افزایش شکایات مردمی از اپراتورهای موبایل
علمي
بزرگنمايي:
نسیم گیلان - افزایش شکایات مردمی از اپراتورهای موبایل
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/9184395
401
3
مهر / مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری از افزایش 6 درصدی شکایت در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات مردمی 195 نسبت به 3 ماهه اول 1400 خبر داد.
پیمان قرهداغی با اشاره به اینکه تعداد کل شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال گذشته 43 هزار و 594 مورد بوده، افزود: از شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال جاری 7 هزار و 443 شکایت به اپراتور همراه اول، دو هزار و 971 شکایت به اپراتور ایرانسل و 852 شکایت به اپراتور رایتل اختصاص دارد که در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته در همراه اول حدود 8 درصد، در رایتل حدود 24 درصد افزایش و در ایرانسل حدود 26 درصد کاهش داشته است.
وی درباره آمار شکایات ثبت شده در سه ماهه اول سال 1400 اظهار کرد: در سه ماهه اول سال گذشته 6 هزار و 881 شکایت از همراه اول، 4 هزار و 22 شکایت از ایرانسل و 687 شکایت از رایتل در سامانه 195 ثبت شده است.
قرهداغی قطعی سیمکارت، عدم آنتندهی شبکه موبایل و دسترسی به اینترنت، تخلیه سیمکارت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، پیامک تبلیغاتی، پاسخگو نبودن، ثبتنام و واگذاری سیمکارت بدون حضور مالک به شخص دیگر، عدم رعایت تعرفه ترافیک داخلی و بینالملل و ... را از موضوعات شکایتهای مردمی عنوان کرد.
مدیر کل حفاظت از حقوق مصرفکننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی درباره میانگین زمان پاسخگوئی به شکایات در سامانه 195 تصریح کرد: میانگین زمان پاسخگوئی به شکایات در اپراتورهای سیار متفاوت بوده و به دلیل وجود شکایات باز در سه ماهه اول سال جاری و عدم محاسبه زمان اینگونه شکایتها در هنگام ارایه این گزارش، ممکن است میانگین زمان پاسخگوئی پس از بسته شدن شکایتها افزایش یابد.
وی افزود: با در نظر گرفتن این موضوع میانگین زمان پاسخگوئی در بهار امسال برای هر 3 اپراتور به حدود 5 روز رسیده است که این شاخص سال گذشته در همراه اول حدود 15 روز، در ایرانسل حدود 14 روز و در رایتل حدود 10 روز بوده است.
-
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴:۲۹
-
۵۱ بازديد
-
-
نسیم گیلان
لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/333516/