نسیم گیلان

آخرين مطالب

می بند 7 چهار روز دیگر رونمایی می‌شود علمي

می بند 7 چهار روز دیگر رونمایی می‌شود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - می بند 7 چهار روز دیگر رونمایی می‌شود 8
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/9123340
260
0
مجله دیجی کالا / اینطور که به نظر می‌رسد، شیائومی می‌خواهد چهار روز دیگر یعنی در تاریخ 24 مه (3 خرداد) از مچ‌بند جدید خود یعنی می بند 7 رونمایی کند. در همین راستا تصمیم گرفتیم در این مطلب هم به تمام شایعات و خبرهای پیرامون این محصول بپردازیم و هم اینکه بگوییم چه انتظاراتی از آن داریم.
مچ‌بندهای سری می بند شیائومی یکی از بهترین، موفق‌ترین و محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی هستند که شرکت چینی تاکنون راهی بازار کرده است. این گجت‌های کوچک به لطف قیمت بسیار پایین و قابلیت‌های فراوان، خیلی زود توانستند نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند و اگرچه بهترین گجت پوشیدنی در بازار نیستند اما می‌توان گفت ارزش خرید فوق‌العاده بالایی دارند.
شیائومی نخستین بار در سال 2014 از می بند رونمایی و سال گذشته هم نسل 6 آن را راهی بازار کرد که در مقایسه با نسل ابتدایی، پیشرفتی چشمگیر داشت. البته می بند 6 در مقایسه با نسل گذشته‌ی خودش یعنی می بند 5، پیشرفت چشمگیر و معناداری نداشت و در بررسی‌ها هم گفتیم که اگر کسی از سری 5 استفاده می‌کند، دیگر نیازی به خرید مدل جدید ندارد چون واقعاً تغییر خاصی دیده نمی‌شد که ارزش ارتقا داشته باشد. با تمام این تفاسیر می بند 6 به لطف قیمت مناسبی که داشت، باز هم توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد. اما انتظارات‌مان از می بند 7 دیگر به اندازه‌ی نسل کنونی محدود نیست و می‌خواهیم شیائومی واقعاً تغییراتی ارزشمند را در آن به وجود بیاورد.
در ادامه در کنار بررسی قابلیت‌ها و امکانات می بند 7 که به لطف خبرها و شایعات مختلف از آن در اختیار داریم، به انتظاراتی هم که از این محصول داریم می‌پردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.
نام دقیق، تاریخ رونمایی و عرضه‌ی شیائومی می بند 7

