نسیم گیلان

آخرين مطالب

پیشتازی ملوانان بی شکست و بازگشت شهرداری آستارا به میدان ورزشي

پیشتازی ملوانان بی شکست و بازگشت شهرداری آستارا به میدان
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان- هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور  برگزار شد که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا 2 نماینده گیلان برابر حریفان خود به برتری رسیدند تا دور رفت این مسابقات را با پیروزی به اتمام برسانند.

در جریان این رقابتها، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یک بازی خارج از خانه موفق شد با نتیجه یک بر صفر برابر تیم ویستاتوربین تهران به برتری دست یابد و تیمی شهرداری بندرآستارا نیز در یک دیدار خانگی مقابل تیم پارس جنوبی جم با یک گل به برتری رسید.

ملوان قهرمان بی‌شکست 

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته پایانی دور رفت این مسابقات نیز توانست برابر تیم ویستاتوربین تهران با یک گل به پیروزی برسد تا علاوه برکسب مقام قهرمانی نیم فصل اول، تنها تیم بدون شکست این مسابقات باشد.

ملوانان در دور رفت این مسابقات نسبت به سایر تیمها قدرتمندتر ظاهر شده و بازی‌های بهتری را به نمایش گذاشتند و با انسجام خوب بین خطوط مختلف این تیم و همچنین دوندگی و جنگدگی بازیکنانش ، موفق شد در هیچ دیداری طعم تلخ شکست را نچشد.

این نماینده گیلان در پایان دور رفت با انجام 17 بازی، 11 پیروزی و 6 تساوی کسب کرد تا با مجموع 39 امتیاز در صدر جدول این رقابتها قرار گیرد که در جریان این بازی ها، بازیکنان ملوان موفق شدند 22 گل به ثمر برسانند و فقط 6 گل دریافت کنند تا بهترین خط دفاعی لیگ را نیز در اختیار داشته باشند.

البته تیم ملوان با به ثمر رساندن 22 گل ، پس از تیهای خیبر خرم‌آباد و خوشه طلایی ساوه، در رتبه سوم برترین خط حمله لیگ قرار گرفت تا علاوه بر داشتن بهترین خط دفاعی، ماشین گلزنی این تیم نیز در جمع مدعیان قرار گیرد.

یکی از نقاط قوت تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در دور رفت این مسابقات، خط دفاعی مستحکم بود که توسط هافبک ها و مهاجمان نیز حمایت می‌شد و به همین دلیل ، ملوانان در 17 بازی فقط 6 گل دریافت کردند.

تحت فشار قراردادن بازیکنان تیمهای مقابل از خط دفاعی حریفان نیز، دیگر نقطه قوت ملوانان در دور رفت این مسابقات بود که این امر باعث می‌شد تا خط دفاعی این نماینده گیلان کمتر تحت فشار قرار گیرد.

به هرحال ملوانان دور رفت رقابتهای لیگ دسته اول کشور را با صدرنشینی به اتمام رساندند و این در حالی است که فاصله خود را با سایر مدعیان نیز افزایش دادند و اگر همین روند صعودی این تیم در دور برگشت نیز ادامه یابد، بی‌شک ملوانان جدی‌ترین تیم برای کسب مقام قهرمانی و صعود به رقابتهای لیگ برتر هستند.

هم اینک تیمهای فوتبال خیبر خرم‌آباد و مس کرمان که در طول مسابقات دور رفت، رقابت سختی را برای کسب مقام قهرمانی نیم فصل با ملوان داشتند، با 33 امتیاز به تریتب در رتبه‌های دوم وسوم جدول رده‌بندی قرار دارند تا ملوانان حاشیه امنیت خوبی را نیز برای خود در صدر جدول ایجاد کنند.

روند صعودی شهرداری آستارا

اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان در رقابتهای فصل جاری لیگ دسته اول کشور، در پایان دور رفت این مسابقات، 21 امتیاز کسب کرد تا در نهایت در رتبه دهم جدول رده‌بندی قرار گیرد.

پیشتازی ملوانان بی شکست و بازگشت شهرداری آستارا به میدان

این نماینده گیلان که دور رفت رقابتهای فصل جاری را ضعیف آغاز کرده بود، پس از سپری شدن چند هفته دستی به تغییر کادرفنی خود زد و پایان رافت جانشین فرشاد پیوس در نیمکت این تیم شد تا شهرداری آستارا با هدایت یک مربی بومی، این مسابقات را ادامه دهد.

گرچه تیم شهرداری آستارا با هدایت رافت در چند دیدار مغلوب حریفان شد اما این تیم در چهار دیدار اخیر خود هفت امتیاز کسب کرد تا روند صعودی خود را آغاز کند و در نهایت نیز در پایان دور رفت در رتبه دهم جدول قرار گیرد.

تیم شهرداری آستارا در پایان دور رفت پنج پیروزی ، 6 تساوی و 6 شکست کسب کرد و 11 گل به ثمر رساند و 12 گل نیز دیافت کرد تا تفاضل گل این تیم در پایان نیم فصل، منفی یک باشد.

یکی از نقاط ضعف شهرداری خط حمله این تیم بود که در 17 بازی فقط 11 گل به ثمر رساندند و پس از تیمهای ویستاتوربین تهران و شاهین شهرداری بوشهر، ضعیف ترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص دهند.

البته با جدایی چند بازیکن و همچنین آسب دیدگی امین حقده کاپیتان این تیم، باعث شد تا دست پایان رافت در نیمکت خالی باشد اما هم اینک با اتمام دور رفت، شهرداری می‌تواند بازیکنان جدیدی را جذب کند تا نقاط ضعف این تیم در دور برگشت برطرف شود.

این در حالی است که فصل گذشته و در اولین حضور تیم شهرداری آستارا در رقابت های لیگ دسته اول کشور، این تیم بازی‌های بسیار درخشانی را در دور رفت انجام داد و عنوان قهرمانی نیم فصل را کسب کرده بود و با توجه به اینکهه دوباره پایان رافت به این تیم بازگشته و شناختی که از بازیکنان و مجموعه شهرداری آستارا دارد، انتظار می‌رود که روند رو به رشد و صعودی این تیم که طی چند هفته اخیر حاصل شده، در دور برگشت نیز ادامه یابد.

تیم وفتبال شهرداری بندرآستارا در هفته پایانی درو رفت این مسابقات نیز در یک بازی خانگی برابر تیم خوب پارس جنوبی جم قرار گرفت و با یک بازی حساب شده، توانست این حریف قدرتمند خود را با یک گل شکست دهد تا این تیم نیز همانند ملوان دور رفت را با پیروزی به اتمام برسانند.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، 18 تیم در یک گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردازند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/321641/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو که با عاشقان درد آشنایی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه