نسیم گیلان

آخرين مطالب

حوزه بهداشت و درمان آستارا ارتقا می‌یابد اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا مرحبا روز شنبه در نشست شورای اداری آستارا اظهار کرد: با توجه به نیازها چندین پزشک متخصص به تازگی وارد شهرستان شده‌اند و اعتبار خوبی نیز در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار دارد تا اقامتگاه‌هایی را برای استقرار پزشکان تجهیز کند.
وی افزود: سال گذشته نیز دستگاهی برای جراحی مغز در آستارا خریداری شد و اکنون در حال بهره‌برداری است؛ البته هنوز بخشی از هزینه خرید آن پرداخت نشده و امید می‌رود نیکوکارانی که پیش‌تر قول داده بودند، در این زمینه کمک کنند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نخستین جراحی در این راستا هفته گذشته با ورود یک پزشک متخصص مغز و اعصاب به شهرستان انجام شد؛ عمل مربوط به بیماری تصادفی بود که در وضعیت بالینی نامناسب امکان اعزام به دیگر نقاط نداشت اما اکنون وضعیت پایداری دارد و امید می‌رود هرچه سریع‌تر سلامتی خود را به‌دست بیاورد.
وی اضافه کرد: همچنین هفته گذشته قول تامین تجهیزات جراحی کلیه برای بیمارستان آستارا گرفته شد که امید می‌رود به‌زودی وارد شهرستان شود و در پی آن پزشک متخصص و جراح کلیه نیز به جمع متخصصان موجود اضافه گردد.
مرحبا با ابراز امیدواری نسبت به ارایه خدمات بهتر به مردم آستارا ضمن تجهیز بیمارستان و استقرار پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف عنوان کرد: اگر این مرکز درمانی به سایر دستگاه‌ها مانند سنگ‌شکن هم تجهیز شود، دیگر نیاز نخواهد بود تا شهروندان برای درمان در این زمینه به شهرهای دور دست مراجعه کنند.
اخبار مربوط به شرایط گمرک آستارا دقیق نیست
وی در ادامه مشکلات گمرک آستارا را مورد اشاره قرار داد و گفت: چند روزی است که مسائل گمرک این شهرستان در رسانه‌ها مطرح می‌شود اما اطلاعات دقیقی منتقل نمی‌شود؛ بسیاری از اطلاعاتی که برخی رسانه‌ها منتشر می‌کنند، به واقعیت نزدیک نیست.
نماینده آستارا در مجلس با تاکید بر لزوم ریشه‌یابی مشکلات افزود: این مشکل تنها به اداره‌کل گمرک مربوط نیست و سازمان‌های مختلفی مانند پایانه‌ها و انبارهای عمومی نیز در مساله موثر هستند.
وی تصریح کرد: کوتاهی‌هایی در گذشته برای ایجاد زیرساخت‌ها اتفاق افتاده و زیرساخت‌های لازم تهیه نشده است تا در چنین شرایطی دچار مشکل نشویم؛ در این راستا هفته گذشته نشستی در مجلس با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل گمرک و رئیس کمیسیون اقتصادی برگزار شد.
مرحبا اضافه کرد: تجهیز گمرک آستارا به دستگاه ایکس‌ری و نحوه بررسی کامیون‌ها در آن نشست بررسی شد و رئیس کل گمرک ایران قول سفر به آستارا را داد که روز گذشته به قول خود عمل کرد و بدون حضور مسئولان و رسانه‌ها به صورت سرزده از اماکن مورد نظر بازدید کرد.
وی عنوان کرد: امید می‌رود هفته آینده در نشست‌هایی که در گمرک ایران تشکیل خواهد شد، تصمیم‌های لازم برای جمع‌بندی این سفر و حل مشکلات گرفته شود.
نماینده آستارا در مجلس همچنین سفر هیات روسی در مورد راه‌آهن به این شهرستان را یادآور شد و گفت: راه‌آهن یکی از پروژه‌های بسیار مهم است و برای آینده اقتصادی آستارا اهمیت بسزایی دارد؛ این پروژه که در گذشته نه‌چندان دور غیرقابل اجرا و مرده تعبیر می‌شد، امروز موضوع اول کشور تبدیل شده است.
وی افزود: رفت و آمد مسئولان داخلی و هیات‌های خارجی در این زمینه به استان گیلان ادامه دارد و امید می‌رود با مجموعه اقدام‌هایی که انجام می‌شود، عملیات اجرایی راه‌آهن بسیار مهم و راهبردی آستارا را با سرعت مناسبی شاهد باشیم.
مرحبا اظهار کرد: مذاکره با اداره‌کل راه و شهرسازی استان گیلان و نامه‌نگاری با معاون عمرانی وزیر کشور برای پیگیری قیر مورد نیاز آستارا و لوندویل انجام شده و قول مساعدی در این زمینه داده شده است که اگر به سرانجام برسد، دست شهرداری‌ها برای خدمت‌رسانی باز خواهد شد و معابری که در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارند، مرمت خواهند شد.
دشمن سپاه را به عنوان ستون خیمه نظام هدف گرفته است
وی در ادامه نیز گفت: هفته گذشته چندین رویداد و حادثه بزرگ ملی و بین‌المللی داشتیم که یکی از آنها اقدام بی‌ارزش پارلمان اروپا در موضوع تحریم سپاه بود که البته به نتیجه‌ای نخواهد رسید اما آنها با برنامه، ستون خیمه نظام را هدف گرفته‌اند.
نماینده آستارا در مجلس افزود: اگرچه با فشارهایی که وارد شد، عقب‌نشینی کردند اما باید بدانیم که این عقب‌نشینی تاکتیکی است و هر زمان که فرصت پیدا کنند از آن برای ضربه زدن به ما استفاده خواهند کرد.
وی بیان کرد: سپاه قلب ملت ایران و بخش مهمی از پیکره ملت است و این مولود ارزشمند انقلاب اسلامی را مانند خونی جاری در رگ‌هایمان می‌دانیم و آن را تنها نخواهیم گذاشت؛ زیرا همان‌طوری که بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند، اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
وی اضافه کرد: موضوع بعدی که باز هم در اروپا اتفاق افتاد، اهانت به کتاب مقدس قرآن کریم بود؛ قرآن کلماتی روی کاغذ نیست، بلکه وحی ابدی و هویت مسلمانان جهان است و اروپا هرگز نخواهد توانست به ساحت قدسی قرآن کریم تعرض کند اما به ما کمک می‌کند تا هویت دشمن و عمق کینه‌اش را بیشتر بشناسیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا که سه گمرک زمینی، ریلی و دریایی دارد، با جمعیت حدود 95 هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.
استان‌ها گیلان 0 نفر برچسب‌ها آستارا تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گمرک جمهوری اسلامی ایران غلامرضا مرحبا گیلان صادرات غیر نفتی بهداشت و سلامت

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/354059/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت