نسیم گیلان

آخرين مطالب

بیش از 208 هزار نفر-ساعت آموزش مهارتی در آستارا ارایه شد گفتگو

بیش از 208 هزار نفر-ساعت آموزش مهارتی در آستارا ارایه شد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان- بهبود معاشکار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: آموزش‌های ارایه شده به گروه‌های هدف شامل افراد دارای معلولیت به میزان 595 نفر-ساعت، دانش‌آموختگان دانشگاهی 9 هزار و 265 نفر-ساعت، سه هزار و 522 نفر-ساعت دانشجویان و 400 نفر-ساعت دانش‌آموزان بود.

وی افزود: همچنین 2 هزار و 259 نفر-ساعت زنان خانه‌دار، پنج هزار و 831 نفر-ساعت زندانیان، 9 هزار و 386 نفر-ساعت ساکنان نقاط روستایی، 2 هزار و 940 نفر-ساعت ساکنان نقاط محروم مرزی، 75 هزار و 558 نفر-ساعت سربازان وظیفه، 6 هزار و 476 نفر-ساعت شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، 90 هزار و 834 نفر-ساعت متقاضیان مهارت‌آموزی و 975 نفر-ساعت معتادان بهبودیافته از آموزش‌های لازم برخوردار شدند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید اشجعی آستارا بیان کرد: این مرکز آموزشی با استناد به اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های کلی اشتغال، اقتصاد مقاومتی، سند چشم‌انداز 1404، برنامه ششم توسعه، نتایج مطالعات طرح تکاپو، سیاست‌های کلی نظام اداری و قانون کار با رویکرد جامعه‌پذیری مهارت‌ها، انطباق آموزش‌ها با نیاز بازار کار، دسترسی آسان ذینفعان به آموزش‌ها و قابلیت اشتغالزایی آموزش‌ها سند آموزشی اجرایی شهرستان در سال جاری را بر اساس چهار راهبرد، 16 سیاست و 57 برنامه تدوین کرد.

وی اضافه کرد: راهبرد اول ترویج مهارت با توسعه آموزش‌های مهارتی اشتغالزا شامل طراحی و تدوین برنامه‌های آموزشی متناسب با نیاز کارجویان و شاغلین، هدفمند کردن اجرای آموزش‌های مهارتی، استانداردسازی فضاهای آموزشی و مدرسان دوره‌های مهارتی، تولید محتوای آموزش مهارتی اثربخش، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتقای خدمات الکترونیکی در ارایه آموزش‌های مهارتی، توسعه مشاوره آموزشی و شغلی و رهگیری اشتغال مهارت‌آموزان، توسعه مشارکت ذینفعان در اجرای برنامه‌های آموزش مهارتی و توسعه برنامه‌های توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی بود.

معاشکار اظهار کرد: راهبرد دوم توسعه مشارکت ذینفعان و بخش خصوصی در ارایه آموزش‌های مهارتی با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین مهارتی در توسعه آموزش‌های مهارتی در جامعه، استفاده حداکثری از ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در ارایه آموزش‌های مهارتی و فراهم‌سازی بستر مناسب جهت گسترش حضور بخش غیردولتی در ارایه آموزش‌های مهارتی بود.

وی ادامه داد: راهبرد سوم توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و ارزش‌های توسعه پایدار روستایی با توسعه آموزش‌های روستایی با هدف ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در جوامع محلی روستایی تعیین شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید اشجعی آستارا راهبرد چهارم را نیز توسعه مهارت‌های دانش‌بنیان با رویکرد تقویت تولید و اشتغال در قالب راه‌اندازی مرکز آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار، توسعه همکاری آموزشی با مراکز متولی حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناور و تربیت سرمایه انسانی مورد نیاز جهت ارتقای تولید دانش‌بنیان عنوان کرد.

وی عنوان کرد: در این راستا ارایه آموزش‌های مهارتی به 2 گروه شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، اتحادیه و اصناف و کارجویان در قالب استانداردهای شغل و شایستگی به میزان سه هزار و 293 استاندارد آموزش شغل یا توانمندی‌های مورد نیاز برای احراز شغل و سه هزار و 226 سند حرفه آموزش شایستگی در قالب آموزش‌های کوتاه مدت برای ایجاد توانایی انجام کار در محیط کار و سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای مهارت‌آموختگان، متقاضیان معرفی شده از سوی دستگاه‌های طرف قرارداد، شورای نظام صنفی و متقاضیان پروانه مهارت فنی صنعت ساختمان انجام شد.

معاشکار گفت: رویکردهای برنامه آموزشی-اجرایی این مرکز شامل ارتقای بهره‌وری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی مربیان از طریق کاربینی و تجربه‌اندوزی در صنایع پیشرو، توسعه آموزش‌های دوگانه، اقدام مشترک، محیط واقعی کار و تفاهم‌نامه‌های سازمانی، نیازسنجی و نیازآفرینی آموزشی براساس نیاز بازار کار، حمایت از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، توسعه حرف مشاغل خانگی، فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان، تولید محتوای الکترونیکی فاخر آموزشی و مشارکت در توانمندسازی محلات کمتر برخوردار تعیین شد.

وی افزود: به منظور هدایت، برنامه‌ریزی و اجرای پیوست مهارتی طرح‌های توسعه و حمایت از توسعه اشتغال آستارا نیز شورای مهارت شهرستان تشکیل شد که مهمترین وظایف آن دریافت نیازهای آموزشی سایر دستگاه‌ها، بررسی و تصویب اولویت‌های برنامه‌های آموزشی براساس نیازسنجی صورت گرفته، تهیه تقویم آموزش مهارتی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی با سایر سازمان‌ها به منظور بسیج امکانات آموزشی، ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های آموزش مهارتی است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید اشجعی آستارا یادآور شد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان آستارا شامل هشت کارگاه ثابت آموزشی در بخش دولتی، 25 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال و هفت تیم سیار آموزش بخش دولتی با 30 کارگاه آموزشی با 52 نفر شاغل در بخش آموزشگاه‌های آزاد و 16 نفر شاغل در بخش دولتی می‌باشد.

به گفته وی، 53 حرفه آموزش مهارتی اجرا شده در مراکز در یک سال گذشته شامل 17 حرفه در بخش صنعت، چهار حرفه در بخش کشاورزی، 2 حرفه در بخش فرهنگ و هنر و 30 حرفه در بخش خدمات است.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود 95 هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به 173 کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/346223/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

قابل توجه فعالان اقتصادی

دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

انبوه سازی بیش از 35 هزار واحد مسکن ملی در 9 شهر گیلان

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 13

جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود

آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

آشیانه‌سازی بیش از یک‌هزار قطعه پرستوی دریایی تیره در تالاب انزلی

بیش از 1200 تن بذر اصلاح‌شده برنج در گیلان توزیع شد

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

برخورد والدین با کارهای نصف و نیمه ی فرزندان چگونه باید باشد ؟

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا

داستانک/ گره های زندگی

روش آسان تکثیر پتوس

مشاهده 4 رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم

آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان

ثبت تصویر 4 راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم

مشاهده 4 راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان

آشیانه‌سازی بیش از 1000 قطعه پرستوی دریایی تیره در تالاب انزلی

مشاهده 4 رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود

بیش از یک هزار و 200 تن بذر اصلاح شده برنج در گیلان توزیع شد

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه

داوطلبان زن کنکور سراسری، 2 برابر داوطلبان مرد در گیلان

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

بهره برداری از 10 پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد