نسیم گیلان

آخرين مطالب

آیا بخش زبان فارسی دانشگاه شیراز از همسایگی آرامگاه حافظ می‌رود؟ مقالات

آیا بخش زبان فارسی دانشگاه شیراز از همسایگی آرامگاه حافظ می‌رود؟
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایرنا/ در دهه‌های گذشته این موضوع هر از گاهی مطرح شده و به دنبال مخالفت و نارضایتی استادان و دانشجویان بخش زبان و ادبیات فارسی، مسکوت می‌شده است. با این وجود، طی سال‌های گذشته، مسئولان استانداری فارس همواره تاکید کرده‌اند این واگذاری به صورت قانونی انجام شده و با هدف توسعه فعالیت‌های دانشگاه هنر صورت گرفته است.
چهارراهی که ادبیات نام گرفت
حدود شصت سال پیش بود که چهار ساختمان در جوار آرامگاه حافظ قد علم کردند؛ ساختمان‌هایی که به واسطه فعالیت‌های بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و رفت و آمدهای دانشگاهیان در این منطقه زمینه‌ساز هویت بخشیدن به یک چهارراه با نام ادبیات شدند و هنوز هم بسیاری از فرهنگوران، استادان و پژوهشگران دانشگاه بر این باور هستند که قرار گرفتن این ساختمان‌ها در زیر سایه بلند معنویت حافظ موجب شده که این منطقه از شیراز به عنوان یکی از مراکز معتبر فرهنگی، ادبی و علمی در کشور شناخته شود.
آنها معتقدند که فعالیت‌ها و دستاوردهای گسترده بخش زبان و ادبیات فارسی در دانشکده ادبیات سرآغازی برای نامگذاری این چهارراه و هویت‌بخشی به این منطقه بوده است. دانشکده‌ای که در همسایگی دیوار به دیوار حافظیه بنا شده و پیشینه تاریخی و فرهنگی دیرینه‌ای دارد.
دانشکده ادبیات در گیرو دار ماندن و رفتن
با این حال در ادوار مختلف بحث جابه‌جایی و واگذاری این ساختمان به نهادهای اجرایی مطرح بوده است. در سال 1367 موضوع جابه‌جایی بخش زبان و ادبیات فارسی از جوار آرامگاه حافظیه مطرح شد که اعتراض استادان و دانشجویان مانع از اجرای آن شد.
در سال 1389 نیز بار دیگر سخن از واگذاری این ساختمان به نهادهای اجرایی و انتقال بخش زبان و ادبیات فارسی به مکانی دیگر به میان آمد و ساختمان اداری و محل تشکیل کلاس‌های زبان و ادبیات فارسی به استانداری فارس سپرده شد. این اقدام بر اساس تصمیم دولت دهم مبنی بر واگذاری دانشکده ادبیات این دانشگاه به وزارت میراث فرهنگی صورت گرفت که این مسئله باز هم موجبات ناخرسندی و واکنش شدید استادان و دانشجویان را فراهم کرد. استادان زبان و ادب فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز در آن زمان در نامه‌هایی به مسئولان خواستار اصلاح این تصمیمات شدند اما این پیگیری‌ها نیز نتیجه‌ای به همراه نداشت چراکه برای واگذاری این ساختمان به استانداری مراحل قانونی صورت گرفته بود.
کارشناسی نبود
در سال 1393 قائم مقام وقت دانشگاه شیراز در گفت‌وگویی با خبرگزاری جمهوری اسلامی در رابطه با واگذاری این ساختمان به استانداری اظهار کرد: به دلیل تصمیمی مبنی بر انتقال بخشی از بدنه دولت و سازمان میراث فرهنگی از تهران به شیراز، از دانشگاه شیراز خواسته شد که ساختمان قدیمی دانشکده ادبیات در جوار حافظیه را به استانداری تحویل دهد. به گفته وی، در مقابل این اقدام اجباری هم توافق‌هایی صورت گرفت و با وجودی که دست‌اندرکاران دانشگاه شیراز و به ویژه استادان برجسته ادبیات فارسی این دانشگاه با این تصمیم موافق نبودند اما اشغال فضای دانشکده ادبیات در چند روز و به صورت ضربتی اتفاق افتاد ولی ما همچنان مخالف این اقدام هستیم.
اعتراضات دانشجویان و استادان این دانشگاه به این تصمیمات همچنان ادامه داشت تا اینکه در مهرماه سال 1393 و با تغییر مدیریت در استانداری، اعلام شد که واگذاری ساختمان دانشکده ادبیات به استانداری اقدامی کارشناسی نبوده است.‌ استاندار وقت در آن زمان اعلام کرد: تصمیم‌ نادرست مدیران گذشته فرآیندهای مختلف اداری را در کمیسیون‌های دولت سپری کرده است؛ اما اصلاح این تصمیم نیازمند پیگیری‌های گسترده است که از این منظر کاری دشوار به نظر می‌رسد.
در همین سال بود که سرپرست دانشگاه هنر شیراز اعلام کرد که با همکاری مدیریت کنونی دانشگاه شیراز و استانداری فارس، بخشی از تشکیلات دانشگاه هنر شیراز در طبقه دوم ساختمان بخش زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات استقرار یافت. اقدامی که به دلیل ضرورت راه‌اندازی دانشگاه هنر و نداشتن فضای کافی برای آغاز فعالیت‌های این دانشگاه صورت گرفت.
در سال 94 و یک‌سال پس از مطرح کردن این موضوع و در حالی که هنوز ساختمان آموزشی بخش زبان و ادبیات فارسی در اختیار این بخش قرار نگرفته بود، اتخاذ تصمیم دیگری از سوی استانداری موجب اعتراض دوباره اساتید این دانشکده شد. هنوز بارقه امید برای خروج دستگاه‌های اجرایی از ساختمان دانشکده در دل دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشکده جاری بود که پیشنهاد استقرار بخشی از کارمندان استانداری به ساختمان ادبیات مطرح و مقرر شد که برخی از کارمندان استانداری به این مکان منتقل شوند و با وجود ابراز نارضایتی اعضای هیات علمی دانشگاه و دانشجویان دفتر امور بانوان استانداری و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس نیز به این ساختمان نقل مکان کردند.
همین مسأله باعث شد اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده زبان و ادبیات فارسی در پی انتشار نامه سرگشاده به رئیس جمهور وقت مخالفت خود را با توافق انجام شده بین رئیس دانشگاه و استاندار فارس برای تغییر کاربری ساختمان این دانشگاه و تحویل آن به استانداری فارس اعلام کنند و خواستار لغو این دستور شوند. هنوز زمان زیادی از انتشار این نامه نگذشته بود که معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز اعلام کرد که بر اساس توافق انجام شده، مقرر گردید استانداری ساختمان دانشکده زبان و ادبیات فارسی را تخلیه کند و در اختیار دانشگاه شیراز قرار دهد.
تصمیمی که باز هم در حد حرف باقی ماند و رنگ عمل به خود ندید. کماکه پس از گذشت سال‌ها هنوز هم بحث جابه‌جایی دانشکده ادبیات شیراز از جوار حافظیه مطرح است و برگزاری جلسه‌ای در روز 27 اردیبهشت ماه 1401 که با حضور مسئولین استانداری و رؤسای دانشگاه شیراز و دانشگاه هنر و با هدف تصمیم‌گیری در خصوص نحوه استفاده از ساختمان چهارراه ادبیات متعلق به استانداری تشکیل شد، نگرانی تازه‌ای برای استادان و دانشجویان فراهم آورد.
دانشکده ادبیات شیراز از همسایگی "حافظ" نرود
یکی از اساتید دانشگاه شیراز که معتقد است بنای دانشکده ‌ادبیات در جوار حافظیه به پشتوانه یک فهم فرهنگی ساخته شده است، روزهای اخیر در این باره گفت: اجازه نخواهیم داد بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز از کنار آرامگاه حافظیه به جایی دیگر منتقل شود چراکه این ساختمان حق طبیعی دانشکده‌ ادبیات است.
کاووس حسن‌لی در این باره افزود: برای فعالیت‌های گسترده‌ای که بخش زبان و ادبیات فارسی دارد باید همه‌ی این ساختمان در اختیار همکاران فعال ما در این بخش باشد تا بتوانند با برنامه‌ریزی‌های مؤثر زمینه‌های ارتباط گسترده‌تر مردم را با بزرگان ادبی و میراث‌های فرهنگی خودشان برقرار کنند.