نسیم گیلان

شیائومی از زمانی که سری می بند را وارد بازار کرد تاکنون فقط اعداد کنار آن‌ها را تغییر داده است و نه نام اصلی آن‌ها را. هیچ مدرکی هم دال بر این موضوع وجود ندارد که امسال، برنامه‌ی شرکت چینی تغییر خواهد کرد. البته شیائومی نام «می» را از گوشی‌های هوشمند خود حذف کرد. برای مثال گوشی‌های جدید این شرکت در صورت عدم تغییر در سیاست نام‌گذاری باید تحت عنوان شیائومی می 12 راهی بازار می‌شدند اما اکنون، با نام شیائومی 12 شناخته می‌شوند. این اتفاق شاید برای مچ‌بند هوشمند مورد انتظار شرکت چینی هم رخ دهد؛ یعنی به جای می بند 7، شیائومی بند 7 را شاهد باشیم که بسیار محتمل و منطقی هم به نظر می‌رسد، اما از بابت آن مطمئن نیستیم، چون در تیزر اخیر شیائومی هم چیزی رابطه با تغییر نام ندیدیم.
با فرض بر اینکه این محصول تغییری از لحاظ نام نداشته باشد، باید با نام می بند 7 در بازار چین و می اسمارت بند 7 در سایر بازارها نظیر اروپا و هندوستان در دسترس قرار بگیرد. این محصول به صورت رسمی در بازار آمریکا به فروش نمی‌رسد اما فروشگاه‌های شخص ثالث می‌توانند به روش‌های خود، این محصول را برای کاربران این کشور هم در دسترس قرار دهند.
در رابطه با تاریخ عرضه‌ی این محصول هم خوشبختانه خبری رسمی از سوی خود شیائومی در اختیار داریم مبنی بر اینکه 24 مه (3 خرداد) باید شاهد عرضه‌ی رسمی آن در بازار کشور چین باشیم. اینکه چه زمانی باید شاهد عرضه‌ی آن به بازار جهانی باشیم هنوز مشخص نشده و خود شرکت هم در این رابطه چیزی نگفته است. اما بعید به نظر می‌رسد این عرضه تا نیمه‌ی دوم سال جاری طول بکشد. اگر هم اینطور باشد، در همان نخستین روزهای تابستان باید شاهد رونمایی از مدل جهانی باشیم.
طراحی و نمایشگر
طبق اطلاعات منتشر شده، می بند 7 قرار است نمایشگری 1٫56 اینچی از نوع AMOLED داشته باشد که وضوح تصویر در آن به 192 × 490 پیکسل می‌رسد. از لحاظ اندازه، هیچ تفاوتی بین این محصول و نسل گذشته دیده نمی‌شود اما از لحاظ وضوح تصویر، مدل جدید به شکل نامحسوسی بهتر خواهد بود (وضوح تصویر محصول سال گذشته، 486 × 152 پیکسل است). این در حالی است که پیش‌تر گفته می‌شد می بند 7 قرار است نمایشگر بزرگ‌تری داشته باشد و شیائومی هم چند سالی است روی بهبود این بخش کار می‌کند.
نکته‌ی جالب اینجاست که سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شیائومی می‌خواهد یک مدل می بند را با نمایشگری منعطف با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای طراحی کند. یک افشاگر حتی تصویری از توضیحات مربوط به این محصول را منتشر کرد که گفته می‌شد کاملا رسمی است و از اسلایدهای به نمایش درآمده در کنفرانس داخلی تیم سازنده گرفته شده است. البته در آن تصویر دیدیم که از این محصول با نام می بند X یاد شد. شاید می بند 7 در واقع همین می بند X باشد؛ از این بابت چیزی نمی‌دانیم و از طرفی هم هیچ راهی هم برای اینکه متوجه شویم این کنفرانس داخلی حقیقت داشته نداریم.
اگر این خبر حقیقت نداشته باشد، جز یک سری ارتقای کیفیتی، بعید به نظر می‌رسد ظاهر می بند 7 تفاوت محسوسی با نسل قبلش داشته باشد.
مشخصات فنی و قابلیت‌ها

