نسیم گیلان

آخرين مطالب

به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی؛

ضرورت به روزرسانی شیوه های تبلیغ دین/ به شبهات پاسخ داده شود مقالات

ضرورت به روزرسانی شیوه های تبلیغ دین/ به شبهات پاسخ داده شود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت- تغییر فضای تبلیغی و استفاده دشمن از ابزارهای جدید برای خدشه وارد کردن به اسلام، لزوم تغییر شیوه های تبلیغی را بیشتر از گذشته ضروری کرده و در این میان مبلغان باید به شبهات هم پاسخ دهند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها- بهرام قربانپور: پایه گذاری نهضت حضرت امام خمینی (ره) و شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی با تشکیل نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های انقلابی همراه شد. نهادها و سازمان‌هایی که هدف و محور فعالیت آنها از مسیر ترویج فرهنگ ناب اسلامی، تقویت روحیه اعتقادی مردم و حفظ و تبیین دستاوردهای نظام اسلامی می‌گذرد.
یکی از این نهادهای اثرگذار «سازمان تبلیغات اسلامی» است، سازمانی که در اول تیرماه سال 1360 به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و اکنون با گذشت 4 دهه از فعالیتش، روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.
سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی، زمینه‌سازی برای یافتن نیروهای مؤمن و پیدایش تشکل‌های انجمن‌های اسلامی و جمعیت‌های مشابه و نظارت بر فعالیت آنها، تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه‌های ممکن، با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن، با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه انقلاب اسلامی با هماهنگی سایر دستگاه‌های ذیربط و ارائه سیاست‌های لازم برای خنثی‌سازی آنها و تنویر افکار عمومی بخشی از وظایف و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.
کلیدواژه‌های امامین انقلاب چراغ راه مسئولان
از نگاه ژرف اندیش مقام معظم رهبری در خصوص سازمان تبلیغات اسلامی نباید گذشت، ایشان در بیاناتی در باب این سازمان فرمودند؛ «ما معتقدیم این مجموعه‌ای که امروزه به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی گرد هم آمده‌اند، بالاترین و منسجم‌ترین مجموعه‌ای است که در طول تاریخ تبلیغاتمان داشته‌ایم. چهره نورانی اسلام را برای جهانیان روشن نمائید که اگر این چهره با آن جمال جمیل که قرآن و سنت در همه ابعاد به آن دعوت کرده‌اند، از زیر نقاب مخالفان اسلام و کج فهمی‌های دوستان خودنمایی نماید، اسلام جهانگیر خواهد شد».
توجه ویژه امامین انقلاب به «تبلیغات اسلامی» بر کسی پوشیده نیست، امام راحل و حضرت آقا همیشه نسبت به تبلیغات اسلامی تاکید داشتند و مواردی را به متولیان امر گوشزد می‌دادند. کلیدواژه‌هایی از امامین انقلاب در باب «تبلیغات اسلامی» به یادگار مانده می‌تواند چراغ راه روشنی برای متولیان امور باشد.

نسیم گیلان


وظیفه سنگین در قبال پاسداری از انقلاب و اسلام
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان رودبار در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس این نهاد انقلابی، اظهار کرد: نگاه، رویکرد و اهداف سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای تأسیس تاکنون تغییر کرده و جامعیت بیشتری به خود گرفته است.
حجت الاسلام سید جلال حسینی با اشاره به وسعت و پراکندگی شهرستان رودبار، بیان کرد: رودبار دومین شهرستان پهناور و پراکنده گیلان است و شرایط خدمات رسانی در بخش‌های مختلف بسیار سخت است.
وی با اشاره به تبلیغات مسموم دشمن علیه نظام اسلامی، افزود: هجمه نابرابر دشمن به وسیله امپراطور رسانه‌ای خویش، وظیفه ما را در قبال پاسداری از انقلاب و اسلام سنگین کرده است.
پیوند مردم محله با مسجد از اهداف مهم تشکیل شورای فرهنگی است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار از تشکیل شورای فرهنگی محله و مسجد در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این شورا متشکل از روحانی مسجد، هیئت‌های مذهبی، هیئت امنا، ورزش و جوانان، فرمانده پایگاه بسیج و دیگر ارکان محلات است که در مناسبت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی، برنامه ریزی می‌کنند.
حجت الاسلام حسینی توجه به موضوعات اجتماعی و فرهنگی را از مهم‌ترین اهداف تشکیل قرارگاه فرهنگی و اجتماعی محله و مسجد برشمرد و بیان کرد: نذر غذای گرم در ایام مختلف سال با محوریت این شورا قرار است در جای جای شهرستان صورت گیرد.
وی با بیان اینکه پیوند مردم محله با مسجد از اهداف مهم تشکیل شورای فرهنگی است، افزود: بررسی و احصاء مشکلات محله، بررسی مشکلات مسجد، پیگیری و مطالبه گری در امورات فرهنگی و اجتماعی و مشارکت دادن مردم در امورات محله از دیگر اهداف شورای فرهنگی و اجتماعی محله و مسجد است.
رئیس تبلیغات اسلامی رودبار با اشاره به وجود 240 مسجد در این شهرستان، از تشکیل 15 شورای فرهنگی محله و مسجد خبر داد و اضافه کرد: در صدد هستیم به تعداد 240 مسجد، شورای فرهنگی محله و مسجد تشکیل دهیم.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه از 240 مسجد فقط 50 مسجد فعال هستند، گفت: مابقی مساجد شهرستان یا تعطیل بوده و یا به صورت فصلی فعال هستند و یا هم صرفاً برای برپایی مراسم ترحیم استفاده می‌شوند.
وی با اشاره به فعالیت 45 روحانی و مبلغ در شهرستان رودبار، افزود: این تعداد از روحانیون در نقاط مختلف شهرستان مستقر شده و به انجام فعالیت تبلیغی و فرهنگی می‌پردازند.
رئیس تبلیغات اسلامی رودبار با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی بازوان مساجد در امور مذهبی و فرهنگی هستند، اضافه کرد: در گذشته 35 هیئت مذهبی در شهرستان فعال بود که اکنون به 45 هیئت افزایش پیدا کرده است و بنا داریم به تعداد مساجد شهرستان، هیئت مذهبی تشکیل دهیم.
رودبار در بحث فعالیت‌های مذهبی و تبلیغی سرآمد است
حجت الاسلام حسینی، تعامل هیئت‌های مذهبی با هیئت امنای مساجد را موجب ارتقا فعالیت مذهبی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: تعامل، هم پوشانی و لزوم توجه به برنامه محور بود و انسجام فکری سبب تبلور برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی می‌شود، که این موضوعات باید مورد توجه مسئولان مساجد و هیئت‌ها باشد.
وی با اشاره به برخی موازی کاری‌ها در امورات مذهبی و فرهنگی، افزود: موازی‌ها در کارهای فرهنگی و مذهبی نه تنها بازخورد مثبت ندارد بلکه در دراز مدت آسیب زا خواهد بود.
رئیس تبلیغات اسلامی رودبار با اشاره به ثبت 150 مداح فعال در سامانه مداحان، بیان کرد: تعداد مداحان شهرستان بیش 150 نفر است و ساماندهی این افراد در اولویت قرار دارد.
حسینی با تاکید بر آموزش محور بودن مداحان و فعالیت فرهنگی و تبلیغی، اضافه کرد: برپایی کارگاه‌های آموزشی ویزه مداحان می‌تواند به کیفیت بخشی آثار تبلیغی و مذهبی کمک شایان کند.
وی با اشاره به قرارگیری رودبار در ورودی استان گیلان و شاهراه ترانزیتی، افزود: این شهرستان در بحث فعالیت‌های مذهبی و تبلیغی سرآمد است.

نسیم گیلان


انتقاد از رواج ول انگاری‌های فرهنگی در انزلی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی انزلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط توریست پذیر بودن این شهرستان، نسبت به برخی ول انگاری‌های فرهنگی انتقاد کرد و گفت: بی حجابی و بدحجابی و همچنین سگ گردانی در شهرستان انزلی به خاطر بافت گردشگری که دارد رواج شده و می‌بایست متولیان امر تدبیر ویژه ای در این خصوص بیاندیشند.
حجت‌الاسلام موسی علیپور با بیان اینکه برخی موازی کاری‌ها جلوی تحول فرهنگی را گرفته است، تصریح کرد: هم افزایی، تعامل و قرارگیری برنامه‌های فرهنگی در یک مدار مشترک می‌تواند به تحول بنیادین فرهنگی ختم شود هم افزایی، تعامل و قرارگیری برنامه‌های فرهنگی در یک مدار مشترک می‌تواند به تحول بنیادین فرهنگی ختم شود .
وی با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی در شهرستان انزلی، اضافه کرد: این قرارگاه می کوشد تا پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان را گرد هم جمع کرده و کار فرهنگی و مذهبی تشکیلاتی ارائه دهد.
رئیس تبلیغات اسلامی انزلی با انتقاد از عدم پرداختن مسائل فرهنگی و مذهبی توسط رسانه‌ها در این شهرستان، بیان کرد: اقدامات فرهنگی و اعتقادی ارزشمندی در انزلی برگزار می‌شود، اما از دید رسانه‌ها پنهان می‌ماند.
حجت الاسلام علیپور با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌بایست زیر چتر قرارگاه فرهنگی قرار گیرند، گفت: در این قرارگاه، مسائل مختلف نظیر؛ اوقات فراغت، ورزش، فعالیت‌های قرآنی، معارف، مهارت خانواده و زندگی و دیگر آموزش‌های مهم و اثرگذار دیده شده است که نهادها و سازمان‌های فرهنگی در کنار هم یک کار مشترک و تشکیلاتی را انجام خواهند داد.
وی با اشاره به حضور مسافران و گردشگران به سواحل انزلی، سالم سازی این محیط گردشگری را مورد تاکید قرار داد و افزود: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای سالم سازی و ساماندهی به سواحل می‌روند.
اجرای طرح نشاط اجتماعی حلال در سواحل
رئیس تبلیغات اسلامی انزلی از اجرای طرح نشاط اجتماعی حلال در سواحل این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: سواحل انزلی ظرفیت خوبی برای اجرای طرح نشاط اجتماعی حلال و گفتمان سازی تبلیغی بوده و می‌بایست از این ظرفیت بهترین بهره را برد.
علیپور با بیان اینکه انزلی را شهر قرآنی می‌شناسند، گفت: ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی خوبی در این شهرستان وجود دارد که باید محافل و مجالس انس با قرآن استمرار داشته باشد.
وی از برگزاری دوره آموزش قرآن کریم در بخش‌های مختلف در شهرستان انزلی خبر داد و افزود: میانگین سنی قاریان شهرستان رو به افزایش است و برای جوان سازی نیروهای قرآنی نیازمند برگزاری کلاس‌های آموزشی برای سنین پایه هستیم.

نسیم گیلان


تاکید بر افزایش اعتبارات و امکانات
رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه سرا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استقرار روحانی در مناطق پرجمعیت، ساخت پنج واحد خانه عالم، شناسایی و حمایت از کنشگران فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، تشکیل همایش گفتمان گام دوم انقلاب برای نسل جوان و برگزاری همایش جهاد تبیین از اهم برنامه‌های ما در شهرستان صومعه سرا است.
حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده با اشاره به ظرفیت ارزشمند صومعه سرا در بخش فعالین قرآنی، بیان کرد: تقویت فعالیت‌های قرآنی مورد تاکید سازمان در صومعه سرا بوده و این مهم با جدیت دنبال می‌شود و این شهرستان دارای 11 خانه قرآنی و 11 خانه عالم است.
وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در صومعه سرا، اضافه کرد: پویش نذر نان، اطعام غدیر، توزیع بسته‌های معیشتی، انجام فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در مناسبت‌های مختلف و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن، تنها بخشی از اقدامات این سازمان است.
رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان، تصریح کرد: طلاق و اعتیاد از مهم‌ترین چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی صومعه سرا مطرح است.
حجت الاسلام ابراهیم زاده، تحکیم بنیان خانواده را از مهم‌ترین رویکردهای سازمان برشمرد و بیان کرد: آموزش سبک زندگی ایرانی و اسلامی به منظور تقویت و تحکیم بنیان خانواده از مهم‌ترین اولویت‌ها است.
وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری و امکانی در سازمان تبلیغات، افزود: برای مقابله با جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن نیازمند اعتبارات و تجهیزات زیرساختی هستیم.

نسیم گیلان


گفتمان سازی انقلاب اسلامی و تبلیغ دین باید عمومی شود
رئیس تبلیغات اسلامی رودسر در گفتگو با خبرنگار مهر، اطهار کرد: سیاست گذاری، برنامه ریزی ، هدایت، سازمان دهی، پشتیبانی و نظارت بر فعالیت‌های تبلیغی، مذهبی و فرهنگی از اهم فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.
حجت‌الاسلام حسین عزیزی با بیان اینکه فعالیت در عرصه تبلیغات اسلامی یک کار دلی است، گفت: بر اساس امکانات و اعتبارات، اقداماتی که در عرصه تبلیغات اسلامی صورت می‌گیرد بسیار ارزشمند است اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی با اشاره به استعدادهای ارزشمند در بخش قرآنی در رودسر، افزود: آموزش قرآن در بخش‌های مختلف و اقشار و سنین مختلف در این شهرستان صورت می‌گیرد.
رئیس تبلیغات اسلامی رودسر با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در سواحل، امکان سنجی برای اجرای این برنامه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در سواحل رودسر با جدیت پیگیری می‌شود اما امکانات و زیرساخت‌ها هم باید فراهم شود.
عزیزی با اشاره به روحیه انقلابی و اعتقادی مردم رودسر، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی در شهرستان رودسر با طراوت و پویایی هر چه بهتر برگزار می‌شود.
وی همچنین اضافه کرد: شناسایی، پرورش و سازماندهی نیروهای مؤمن و انقلابی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات در رودسر است شناسایی، پرورش و سازماندهی نیروهای مؤمن و انقلابی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات در رودسر است.
رئیس تبلیغات اسلامی رودسر با اشاره به فعالیت 140 هیئت مذهبی در این شهرستان، گفت: هیئت‌های مذهبی شهرستان پرچم دار فعالیت قرآنی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و خیرخواهان هستند و این مهم را در ایام کرونا اثبات کردند.
عزیزی با اشاره به فعالیت 200 مداح در شهرستان رودسر، این تعداد را ظرفیت خوبی در پوشش برنامه‌های مذهبی دانست و بیان کرد: تربیت مداحان در تراز انقلاب اسلامی مورد تاکید بوده و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه گفتمان سازی انقلاب اسلامی و تبلیغ دین باید عمومی شود، افزود: مشارکت دادن اقشار مختلف مردم در امورات مهم و حساس نتایج اثربخشی به همراه دارد.
کار فرهنگی با دست‌های خالی!
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودسر با اشاره به حملات پی در پی و پرقدرت دشمن علیه نظام اسلامی، تصریح کرد: برای مقابله با حملات برق آسای دشمن باید زیرساخت‌ها فراهم شود.
حجت‌الاسلام عزیزی با انتقاد از فقدان نیروی انسانی در اداره تبلیغات اسلامی رودسر، بیان کرد: شهرستان رودسر با این وسعت و حجم کار بالا با سه نیرو فعالیت می‌کند و این کمبود نیروی انسانی چالش جدی است.
وی با بیان اینکه ول انگاری فرهنگی بیداد می‌کند، افزود: با دست‌های خالی نمی‌توان به جنگ تمام عیار رسانه‌ای دشمن رفت و نیاز است بودجه‌های فرهنگی مؤثری به این سازمان تزریق شود.‌

نسیم گیلان


آسیب‌های اجتماعی در سنوات گذشته مدیریت نشده است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت در گفتگو با خبرنگار مهر، ایجاد نظام مهندسی دینی در جامعه را از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد انقلابی برشمرد و اظهار کرد: برای ایجاد نظام مهندسی دینی با اتخاذ ساز و کارها و تدابیر زیرساختی و اصولی، ریل گذاری خوبی در این حوزه در فومن صورت گرفته است.
حجت الاسلام راثی با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اثرگذار در شهرستان فومن، بیان کرد: نقشه راه روشن و اثرگذاری برای مدیریت فرهنگی متناسب با نیازمندی‌های جامعه در فومن ترسیم کردیم‌ نقشه راه روشن و اثرگذاری برای مدیریت فرهنگی متناسب با نیازمندی‌های جامعه در فومن ترسیم کردیم .
وی، عدم نظام مهندسی دینی را خلأ بزرگ در جامعه برشمرد و افزود: نقشه راه چهار میم؛ متشکل از مسجد، منزل، مدرسه و محل ترسیم شده و شبکه تبلیغ باید با پیوند این چهار ارکان مهم، آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کنند.
رئیس تبلیغات اسلامی فومن و شفت با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در سنوات گذشته مدیریت نشده است، گفت: معتقدم آسیب‌های اجتماعی باید مدیریت شوند در طی این سال‌ها مبحث مقابله مطرح بوده نه مدیریت.
حجت الاسلام راثی با اشاره به وجود 300 مسجد در دو شهرستان فومن و شفت ، بیان کرد: از تعداد 300 مسجد در دو شهرستان، 50 مسجد از ظرفیت امام جماعت بهره مند هستند.
وی با اشاره به ظرفیت 20 هزار نفری جمعیت دانش آموزی، سرمایه گذاری تبلیغی در بخش را مهم ارزیابی کرد و افزود: تبلیغات اسلامی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باید به مدارس و سر کلاس درس‌ها برده شود تا اثرگذار باشد.
نبود انسجام مدیریت فرهنگی چالش بزرگ در کشور
رئیس تبلیغات اسلامی فومن، نبود انسجام مدیریت فرهنگی را چالش بزرگ در کشور عنوان کرد و گفت: بسیاری از موازی کارها در حوزه اقدامات فرهنگی، مذهبی و قرآنی موجب شده تا اثربخشی در این حوزه‌ها صورت نگیرد.
راثی با انتقاد از عدم فهم مشترک در اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی، بیان کرد: در طول این سال‌های کارهای متنوع فرهنگی صورت گرفته اما باید ریشه یابی کرد که چرا تاکنون این برنامه‌ها نتیجه مطلوب و اثربخش نداده است.
وی با اشاره به وجود 3 هزار مسجد در گیلان، این تعداد مساجد را ظرفیت بزرگی برای اقدامات فرهنگی و مذهبی دانست و افزود: بکارگیری از ظرفیت‌های ارزشمند مساجد و مدارس در بخش تبلیغ آموزه‌های دینی بسیار مؤثر است
سنگر تبلیغات «اسلام» تغییر کرده است
«تبلیغات اسلامی»؛ همانطور که از اسمش پیداست، کارش تبلیغ دین اسلام با انجام فعالیت‌های مذهبی، قرآنی و فرهنگی است. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و قرارگیری در عصر داده‌ها و اطلاعات و الکترونیک شدن زندگی بشر، دیگر آن روش‌های تبلیغی قدیمی و فرسوده جواب نمی‌دهد.
آن چیزی که امروز دنیای غرب و در ردای دیگر دشمنان را همیشه چند گام جلوتر از ما در بعد رسانه و تبلیغات قرار داده بکارگیری درست و اصولی از ابزارهای تبلیغی و رسانه‌ای است. ما برای تبلیغات اسلام باید از همه ابزارها به ویژه رسانه‌ای استفاده کنیم.
دشمن شبانه روز در فضای رسانه‌ای علیه اسلام و اعتقادات و ارزش‌های اسلامی، شبهه افکنی می‌کند، چه کسی و کدام نهاد خود را متولی پاسخگویی به این شبهات می‌داند؟ و در نهایت به این جمله تاریخی حضرت آقا می رسیم که فرمودند «اگر بنده رهبر نبودم، قطعاً مدیریت فضای مجازی را به دست می گرفتم». جای خالی چنین اراده قوی در فضای مجازی و رسانه برای تبلیغ دین به شدت احساس می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/332619/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری