نسیم گیلان

آخرين مطالب

آیا کِشتی ملوان در قزوین به ساحل لیگ برتر می‌رسد؟ ورزشي

آیا کِشتی ملوان در قزوین به ساحل لیگ برتر می‌رسد؟
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - هفته سی‌ام رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور از امشب آغاز می‌شود که تحت شرایط خاصی و با اندکی خوش شانسی، ملوانان می‌توانند با صورت پیروزی در قزوین صعود خود به لیگ برتر را مسجل کنند و پیروزی زودهنگام خود را جشن بگیرد.

به گزارش ایرنا، طی هفته سی‌ام این رقابتها، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی باید در قزوین رو در روی تیم شمس‌آذر قرار گیرد و تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان نیز، در یک دیدار خانگی مقابل تیم استقلال خوزستان بازی خواهد کرد.
ملوانان که هفته گذشته برابر سایپا به برتری رسیدند و دوباره به صدر جدول بازگشتند، با روحیه مناسب مقابل شمس آذر قرار خواهند گرفت و تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا که چند هفته‌ای نتایج خوبی را کسب نکرده و طعم شیرین پیروزی را نچشیده، برای تصاحب هر سه امتیاز بازی خانگی خود رو در روی استقلال خوزستان قرار می‌گیرد.
شانس زیاد ملوان برای صعود به لیگ برتر
گرچه هر چقدر به هفته‌های پایانی مسابقات نزدیک‌تر می شویم‌، بازیها حساس‌تر می شوند، اما هفته سی ام از حساسیت خاصی برای ملوانان برخوردار است، زیرا آنان می‌توانند با شرایط خاصی در پایان این هفته، به لیگ برتر صعود کنند و دوباره در سطح اول فوتبال کشور قرار گیرند.
تیم فوتبال ملوان انزلی هم اینک با کسب 61 امتیاز صدرنشین رقابتهای لیگ دسته اول است و اگر در بازی خارج از خانه خود برابر تیم شمس آذر قزوین به برتری برسد، 64 امتیازی می شود. علاوه بر این در آن طرف جدول، در صورت شکست تیم سوم جدولی آرمان گهر سیرجان مقابل خوشه طلایی ساوه، صعود ملوان به لیگ برتر پیش از پایان فصل مسجل خواهد شد.
تیم فوتبال آرمان گهر 49 امتیازی است و چنانچه این تیم در ساوه مغلوب خوشه طلایی شود، در صورت پیروزی در چهار بازی باقیمانده خود، مجموع امتیازاتش را به 64 خواهد رساند که با توجه به اینکه در بازی رو در رو برابر ملوان مغلوب شده، در صورت کسب امتیاز مساوی ، تیم ملوان بالاتر از آرمان گهر قرار می‌گیرد.
به همین دلیل بازیهای هفته سی ام برای ملوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون آنان با برتری برابر حریف خود و همچنین شکست تیم آرمان گهر، می توانند در قزوین جشن صعود به لیگ بر تر را بر پا کنند و با خیالی راحت در چهار بازی باقی مانده به میدان بروند.
البته ملوان کار سختی را در قزوین مقابل شمس آذر خواهد داشت چون این تیم در پنج هفته اخیر نتایج بسیار خوبی کسب کرده و توانسته چند پله در جدول رده بندی صعود کند و به طور حتم در مقابل ملوان نیز با انگیزه زیادی به میدان خواهد آمد تا بتواند صدرنشین لیگ را شکست دهد.
تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تا پایان هفته بیست و نهم رقابتهای لیگ دسته اول کشور با کسب 61 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم فوتبال شمس آذر قزوین با کسب 37 امتیاز در رتبه دهم جدول رده بندی قرار گرفته است.
ملوان شایسته‌ترین تیم برای صعود به لیگ برتر
سیدامیر فرحسینی کارشناس فوتبال گیلان نیز در خصوص بازی های هفته سی‌ام نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ملوان شایسته ترین تیم برای صعود به لیگ برتر است و به هرحال در مجموع ملوان نشان داد که شایستگی صعود به لیگ برتر را دارد.
فرحسینی افزود: ملوانان علاوه بر اینکه یک تیم بسیار خوب و منسجم در زمین دارند، از تشکیلات خوبی نیز در بیرون زمین برخوردار است که این امر باعث کسب نتایج مطلوب این تیم در رقابتهای فصل جاری شده و امیدواریم که این روند همچنان ادامه یابد.
وی که به مدت 19 سال به عنوان مربی و مدیر در تیمهای پایه باشگاه سپیدرود رشت فعالیت داشت، ادامه داد: البته بازی این هفته ملوان بسیار حساس است، زیرا با توجه به شرایط جدول، این تیم در صورت کسب پیروزی برابر حریف خود و همچنین شکست آرمان گهر، می‌تواند صعودش را به لیگ برتر حتمی کند.
معاون اسبق تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: البته گاهی اوقات تیم ملوان در بازیهای خارج از خانه، آن اعتماد به نفس لازم را ندارد که در این راستا، کادرفنی باید این اعتماد به نفس لازم را در تیم افزایش دهد تا آنان بتوانند در این بازی خارج از خانه ، فقط برای کسب پیروزی به میدان بروند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر بازیهای هفته های پایانی حساسیت بیشتری دارند که در این راستا، گاهی مسایل غیرفوتبالی و حاشیه هایی را برای تیمها به وجود می آورند و همچنین اشتباهات داوری نیز باعث می‌شود که حاشیه هایی ایجاد شود و به همین دلیل ملوان باید از این حاشیه ها فاصله بگیرد.
این کارشناس فوتبال بیان کرد: با توجه به این شرایط، کادرفنی ملوان باید با اعتماد به نفس لازم تیم خود را مهیای بازی مقابل شمس آذر قزوین کند و تمرکز تیم بیشتر شود تا با کب نتیجه مطلوب در این دیدار، ایجاد حاشیه های احتمالی در چند بازی باقیمانده تاثیری در صعود ملوان به لیگ برتر نداشته باشد.

نسیم گیلان


شهرداری آستارا به دنبال اتمام روند ناکامی
اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده گیلان در هفته سی ام این مسابقات در یک بازی خانگی مقابل تیم استقلال خورستان قرار خواهد گرفت که به طور حتم این تیم مترصد پیروزی برابر استقلال خوزستان است تا با کسب سه امتیاز این بازی خانگی، به روند ناکامی های چند هفته اخیر خود خاتمه دهد.
یاران پایان رافت در چند هفته اخیر چه در دیدارهای خانگی و چه در بازی های خارج از خانه، نتوانستند نتایج قابل قبولی را کسب کنند و به همین دلیل چند پله در جدول رده بندی سقوط و در نیمه دوم جدول قرار گرفتند که این تیم در صورت کسب پیروزی در این بازی خانگی، می تواند چندپله در جدول صعود کند.
البته بازی با تیم استقلال خوزستان بسیار دشوار است چون این تیم در فصل جاری بازیهای خوبی را از خود به نمایش گذاشته و گرچه شانس صعود به رقابتهای لیگ برتر را ندارد، اما پیروزی برابر این تیم سخت است اما تیم شهرداری آستارا برای اینکه به روند نتایج ضعیف چند هفته اخیر خود خاتمه دهد، باید در بازی خانگیخ ود برابر استقلال خوزستان به برتری برسد.
تا پایان هفته بیست و نهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم استقلال خوزستان با کسب 39 امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی قرار دارد و تیم شهرداری بندرآستارا نیز با کسب 36 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفته است.
ثبات مدیریتی و کادرفنی، نیاز اساسی شهرداری آستارا
فرحسینی در ادامه به تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر و تحولاتی که در این تیم ایجاد شد، شاهد نوسان های زیادی از شهرداری آستارا در رقابتهای فصل جاری لیگ دسته اول کشور بودیم.
مسئول مدارس فوتبال هیات فوتبال گیلان اظهار کرد: تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا باید ثبات مدیریتی و ثبات مربیگری داشته باشد و از سوی دیگر به کادرفنی فرصت لازم داده شود تا این تیم بتواند نتایج خوبی را کسب کند و برای فصل آتی نیز با توجه به تجربه 2 فصل اخیر، با تیم قدرتمندتری در لیگ حضور یابد.
این کارشناس فوتبال به بازی شهرداری آستارا در هفته سی ام نیز اشاره و بیان کرد: این نماینده گیلان باید در یک دیدار خانگی رو در روی استقلال خوزستان قرار گیرد و با توجه به اینکه شهرداری آستارا در زمین خود و مقابل هوادارانش به میدان می‌رود، شانس پیروزی این تیم در این بازی زیاد است.
وی ادامه داد: شهرداری آستارا در بازیهای خانگی نتایج بهتری را کسب کرده و قدرتش در خانه زیاد است و در این دیدار نیز می‌تواند با حمایت طرفدارانش برابر تیم استقلال خوزستان به برتری برسد تا نتایج ضعیفش در چند هفته اخیر را فراموش کند.
فرحسیی در خاتمه خاطرنشان کرد: به هر حال شهرداری آستارا باید خود را مهیا کند تا فصل آینده با قدرت بیشتری در لیگ حضور یابد و با تجربه ای که اندوخته و همچنین با توجه به ثلات مدیرتی، بتواند فصل آینده برای صعود به لیگ برتر مبارزه کند.
با توجه به شرایط موجود ، هفته سی‌ام رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور برای فوتبال گیلان از حساسیت زیادی برخوردار است چون ملوانان در صورت کسب پیروزی می‌توانند گام بلندی را برای صعود به لیگ برتر بردارند و یا حتی صعود خود را مسجل کنند و تیم شهرداری آستارا نیز می تواند با پیروزی خانگی برابر استقلال خوزستان، نوار ناکامی‌های چند هفته اخیر خود را قطع کند.
در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، 18 تیم در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند که در نهایت تیم‌های اول و دوم این مسابقات به لیگ برتر صعود می کنند.
برچسب‌ها
فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/329210/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان