نسیم گیلان

آخرين مطالب

همایش مقاومت در شعر مردمی/شهدا برای دفاع از مکتب افتخارآفرینی کردند/ابتدای مجاهدت شهدای بصیر در مقابل فریب دشمنان بود بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه چهارشنبه 28 دی ماه در ادامه سفر استانی به خوزستان در «مهرجان المقاومه للشعر الشعبی، همایش مقاومت در شعر مردمی» با موضوع شهدای محور مقاومت، گفت: دفاع از حرم، دفاع از مکتب بود و وقتی مکتب مورد هجوم قرار گرفت فرزندان این سرزمین افتخارآفرینی‌ها کردند.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی درباره فلسفه وجودی و جایگاه شهدا، گفت: این کنگره به نام شهدا و به برکت وجود آنها برقرار شده است. شهدای عزیز و گرانقدر بصیری که علی‌رغم شعارهای فریبنده دشمنان خدا مجاهدت کردند، شعارهایی که معرفی کننده موضوعات و قومیت‌های غیر توحیدی بوده تا ارزش‌های موحدین عالم را قطعه‌قطعه کنند و آنها را از مقام عدالت و ولایت دور سازند.
معاون رئیس جمهور افزود: شهدای این خطه امثال شهید هاشمی بزرگ، دو نوع مجاهدت کردند. در ابتدا مجاهدت و پرچمداری مقابله با این نوع فریفتن و جهاد دوم‌ آنها نیز حضور در دفاع مقدس بوده است. امثال شهید هاشمی که مظلوم واقع شده‌اند، برای تبیین این مفهوم ایثار و اعلام کردند ما پیروان اهل بیت (ع) همه از گل ولایت و امامت هستیم. مهم نیست که چه زبانی داریم، مهم نیست در کدام سرزمین به دنیا آمده‌ایم، بلکه مهم این است که همه پیرو آقا اباعبدالله (ع) هستیم. پرچم‌دار اصلی ما حضرت عباس (ع) است و با نام حضرت عباس به میدان آمده و در مقابل دشمنان قیام کردیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در توصیف نهضت حضرت امام (ره) ادامه داد: این حرکت به اهتزاز درآوردن پرچم اهل بیت (ع) بود و همه عالم را دور این محور جمع کرد و این فداکاری هم در دوران دفاع مقدس هم در دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) دیده شد. فرزندانی مانند شهید تقوی از خوزستان رفتند با اینکه شاید کیلومترها از درگیری دور بودند ولی بحث سرزمین مطرح نبود.
وی افزود: دفاع از حرم، دفاع از مکتب بود. وقتی مکتب مورد هجوم قرار گرفته بود فرزندان این سرزمین رفتند و چه افتخارآفرینی‌هایی کردند و چه کارهایی که انجام دادند، چه قهرمانی‌هایی که از آنها دیده شد، هنوز که هنوز است وقتی شما راهی بلد و سامرا می‌شوید نام شهید تقوی را می‌شنوید و تمام کارهایی که او در آن منطقه برای حفظ حرم عسگریین (ع) از تعرض دشمنان خدا انجام داد روایت می‌شود.
وی درباره ذکر نام شهدا در برنامه‌ها و جلسات مختلف گفت: همه این مجاهدت‌ها و مبارزه‌ها امتداد دارند، پس از چهل سال شعرای عزیز جمع می‌شوند و در ذکر قهرمانی شهدا صحبت می‌کنند. از دلاورمردی آن‌ها صحبت می‌کنند، به خاطر اینکه آنها خودشان را برای خدا خالص کردند و خداوند نیز پیام آنها و شخصیتشان را جاودانه کرده است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی درباره ماندگاری نام شهدا و افتخارآفرینی‌هایشان گفت: سال‌ها پس از درگذشت افراد نامی از آنها در میان نیست به جز شهدا و علمای بزرگ که یادشان گرامی داشته می‌شود. فقط علمای طراز اول و تأثیرگذار در عرصه جهانی هستند که شاید نامی از آنها برده شود اما شهید ما ولو خردسال چون خودش را به خداوند وصل کرده است، خودش را به اهل بیت (ع) متصل کرده است جاودانه است و پس از 40 سال درباره او صحبت می‌کنیم. این راز شهادت است. خداوند رحمان در آن دنیا به شهدا مقام والا داده و در همین دنیا هم به او مقام بالا می‌دهد و به خانواده‌اش نیز اسباب افتخار عنایت می‌فرماید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اینکه انسان به چه چیزی باید افتخار کند پیام بلند شهداست. اینکه چه مسائلی مایه سربلندی است و همان چیزی که شهدا به ما نشان می‌دهند پرچم افتخار است. این که هر آن چیزی که داری اگر برای خدا قربانی کردی خداوند افتخار دو عالم را اعطا می‌کند.
معاون رئیس جمهور در پایان با تشکر از برگزارکنندگان این کنگره شعر گفت: این مراسم کاملاً مردمی و در تراز جهانی است که تعدادی جوان دور هم جمع شدند و چون دلشان را به شهدا دادند و قرارشان را با شهید هاشمی‌ها گذاشتند توانستند این کار در تراز جهانی را انجام دهند. خداوند به کلامشان نفوذ و به عمل‌شان اثر داده است که این هم کار شهداست، ما باید شاکر باشیم هم به خاطر لطفی که شهدا دارند و هم به خاطر جوان‌هایی که در سال‌های جنگ هنوز پا به این دنیا نگذاشته بودند و تعداد زیادی از آنها چند سال بعد از پایان جنگ تحمیلی به دنیا آمدند اما وجودشان و قلبشان همراه است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/352390/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت