نسیم گیلان

آخرين مطالب

گجت های هوشمندی که هرگز تصور نمی‌کردید وجود داشته باشند! علمي

گجت های هوشمندی که هرگز تصور نمی‌کردید وجود داشته باشند!
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - گجت های هوشمندی که هرگز تصور نمی‌کردید وجود داشته باشند!
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/9473479
768
2
گجت نیوز / اگر به دنیای فناوری علاقه‌مندید،‌ در اینجا شما را با عجیب‌ترین گجت های هوشمندی آشنا می‌کنیم که فکرش را هم نمی‌کردید وجود داشته باشند.
خانه شما یک مغز متفکر دارد. اما خود این مغز هم متشکل از مغزهای کوچکی است که هر یک در جایی از منزل شما قرار دارند. ما درست در عصر انقلاب خانه‌های هوشمند هستیم. دستگاه‌هایی که در گوشه و کنار خانه‌های ما حضور دارند، مشغول جمع‌آوری اطلاعات ما هستند و فرامین ما را گوش می‌کنند.
تلویزیون‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، اسپیکرهای هوشمند و لامپ‌های هوشمند همگی به محصولاتی تبدیل شده‌اند که در هر خانه‌ای می‌توانند حضور داشته باشند. گجت‌هایی که دیگر مثل گذشته فقط در فیلم‌های علمی-تخیلی نیستند. هاب‌های هوشمندی مثل گوگل هوم یا آمازون اکو تمام این دستگاه‌های هوشمند را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند و روتین‌هایی را می‌سازند که به‌طور مثال می‌تواند هنگام رفتن به اتاق چراغ آن را روشن کرده و یا در حالی که به رخت خواب می‌روید، نور چراغ به رنگ آبی تغییر پیدا کند و اسپیکر شما یک موسیقی ملایم پخش کند.
همانطور که گفته شد، این‌ها دیگر دست نیافتنی نیستند. شما با خرید گجت‌های خانگی هوشمند نه چندان گران قیمت از بازار می‌توانید به چنین قابلیت‌هایی دسترسی پیدا کنید. اما هنوز هم هستند گجت های هوشمند عجیب و غریبی که برای مردم عادی نشده‌اند و شاید حتی از وجود آن‌ها بی‌اطلاع باشید.
به‌همین بهانه ما در اینجا فهرستی از گجت‌های هوشمند خانگی را گردآوری کرده‌ایم که کمتر کسی با آن‌ها آشنا است. بعد از آشنایی با این محصولات، به ما بگویید که طرفدار کدام یک شده‌اید و تصور می‌کنید که کدام گجت چندان کارایی مهمی ندارد؟
گجت های هوشمند عجیب و غریب خانگی
سر دوشی حمام Kohler Moxie

نسیم گیلان

اگر به ما بگویند که فقط یک جای خانه هیچ گجت هوشمندی وجود نداشته باشد، انتخاب ما حمام است. نگرانی‌های زیادی در مورد احتمال هک گجت‌های هوشمند وجود دارد و یکی از آسیب‌ترین فضاها برای آن‌ها می‌تواند جایی باشد که ما هیچ لباسی به‌تن نداریم: بله آن حمام منزل ما است.
البته سر دوشی حمام کوهلر که در اینجا قصد معرفی‌اش را داریم فاقد هرگونه دوربین است. بنابراین جای هیچ نگرانی نیست. این سر دوشی از یک اسپیکر بلوتوثی بی‌سیم ساخت شرکت Harman Kardon بهره می‌برد که با گوشی شما یا هر دستگاه بلوتوثی دیگری جفت‌سازی می‌شود و می‌تواند مستقیماً بالای سر شما در حمام یک موسیقی، پادکست یا یک کتاب صوتی را پخش کند. این اسپیکر از سردوشی جدا می‌شود تا بتوانید آن را شارژ کنید و یا در هر کجای دیگری که خواستید هم استفاده کنید.
شارژدهی آن 9 ساعته است و این یعنی می‌تواند با هر بار شارژ کامل، از پس چندین حمام طولانی شما هم برآید. و حداکثر دمایی که می‌تواند از آن پشتیبانی کند 60 درجه است. این یعنی بدون نگرانی می‌توانید از حمام آب گرم خود لذت ببرید و در حین دوش گرفتن به موسیقی‌های دلخواهتان گوش کنید.
بزرگ‌ترین نکته منفی این سر دوشی حمام، یک حالته بودن تنظیم دوش آن است. با توجه به اینکه یک اسپیکر در داخل آن تعبیه شده، سازنده چاره دیگری هم جز این نداشته است.
توالت هوشمند Numi 2.0

نسیم گیلان

اگر تصور می‌کنید سر دوشی هوشمند کوهلر عجیب ترین گجت هوشمند این فهرست است اشتباه می‌کنید. به اعتقاد ما توالت هوشمند Numi 2.0 می‌تواند خیلی عجیب‌تر باشد. این توالت هوشمند که ساخت کمپانی Kohler است، می‌تواند دمای حرارت نشیمن‌گاه را تنظیم کرده و به شما اجازه دهد دما و فشار آب را خودتان تنظیم کنید. در واقع این توالت مثل یک کارواش اتومبیل، می‌تواند پایین‌تنه شما را خودش تمیز کند.
دستیار آمازون الکسا نیز در آن ادغام شده که به شما اجازه می‌دهد با فرامین صوتی خود بتوانید تمام تنظیمات را کنترل کنید. این توالت می‌تواند تجربه متفاوتی را برای شما رقم بزند. اما همه این‌ها به‌کنار، Numi 2.0 دارای نور محیطی زیبا است که چهره سرویس بهداشتی منزل شما را شیک و مدرن می‌کند، می‌تواند موسیقی پخش کند و برای هر تعداد از اعضای خانواده یک پروفایل شخصی ایجاد کند تا هر کسی با توجه به علایق خودش بتواند از آن استفاده کند.
اگر فکر می‌کنید این گجت خیلی هم عجیب و غریب نیست، بد نیست بدانید که محققان استانفورد در حال توسعه توالتی هستند که ترشحات شما را تحلیل و بررسی می‌کند و به‌دنبال نشانه‌های احتمالی بیماری‌ها می‌گردد. این یعنی توالت شما می‌تواند در مورد سلامت شما اظهار نظر کند!
قلک خوکی هوشمند Wink Porkfolio

نسیم گیلان

یک قلک خوکی، اولین بانک هر کودکی است که از پدران ما گرفته تا نسل ما و فرزندانمان تجربه استفاده از آن را دارند. اکنون در عصر فناوری، وقت آن رسیده قلک‌ها هم هوشمند شوند!
قلم Porkfolio از نظر ظاهری دقیقاً مثل همان قلک‌های قدیمی همه ما است. یعنی قسمتی در زیر شکم آن وجود دارد که از طریق آن می‌توانید پول‌ها را در داخل آن بیاندازید. تا اینجای کار هیچ چیز عجیب و غریبی وجود ندارد. اما اوضاع وقتی جذاب می‌شود که بدانید این قلک با اپلیکیشن موبایل Wink همگام‌سازی می‌شود تا به شما بگوید دقیقاً چقدر پول در داخل قلک است، برای خود اهداف اقتصادی تعیین کنید و برای خرج کردنش هم برنامه‌ریزی کنید.
البته این قلک برای همه ساخته نشده است. چرا که فقط از اسکناس و سکه دلار پشتیبانی می‌کند. هر بار که پولی را داخل آن میاندازید، قسمت دماغه آن نوری دارد که روشن می‌شود. وقتی هم که می‌خواهید پولتان را از داخل آن بردارید، مثل زمان کودکی ما نیازی به شکستن آن نیست. دکمه‌ای دارد که می‌تواند با زبان خوش پول‌ها را به شما تحویل دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این قلک ارسال نوتیفیکیشن روی گوشی یا تبلت شما در زمانی است که آن جابجا شود. این قابلیت از طریق سنسورهای حرکتی داخلی فعال می‌شود. بنابراین نیازی نیست نگران دزدیدن قلک از طرف برادر بزرگ‌تر خود باشید.
توستر Revolution InstaGLO R180

نسیم گیلان

احتمالاً تا به حال برای شما هم پیش آمده است که زمان کمی برای صبحانه خوردن دارید، نان تست را داخل توستر می‌گذارید و وقتی مشغول کارهای دیگری می‌شوید، آن را فراموش می‌کنید و در نتیجه نان تست شما می‌سوزد. اما اکنون توستر InstaGLO R180 شرکت روولوشن آمده است تا جلوی تکرار این اتفاق را بگیرد.
فقط با چند لمس کوتاه روی نمایشگر لمسی این توستر، شما می‌توانید نوع غذایی که قصد پختن آن را دارید، انتخاب کنید. نان، مافین انگلیسی، وافل، شیرینی توستری و شیرینی حلقه‌ای همگی از جمله گزینه‌هایی هستند که توسط این دستگاه در اختیار شما قرار می‌گیرد. ضمناً شما می‌توانید مشخص کنید که آیا قصد پختن یک صبحانه تازه را دارید، یا آنکه می‌خواهید با استفاده از این توستر فقط نان‌تان را گرم کنید.
اما چیزی که باعث متفاوت بودن این توستر هوشمند با دیگر توسترهای بازار شده، امکاناتی است که در اختیار کاربرانش می‌گذارد. در واقع این دستگاه به‌جای گرم کردن ساده برای مدت زمان مشخصی، از الگوریتمی برای تنظیم دما بر اساس غذای در حال پخت استفاده می‌کند تا نان یا شیرینی شما به بهترین شکل ممکن بپزد. این دستگاه همچنین زمانی که سینی خرده نان‌ها نیازمند تخلیه است، به شما هشدار خواهد داد.
قالیچه ساعت زنگ‌دار

نسیم گیلان

همه ما به استراحت کردن و خوابیدن علاقه‌مندیم. بنابراین ممکن است موقع بیدار شدن از خواب اول صبح با مشکل مواجه شویم. اکنون تقریباً همه از اپلیکیشن ساعت زنگ‌دار گوشی خود برای بیدار شدن استفاده می‌کنند. ولی این برنامه دکمه‌ای دارد که وقتی آن را فشار دهید، به‌شما اجازه چرت زدن چند دقیقه‌ای را می‌دهد. بنابراین اگر مهم است که حتماً رأس یک ساعت خاصی سر صبح بیدار شوید، به وسیله دیگری برای بیدار شدن احتیاج دارید.
ساعت‌های زنگ‌دار هوشمند مختلفی وجود دارد که راه‌کارهای منحصر به‌فردی را برای شروع روزتان به‌شما پیشنهاد می‌دهند. اما شرکت Ruggie یک قالیچه با ساعت زنگ‌دار را طراحی کرده که نسبت به دیگر ساعت‌های حاوی زنگ هشدار متفاوت است. از همه مهم‌تر اینکه هیچ دکمه‌ای برای اجازه چرت زدن ندارد.
اسپیکرهایی در داخل این قالیچه تعبیه شده‌اند که صدای 90 تا 120 دسی‌بلی دارند و تا زمانی که واقعاً از روی رختخواب خود بلند نشوید، موسیقی را قطع نمی‌کنند. برای اینکه موسیقی درحال پخش روی این اسپیکرها قطع شود، شما حتماً باید پاهایتان را از روی تشک برداشته و روی این قالی بایستید. این قالی سپس بین 3 تا 30 ثانیه شمارش معکوس انجام می‌دهد و اگر قبل از تمام شدن این مدت پاهایتان را از روی قالی بردارید، مجدداً سر و صدا می‌کند.
رختخواب هوشمند Ghost

نسیم گیلان

کیفیت خواب خوب برای سلامتی انسان بسیار مهم است و رختخواب هوشمند Ghost هم می‌خواهد به این امر کمک کند. گرچه شما برای خرید این محصول باید اندازه خرید یک اتومبیل هزینه کنید! تشک Split King این کمپانی با قیمت 12 هزار دلار فروخته می‌شود.
اما این رختخواب هوشمند چه برای ارائه دارد؟ این تشک هفت لایه در کناره‌های خودش محفظه‌های هوایی دارد که به‌صورت خودکار خودشان را با فرم بدن شما مطابقت می‌دهند. یک فوم حافظه‌دار بسیار نرم هم در این تشک استفاده شده است که راحتی بی‌اندازه‌ای دارد. هر طرف این تشک دو نفره از 2 هزار سنسور بیومتریک استفاده شده که وظیفه دارند روی خواب شما نظارت کنند و با استفاده از محفظه‌های هوای برقی، فشار مورد نیاز را تنظیم کنند.
شما می‌توانید با یک اپلیکیشن موبایلی به‌نام GhostBed حساسیت و تنظیمات هر طرف این تشک را به‌حالت ایده‌آل خود دربیاورید. این اپلیکیشن به‌صورت خودکار اطلاعات دریافتی از سوی شما در خواب شامل تنش‌ها و کابوس‌ها، موقعیت خواب، خواب عمیق و تعداد تنفس شما در هر دقیقه را ارزیابی می‌کند و در نهایت یک امتیاز به خواب شما خواهد داد. ضمانت 25 ساله این تشک نشان می‌دهد که نیازی نیست حداقل تا 3 دهه آینده تشک جدیدی بخرید.
مسواک هوشمند Colgate hum

نسیم گیلان

مسواک می‌تواند خیلی بیشتر از یک تکه چوب یا پلاستیک باشد که در انتهای آن کمی پرز برای پاک کردن دندان‌ها قرار گرفته است. شاید فکر می‌کنید که هیچ نیازی به یک مسواک هوشمند ندارید، ولی سخت در اشتباه هستید. آن‌ها می‌توانند خیلی روی سلامت دهان و دندان شما تأثیرگذار باشند.
مسواک هوشمند Colgate hum از یک اتصال بلوتوثی استفاده می‌کند و دارای یک اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی هوشمند شما است که بینشی نسبت به عادت‌های مسواک‌زدن شما را ارائه می‌کند تا به بهترین و سالم‌ترین شکل ممکن دندان‌هایتان را مسواک بزنید.
وقتی اپلیکیشن این مسواک را روی گوشی اندرویدی یا آیفون خود اجرا کنید، متوجه خواهید شد که معمولاً چقدر مسواک زدن شما طول می‌کشد و آیا دندانی وجود دارد که به‌خوبی آن را تمیز نکرده باشید. این برنامه همچنین راهنمایی‌های سودمندی را در مورد بهداشت دهان و دندان در اختیار شما می‌گذارد. علاوه بر این با دستیار مجازی آمازون الکسا نیز یکپارچه شده است که در مواقع لازم به‌شما یادآوری می‌کند که وقت تعویض سری مسواک رسیده است.
دیده‌بان هوشمند کنترل کیفیت هوای آمازون

نسیم گیلان

ما از فناوری‌های هوشمند برای نظارت روی سلامت خودمان استفاده می‌کنیم. به‌طور مثال به ساعت‌های هوشمند نگاهی بیاندازید که چگونه ضربان قلب ما را اندازه می‌گیرند، گام‌هایی که برمیداریم را می‌شمارند و حتی مواظب هستند که زیاد روی صندلی نشینیم و تحرک داشته باشیم. حتی اپل واچ می‌تواند محیط پیرامون شما را بررسی کند تا اگر سطح صدا بیش از حد زیاد بود، به شما در مورد مشکلات شنوایی احتمالی هشدار دهد.
همه این‌ها اطلاعات مفیدی هستند. اما آیا می‌توانند در مورد هوایی که تنفس می‌کنیم هم اطلاعاتی را در اختیار ما بگذارند؟ متأسفانه خیر. کیفیت پایین هوا می‌تواند خطرات زیادی برای سلامتی ما داشته باشد. اما به‌نظر می‌رسد که گجت هوشمند مفیدی وجود دارد که هوای ما را دارد.
دیده‌بان هوشمند کنترل هوای آمازون هوای محیط خانه شما را می‌سنجد و از یک LED رنگی برای تعیین وضعیت سلامت آن استفاده می‌کند. این سیستم مونوکسیدکربن، ذرات و ترکیبات آلی فرار را اندازه‌گیری می‌کند و در صورتی که احساس کند هوای خانه برای سلامتی شما خطرناک شده، از طریق یک نوتیفیکیشن روی گوشی یا تبلت، شما را مطلع خواهد کرد. این سیستم همچنین از طریق یک اپلیکیشن موبایل می‌تواند اطلاعات ساعتی، هفتگی و ماهانه وضعیت آب و هوایی منزل شما را ذخیره کند. توجه داشته باشید که این دستگاه نقش یک فیلتر تصفیه‌کننده هوا را ایفا نمی‌کند؛ بلکه آلودگی هوای منزلتان را به شما هشدار می‌دهد.
کیسه‌پز هوشمند Anova

نسیم گیلان

تبدیل شدن به یک آشپز حرفه‌ای نیازمند سال‌ها تمرین کردن و صبر و حوصله به خرج دادن برای مراقبت و توجه به غذا در حین پختن است. اگر حوصله کافی برای این کار را ندارید، کیسه‌پز Anova می‌تواند این شکاف را در سبک آشپزی شما پر کند.
پخت‌وپز توسط یک کیسه‌پز بدین صورت است که شما باید مواد خوراکی خود را داخل یک کیسه وکیوم شده بگذارید تا آن با دمای مشخصی در آب داغ پخته شود. این دستگاه پخت برخلاف اجاق گازهای معمولی، می‌تواند نظارت دائمی روی دمای مواد غذایی شما داشته باشد و گرمای مناسب را برای حفظ دمای آن ارائه کند. این اجاق گاز با دقت تمام مواظب غذای شما خواهد بود تا به‌بهترین شکل ممکن و در دمایی ایده‌آل پخته شود. این یعنی شما فرصت انجام کارهای دیگرتان را در حین پخت خواهید داشت.
توسط دکمه‌هایی که در بالای دستگاه تعبیه شده و یا یک اپلیکیشن موبایلی متصل، شما می‌توانید دما و زمان پخت را مشخص کنید. المنت حرارتی فولاد ضد زنگ این کیسه‌پز می‌تواند تا 8 لیتر آب در دقیقه گردش کند و دما را با دقت یک دهم درجه سانتی‌گراد، در طول مدت زمان پخت ثابت نگه دارد. اپلیکیشن این وسیله پخت و پز هم برای پلتفرم اندروید و هم آی او اس موجود است.
چنگال هوشمند HAPIfork

نسیم گیلان

شاید کمتر کسی فکرش را هم می‌کرد که یک روزی چنگال‌ها هم بخواهند هوشمند شوند. وسیله‌ای سبک وزن که ما برای خوردن انواع مواد غذایی در طول روز استفاده می‌کنیم. اما چگونه ممکن است یک چنگال هوشمند باشد؟ کمپانی HAPIfork با محصول نوآورانه خودش این را به شما خواهد گفت.
این چنگال بلوتوثی ساخت شرکت HAPIfork به شما در ایجاد عادت‌های سالم غذاخوردن کمک می‌کند که عمده‌ترین آن کند کردن سرعت خوردن شما است. خوردن سریع غذا می‌تواند منجر به کاهش قدرت هضم بدن شده و مشکلات بالقوه‌ای را برای سلامتی به‌همراه داشته باشد. به‌همین بهانه آن‌ها چنگالی را اختراع کرده‌اند که می‌تواند در خوردن غذاهای مختلف به شما کمک کند.
چنگال هوشمند این شرکت، سرعت خوردن شما را می‌سنجد و اگر ببیند شام خود را با سرعت زیادی در حال میل کردن هستید، با ویبره زدن و چراغ چشمک زن به شما هشدار می‌دهد. سپس این چنگال داده‌های مربوط به عادت‌های غذا خوردن شما را جمع‌اوری کرده و به یک اپلیکیشن روی موبایل‌تان ارسال می‌کند. وقتی گوشی‌تان را بعد از خوردن یک وعده غذایی بررسی کنید، متوجه خواهید شد که با چه سرعتی ناهار یا شام‌تان را میل کرده‌اید.
چتر هوشمند Kisha

نسیم گیلان

چتر، یکی از گجت‌هایی است که شاید هیچگاه به آن احتیاج نداشته باشید. به‌خصوص اگر در محیطی کم بارش زندگی می‌کنید یا دائماً با وسایل نقلیه تردد می‌کنید. اما اگر هم داشته باشید، ممکن است اول صبح یک روز بارانی هنگام رفتن به محل کار خود فراموش کنید که چترتان را با خودتان ببرید. مگر اینکه خود آن به شما یادآوری کند که حتماً آن را بردارید.
این کاری است که چتر هوشمند Kisha انجام می‌دهد. این محصول دقیقاً می‌داند که چه زمانی به آن نیاز است و چه زمانی نیازی به حملش نیست. کیشا همچنین دارای اپلیکیشنی است که اگر جایی آن را گم کنید،‌ با استفاده از آن به شما موقعیتش را خواهد گفت. و اگر هم در حال دور شدن تا شعاع 10 تا 20 متری از آن باشید، با ارسال یک نوتیفیکیشن روی گوشی به شما اطلاع می‌دهد. مگر اینکه یک موقعیت امن برای آن مشخص کنید که با فاصله گرفتن، نوتیفیکیشنی ارسال نکند.
دوربین مخصوص سگ Furbo

نسیم گیلان

دوربین Furbo، بعد از شما به دومین دوست مهربان سگ‌تان تبدیل خواهد شد. این دوربین در واقع وسیله‌ای است که شما می‌توانید وقتی در منزل نیستید با استفاده از آن به اتاق سگتان نظارت داشته باشید و با آن تعامل برقرار کنید. این وسیله در واقع یک جفت چشم دوم را در اختیارتان می‌گذارد تا همیشه مراقبت سگتان باشید. شما می‌توانید از طریق این دوربین برای تماشای سگ خود استفاده کنید یا هشدارهایی راتنظیم کنید که وقتی سگتان پارس می‌کند، فوراً شما را مطلع کند.
اسپیکری که روی این دوربین امنیتی تعبیه شده به شما اجازه می‌دهد با سگ خود مکالمه کنید و به او یادآوری کنید که حتی اگر کنارش هم نباشید، آن را دوست خواهید داشت. داخل این وسیله محفظه‌ای برای نگهداری از غذای سگ‌ها نیز تعبیه شده که به شما اجازه می‌دهد از راه دور به او غذا بدهید.
اما این دوربین فراتر از یک دوربین حساس به حرکت است. در واقع به مرور زمان عادت‌های سگ شما را یاد می‌گیرد و به‌صورت هوشمندانه می‌تواند تمام این مسائل را انجام دهد. این یعنی حتی دیگر نیازی نیست خود شما بخواهید به سگتان در منزل نظارت داشته باشید.
سخن پایانی
ما می‌دانیم که لزوماً تمام این گجت‌ها قرار نیست وارد بازار ایران شده و در دسترس شما قرار بگیرند، اما بد نیست با فناوری‌ها و گجت های عجیب و غریبی که طی یکی دو سال اخیر معرفی شده‌اند آشنا شوید. محصولاتی که می‌توانند از توالت منزل شما محیطی آرام‌بخش و زیبا بسازند، حواسشان به نان تست شما باشد تا نسوزد، از دور مراقب حیوان خانگی شما باشند و یا مطمئن شوند که شما صبح از خواب بیدار شده‌اید و دوباره به رختخواب نرفته‌اید.
عمده این گجت‌ها و محصولات هر ساله در نمایشگاه CES لاس وگاس رونمایی می‌شوند. این رویداد همین چند هفته پیش بود که برگزار شد و ما در گجت نیوز به‌طور کامل آن را پوشش خبری دادیم. اگر فرصت نکردید این رویداد را دنبال کنید، نگران نباشید. ما در مقاله‌های جذابترین گجت های خانگی در نمایشگاه CES 2023 که تا به امروز ندیده‌اید و 7 محصول دیوانه کننده که امسال در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد مهم ترین محصولاتی که باید با آن‌ها آشنا شوید را به شما معرفی خواهیم کرد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/354304/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟

بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه سیاهمزگی فومن

تظاهرات حمایت از مردم غزه و پاسخ به اسرائیل در گیلان برگزار می‌شود

72 هزار گیلانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است