نسیم گیلان

آخرين مطالب

هیئت‌های مذهبی احیاگر معارف اهل بیت(ع) باشند فرهنگي

هیئت‌های مذهبی احیاگر معارف اهل بیت(ع) باشند
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان- آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) که در مسجد آفخرا رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه جا داشت به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) در شهرهای استان، دسته‌های عزاداری به راه می‌افتاد، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) وجود داشته این بود که دین و مسائل دینی به نوعی آن مفاهیم اصلی خود را از دست داده بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در گذشته فرصت و زمینه تفسیر گفتن برای امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فراهم نبوده است، تصریح کرد: در زمان امام سجاد(ع)، معارف اسلامی به شکل دعا در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، عقیدتی و... پرداخته شد.

وی خاطرنشان کرد: به گفته برخی از اندیشمندان غربی، صحیفه سجادیه گنجینه گرانبهایی است که با آن روبرو هستیم.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه بحث جهاد تبیین فقط بحث امروزی نیست و وظیفه امام(ع) این است تا با هر انحرافی مبارزه کند، افزود: در زمان امام باقر(ع) مفاهیم به صورت غلط در جامعه القا می‌شود و برخی کار را با زهد در تعارض می‌دیدند اما خود ایشان برای برخورد با چنین افکار منحرفی، به فعالیت مشغول بودند.

وی ادامه داد: در آن زمان تلقی غلطی داشتند که امام باقر(ع) به دنبال ثروت‌اندوزی است در صورتی که چنین نبود و حتی امام علی(ع) بعد از کار کردن و کسب درآمد آنها را وقف می‌کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه بعضی‌ها نسبت به فقر این نگاه را دارند که مسلمان خیلی به دنبال ثروت نباید باشد که تفکر بسیار غلطی است، عنوان کرد: در ادعیه آمده که فقر باید ریشه‌کن شود و جامعه اسلامی جامعه‌ای فقیر نیست و برای تک تک افراد در هر منطقه‌ای این رفاه را فراهم می‌کند و باید با فقر مبارزه کرد.

وی ابراز کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه جامعه را به چهار دسته فقیر، غنی، عالم و جاهل تقسیم‌بندی کرده است؛ اگر هر کدام، وظیفه خود را به درستی انجام دهند ما مشکلی در جامعه نخواهیم داشت.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه فرد غنی باید به فکر این باشد که فقر را از بین ببرد و فقیر هم باید این درک را داشته باشد که کار کند، اظهار کرد: نباید در جامعه اسلامی متکدی داشته باشیم و در نظام اسلامی برای تک تک افراد بر حسب شرایط باید فکر شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از روشنفکران القای غلطی نسبت به زیارت جامعه کبیره دارند، تصریح کرد: آنهایی که مخالف اسلام ناب هستند بر خلاف منطق قرآن، بحثی را مطرح می‌کنند و امام(ع) کسی است که باید این منطق غلط را تبیین کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم پیامبر اکرم(ص) تبیین حقیقت اسلام ناب بوده است، خاطرنشان کرد: جامعیت در همه ابعاد، نزد امام محمد باقر(ع) به خوبی مشهود است و به شبهاتی که در جامعه معرفی شده پاسخ می‌دهد.

وی ابراز کرد: امام محمد باقر(ع) دین ناب را به مردم معرفی کرد تا فهم درستی از حق، باطل، شجاعت، حضور در عرصه فردی و اجتماعی داشته باشند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ما خیلی با امام باقر(ع) فاصله داریم و این فاصله‌ها باید کم شود تا فهم خود را درست کنیم، افزود: ما باید فهم دقیق از خداشناسی، معادشناسی و انسان جامع پیدا کرده و باید در محضر امام(ع) باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در مجالس اهل بیت(ع) باید معارف الهی و ابعاد زندگی اهل بیت(ع) گفته شود، تصریح کرد: اگر هیئتی به این معارف و احکام نمی‌پردازد و فقط چند بیت در مدح ائمه(ع) شعر می‌خوانند، قطعا آن هیئت منحرف شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی باید احیاگر معارف اهل بیت(ع) باشند، اظهار کرد: اگر با معارف ائمه(ع) همراه باشیم از انحراف‌های فکری در امان هستیم و گاهی اوقات انحرافات فکری در بحث‌هایی است که ما ادعا می‌کنیم اما برای ادعاهای خود دلیل نداریم.

وی با تاکید بر توجه کامل به قرآن، خاطرنشان کرد: افرادی که اهل ذکر هستند به خداوند توجه دارند و نسبت به همسایگان احساس تعهد می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه ما باید نسبت به حضرت ولی عصر(عج)، معرفت، محبت، طاعت و سنخیت داشته باشیم، تصریح کرد: انسان با خواندن زیارت عاشورا باید به سنخیت توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما بسیار زیارت عاشورا می‌خوانیم اما جایگاه و مقام آن را درک نکرده‌ایم، اظهار کرد: دستگاه امام حسین(ع) جدای از دستگاه هدایت الهی نیست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز کرد: امام محمد باقر(ع) بسیاری از ذهنیت‌ها و انحراف‌ها را اصلاح کرد و ما نیز باید اندیشه و اخلاق خود را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها در محیط منزل بداخلاقی می‌کنند و متاسفانه از اخلاق اهل بیت(ع) چیزی به دست نیاورده است، عنوان کرد: هر چقدر از معارف اهل بیت(ع) جدا شویم قطعا ضرر می‌کنیم و باید توسل و توکل داشته باشیم و فهم و مطالعه خود را در این‌باره عمیق کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/333649/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عمل موفق خارج کردن تومور شکمی از بدن یک کودک 10 ساله در رشت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله

افتتاح 3 طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»