نسیم گیلان


می بندهای شیائومی طی این چند سال اخیر واقعاً عملکردی خیره‌کننده از خود به نمایش گذاشته‌اند و با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از قابلیت‌های سلامتی و تناسب اندام در کنار قیمتی کاملا مناسب، توانستند نظر مثبت میلیون‌ها کاربر را از سراسر جهان به خود جلب کنند. اینطور که به نظر می‌رسد، می بند 7 هم قرار نیست سنت‌شکنی کند و پر خواهد بود از قابلیت‌های جذاب و کاربردی.
طبق تیزری که شیائومی از می بند 7 منتشر کرده، ظاهرا این محصول قرار است به شکل محسوسی از می بند 6 بهتر باشد. گفته می‌شود این گجت کوچک، قدرتمندتر از قبل خواهد بود و از حالت‌های ورزشی بیشتری پشتیبانی می‌کند. همچنین تجربه‌ی کاربری آن هم به لطف رابط کاربری جدیدتر، روان‌تر و غنی‌تر، بهبود خواهد داشت.
از جمله سایر قابلیت‌های احتمالی این محصول می‌توان به GPS داخلی و مستقل اشاره کرد. قابلیتی که چندین سال است کاربران منتظر ورود آن به می بندها هستند اما هربار می‌بینیم که چنین اتفاقی عملی نمی‌شود. با وجود GPS مستقل، دیگر نیازی نیست کاربران برای پایش فعالیت‌هایی که به این ابزار نیاز دارند، گوشی هوشمند خود را هم با خود حمل کنند. برای مثال در دویدن‌های صبحگاهی که افراد غالبا لباس‌های راحتی می‌پوشند و نمی‌خواهند گوشی را هم به همراه خود ببرند، وجود GPS داخلی می‌تواند واقعاً عالی باشد.
اگر این خبر حقیقت داشته باشد، طبیعی است که یک باتری بزرگ‌تر هم برای می بند 7 در نظر گرفته شود چون وجود GPS داخلی مساوی است با افزایش چشمگیر مصرف انرژی. طبق اطلاعات منتشر شده، می بند 7 از یک حالت ذخیره‌ی انرژی جدید بهره خواهد برد که یک سری از سنسورهای خاص، اعلانات و قابلیت‌های پرمصرف دیگر نظیر GPS را غیرفعال خواهد کرد. در این حالت دستگاه می‌تواند میزان بیشتری دوام بیاورد چون فقط سنسورهای کاملا ابتدایی نظیر گام‌شمار و ضربان قلب در آن فعال خواهند بود. این کار می‌تواند باعث شود شیائومی دیگر به فکر افزایش چشمگیر ظرفیت باتری نباشد.
می بند 7 همچنین احتمالا از یک قابلیت جالب تحت عنوان هشدار هوشمند یا همان Smart Alarm بهره خواهد برد که برای مثال اگر کاربری ساعت را روی 2:30 کوک کرده باشد، نیم ساعت زودتر یعنی در ساعت 2 به صدا در می‌آید. البته این در حالی است که تشخیص دهد خواب کاربر سبک است.
قابلیت نمایشگر همیشه روشن هم در لیست انتظارات ما برای می بند 7 قرار دارد. قابلیتی که فوق‌العاده کاربردی است اما چون مصرف انرژی را به شدت افزایش می‌دهد، شیائومی از افزودن آن به نماینده‌های کوچکش صرف نظر می‌کرده است. احتمالا به خاطر وجود این قابلیت‌های جدید است که گفته می‌شود شرکت می‌خواهد حالت ذخیره‌ی انرژی را به شکلی حرفه‌ای‌تر در می بند جدید تعبیه کند.
علاوه بر این‌ها، شیائومی ظاهرا می‌خواهد از لحاظ امنیت و حریم خصوصی هم دستی به سر و روی محصول جدیدش بکشد و آن را به قابلیتی مجهز کند تا بدین ترتیب کاربران دیگر نتوانند به اطلاعات مربوط به وضعیت کاربر دسترسی داشته باشند. با این قابلیت جدید، مچ‌بند در واقع قفل می‌شود و برای دسترسی به آن باید رمز عبور وارد کرد. قابلیتی که می‌توان گفت در شرایط کنونی، واقعاً کاربردی خواهد بود.
اضافه شدن واچ‌فیس‌های جدید و حالت‌های مختلف پایش سلامتی و تناسب اندام هم می‌تواند از جمله تغییراتی باشد که در مچ‌بند جدید شرکت چینی شاهد خواهیم بود، اما اطلاع دقیقی از این بابت نداریم. از طرفی می بند 6 هم به اندازه‌ی کافی از این حیث کامل هست که نتوانیم سطح انتظارات‌مان را بیشتر از آن ببریم. فقط اگر تعداد واچ‌فیس‌های پیش‌فرض مچ‌بند افزایش پیدا کند بسیار بهتر خواهد بود.
اپلیکیشن

نسیم گیلان


آخرین اطلاعاتی که از می بند 7 در اختیار داریم در رابطه با اپلیکیشن همراه آن است. در رابطه با همان اپلیکیشنی صحبت می‌کنیم که از طریق آن، اتصال بین گوشی و مچ‌بند برقرار می‌شود. اپلیکیشن کنونی از می فیت (Mi Fit) به زپ لایف (Zepp Life) تغییر نام داده و دلیل آن هم این است که هوامی، شرکت سازنده‌ی می‌بند، برند زپ را خریداری کرده است. این اپلیکیشن ظاهرا بسیار باکیفیت‌تر از می فیت است و گفته می‌شود رابط کاربری بهتری هم خواهد داشت. حال باید دید در عمل چگونه خواهد بود.
البته شیائومی هم اپلیکیشن اختصاصی خود را با نام می فیتنس (Mi Fitness) در دسترس قرار داده که می‌توان آن را ترکیبی از شیائومی Health و شیائومی Wear / Wear Lite در نظر گرفت. این بستگی به سلیقه‌ی شما دارد که از اپ زپ لایف استفاده کنید یا شیائومی می فیتنس.
انتظاراتی که از شیائومی می بند 7 داریم
در بالا به شایعات و خبرهایی که تاکنون پیرامون می بند 7 وجود داشت اشاره کردیم، اما حالا می‌خواهیم به انتظاراتی که از این محصول داریم بپردازیم، به این امید که شرکت چینی آن‌ها را در مچ‌بند هوشمند مورد انتظار خود قرار دهد.
وجود NFC در مدل‌های جهانی می بند 7

نسیم گیلان


یکی از نقاط ضعف اصلی سری می بند این است که در خارج از بازار چین، از فناوری NFC پشتیبانی نمی‌کنند. البته این قابلیت در کشور ما هم خیلی کاربرد ندارد، این یعنی اگر از کاربران داخل باشید و این مطلب را می‌خوانید، به احتمال زیاد NFC در لیست انتظارات‌تان نخواهد بود. اما با این حال این قابلیتی است که در بسیاری از کشورها می‌توان از مزیت آن نظیر پرداخت بدون تماس استفاده کرد. امیدواریم شیائومی مدل مجهز به NFC را منحصرا برای بازار چین در نظر نگیرد.
بهبود عملکرد سنسور ضربان قلب و پایش خواب

نسیم گیلان


در حال حاضر می بند 6 بهترین مچ‌بند هوشمند شیائومی به حساب می‌آید اما به شخصه اصلا از عملکرد سنسور ضربان قلب آن رضایت ندارم. این سنسور در حالت عادی عملکرد فوق‌العاده خوبی دارد اما وقتی فعالیت شدید می‌شود، به اشتباه می‌افتد. اگرچه این موضوع حتی در ساعت‌های هوشمند هم دیده می‌شود اما در می بند 6، درصد اشتباه آن بیشتر است. طبیعتا کسی هم که چنین محصولی را خریداری می‌کند نمی‌خواهد ضربان قلب خود را در حالت استراحت بسنجد. این یعنی می بند باید به گونه‌ای باشد که در حین ورزش‌های سنگین، بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد چون برای کار کردن در چنین شرایطی ساخته شده است. این به کنار، اگر بخواهیم ضربان قلب را هر 30 دقیقه پایش نکنیم تا اطلاعات درستی به دستمان برسد، مصرف باتری به شدت افزایش پیدا می‌کند.
می بند 6 همچنین در پایش وضعیت خواب هم عملکرد خیلی دقیقی ندارد. برای مثال در تشخیص زمان بیداری خیلی ضعیف است. متدی هم که به وسیله‌ی آن، وضعیت خواب کاربر پایش می‌شود با توجه به تجربه‌ی شخصی و همچنین بررسی‌های وب‌سایت‌های مختلف، استاندارد و قابل اعتماد نیست. قابلیت بررسی کیفیت تنفس هنگام خواب هم نتوانسته راضی‌کننده باشد. در نتیجه اطلاعات درستی در اختیار کاربر قرار نمی‌گیرد. امیدواریم با می بند 7، کیفیت سنسورها به شکل محسوسی ارتقا پیدا کند چون قرار است برای آن هزینه کنیم و اگر قرار بود محصولی را خریداری کنیم که سنسور دقیقی نداشته باشد، خرید یک ساعت مچی معمولی هم می‌توانست کافی باشد.
باتری پرظرفیت‌تر

نسیم گیلان


فعلا تنها چیزی که نمی‌توان خیلی از بابت آن گله کرد، ظرفیت باتری است. می بند 6 طول عمر باتری بسیار بالایی در مقایسه با رقبا دارد اما این در حالی است که کار زیادی با آن انجام ندهید. در استفاده‌ی معمولی، این مچ بند 14 روز دوام میاورد اما طبق بررسی شخصی با دو مچ‌بند از این سری، استفاده‌ی معمولی یعنی تمام سنسورها غیرفعال باشند و فقط از محصول برای چک کردن تعداد قدم‌ها و گرفتن ضربان قلب آن هم نه به صورت مرتب استفاده کنید. حتی در این صورت هم می بند 6 نتوانست 14 روز دوام بیاورد و کمتر از 10 روز بعد، به شارژ مجدد نیاز پیدا کرد.
این واقعاً عالی است که یک مچ بند هوشمند می‌تواند تا این اندازه روشن بماند، اما ما به عنوان یک کاربر به محصولی نیاز داریم که بتواند در استفاده‌ی نسبتا سنگین هم بیشتر از یک هفته دوام بیاورد. اگر می بند 7 قابلیت‌هایی نظیر نمایشگر همیشه روشن، GPS داخلی و… داشته باشد و شیائومی نخواهد ظرفیت باتری را بیشتر کند، باید انتظار داشته باشیم بعد از گذشت کمتر از 5 روز و یا شاید کمتر، شارژ باتری به اتمام برسد. اگرچه این موضوع باز هم خوب است اما چون فضا برای بهتر شدن وجود دارد، از شیائومی انتظار داریم این کار را انجام دهد. در غیر این صورت غیرفعال کردن تمام سنسورها برای رسیدن به طول عمر 14 روزه چه فایده‌ای دارد؟
خوشبختانه به نظر می‌رسد شیائومی می‌خواهد این کار را انجام دهد. ظاهرا در می بند 7 از یک باتری 250 میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد شد که در مقایسه با باتری می بند 6 با ظرفیت 125 میلی‌آمپر ساعت، پیشرفت بسیار چشمگیری به حساب می‌آید. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، می بند 7 در نگه‌داری شارژ حتی با سنسورهای فعال هم عملکردی بی‌نظیر خواهد داشت.
طراحی

نسیم گیلان


طراحی می بندها خوب است. یعنی اگر بخواهیم در یک بخش تغییری ایجاد شود اما آن تغییر قابل توجه نباشد، همین طراحی است. همین طراحی می بند 6 که در سری‌های قبل‌تر هم شاهد آن بودیم خوب هست اما باید یک سری جزئیات هم ارتقا پیدا کند. برای مثال دوست داریم نمایشگر بزرگ‌تری در آن استفاده شود که کار با مچ‌بند را راحت‌تر کند. از طرفی انتظار داریم شیائومی در جنس و رنگ‌بندی بندهای مچ‌بند خود هم اندکی سلیقه به خرج بدهد و دست از سر این بند تک‌رنگ کسل‌کننده بردارد.
اگرچه این انتظار در حال حاضر قرار نیست به حقیقت تبدیل شود اما بهتر می‌شد اگر شیائومی دو مدل از می بند را هر سال راهی بازار می‌کرد. یکی با نمایشگر بزرگ‌تر و یکی هم با نمایشگر کوچک‌تر تا بدین ترتیب کاربران حق انتخاب بیشتری داشته باشند. هرچند با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم، این اتفاق بعید است که امسال رخ دهد.
آیا شما هم دوست دارید می بند 7 تغییرات خاصی نسبت به می بند 6 داشته باشد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/329475/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان