نسیم گیلان

آخرين مطالب

پیروزی مقابل سایپا تنها راه ملوانان برای عبور از لبه تیز جدول ورزشي

پیروزی مقابل سایپا تنها راه ملوانان برای عبور از لبه تیز جدول
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان- هفته بیست و نهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور ازر عصر امروز سه‌شنبه آغاز می شود که تیم ملوان در یک دیدار خانگی مقابل سایپا قرار می‌گیرد و شهرداری بندرآستارا نیز در تهران رو در روی ویستاتوربین قرار خواهد گرفت.

ملوانان که طی سه هفته اخیر نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند و از این بازهای خود، 2 تساوی و یک شکست کسب کردند، این فرصت را دارند که با برتری برابر سایپا و آن هم در یک دیدار خانگی، راه صعود خود به لیگ برتر را هموارتر کنند.

اکنون تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به مس کرمان ، در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارد و با توجه به فاصله هشت امتیازی این 2 تیم با آرمان گهر سیرجان، ملوانان با یکی 2 پیروزی ، صعود خود را به لیگ برتر مسجل می کنند.

این در حالی است که بیشتر فصل جاری تیم ملوان صدر جدول را در اختیار داشت و فاصله خوبی نیز با سایر رقبایش به وجود آورده بود اما با عدم کسب نتایج مطلوب این تیم در سه دیدار اخیر و همچنین کسب نتایج خوب از سوی مس کرمان، تیم مس به صدر جدول رسید.

با توجه به اینکه ملوانان در هفته بیست و نهم باید در یک بازی خانگی مقابل تیم نه چندان قوی سایپا قرار گیرند، در صورت برتری برابر این حریف، بار دیگر از لحاظ روحی و روانی در شرایط مساعدی قرار خواهد گرفت تا با انگیزه بیشتری در بازیهای باقی مانده به میدان بروند.

البته در این هفته تیم مس کرمان صدرنشین باید در بابل مقابل تیم رایکا قرار گیرد که به طور حتم کار سختی را پیش رو خواهد داشت و آرمان گهر تیم سوم جدول نیز، در یک دیدار سخت خانگی مقابل تیم پارس جنوبی جم قرار می گیرد.

با نگاه به بازیهای این هفته ، امکان از دست دادن امتیاز توسط تیمهای مس کرمان و آرمان گهر وجود دارد و به همین دلیل تیم ملوان باید در بازی خانگی خود به برتری برسد تا با لغزش احتمالی مس کرمان، دوباره صدر  جدول را تصاحب کند.

تزریق انگیزه کافی به بازیکنان ملوان 

اما مجید جهانپور از کارشناسان و تحلیلگران فوتبال گیلان و کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به شرایط تیم ملوان انزلی اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه 2 تیم به لیگ برتر صعود می‌کنند و با توجه به فاصله هشت امتیازی ملوان با تیم سوم جدول، تا حد زیادی صعود ملوان به لیگ برتر قطعی شده اما هنوز هیچ چیز تمام نشده است.

وی افزود: البته ملوانان در چند دیدار اخیر خود نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند که یکی از مهمترین دلایل آن ، ایجاد غرور و بی انگیزگی نزد بازیکنانش بود و آنان کار را  تمام شده می دانستند و حتی این تیم در دیدار قبلی خود نیز برابر تیم نه چندان مطرح خوشه طلایی ساوه، مغلوب شد.

مربی اسبق تیمهای ملی فوتبال و فوتسال کشور ادامه داد: این شکست می تواند برای ملوان تجربه خوبی به همراه داشته باشد تا آنان با تمام قدرت و قوای خود و همچنین با انگیزه بیشتر، در سایر بازی ها به میدان بروند و برای هر بازی فقط به فکر کسب سه امتیاز باشند.

وی که سالها به عنوان سرمربی تیمهای گیلانی را در لیگ های مختلف هدایت می کرد، بیان کرد: بازی ملوانان با سایپا نیز حساس است چون ملوانان در صورت کسب پیروزی برابر سایپا، فاصله خود را با تیم سوم حفظ و یا بیشتر خواهند کرد و به نوعی صعود خود به لیگ برتر را تسریع می‌کنند.

جهانپور اضافه کرد: از سوی دیگر ملوان با برتری برابر سایپا، از لحاظ روحی روانی شرایط بهتری را به دست خواهد آورد اما برای اینکه این تیم بتواند برابر سایپا بازی خوبی را ارایه و حتی به یک پیروزی پرگل برسد، نقش کادرفنی این تیم بسیار مهم است چون آنان باید تیم را از لحاظ روحی روانی آماده این دیدار کنند و از سوی دیگر به بازیکنان خود انگیزه مناسبی تزریق کنند.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال ملوان یکی از تیمهای قدرتمند لیگ فصل جاری است که تاکنون نیز بازیهای بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته و گرچه در چند دیدار اخیر نتوانست نتایج مطلوبی را کسب کند ولی با برتری برابر سایپا، می‌تواند دوباره با گام‌های محکم‌تری روی ریل قهرمانی گام بردارد.

عدم استفاده از فرصتها ، ضعف مفرط شهرداری آستارا    

اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان در رقابتهای لیگ دسته اول کشور در هفته بیست و هشتم این مسابقات در یک دیدار خانگی مقابل تیم نه چندان مطرح رایکا بابل قرار گرفت که در نهایت مقابل این حریفش با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد تا روند ناکامی های این تیم نیز، طی چند هفته اخیر کامل شود.

پیروزی مقابل سایپا تنها راه ملوانان برای عبور از لبه تیز جدول

یاران پایان رافت در چند بازی اخیر خود نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند و با شکست خانگی خود در هفته اخیر، با 2 پله سقوط، در نیمه دوم جدول رده بندی قرار گرفتند و اگر همین روند ادامه یابد، به طور حتم این تنزل در جدول رده بندی بیشتر خواهد شد.

البته یکی از نقاط ضعف مهم شهرداری آستارا عدم استفاده از فرصتهای مناسب است و ضعف مفرط دیگر این تیم نیز، در سیستم دفاعی است که دروازه این تیم به راحتی باز می شود که تاکنون نیز کادرفنی شهرداری آستارا نتوانسته این معضل تیمش را برطرف کند.

این نماینده گیلان در هفته بیست و نهم این مسابقات باید در یک بازی خارج از خانه رو در روی ویستاتوربین تهران قرار گیرد که به طور حتم یاران پایان رافت برای پیروزی در این بازی خارج از خانه کار سختی را پیش رو خواهند داشت.

مجید جهانپور در خصوص تیم شهرداری بندرآستارا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کادر فنی تیم فوتبال شهرداری آستارا روزهای سختی را پیش رو دارد چون آنان باید با آنالیز مناسب، نقاط ضعف خود را در بازبهای باقیمانده ترمیم کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرداری آستارا در این هفته باید در دیداری خارج از خانه به میدان برود که برای کسب پیروزی ، شرایط سختی را پیش رو خواهد داشت اما نتیجه مساوی نیز می‌تواند برای این تیم مفید باشد تا با کسب یک امتیاز، با روحیه بهتر در بازی های آتی به میدان برود.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: همچنین مجموعه این باشگاه باید از تجربیات فصل گذشته استفاده کند و تجربه آنان در امر باشگاهداری افزایش یابد تا فصل آینده این تیم با قدرت بیشتری در رقابتهای لیگ دسته اول حضور یابد و یکی از مدعیان باشد.

وی افزود: البته برای این باشگاه باید زیرساختهای مناسب تری نیز مهیا شود تا با تجربیات کسب شده از حضور خود طی 2 فصل اخیر ، با قدرت و تجربه بیشتری در فصل آینده در لیگ دسته اول کشور حضور یابد و بتواند نتایج بهتری را تصاحب کند.

جهانپور به ضعفهای کنونی  شهرداری نیز اشاره و بیان کرد: باید دلایل نتایج نامطلوب تیم در چند هفته اخیز توسط کادرفنی و آنالیزورهای این تیم شناسایی و برطرف شوند تا در چند بازی باقیمانده، شهرداری آستارا بتواند با پوشش نقاط ضعف خود، نتایج بهتری را کسب کند.

وی اضافه کرد: اولویت نیز باید در ترمیم ساختار دفاعی باشد و سپس به بازی سازی و همچنین در بخش هجوم کار شود چون اگر تیمی گل نخورد، با حملات خود و همچنین با اشتباهات بازیکنان تیم حریف ، می تواند به گل دست یابد و با توجه به اینکه تیم شهرداری آستارا در کمترین فشار از سوی حریف ، دروازه اش گشوده می‌شود، باید با آنالیز مناسب کادرفنی، این ضعف برطرف شود.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: البته ساختار دفاعی مجموعه تیم باید تقویت شود و بازیکنان قابلیت دفاعی را داشته باشند و همچنین در انتقال توپ از خط دفاع به خط حمله نیز، باید قویتر عمل کنند و به این امر سرعت بیشتری بدهند.

تا پایان هفته بیست و هشتم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، ملوانان با کسب 58 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به مس کرمان در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارند و شهرداری بندرآستارا نیز با کسب 36 امتیاز در رتبه دهم جدول قرار گرفته است.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، 18 تیم در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند که در نهایت تیم‌های اول و دوم این مسابقات به لیگ برتر صعود می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/327873/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)

افتتاح 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

توزیع 60 بسته‌ معیشتی در رشت

برگزاری «مشق حماسه» در رشت

حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت

مهار آتش‌ یک خودرو در خیابان معلم رشت

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دیدار 46 کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

داستانک/ دوستت دارم

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

به ظاهر دوست اما دشمنانند

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا

افزایش 67 درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی

برگزاری 31 عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان

رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه

گیتی آذرپی درگذشت