نسیم گیلان

آخرين مطالب

مسکنی خبر داد:

پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات به 931 طرح تعاونی وزارت رفاه

پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات به 931 طرح تعاونی
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون به 931 طرح نزدیک به یک هزار میلیارد تومان از طریق بانک توسعه تعاون تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در نشست امضای تفاهم‌نامه میان معاونت امور تعاون و بنیاد علوی با بیان اینکه حدود 97 هزار تعاونی روستایی وجود دارد، افزود: از این تعداد تعاونی 5 هزار و 358 تعاونی در سامانه کارا برای گرفتن تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون به 931 طرح نزدیک به یک‌ هزار میلیارد تومان از طریق بانک توسعه تعاون تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه حدود هزار و 75 میلیون تومان بصورت میانگین تسهیلات به تعاونی‌ها پرداخت شده است، ادامه داد: یعنی هر تعاونی توانسته حدود یک میلیارد تومان در مسایل روستایی فعالیت کند و تقریباً در حوزه اشتغال پایدار روستایی، سهم تعاونی‌ها حدود 7 درصد می‌باشد، که از یک و نیم میلیارد دلاری که از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی از محل بازپرداخت آنها در حال انجام بوده، 7 درصد سهم بخش تعاون است.
معاون امور تعاون تصریح کرد: البته ما معتقدیم اگر بخواهیم 25 درصد سهم تولید ناخالص ملی را داشته باشیم باید بتوانیم این 7 درصد را به 25 درصد افزایش دهیم و دستور رهبر معظم انقلاب در قالب برنامه پنجم توسعه را محقق کنیم.
وی با اشاره به اینکه بنیاد علوی جزو دستگاه‌هایی است که می‌توان به جرأت گفت که در مدل محرومیت‌زدایی صاحب حرف است، تصریح کرد: این بنیاد کار مطالعاتی و محرومیت‌زدایی را از شهرستان قلعه‌گنج شروع کرد و تا 52 منطقه دامنه خدمت‌رسانی خود را گسترش داده است، بنابراین تقریباً در کشور مدلی وجود ندارد که بتواند در شهرستان‌های محروم این‌گونه کار انجام دهد.
مسکنی با اشاره به اینکه نوار زاگرسی به عنوان منطقه محروم در کشور مشخص شده است، تصریح کرد: امروز در تعاون بستر حقوقی برای اشتغال مردم فراهم شده تا بتوانیم بخش‌هایی را که در محرومیت قرار دارد از بین ببریم.
وی ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم با کمک نیروهای جهادی اقتصاد روستا را متحول کرده و آنچه شایسته مردم روستایی هست را ایجاد کنیم.
معاون امور تعاون وزارت مردم همچنین با اشاره به طرح اقتصادی دولت برای آزادسازی یارانه‌ها گفت: این طرح فضا را برای رقابت سالم در کشور فراهم کرده و در روستاها نیز رقابت بدون رانت ایجاد شده است که امیدواریم از این مسیر بتوانیم بهره کافی ببریم.
«وحید خاوه‌ای» مدیرعامل بنیاد علوی نیز در این مراسم با بیان اینکه موضوع تعاون، همگرایی و مشارکت حلقه‌ای مفقوده است که بسیاری از مناسبات اقتصادی بخصوص در روستاها را تحت تأثیر داده، اظهار کرد: روستائیان انسان‌های بسیار زحمت‌کشی هستند اما چون فضا برای آموزش و کارگروهی آنها فراهم نبوده، توان کامل خود را نمی‌توانند عرضه کنند و محصولات خود را به حداقل قیمت می‌فروشند.
وی تصریح کرد: به همین دلیل تعداد بسیاری از این افراد وارد چرخه فقر می‌شوند که دولت باید به روش‌های دیگری به آنها کمک کند.
خاوه‌ای با بیان اینکه می‌توان با باورمندی مردم روستائیان را در کنار هم قرار داد، خاطر‌نشان کرد: در بنیاد علوی این کار را انجام داده‌ایم و از 50 منطقه‌ای که ذکر شد، زمینه‌سازی مناسب شده و افراد آموزش دیده‌اند و آماده فعالیت هماهنگ و کارِ گروهی هستند.
وی تصریح کرد: اگر ما برنامه مناسبی در اختیار این افراد قرار دهیم یک هم‌افزایی مناسبی میان آنها ایجاد می‌شود و می‌توانند کارِ گروهی بسیار خوبی انجام دهند.
وی افزود: این ظرفیت در تعاونی‌ها وجود دارد که از جهت مادی و معنوی افراد را پشتیبانی کنند و محصولاتی در تعاونی‌ها تولید شود که برای آنها ارزش افزوده داشته باشد.
مدیرعامل بنیاد علوی با بیان اینکه روستائیان بخصوص در نقاط کویری می‌توانند در حول موضوع آب همکاری کنند، گفت: قنوات سرمایه کشور هستند و روستائیان باید بتوانند از ثروت خود یعنی آب نگهداری کنند و استفاده مناسب داشته باشند، در قالب کارگروه دامداری و کشاورزی، دسترسی بهتری به بازار کار می‌توانند داشته باشند.
وی با بیان اینکه در اطراف این 15 منطقه، فضا و امکان مناسبی ایجاد شده است، گفت: ما آمادگی تأسیس تعاونی در این مناطق را داریم و به همین دلیل زمینه آماده شده و خواستار پشتیبانی حقوقی از سوی معاونت تعاون در این زمینه هستیم و بخشی از منابع مالی را نیز متقبل می‌شویم که وارد توانمندسازی افراد در این زمینه شویم.
خاوه‌ای تصریح کرد: امیدواریم با همکاری بخش تعاون به نتیجه مثبت و خوبی در این زمینه رسیده و زمینه‌ساز همکاری‌های مؤثری در آینده باشیم.
در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت امور تعاون و بنیاد علوی در زمینه محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی‌(روستا تعاون) به امضاء رسید.
هدف از امضای این تفاهم‌نامه همکاری میان بخش تعاون و بنیاد علوی برای توسعه آموزش و همکاری‌های گروهی در مناطق محروم به ویژه اشتغال در این مناطق است.
1 خرداد 1401 20:41
کد خبر : 270,534
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/329592/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد