نسیم گیلان

آخرين مطالب

آبرسانی بسیج سازندگی گیلان به 6 شهرستان/ ساخت 500 واحد مسکن محرومین اقتصادي

آبرسانی بسیج سازندگی گیلان به 6 شهرستان/ ساخت 500 واحد مسکن محرومین
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان- سرهنگ احمدرضا منشوری، برنامه های بسیج را برشی از بیانیه گام دوم انقلاب دانست و اظهار کرد: بسیج با سه اصل برنامه ریزی، سازماندهی و توانمندسازی گروه های مردمی در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب حرکت می کند.

وی با بیان اینکه بسیج نیازهای آینده را تشخیص می دهد و با پیشرفت تکنولوژی افق حرکت خود را با نوگرایی و آمادگی در تمام میادین تعیین می کند، افزود: بسیج یک نگاه امیدآفرینی در همه عرصه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در گفت وگوی خبری باران، هدف بسیج را ارتقای نقش سازندگی و خدمات رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: بسیج در جهت مصون سازی و کاهش آسیب های اجتماعی اقدام می کند و به دنبال بالا بردن ظرفیت های دفاعی و امنیتی در جغرافیای سرزمینی است.

منشوری با بیان اینکه بسیج اهتمام جدی به شکوفایی استعدادهای تحصیلی و ورزشی با محوریت تربیت جوانان دارد، متذکر شد: بسیح برای دستیابی به علوم و فنون افتخارآفرین در سطح ملی که از تاکیدات رهبر انقلاب در گام دوم است، تلاش می کند.

وی اولویت بسیج را تولید امنیت درون زا برای کشور از طریق مردم دانست و عنوان کرد: امنیت مردمی امنیت پایدار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان یکی از برنامه های مهم بسیج را سازندگی محرومیت زدایی دانست و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 20 پروژه در حال اجرا داریم که بزرگترین آن آبرسانی در سطح شهرستان های رشت، تالش، آستارا، خمام، رودبار و سیاهکل است. در راستای اجرای این پروژه 750 کیلومتر لوله گذاری و حفر 31 حلقه چاه آب و احداث 48 مخزن آب و ایجاد 48 ایستگاه پمپاژ آب در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج امسال هشت پروژه آبرسانی در تالش افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: گیلان 3500 گروه جهادی ثبت شده دارد که در هفته بسیج امسال شاهد فعالیت 800 گروه خواهیم بود.

منشوری با اشاره به ساخت و واگذاری 2000 واحد مسکن محرومین در گیلان طی چهار سال اخیر توسط بسیج سازندگی، بیان کرد: در فاز سوم ساخت 500 واحد دیگر را در دست اجرا داریم؛ همچنین از طریق پایگاه های مقاومت بسیج محلات خانه های نیازمند بازسازی و تعمیر شناسایی و از طریق گروه های جهادی بسیج سازندگی اقدام می شود.

وی از دیگر برنامه های بسیج سازندگی را پروژه اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: در نیمه نخست امسال 53 صندوق قرض الحسنه را در سطح پایگاه های مقاومت برای قشر آسیب پذیر راه اندازی کردیم؛ این در حالی است که در طول چهار سال گذشته 1375 صندوق قرض الحسنه مردمی تشکیل شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از ایجاد 619 شغل در سال گذشته و نیمه نخست امسال از طریق بسیج سازندگی استان خبر داد و اضافه کرد: در پنج سال اخیر 6345 شغل ایجاد شده است؛ همچنین بیش از 600 نفر در 32 عرصه برای کمک به امنیت غذایی تسهیلات دریافت کردند که در بخش های کشاورزی، دام پروری، پرورش قارچ، دام و طیور و زنبور عسل و... بوده است.

منشوری با اشاره به اجرای طرح «یاسر» با محوریت ارائه خدمات بسیج جامعه پزشکی به روستاهای استان، عنوان کرد: در نیمه نخست امسال 5247 مورد خدمات پزشکی، 5096 مورد خدمات پرستاری و 208 مورد خدمات پاراکلینیکی ارائه شده ا ست.

وی یکی از خصوصیات بسیج را دشمن شناسی و مقابله با طرح ها و نقشه های دشمن دانست و اظهار کرد: بسیج زمان و مکان حضور و نقش آفرینی را تشخیص می دهد و در جنگ نرم با دیدگاه فرهنگی و هنری و تبیینی ورود می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج گردان های منظم امنیتی دارد، از برقراری گشت های رضوییون برای امنیت محلی خبر داد و گفت: کلیه تحرکات دشمن توسط بسیج رصد می شود و عکس العمل به موقع صورت می گیرد.

وی از برگزاری 3200 برنامه هفته بسیج با شعار «بسیج؛ خدمتگزار ملت ایران» در سطح استان خبر داد و بیان کرد: برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی2 با حضور 800 گروه جهادی در سطح استان، توزیع بیش از 40 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر جامعه، افتتاح طرح آبرسانی به هشت منطقه در شهرستان تالش، افتتاح مخزن 10 هزار لیتری آب در شهرستان سیاهکل و پاکسازی 70 هکتاری تالاب انزلی از سنبل آبی از جمله این برنامه هاست.

منشوری با اشاره به برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در قالب ایجاد تسهیلات قرض الحسنه 150 تا 300 میلیون تومانی، اضافه کرد: این همایش با محوریت شیلات و بوم گردی و پرورش طیور و کشت نهال و زنبورداری و کشاورزی و... برگزار می شود.

وی از افتتاح مسکن محرومین و یک مدرسه خبر داد و بیان کرد: پویش نذر خون، راه اندازی پایگاه های زیست عفیفانه، برگزاری 406 مسابقه ورزشی در سطح استان، عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر، اعزام گروه های خدمات پزشکی به 15 منطقه محروم، برپایی میز خدمت، برگزاری 60 یادواره شهدا و... نیز در دستور کار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان همزمان با 5 آذر در مرکز استان و شهرستان ها، عنوان کرد: آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد، رونمایی از شش اثر فرهنگی با موضوع دفاع مقدس و کلنگ زنی ساختمان ستاد کنگره شهدای استان نیز در هفته بسیج انجام می شود.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/342490/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه