او است.

نسیم گیلان


جودی دنچ قبلا به‌خاطر بازی کوتاه، اما گیرایش در نقش ملکه الیزابت در فیلم شکسپیر عاشق اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را گرفته بود. او در سال 1997 نیز به خاطر بازی در نقش ملکه ویکتوریا در فیلم خانم براون نامزد دریافت جایره اسکار بهترین بازیگر شده بود. خانم دنچ 71 ساله که قبلا 9 بار جایزه بفتا (معادل بریتانیایی اسکار) را برده، برای بازی در فیلم خانم هندرسون تقدیم می‌کند هم نامزد جایزه بفتا شد. خود جودی دنچ با فروتنی می‌گوید که نامزدی اش برای دریافت اسکار نتیجه اقبال خوش او است.
اسکارلت جوهانسون
اسکارلت یوهانسون 26 ساله متولد نیویورک است. پدر او کارستن یک آرشیتکت دانمارکی بود و مادرش ملانی یک تهیه کننده سینما. اسکارلت فقط هفت‌ساله بود که بازی در تلویزیون را آغاز کرد، اما نقشی که او را به شهرت رساند، بازی در مقابل بیل مورای در فیلم «گمشده در ترجمه» بود.

نسیم گیلان


حالا اسکارلت یوهانسون جدی‌ترین پدیده جوان هالیوود محسوب می‌شود، او بعد از بازی در فیلم «گمشده در ترجمه» سوفیا کاپولا، در دو فیلم وودی آلن (امتیاز نهایی و اسکوپ) و فیلم «کوکب سیاه» برایان دپالما بازی کرده است.

نسیم گیلان


او در «کوکب سیاه» به ستارگان سینما در دهه‌های 40 و 50 که با موهای طلایی و صدایی آهنگین روی صحنه ظاهر می‌شوند، شباهت یافته است؛ هرچند خودش مدعی است که برای رسیدن به این نقش هیچ بازیگر خاصی را الگوی خود قرار نداده است.
جولیا رابرتز
جولیا رابرتز در سمیرنا؛ جورجیا در28اکتبر 1967 به دنیا آمد. جولیا در این سرزمین گرم و شرجی تربیت شده.

نسیم گیلان


 او لاغر است با بدنی ژرف. لاغر مانند نی با ساق‌های بلند با موهای مجعد پرپشت. نمی‌توان گفت که او خیلی زیبا است‌: چشمان خاکستری و دهان بزرگش به خوبی احساسات را روی صحنه می‌تواند بیان کند.

نسیم گیلان


جولیا اولین اسکار خود را برای نقش خود در ارین براکوویچ فیلی که بر اساس یک داستان واقعی بود، دریافت کرد.

نسیم گیلان


جولیـــان مــــــور (زاده 3دســــامبر 1960) بازیگر آمریکایی برنده جایزه اسکار‌، گلدن گلوب‌، امی ‌و بفتا است.
منبع: fararu.com

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/421939/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟

بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است