نسیم گیلان

آخرين مطالب

زاکانی در بیست و یکمین یادواره شهدای مسجد رضایی:

تعدادی از مسئولان جمهوری اسلامی در این 43 سال نسبتی با اسلام نداشتند/ اکسیر نجات‌بخش فرهنگ بسیج، رمز موفقیت در دفاع مقدس بود شهرداری تهران

تعدادی از مسئولان جمهوری اسلامی در این 43 سال نسبتی با اسلام نداشتند/ اکسیر نجات‌بخش فرهنگ بسیج، رمز موفقیت در دفاع مقدس بود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - بیست و یکمین یادواره شهدای مسجد رضایی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران - شامگاه جمعه اول مهر 1401- برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، بیست و یکمین یادواره شهدای مسجد رضایی با حضور شهردار تهران، شهردار منطقه 15 و جمعی از شهروندان این منطقه برگزار شد.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم با اشاره به اینکه به هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره آن ایام درخشان‌ رسیدیم، اظهار کرد: جنگ همراه خود تلخی می آورد و ناراحتی و مشکلات؛ جنگ ما در کنار این ناراحتی اما برکات زیادی را برای ما به ارمغان آورد و توفیق پیدا کردیم که بعد از 200 سال که هر کسی بخشی از کشور ما را جدا می کرد دشمنان مان را این بار حتی با دست خالی ناکام بگذاریم.
وی با بیان اینکه در آن دوره متفاوت از امروز بودیم، افزود: در آن دوره شوروی و آمریکا در جلوگیری از پیروز شدن انقلاب تفاهم داشتند و در ادامه با دیوانه ای به نام صدام سعی کردند ادامه انقلاب را مانع شوند.
شهردار تهران درباره رموز موفقیت در دفاع مقدس اضافه کرد: علت آن موفقیت این بود که مکتبی به نام اسلام، رهبری و امام (ره)، ملتی به نام مردم ایران و یک خواصی از این ملت صاحب یک فرهنگی به نام بسیج شدند که آن فرهنگ اکسیری است که نجات بخش است.
وی عنوان کرد: در این 43 سال هر جا به اسلام عمل کردیم موفق شدیم، در حالی که تعدادی از مسئولان ما در این 43 سال عنوان مسئولیت در جمهوری اسلامی را داشتند اما نسبتی با اسلام نداشتند، مسئولی که خودش را مقدم بر مردم و منافع خود را مقدم بر منافع مردم می داند نسبتی با اسلام ندارد؛ اسلام به ما یاد داده که یک تار موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی دهیم و در واقع مشکلات ما مربوط به عمل نکردن به اسلام است.
زاکانی بیان کرد: نسبتی که بچه‌رزمنده‌ها با رهبری خود داشتند این بود که او را جانشین امام زمان (عج) می دانستند و هر جا که به اوامر رهبری عمل کردیم به موفقیت رسیدیم و به لطف الهی امروز شاهد یک رهبری دینی و پاک و حرکت در مسیر خواست حضرات معصومین (ع) در تحقق اسلام هستیم.
شهردار تهران گفت: وقتی خرمشهر آزاد شد رزمنده ها در پوست خود نمی‌گنجیدند که آن کار کارستان را انجام دادند اما امام (ره) فرمود که مواظب باشید دچار غرور نشوید چرا که خرمشهر را خدا آزاد کرد و ما را از خواب غفلت و غرور بیدار کرد.
وی با تاکید بر اینکه در منطق امام (ره) و رهبری پیروزی چهار قدم به جلو رفتن نیست بلکه عمل به تکلیف است، خاطرنشان کرد: نعمت رهبری و ولی فقیه امروز با ما هست ولی فرهنگ برقراری نسبت درست با ولی فقیه در جامعه کمرنگ شده است؛ اگر نسبت مان را با اسلام، ولی فقیه و مردم درست برقرار کنیم موفق خواهیم بود.
شهردار تهران ادامه داد: یکی از اشکالات جدی که انقلاب توسط برخی از مسئولان به آن گرفتار شد این بود که برخی از مسئولان مردم را فراموش کردند و مردم تبدیل به عنصر دست دوم شدند.
وی اضافه کرد: امروز که هفته دفاع مقدس است در آیینه رفتار شهدا ببینیم و دریابیم که باید چه کنیم؛ امروز دنیا در حال تغییر است و تبدیل به یک دنیای چند قطبی می شود که هر کس مبتنی بر اراده و توان و شرایط خود از آن سهم می برد.
زاکانی افزود: یکی از مشکلات امروز جامعه ما فقدان فرهنگ حاکم بر دوره دفاع مقدس است و به خصوص این غفلت در مسئولین و نخبگان مان بیشتر وجود دارد و باید به فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی بازگردیم، شرایط امروز کشور زیبنده مردم و انقلاب نیست؛ بخش عمده ای از سختی ها به کسانی بر می‌گردد که نسبت شان را با امام و رهبری و مردم به درستی تعریف نکردند.
شهردار تهران عنوان کرد: اما می توانم به شما شهادت دهم که شرایط در حال بهبود است و این بهبود کاملا ملموس است اما اثرات آن با فاصله به جامعه می رسد و نیاز به زمان دارد.
وی با بیان اینکه در شهرداری تهران اعلام کردیم که برای ما معیشت مردم مهم است، یادآور شد: بر همین اساس سراغ قرارگاه مسکن رفتیم چرا که بزرگترین ضربه بد مسکنی و بی مسکنی است و به لطف خدا سالی 180 هزار واحد می سازیم.
زاکانی با اشاره به اینکه درک این مسأله که باید برای حل مشکلات مردم مسئولیت پذیر باشیم بسیار مهم است، بیان کرد: بر همین اساس در روزهای اخیر تفاهم 30 هزار واحد مسکن استطاعت پذیر را با مجموعه ای از بانک‌ها و شرکت ها امضا کردیم.
شهردار تهران در ادامه با اشاره به ناآرامی ها و آشوب های اخیر در کشور گفت: سر یک موضوع، افرادی با جمعیت حداکثر 15 هزار نفر کل شهر را به هم می زنند اما بقیه مردم 9 میلیونی شهر چه گناهی کردند که برخی افراد، آمبولانس و ماشین آتش نشانی را آتش بزنند؛ هر چند به برکت حضور نیروهای انقلاب‌، مردم، بسیج، ناجا و سپاه و سایر نیروهای انقلابی ناکام ماندند.
وی یادآور شد: هر چند این افراد ضربات خود را وارد کردند و به 43 اتوبوس و 25 ماشین آتش نشانی خسارت زدند و پاکبان ما که در حال جارو کردن خیابان بود را زدند؛ خداوند آن خانم را رحمت کند که باید دلایل نهایی فوت ایشان اعلام شود و حتی دلایل اولیه آن از یک مشکل قبلی حکایت می کند که در گذشته عمل جراحی انجام داده بود.
زاکانی اضافه کرد: به لطف خدا این اتفاقات وظیفه مردم و به ویژه مسئولین را سنگین تر می کند تا مسئولین بیشتر نوکری مردم را کنند.
در پایان این مراسم از جلد اول کتاب "ره صد ساله" که درباره شهدا است، توسط شهردار تهران رونمایی شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/338848/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان