نسیم گیلان

آخرين مطالب

مردم از وضعیت بی‌حجابی در خیابان‌ها و فروشگاه‌ها ناراحت هستند اجتماعي

مردم از وضعیت بی‌حجابی در خیابان‌ها و فروشگاه‌ها ناراحت هستند
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه مردم متدین و انقلابی از وضعیت بی حجابی در عرصه خیابان‌ها و فروشگاه‌ها ناراحتند خطاب به دولت انقلابی گفت: از مسئولان انتظار داریم تا تابستان نشده حتما تدبیری در این رابطه بیاندیشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام تقی روحانی -امام جمعه رودزر- امروز (جمعه، 14 بهمن) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: ساعات و دقایق پیش رو و میلاد امیرالمومنین علی علیه السلام بسیار مبارک است و برادران و خواهران باید با تلاوت قرآن و خواندن دعا و زیارت رجبیه از آن بهترین بهره را ببرند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
امام جمعه شهرستان رودسر تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن فرمود به پدر و مادر خود نیکی و احسان کنید و فردا فرصت بسیار خوبی برای این کار است تا از پدران و والدین خود یاد و به آنان ویژه محبت کنیم.
روحانی اضافه کرد: ولادت سه مولود در جهان اسلام حقیقتا اسرارآمیز است و چیزهایی پشت پرده آن وجود دارد که ما هرگز نخواهیم فهمید که میلاد پیامبر اکرم (ص) یکی از همین میلادهای اسرارآمیز است.
وی با بیان اینکه میلاد مولود کعبه حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه هم میلادی اسرارآمیز است گفت: در آن زمانی که جنس مونث و‌ زن در جامعه قبایل عرب نحس بود پیامبر اکرم (ص) این فرهنگ غلط را شکست.
روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: همانطور که امام المتقین امیرالمومنین علی علیه السلام به همه ما توصیه کردند تا تقوای الهی را پیشه کنیم بنابراین باید مراقب باشیم خصوصا در این ماه دعا و استغفار گناهی از ما سر نزند زیرا گناه دل امیرالمومنین و امام زمان عج را می‌لرزاند.
وی ضمن تبریک ایام فرخنده دهه مبارک فجر، ورود امام خمینی رحمت‌الله علیه و تقارن این ایام با ماه نورانی رجب تصریح کرد: در این 44 سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد دستاوردهای بزرگی نصیب شد در حالیکه دشمنان تلاش زیادی برای خاموش کردن نور آن انجام داده اما توطئه‌های آنان راه به هیچ جایی نخواهد برد. 
امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه انقلاب اسلامی طبق فرمایش امام راحل به دنیا صادر شده است ابراز داشت: 22 بهمن امسال که اوج جشن ماست واقعا امسال تماشایی خواهد بود به ویژه با این غلط اخیری که پارلمان اروپا علیه سپاه عزیزمان انجام داد.
روحانی تصریح کرد: این شعارهای مردمی در حمایت از انقلاب و سپاه اثر دارد و دیدیم که دولت انگلیس هم اعلام کرد برنامه‌ای برای قرار دادن سپاه در لیست تروریسم ندارد و نماینده دائمی آمریکا در امور ایران هم رسماً اعلام کرد ما قصد براندازی جمهوری اسلامی را نداریم زیرا نمی‌توانیم و قادر نیستیم چنین کاری را انجام دهیم.
وی ابراز داشت: دشمن می خواهد با این حرکات خود جلوی قطار پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های مختلف بگیرد و مسئولان را معطل کند و این همان چیزی است که همواره مقام معظم رهبری در مورد آن هشدار داده بود و می دهد.
امام جمعه شهرستان رودسر اذعان کرد: منابع گاز و برق و نفت همیشه در این کشور وجود داشت اما رژیم طاغوت آن زمان که ایران تنها 30 میلیون نفر جمعیت داشت هم نمی‌خواست این خدمات را در اختیار مردم قرار دهد و فقط در فکر ساخت انواع کاخ‌ها و غارتگری منابع زیرزمینی بود.
روحانی بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب تنها سه هزار روستا در سراسر کشور برق داشتند اما هم اکنون تعداد این روستاها به بالای 80 هزار روستا رسیده است و گفته شده اصلا روستایی نیست که برقدار نباشد همچنین درصد برخوردار مردم روستا از گاز در زمان طاغوت صفر درصد بود که به برکت انقلاب اسلامی هم اینک تمام شهرها و روستاهای ما گاز دارند. 
وی خودکفایی کشورمان در تولید گندم و بنزین و صادرات آن را مثالی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی چهار هزار کیلومتر ریل قطار در کشور ساخته شده بود اما بعد از پیروزی انقلاب این آمار به 60 هزار کیلومتر رسید علاوه بر اینها تعداد فرودگاه‌های ما هم از 22 فرودگاه به 90 رسیده است. 
امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به میلیاردها دلار خسارتی که فتنه 88 بر کشور تحمیل کرد افزود: در دولت انقلابی که یکسال و نیم از عمر آن می‌گذرد طبق فرمایش مقام معظم رهبری 11 کار مهم انجام شد که در هیچ دولتی انجام نشده است.
روحانی با تاکید بر اینکه در ایام دهه فجر امسال پروژه‌های بسیار متعددی در کشور، استان و شهرستان رودسر به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد:‌ طبق گزارش شهرداری رودسر در همین فاصله سال 1401 بالغ بر 31 میلیارد و 316 میلیون تومان در این شهر هزینه شده و ماشین‌آلاتی برای شهرداری تهیه شده که سالها معطل بود و کمترین امکانات خودرویی را داشت اما با همت مدیران این حوزه 20 درصد رشد پیدا کرده است که در همینجا از کمک استاندار گیلان و بهره‌مندی از اعتبارات ملی تشکر و قدردانی می‌کنیم.
وی یادآور شد: بانوان جامعه ما توانمندی‌های بسیار زیادی دارند و کارآفرینی کرده‌اند و اتفاقا نمایشگاهی در همین حوزه توسط خواهران دایر شده که توصیه میکنم همه از آن بازدید کنند.
امام جمعه شهرستان رودسر ضمن تاکید بر مشارکت مردم در جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه برای زلزله‌زدگان خوی اذعان داشت: در اینجا موضوعی دارم که خطاب من به رئیس جمهور عزیز ماست ما به ایشان ارادت داریم و برای دولت انقلابی و متدین و ارزشی دعا میکنیم، مردم متدین و انقلابی همچنان از وضعیت بی حجابی در عرصه خیابان‌ها و فروشگاه‌ها و بعضا مراکز خدماتی ناراحتند و چرا دستگاههایی که باید ورود میکردند عقب نشینی کردند و حالت انفعالی به خود گرفتند
روحانی یادآور شد: در مقابل بی حجابی ما هر چه سکوت کنیم دشمن جلوتر خواهد آمد و دیدیم که چگونه به کتاب آسمانی ما توهین کردند و در خیابان و جلوی چشم ما به ارزش‌های قرآن و اسلام یعنی حجاب توهین می‌کنند، سوال اینجاست چرا مقابل اینها نمی‌ایستید چرا تا فصل تابستان نشده سریعتر قانون مشخصی را ابلاغ نمی کنید زیرا در تابستان به بهانه گرما چگونه میتوان جلوی هتاکان را گرفت.
وی برخورد با بی حجابی را خواست ملت متدین خواند و ادامه داد: از خانم های عفیف و کلیه متدینان می خواهم اگر زن بی حجابی را در خیابان دیدند بی تفاوت از کنار آن عبور نکنند زیرا نباید شهر ما آلوده به بی حجابی شود تا هتاکان بفهمند در این شهر ولایتمدار جایی برای جولان ندارند و امیدواریم مردم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خود را به خوبی انجام دهند.
امام جمعه شهرستان رودسر در پایان خاطرنشان کرد: این خواسته همه مردم از دولت انقلابی ماست و از مسئولان انتظار داریم حتما تدبیری در این امر بیاندیشند.
پایان پیام/84

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/355436/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 09:30

نمایش اقتدار و تجدید بیعت ارتش با انقلاب اسلامی در استان گیلان

معرفی واحد تولیدکننده آلاینده محیط‌زیست به دستگاه قضا در گیلان

صدور بیش از 300 کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی

نشای مکانیزه برنج در آستارا

کشف محموله 9 میلیارد تومانی نوشیدنی قاچاق در رشت

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

می رود این روزها گل می دهد لبخند ها

رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور

وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است

شناسایی 3تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 30 فروردین 1403

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تصاویری از اختتامیه «مدرسه» عشق در رشت

اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل

رهاسازی آب سد سفیدرود از 2 هفته دیگر

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

رهاسازی آب سد سفیدرود از 15 اردیبهشت

شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید

مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن

یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال

اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت

برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا

بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر

نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان

برق برخی مناطق 7 شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان

آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت

ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال 75 هزار اثر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا

نجات شهروند لنگرودی با حضور و اقدام به موقع پلیس

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

کشف بیش از 91 میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است

مردمی سازی کارها در همه عرصه ها توفیق آمیز است

شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است

پایان آدم ربایی دو پسر جوان در رودبارجنوب