نسیم گیلان

آخرين مطالب

نخستین شهرآورد گیلانی قرن؛ پیروزی نیاز ضروری هر دو تیم ورزشي

نخستین شهرآورد گیلانی قرن؛ پیروزی نیاز ضروری هر دو تیم
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان- هفته بیست و سوم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور از عصر امروز چهارشنبه آغاز می‌شود که در یکی از حساس ترین دیدارها 2 نماینده گیلان باید رو در روی هم قرار گیرند که یکی بر لبه تیغ صدرنشین حرکت می کند و دیگری با عبور از مشکلات به دنبال قرارگیری در بین مدعیان است. 

این شهرآورد برای ملوانان که اکنون جزو مدعیان اصل قهرمانی فصل هستند حساس خواهد بود زیرا این نماینده گیلان باید برای حفظ صدرنشینی خود در این دربی به برتری برسد تا همچنان جدی ترین مدعی قهرمانی و صعود به رقابتهای لیگ برتر باشد.

با توجه به اینکه ملوانان در آخرین دیدار خود در سال گذشته طعم تلخ شکست را چشیدند و نخستین باخت را در فصل جاری تجربه کردند که فاصله امن آنان را با تیم دومی جدول به یک امتیاز کاهش داد، برای جبران آن شکست و فاصله گیری با دیگر رقبا به میدان خواهند آمد.

این نماینده گیلان که هم اینک با 47 امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به تیم دومی در صدر جدول رده بندی لیگ دسته اول قرار دارد، با توجه به شکست در هفته بیست و دوم، فاصله‌اش با مس کرمان دیگر مدعی قهرمانی لیگ به حداقل کاهش یافت. به همین دلیل ملوانان در تکاپوی پیروزی در دربی گیلان در لیگ دسته اول هستند تا همچنان صدرنشینی خود را حفظ کنند.

اما تیم فوتبال شهرداری آستارا نیز که طی چند هفته گذشته نتایج ارزنده‌ای را کسب کرد و به همراه پایان رافت سرمربی بومی خود توانست به نتایج قابل قبولی دست یابد، به فکر ادامه روند صعودی خود در لیگ است تا به تیمهای صدرنشین نزدیکتر شود و به طور حتم با تفکر پیرزوی در دربی گیلان رو در روی ملوان قرار خواهد گرفت.

گرچه فاصله شهرداری آستارا با صدر جدول 14 امتیاز است و در رده ششم جدول قرار دارند، اما نباید فراموش کرد که این تیم تا چند هفته پیش در میانه جدول قرار داشت و حتی جزو 10 تیم نخست نیز نبود. حال ملوانان با پیروزی های پی در پی طی هفته های اخیر امیدوارند که با کسب نتایج مطلوب در 12 بازی باقیمانده، بتوانند خود را به صدر جدول نزدیکتر کنند و حتی یکی از مدعیان قهرمانی در این دوره از رقابتها باشند.

با این وجود، هر 2 تیم ملوان و شهرداری آستارا در دربی گیلان در لیگ دسته اول نیازمندمکسب پیروزی هستند و کسب نتیجه مساوی به هیچ وجه برای 2 تیم راضی کننده نیست چون ملوانان اگر در این بازی و برابر شهرداری آستارا به نتیجه مساوی دست یابند، به احتمال زیاد صدر جدول را به مس کرمان رقیب سرسخت خود خواهند داد.

همچنین کسب نتیجه مساوی در دربی گیلان برای شهرداری آستارا نیز راضی کننده نیست چون این تیم نیز با تساوی، فاصله‌اش با صدرنشیان افزایش خواهد یافت و به همین دلیل یاران پایان رافت نیز در دربی گیلان در جستجوی پیروزی خارج از خانه هستند.

با توجه به شرایط 2 تیم ملوان و شهرداری آستارا در جدول رده‌بندی و همچنین شرایط سایر تیمها، دیدار این 2 تیم بسیار حساس است و باید مشاهده کرد که کادرفنی ملوان و شهردداری آستارا  با چه تفکری رو در وری هم قرار خواهند گرفت.

ملوانان به دنبال عبور فاصله گیری از رقبا

یکی از کارشناسان فوتبال گیلان و کشور در خصوص برگزاری دربی گیلان در لیگ دسته اول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه ملوان در کورس قهرمانی است، پیرزوی در این بازی و کسب سه امتیاز برای این تیم حساس‌تر و مهمتر است.

امید هرندی افزود: ملوان یکی از تیمهای پرافتخار شهرستانی در کشور محسوب می‌شود و به طور حتم اکثر طرفداران فوتبال در گیلان خواهان پیروزی ملوان در دربی گیلان هستند تا این تیم همچنان در کورس قهرمانی قرار داشته و به صدرنشینی خود ادامه دهد.

وی گفت: تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در رقابتهای فصل جاری لیگ دسته اول بسیار خوب ظاهر شده و بازیهای قابل قبولی را ارایه داده و هم اینک نیز در صدر جدول قرار دارد و پیروزی در دربی گیلان برای این تیم بسیار مهم است چون ملوان حریفان سرسختی را برای کسب مقام قهرمانی و صعود به لیگ برتر پیش رو دارد.

کاپیتان و دروازبان اسبق تیم فوتبال منتخب گیلان ادامه داد: با این وجود امسال ملوانان شانس زیادی دارند که مقام قهرمانی رقابتهای فصل جاری لیگ دسته اول را کسب کنند تا فصل آینده، استان گیلان سهمیه‌ای در لیگ برتر داشته باشد و به همین دلیل این تیم به دنبال کسب پیروزی در دیدار خانگی خود در دربی گیلان است.

این کارشناس فوتبال بیان کرد: ملوانان در نیم فصل اول امتیازات خوبی را کسب کردند اما با توجه به شرایط جدول رده‌بندی، این تیم با یکی 2 باخت صدر جدول را از دست خواهد داد و به همین دلیل ملوانان باید در همه بازیهای خود با تفکر پیروزی و با اینکه هر بازی برای این تیم یک فینال است، به میدان برود.

نخستین شهرآورد گیلانی قرن؛ پیروزی نیاز ضروری هر دو تیم

هرندی خاطرنشان کرد: به هرحال دربی گیلان بازی سختی است و با توجه به اینکه هیچ یک از 2 تیم دوست ندارند تا در این دیدار بازنده شوند، این امر بازی دربی گیلان را سخت‌تر می‌کند اما امیدواریم که هر 2 تیم ملوان و شهرداری آستارا در این دیدار، یک بازی زیبا و تماشاگرپسند را از خود به نمایش بگذارند و هر تیمی که بازی بهتر و عاقلانه‌تری را ارایه می‌دهد و با ترکیب بهتر وارد زمین می‌شود، در نهایت نیز پیروز شود.

وی که به عنوان سرمربی تیمهای گیلانی را د لیگ‌های مختلف هدایت کرده ، در ادامه گفت: از سوی دیگر امید است که هر 2 تیم ملوان و شهرداری آستارا در تعطیلات عید، به خوبی تمرین کرده و با قدرت و آمادگی کامل در دربی گیلان رو در روی هم قرار گیرند تا طرفداران هر 2 تیم شاهد بازی زیبا در دربی گیلان باشند.

توانایی شهرداری آستارا برای حضور در کورس مدعیان

این کارشناس فوتبال به تیم شهرداری آستارا نیز اشاره و بیان کرد: این تیم نیز مسیر درستی را طی می‌کند و مسئولان این باشگاه با اعتماد به پایان رافت سرمربی بومی خود، توانستند تاکنون نتایج خوبی را کسب کرده و از منطقه خطر سقوط، فاصله بگیرند.

وی اضافه کرد: البته نتیجه دربی برای تیم شهرداری آستارا به میزان ملوان حساسیت ندارد چون آنان از منطقه خطر سقوط فاصله گرفته و از سوی دیگر امید چندانی برای کسب مقام قهرمانی ندارند و به همین دلیل آنان با استرس کمتری در دربی گیلان حضور خواهند یافت.

هرندی خاطرنشان کرد: از زمانی که رافت به عنوان سرمربی هدایت تیم شهرداری آستارا را در لیگ دسته اول برعهده گرفت، پس از سپری شدن چند هفته، این تیم نتایج خوبی را کسب کرد و هم اینک نیز جایگاه مناسبی در جدول رده‌بندی دارد و این نشان دهنده این است که این تیم راه درستی را طی می‌کند.

وی اظهار کرد: تیمهای ما باید از بازیکنان و کادرفنی بومی استفاده کنند و در صورت نیاز به بازیکن و مربی غیربوی ممراجعه کنند که هم اینک نیز هر 2 نماینده گیلان در لیگ دسته اول، چنین شرایطی را دارند و از کادرفنی بومی استفاده می‌کنند و ماحصل آن، کسب نتایج خوب برای نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول است. 

وی ادامه داد: به هر حال در دیدار دربی ، همه تیمها دوست دارند که بازنده از زمین بیرون نروند تا طرفداران خود را غمگین نکنند و گرچه نتیجه  این دربی برای تیم شهرداری آستارا تاثیرگذار نیست اما به طور حتم این تیم نیز تلاش خواهد کرد تا بازنده از زمین خارج نشود.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: از سوی دیگر چون شهرداری آستارا تجربه زیادی را در رقابتهای لیگ دسته اول ندارد، بی محابا به تیم مقابل حمله می‌کند که اکثر تیمها نیز از این نقطه ضعف آنان استفاده می‌کنند و به طور حتم ملوانان نیز روی آن برنامه‌ریزی کردند اما در سوی دیگر، ملوانان با تجربه بیشتری در میدان ظاهر می‌شوند و با به ثمر رساندن اولین گل، بازی را کنترل می‌کنند تا سه امتیاز را کسب کنند.

هرندی خاطرنشان کرد: به هرحال بازی دربی حساسیت خود را دارد و گرچه هم اینک به دلیل شرایط کرونایی، بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود و به مهین دلیل آن شور و نشاط در سکوهای روزشگاه وجود ندارد اما از سوی دیگر، تنش نیز کمتر خواهد بود و به همین دلیل هر 2 با تنش و استرس کمتری رو در روی هم قرار خواهند گرفت اما وجود تماشاگر به خصوص در بازیهای دربی، شور و هیجان خاصی را ایجاد می‌کند.           

با توجه به اینکه تیمهای گیلانی در اولین بازی خود در سال جدید و آن هم در دربی گیلان باید رو در روی هم قرار گیرند، سعی دارند تا پیروز این بازی شوند تا علاوه بر اینکه فاتح دربی گیلان در لیگ دسته اول شوند، اولین بازی در سال جدید را نیز با پیروزی به اتمام برسانند.

تا پایان هفته بیست و دوم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور ، تیم ملوان بندرانزلی با کسب 47 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا نیز با کسب 33 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار گرفته است.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کور جام آزادگان، 18 تیم به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت در یک گروه با هم به رقابت می‌پردازند که تیمهای ملوان و شهرداری آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند که در نهایت 2 تیم برتر این مسابقات، به رقابتهای لیگ برتر صعود می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/325711/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان