نسیم گیلان

آخرين مطالب

با فشار دولت کره جنوبی، اپل اضافه کردن سیستم پرداخت متفرقه به اپلیکیشن‌های اپ استور را ممکن کرد علمي

با فشار دولت کره جنوبی، اپل اضافه کردن سیستم پرداخت متفرقه به اپلیکیشن‌های اپ استور را ممکن کرد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - با فشار دولت کره جنوبی، اپل اضافه کردن سیستم پرداخت متفرقه به اپلیکیشن‌های اپ استور را ممکن کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/9178060
35
1
زومیت / به موجب تصویب قانونی جدید در کره‌ی جنوبی، اپل به توسعه‌دهندگان ساکن در این کشور امکان داده است سرویس پرداخت اختصاصی به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند.
به گزارش مک‌رومرز، اپل به توسعه‌دهندگان اپ استور در کره‌ی جنوبی اطلاع داده است که آن‌ها اکنون می‌توانند به‌جای سیستم پرداخت شرکت کوپرتینویی، سیستم پرداخت اختصاصی به کاربرانشان ارائه دهند. این تغییر مهم در حالی در اپ استور کره‌ی جنوبی اعمال می‌شود که دولت این کشور قانونی برای مقابله با انحصار سیستم‌های پرداخت فروشگاه‌های آنلاین اپلیکیشن‌محور تصویب کرده است.
مقامات کره‌ی جنوبی در قانون جدید خود اعلام کردند مالکان فروشگاه‌های اپلیکیشن اجازه ندارند توسعه‌دهندگان را مجبور به استفاده از سیستم پرداخت اختصاصی فروشگاهشان بکنند. ظاهراً اپل در وب‌سایت رسمی توسعه‌دهندگان خود جزئیات تغییرات جدید اپ استور کره‌ی جنوبی را اعلام کرده است.
اپل در اطلاعیه‌ی جدیدش می‌گوید اپ استور به‌گونه‌ای طراحی شده که مکانی ایمن و مورد اعتماد برای کشف و دانلود اپلیکیشن باشد و این شرکت به‌منظور پایبندی به قوانین محلی تصمیم گرفته استفاده از سیستم پرداخت متفرقه را برای توسعه‌دهندگان کره‌ی جنوبی امکان‌پذیر کند.
اپل می‌گوید قانون کسب‌و‌کارهای مخابراتی در کره‌ی جنوبی اخیراً میزبان اصلاحاتی شده تا مالکان فروشگاه‌های اپلیکیشن در این کشور ملزم‌ به فراهم‌سازی امکان استفاده از سیستم پرداخت متفرقه برای توسعه‌دهندگان شوند. به گفته‌ی اپل توسعه‌دهندگان می‌توانند با بهره‌گیری از فریم‌ورک StoreKit سیستم پرداخت متفرقه ارائه دهند.
اپل می‌گوید توسعه‌دهندگانی که همچنان به‌دنبال استفاده از سیستم پرداخت اختصاصی اپ استور هستند نیازی به انجام اقدامات اضافه ندارند.
اپل به توسعه‌دهندگان هشدار می‌دهد که ارائه‌ی سیستم پرداخت مستقل ممکن است خریداران اپلیکیشن‌های آن‌ها را از قابلیت‌هایی در اپ استور مثل Ask to Buy و Family Sharing محروم کند. به گفته‌ی اپل این شرکت نمی‌تواند اعتبار خریدهایی را که در خارج از سیستم داخلی اپ استور انجام می‌شوند بررسی کند و به همین دلیل یک‌سری قابلیت‌ها را ارائه نمی‌دهد. اپل مشخصا می‌گوید که در صورت استفاده‌ی کاربران از سیستم پرداخت متفرقه نمی‌تواند به آن‌ها برای بازپرداخت، ارائه‌ی تاریخچه‌ی خرید و مدیریت سرویس‌های اشتراکی کمک کند.
اپل فهرستی شامل ارائه‌دهندگان تأییدشده‌ی خدمات پرداختی در کره‌ی جنوبی به توسعه‌دهندگان ارائه داده است که شامل شرکت‌های KCP و Incise و Toss و NICE می‌شود. توسعه‌دهندگان در صورت تمایل می‌توانند سراغ دیگر ارائه‌دهندگان سرویس‌های پرداخت نیز بروند، اما به شرطی که آن سرویس دارای سیستم ایمن پردازش تراکنش‌های مالی باشد و سابقه‌ای محکم در زمینه‌ی محافظت از حریم خصوصی کاربران داشته باشد.
با وجود نگرانی‌های نهادهای رگولاتوری کره‌ی جنوبی در زمینه‌ی کارمزد دریافت‌شده از سیستم‌های پرداخت متفرقه، اپل می‌گوید 26 درصد کارمزد از تمامی خریدهای پردازش‌شده دریافت می‌کند.
اپل می‌گوید توسعه‌دهندگان برای دسترسی به قابلیت جدید باید فرم ویژه‌ای را به‌منظور دریافت «حق خرید خارجی StoreKit» پر کنند و برای این شرکت بفرستند. این فرم صرفاً برای اپلیکیشن‌هایی دردسترس قرار دارد که به‌صورت انحصاری در کره‌ی جنوبی توزیع شده‌اند. اگر یک اپلیکیشن به‌صورت جهانی دردسترس باشد، توسعه‌دهندگان باید یک باینری اپلیکیشن جداگانه ثبت کنند.
اپل همچنین می‌گوید توسعه‌دهندگان نمی‌توانند در همان اپلیکیشنی که به سیستم پرداخت شرکت کوپرتینویی مجهز است از سیستم پرداخت مستقل نیز استفاده کنند. همچنین پرداخت‌ها باید به‌طور کامل در داخل اپلیکیشن انجام بگیرد و توسعه‌دهنده اجازه ندارد مراحل پرداخت را به صفحه‌ی وب منتقل کند. اپل به وضوح تلاش کرده با مجموعه‌ای از قوانین محدودکننده، توسعه‌دهندگان ر به ادامه‌ی استفاده از سیستم پرداخت خود ترغیب کند.
اتفاقی که در اپ استور کره‌ی جنوبی رخ داده، بی‌سابقه نیست. نهاد ناظر بر رقابت در بازار هلند در حکمی اعلام کرده که اپل باید به اپلیکیشن‌های دوست‌یابی اجازه دهد از سرویس پرداخت مستقل استفاده کنند.
فعال شدن قابلیت جدید برای توسعه‌دهندگان کره‌ی جنوبی اتفاق بسیار مهمی است. اپل از زمان راه‌اندازی اپ استور همواره با انتقاد مواجه بوده و منتقدین می‌گویند این شرکت سیاستی انحصارطلبانه برای محصولات و سرویس‌هایش دارد. اپل می‌گوید قوانین سفت و سختش برای محافظت از حریم خصوصی و حفظ امنیت کاربران است.
منتقدین همچنین می‌گویند اپل باید اجازه‌ی فعالیت فروشگاه‌های متفرقه را نیز در iOS فراهم و سایدلودن اپلیکیشن را در آیفون ممکن کند. نهادهای رگولاتوری در کشورهای مختلف با تدوین قوانین جدید در تلاش‌اند سیاست‌های اپل را تغییر دهند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/333188/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت