نسیم گیلان

آخرين مطالب

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر منطقه است اجتماعي

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر منطقه است
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - استاندار گیلان بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر منطقه بوده، گفت: تمامی نیروهای نظامی، امنیتی، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنارهم تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا از حیثیت، اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی دفاع کرده و پرچم مقدس و سه رنگ کشور را در جای جای جهان به اهتزاز در می آورند که برگرفته از اقتدار نیروهای نظامی است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی،اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز (سه‌شنبه) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) نداجا مستقر در بندرانزلی، با گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یاد و خاطره شهیدان و امام شهدا، به نقش موثر نیرو دریایی دربرقراری و تضمین امنیت کشور اشاره کرد و گفت: رزمندگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظان امنیت و مدافعین خط مقدم دفاع از مرزهای دریایی کشور هستند.
وی اظهار کرد: حضور در کنار شما دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بنده یک افتخار است امروز اینجا آمدم تا سلام مردم عزیر گیلان را به خدمت شما ارتشیان دلاور برسانم.
استاندار گیلان با اشاره به دلاورمردی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول 44 سال گذشته گفت: فداکاری‌های نیروی دریایی در ارتش در دوران دفاع مقدس و به ویژه ایثار و از جان گذشتگی ناوچه پیکان در هفتم آذماه سال 1359 از یاد ملت ایران نخواهد رفت زیرا ارتیشان عزیز در نیروی دریایی تا آخرین تیر و قطره خون مبارزه کرده و با زمین‌گیر کردن دشمن اجازه تجاوز به حریم دریا به استکبار و رژیم بعث عراق را ندادند.
عباسی شجاعت و از خودگذشتگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در 29 فرودین سال67 را بی‌نظیر دانست و بیان کرد: این روز برگ زرین دیگر از افتخار آفرینی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ ماندگار شد و آن ناوشکن سهند، سبلان و ناوچه جوشن با اینکه از طرف دشمن تا دندان مسلح دچار اصابت موشک قرار گرفت ولی رزمندگان اسلام جانانه از مرزهای آبی ایران دفاع کرده و به شهادت رسیدند.
وی با تأکید بر بازگو کردن رشادت‌های ارتشیان به ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دشمن تصور می‌کرد دلاورمردان نیروی دریایی ارتش ایران به مانند خودشان که با شلیک یک موشک برای نجات جان خود، به دریا پناه می‌بردند اینکار را انجام خواهد داد ولی رزمندگان اسلام با شجاعت و ایثار خود دشمن را مبهوت فداکاری خود کردند.
عباسی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی نقش مهمی در حفاظت از کشتی‌های تجاری ایران و دیگر کشورها دارد، گفت: اگر از نیروی دریایی ارتش به عنوان یک نیروی راهبردی نام برده می‌شود به این دلیل است که علاوه بر حفاظت از مرزهای آب‌های سرزمینی، توانسته با حضور قدرتمند خود در آب‌های بین المللی و اقیانوس‌ها، به خوبی از کشتی‌های تجاری ایران و حتی بعضا سایر کشورها محافظت کند.
استاندار گیلان با اشاره به بومی بودن تمامی تجهیزات مورد استفاده در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: امروز اگر نیروی دریایی مقتدرانه در مرزهای آب‌های خلیج فارس، دریای عمان، ساحل مکران و دریای خزر با تمام تجهیرات بومی حضور دارد نشان از استعداد و توان داخلی و تکیه به نیروی ایمان بوده و ما مردم ایران و گیلان قدردان زحمات شما هستیم و به شما خداقوت می‌گوییم.
عباسی وجود نیروی دریایی مقتدر جمهوری اسلامی را یک فرصت برای سایر کشورها دانست و افزود: حضور نیروی دریایی مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فرصت برای کشورهای منطقه است زیرا ما هیچگاه تهدیدی برای دیگر کشورها نبودیم و حتی بعضا نقش مهمی در تأمین امنیت کشتی‌های تجاری در دریای خزر، دریای عمان، سواحل مکران و دریای خزر دارد.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر منطقه بوده و نیاز به هیچ قدرتی ندارد، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش فرمودند که با همتی تمام، ایمانی قوی و پشتکار به مسیرتان ادامه دهید که قطعا به مانند گذشته ثمرات خوبی برای کشور و این نظام مقدس اسلامی خواهد داشت که دشمنان را ناامید و ملت ایران را سربلند می‌کند.
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: امروز تمامی نیروهای نظامی، امنیتی، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنارهم تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا از حیثیت، اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی دفاع کرده و پرچم مقدس و سه رنگ کشور را در جای جای جهان به اهتزاز در می آورند که برگرفته از اقتدار نیروهای نظامی است.
جنگ رسانه‌ای و ترکیبی استکبار علیه ایران، نشان دهنده استیصال دشمنان است
عباسی آغاز جنگ رسانه‌ای و ترکیبی استکبار علیه جمهوری اسلامی را نشان دهنده استیصال دشمن دانست و بیان کرد: اگر امروز دشمن برای نابودی این نظام مقدس دست به جنگ ترکیبی، رسانه‌ای و اغتشاش در کشور می‌زند حاکی از نا امیدی آنان است زیرا دشمن یافته که نمی‌تواند با این روش‌ها مردم را نسبت به نظام بدببین کند.
وی با تأکید بر اینکه نیروهای نظامی و امنیتی در جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای ایجاد آرامش در کشور دریغ نمی‌کند، بیان کرد: تمامی نیروهای نظامی، امنیتی، ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با تبعیت از مقام معظم رهبری تا پای جان از مرزهای آبی، زمینی و هوایی این کشور محافظت می‌کنند.
استاندار گیلان ادامه داد: در سالهای اخیر با توجه به دشمنی ها همیشگی بدخواهان نظام اسلامی و نیز موفقیت کشورمان در حجم تبادلات و صادرات دریایی و نیز تعاملات با کشورهای دنیا از طریق دریا، نیروهای خدوم و ولایتمدار در ثبات منطقه نقش آفرینی کرده اند.
استاندار گیلان، ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان را همانند دیگر نقاط کشور مقتدر دانست و گفت: با توجه به ارتباطات با کشورهای حاشیه دریای خزر و نیز برنامه های راهبردی دولت سیزدهم در تعاملات با کشورهای همسایه شمال کشور، به حمد الهی اقدامات و عملکرد نیروی دریایی زبانزد است.
عباسی اضافه کرد: افزایش بیش از 340 درصدی ترانزیت کالا از بنادر گیلان و نیز رشد 30 درصدی حجم صادرات، نشان دهنده تلاش موثر جان برکفان نیروی دریایی در کنار فعالان حوزه اقتصاد دریا است.
وی همچنین به توان لوجستیکی، آمادگی ها امنیتی و دریایی و نیز نیروهای جوان متخصص و متعهد در حوزه دریا از جمله کشتی سازی صنایع دریایی اشاره و اظهار کرد: با فراهم شدن شرایط فعالیت صنایع دریایی برای کشتی سازی در بنادر و دریانوردی گیلان، گام های موثری در توسعه، اشتغال و تولید و تبادلات و تجارت بین الملل ایران اسلامی و استان برداشته شده است که باید به ثمر بنشیند.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دشمن چشم دیدن اقتدار و رشد ایران اسلامی را ندارد، تصریح کرد: ایستادگی و خودباوری، بالاترین ارزشی است که با تلاش فرزندان برومند این سرزمین موجب بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.
در این مراسم نیروهای مسلح استان از مقابل جایگاه رژه رفتند و تعدادی از خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و نیروهای خدوم ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) انزلی نیز تجلیل شدند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/343083/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه

داوطلبان زن کنکور سراسری، 2 برابر داوطلبان مرد در گیلان

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

بهره برداری از 10 پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

داوطلبان زن کنکور سراسری 2 برابر داوطلبان مرد در گیلان

باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

داستانک/ پری خوشحال

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

قطعی گاز منطقه‌ای در رشت

پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران

بهره برداری از 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید 1404

اختصاص 50 میلیارد تومان به پسماند گیلان

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 5 اردیبهشت 1403

احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

جمع‌آوری و دستگیری 28 معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، 3 برنامه پرمخاطب رادیو گیلان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)

افتتاح 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

توزیع 60 بسته‌ معیشتی در رشت

برگزاری «مشق حماسه» در رشت