وضعیت نامناسب بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز
استاد دانشگاه شیراز ادامه داد: چند سال پیش در یک تصمیم‌گیری نادرست و بدون مشورت با ما که صاحبان اصلی این دانشکده‌ هستیم ناگهان ساختمان کلاس‌های ادبیات از سوی سازمان میراث فرهنگی اشغال شد. مدیران دانشگاه شیراز هم آنقدر گرفتار تنگنای مالی بودند، که ارزش معنوی این مکان ویژه را نادیده گرفتند و آن را به بهای هیچ‌ واگذار کردند.
حسن‌لی اضافه کرد: هرچند که ما زیر بار این تصمیم نادرست نرفتیم و مقاومت کردیم تا بالاخره باور کردند که این ساختمان باید به صاحب اصلی آن یعنی دانشگاه شیراز برگردد. متأسفانه به دلیل همین تصمیم غلط و بی توجهی مدیران، امروز محل بخش زبان و ادبیات فارسی به شکل بسیار نامناسب و دور از شأن استادان و دانشجویان ادبیات درآمده که اگر تصاویری از آن منتشر شود نمی‌دانم موجب شرمساری چه کسی نخواهد شد.
وی بیان کرد: مدیران شهر شیراز باید بدانند که صاحبان اصلی این شهر فرهنگورانند. شیرازِ عزیز شهر فرهنگ و ادب است. شیرازِ سرفراز شهر ماست و ما در حفظ میراث‌های فرهنگی آن حساسیت ویژه داریم و از درخواست‌های بحق خودمان هرگز کوتاه نخواهیم آمد.
ساخت بنای دانشکده ادبیات به پشتوانه یک فهم فرهنگی
این شاعر و پژوهشگر عنوان کرد: بنای دانشکده ‌ادبیات در جوار حافظیه به پشتوانه یک فهم فرهنگی ساخته شده و فعالیت درخشان استادان ارجمند ادبیات در بیش از نیم قرن گذشته در این محل، باعث شده این محل دارای یک هویت روشن تاریخی_فرهنگی باشد؛ نادیده گرفتن این واقعیت، یعنی خط زدن بخشی از تاریخ این شهر و این یک اشتباه فاحش فرهنگی و تاریخی است.
وی افزود: کسانی که برای نخستین بار ساختمان دانشکده‌ ادبیات را در کنار حافظیه در نظر گرفتند، متوجه بوده‌اند که بهترین مکانِ ممکن برای دانشکده‌ ادبیات همین هم‌جواری با حافظیه است.
دارندهٔ کرسی حافظ‌پژوهی ادامه داد: همجواری بخش زبان و ادبیات فارسی با حافظیه باعث شده پیوندی دوسویه میان این دو مکان برقرار باشد. بسیاری از نویسندگان، پژوهشگران ادبی و حافظ شناسان که به حافظیه می‌آیند امکان حضور در گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز را دارند و از سوی دیگر بسیاری از کسانی که به دلایل گوناگون گذرشان به بخش زبان و ادبیات فارسی می‌افتد، به سادگی می‌توانند حافظ را هم زیارت کنند. من نیز ده‌ها خاطره از همین پیوند دوسویه و حسن هم‌جواری دارم.
ضرورت حفظ و احیای دانشکده ادبیات
وی اظهار داشت: بیش از پنجاه سال است که چهارراه ادبیات با همین نام شناخته می‌شود. این واقعیت اجتماعی در ذهن و ضمیر این شهر و مردم آن به ثبت رسیده است. یعنی بیش از نیم قرن است که این مکان با این نام یک هویت فرهنگی ویژه یافته و هزاران هزار خاطره در ذهن و ضمیر مردم ساخته است.
حسن‌لی با اعتقاد به اینکه هرگز و در هیچ شرایطی نباید این هویت مسلم فرهنگی خدشه‌دار شود، گفت: این حق مردم فرهنگ‌ور شیراز است که اجازه ندهند کسی با تصمیم‌گیری نابخردانه، این هویت فرهنگی را در خاطره‌ جمعی کمرنگ کند. ساختمان همجوار حافظیه همواره باید به نام ادبیات باقی بماند و هر فعالیت غیر مرتبط با آن باید تعطیل بشود.
این حافظ‌پژوه اضافه کرد: یکی از درس‌هایی که من از سال‌های دور در دانشکده ادبیات تدریس می‌کردم درس حافظ است. بارها به دانشجویان کلاس حافظ گفته‌ام که اگر شما سکوت کنید صدای پرندگانی را که بر درخت‌های حافظیه آواز می‌خوانند می‌شنوید و صدای شما هم می‌تواند به سروهای سربلند حافظیه برسد. یعنی ملکوت منتشر شده در فضای حافظیه در این طرف دیوار هم احساس می‌شود. آیا به نظر شما این حسن همجواری مثال‌زدنی نیست؟ آیا هیچ آدم عاقلی پیدا می‎‌شود که در ضرورت تداوم همجواری ادبیات و حافظیه تردیدی داشته باشد؟! آیا برای همسایگی با حافظیه، سزاورارتر از ادبیات و بخش زبان و ادبیات فارسی هست؟!
وی افزود: حتی اگر گذشتگان ما چنین اقدامی نکرده بودند و دانشکده‌ ادبیات را کنار حافظیه نساخته بودند، امروز ما باید به هر قیمتی که بود، به ایجاد چنین بنایی در چنین مکانی اقدام می‌کردیم؛ جای بسی شگفتی‌ست که این ضرورت روشن را باید ما هر بار برای مدیران این شهر توضیح بدهیم و یادآوری بکنیم.
مدیر مرکز حافظ‌شناسی تأکید کرد: پیش از این هم گفته‌ام حافظیه برای دانشجویان ما حکم یک آزمایشگاه را دارد و بخش زبان و ادبیات فارسی هم برای حافظیه در حکم یک مرجع معتبر علمی است. برخی از گردشگران داخلی یا خارجی که در شعر حافظ مطالعه دارند و به مباحث حافظ‌شناسی علاقه‌مند هستند، وقتی به حافظیه می‌آیند به سادگی می‌توانند با استادان ادبیات و حافظ‌شناسان متخصص در بخش زبان و ادبیات فارسی ارتباط بگیرند و به گفتگو بپردازند و از دانش این استادان بهره‌مند شوند.
وی بیان کرد: البته زمزمه‌ جابه‌جایی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز پیشینه‌ای درازتر از این دارد. دست‌کم بیش از بیست سال است که ما با این دیدگاه روبه‌رو هستیم.

نسیم گیلان

پردیس ارم دانشگاه شیراز که بیشتر دانشکده‌ها در این مکان استقرار یافته‌اند
معاون استاندار فارس: فرایندهای واگذاری ساختمان دانشکده ادبیات، به صورت قانونی صورت گرفته است
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مسئولین استانداری فارس معتقد هستند که فرآیند واگذاری ساختمان دانشکده ادبیات به استانداری به صورت قانونی صورت گرفته است و استانداری نه تنها مانع از فعالیت دانشگاهیان در این مکان نشده بلکه شرایط مساعدی را در این مکان برای راه‌اندازی دانشگاه هنر و استمرار فعالیت‌های این دانشگاه فراهم کرده است.
عبدالعلی کریمی‌ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در روزهای اخیر مباحثی از برخی اساتید محترم دانشگاه شیراز در خصوص واگذاری ساختمان دانشکده ادبیات به استانداری و نارضایتی دانشگاهیان از جابه‌جایی بخش ادبیات و زبان فارسی از این ساختمان مطرح شده که لازم است برای روشن شدن موضوع و تنویر افکار به ارائه مستنداتی در این زمینه بپردازم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ادامه داد: پس از اتخاذ تصمیمات کشوری که در سال 1388 برای استقرار پژوهشکده میراث فرهنگی در شهر شیراز صورت گرفت، بخشی از ساختمان دانشکده ادبیات جهت استقرار پژوهشکده میراث فرهنگی در نظر گرفته و مقرر شد که این ساختمان به استانداری واگذار شود.
کریمی اضافه کرد: پس از اینکه تصمیمات لازم برای واگذاری این ساختمان به استانداری اتخاذ شد، فرآیند این موضوع به صورت قانونی دنبال و صورت جلسه‌های متعددی تنظیم شد. پس از طی شدن مراحل قانونی ساختمان دانشکده ادبیات به استانداری فارس واگذار می‌شود.

نسیم گیلان

بخش‌های زیادی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز به پردیس ارم انتقال یافته‌اند
درخواست مسئولان وقت دانشگاه شیراز برای تغییر کاربری دانشکده ادبیات
معاون استانداری فارس یادآور شد: در آن زمان دانشگاه شیراز به ازای واگذاری این ساختمان به استانداری درخواستی مبنی بر تغییر کاربری بخش‌هایی از دانشکده علوم را به فضاهای تجاری، خدماتی و از طریق مجاری قانونی مطرح کرد و این مهم در کمیسیون ماده پنج شهر شیراز بررسی شد.
کریمی گفت: پس از انجام بررسی‌های لازم خواسته دانشگاه شیراز برای تغییر کاربری محقق و در کمیسیون ماده پنج مصوب شد که بخش‌هایی از دانشکده علوم بر اساس مقررات طرح تفصیلی شهر شیراز تغییر کاربری داده شود. در واقع این طرح در 29 تیرماه 1389 مصوب و طی نامه‌ای در تاریخ 15شهریورماه 1390 به شهرداری شیراز ابلاغ شد.
این مقام مسئول ادامه داد: در ادامه پیگیری‌های آن زمان،‌برای اینکه مراحل قانونی تغییر و تحول و فرآیند واگذاری این ساختمان به استانداری انجام و تکمیل شود، این موضوع در کارگروه ساماندهی فضاها و ساختمان‌های اداری استان فارس مطرح شد.
وی افزود: این کارگروه در تاریخ هفدهم اسفندماه 1390 به ریاست استاندار وقت و با حضور مسئولان وقت در جایگاه‌های معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، معاونت برنامه‌ریزی استانداری، رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل مسکن و شهرسازی و رئیس دانشگاه شیراز تشکیل می‌شود.
ساختمان دانشکده ادبیات، جزو اموال استانداری است
معاون استاندار فارس به مصوبه این کارگروه در اسفند 1390 اشاره کرد و گفت: این کارگروه با دستور جلسه که تعیین تکلیف ساختمان دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز بوده است تشکیل و مقرر می‌شود که دانشگاه شیراز بر اساس مذاکرات و توافقات قبلی انجام شده این ساختمان را به استانداری فارس واگذار نماید تا استانداری بر اساس صلاح‌دید خود اقدام مقتضی را معلوم نماید. 
معاون استاندار فارس اظهار داشت: متعاقب این صورت جلسه کارگروه ساماندهی فضاها و ساختمان‌های اداری استان، صورت‌جلسه واگذاری این ساختمان هم سه روز بعد و در تاریخ 20 اسفندماه 1390 تنظیم و به امضای مسئولین وقت می‌رسد. بنابرابن بر اساس این مستندات می‌توان قاطعانه گفت که این ساختمان به استانداری واگذار شده است و در حال حاضر جزو مایملک وساختمان‌های استانداری محسوب می‌شود.
وی گفت: زمانی که استقرار پژوهشکده میراث فرهنگی منتفی می‌شود، بخشی از این ساختمان برای استقرار چهار اداره‌کل زیرمجموعه استانداری در نظر گرفته می‌شود و بخش دیگری هم در اختیار دانشگاه هنر شیراز قرار می‌گیرد.
فضایی برای راه‌اندازی دانشگاه هنر وجود نداشت
کریمی ادامه داد: در واقع در سفر رهبر معظم انقلاب در سال 87 و با عنایت ایشان مقرر می‌شود که دانشگاه هنر در شیراز راه‌اندازی شود و از آنجا که در شیراز فضای مناسبی برای راه‌اندازی دانشگاه هنر وجود نداشت، بخشی از ساختمان دانشکده در تاریخ نهم دی‌ماه 1392 به صورت موقت دوساله در اختیار دانشگاه هنر شیراز قرار داده می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اظهار داشت: ناگفته نماند که برای راه‌اندازی دانشگاه هنر در مکانی دائمی، زمینی در حدود 10 هکتار به این دانشگاه واگذار شده بود که البته هنوز هم ساخت این دانشگاه در مکان مورد نظر به دلیل مشکلات اعتباری تکمیل نشده است.
وی گفت: به دلیل مباحثی که اخیرا بین دانشگاه شیراز و دانشگاه هنر مطرح شده بود، جلسه‌ای در تاریخ 27 اردیبهشت ماه 1401 با حضور مسئولین ذیربط از جمله مسئولین استانداری، بخش حقوقی دانشگاه شیراز، رئیس دانشگاه شیراز و رئیس دانشگاه هنر برگزار گردید و در این جلسه در رابطه با موضوعات گذشته و تعهدات استانداری در قبال واگذاری ساختمان بحث و بررسی می‌شود.
کریمی یادآور شد: در طول این سال‌ها دانشگاه شیراز نیز در رابطه با تغییر کاربری این ساختمان اقدامی انجام نداده است. لذا لازم بود که این موضوع هم در کمیسیون ماده پنج مطرح شود و مصوبه قبلی مجددا تنفیذ و ابلاغ شود.
ارزش افزوده زیادی که از تغییر کاربری ساختمان‌های چهار راه ادبیات به دانشگاه شیراز می‌رسد
معاون استاندار فارس گفت: خواسته دانشگاه شیراز کماکان این است که بخش‌هایی از دانشکده علوم در چهارراه ادبیات تغییر کاربری داده شود تا بتواند استفاده بهینه از این ساختمان‌ها داشته باشند. اگر این مجوز به طور قطعی صادر شود، ارزش افزوده بسیار خوبی در اختیار دانشگاه شیراز قرار می‌گیرد و این دانشگاه می‌تواند به ساماندهی دانشکده‌ها بپردازد.
کریمی عنوان داشت: در جلسه‌ای اخیرا با هدف تصمیم‌گیری در خصوص نحوه استفاده از ساختمان چهارراه ادبیات متعلق به استانداری برگزار شد به همه موضوعات اشاره شد و این جلسه مصوباتی به همراه داشت. 
وی افزود: در این جلسه مقرر گردید که به منظور توسعه آینده دانشگاه هنر، ده هکتار زمین جنب ساختمان دانشگاه مذکور ذخیره گردیده و تحت هیچ شرایطی به غیر واگذار نگردد. این مصوبه خوبی است چراکه ده هکتار زمین برای توسعه دانشگاه هنر در آینده در نظر گرفته شد که این ده هکتار افزون بر ده هکتار زمینی است که از قبل در اختیار گرفته است.
کریمی بیان کرد: این مصوبه نشان می‌دهد که استانداری در مسیر ترویج علم، فرهنگ و هنر و توسعه دانشگاه شیراز و دانشگاه هنر گام برمی‌دارد و از دانشگاهیان حمایت می‌کند.
وی اضافه کرد: در بند دوم مصوبات این جلسه هم آمده است که با توجه به توافقات قبلی و صورت‌جلسه کارگروه ساماندهی فضای اداری و از آنجا که در کمیسیون ماده پنج، با تغییر کاربری بخشی از دانشکده علوم واقع در چهارراه ادبیات موافقت گردیده اما اقدامی صورت نگرفته مقرر شد معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهرداری شیراز مسیر به پیگیری و طرح مجدد موضوع در کمیسیون مذکور تا تحقق مراحل اداری اقدام لازم به عمل آورند.
مصوبه‌هایی که نشان‌دهنده نهایت همکاری استانداری با دانشگاهیان است
کریمی بیان داشت: در بند دیگر این مصوبه هم که به موضوع عدم احداث ساختمان دائمی دانشگاه هنر اشاره دارد آمده است که ساختمان دانشکده علوم که متعلق به استانداری است به مدت دو سال دیگر در اختیار دانشگاه هنر قرار می‌گیرد. این مصوبه ها نشان دهنده نهایت همکاری استانداری با دانشگاه و دانشگاهیان است‌.
وی اظهار داشت: علی‌رغم اینکه استانداری با مشکل شدید فضای اداری مواجه است اما باز هم به منظور حمایت از دانشگاه‌ها و بخش فرهیخته دانشگاهی استان این ساختمان را به صورت موقت در اختیار دانشگاه هنر قرار داده است.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه بخش زیادی از دانشکده ادبیات در حال حاضر به مجموعه دانشگاه شیراز واقع در پردیس ارم منتقل شده است، گفت: هم‌اکنون بخش کوچکی از دانشکده ادبیات در چهارراه ادبیات مستقر است.
با وجود مستندات قانونی در زمینه مالکیت استانداری فارس بر ساختمان دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، طی سالیان گذشته با درخواست دانشگاهیان در زمینه تداوم فعالیت این بخش علمی در مجاورت آرامگاه حافظ همراهی شده است؛ باید منتظر بود و دید،‌ آیا این بار، اهالی این دانشکده دل به نقل مکان دائمی به پردیس ارم و همسایگی دیگر بخش های دانشگاه شیراز می‌دهند و به پایان جدایی از ساحت علمی راضی می‌شوند یا اینکه مسئولان استان همچنان با درخواست جامعه دانشگاهی همراهی می‌کنند و دانشکده ادبیات در ساحت ادبی و فرهنگی به فعالیت خود ادامه خواهد داد؟

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/332840/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد