نسیم گیلان

آخرين مطالب

آیفون، سامسونگ یا شیائومی؛ کدام گوشی بهتر است؟ علمي

آیفون، سامسونگ یا شیائومی؛ کدام گوشی بهتر است؟
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - آیفون، سامسونگ یا شیائومی؛ کدام گوشی بهتر است؟
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/8813029
2.2K
20
جی اس ام / گوشی موبایل به یکی از مهم‌ترین وسایل روزمره ما تبدیل شده است. ما هنگامی از صبح از خواب بیدار می‌شویم، تا زمانی که دوباره شب به‌ خواب می‌رویم، از گوشی موبایل استفاده می‌کنیم.
گوشی موبایل به یکی از مهم‌ترین وسایل روزمره ما تبدیل شده است. ما هنگامی از صبح از خواب بیدار می‌شویم، تا زمانی که دوباره شب به‌ خواب می‌رویم، از گوشی موبایل استفاده می‌کنیم. این موضوع باعث شده که بازار گوشی‌های هوشمند به‌شدت جذاب شود و شرکت‌های بزرگ هم تقریباً هر روز گوشی‌های جدیدی را روانه بازار کنند. اما از بین این همه گوشی باید کدام را انتخاب کنیم. تنوع برندها و گوشی‌های موبایل بسیار بالاست و این می‌تواند منجر به سردرگمی ما مختلف شود.
ما از یک طرف باید انتخاب کنیم که از چه برندی گوشی بخریم و در طرف دیگر، باید به عوامل تأثیرگذار در خرید گوشی دقت کنیم. در همین راستا، ما در این نوشته عوامل مؤثر در انتخاب و خرید گوشی را برای شما بیان می‌کنیم و سه برند محبوب و پرفروش بازار یعنی اپل، سامسونگ و شیائومی را بر اساس این عوامل با هم مقایسه می‌کنیم. پست تا انتهای این مقاله با همراه باشید تا از سردرگمی خرید گوشی خلاص شوید.
عوامل تأثیرگذار در انتخاب و خرید گوشی موبایل
در انتخاب و خرید گوشی، یک سری عوامل مؤثر وجود دارند که عبارت‌اند از:
سخت‌افزار و کارایی
طراحی و کیفیت ساخت بدنه
دوربین
باتری
صفحه‌نمایش
قیمت
خدمات پس از فروش و دریافت به‌روزرسانی‌ها
قبل از هر چیز، بهتر است بر اساس نیاز خودتان، موارد بالا را اولویت‌بندی کنید. یعنی مشخص کنید که کدام مورد یا موارد برای شما مهم تر هستند. برای مثال، شاید برای یک شخص، دوربینِ عالی مهم باشد و برای شخص دیگری طول عمر باتری یا کارایی گوشی مهم باشد. این شما هستید که بسته به نیاز خود، این موارد را اولویت‌بندی می‌کنید. سپس باید ببینید برای هر کدام از موارد بالا، کدام برند توانسته عملکرد بهتری را نشان دهد و سپس گزینه‌های خود را محدود به آن برند کنید.
سخت‌افزار و کارایی کدام گوشی بهتر است؟ آیفون، شیائومی یا سامسونگ
هنگامی که صحبت از عملکرد می‌شود، آیفون به خاطر سیستم‌عامل یکپارچه و سخت‌افزار اختصاصی، یک قدم جلوتر از بقیه قرار می‌گیرد. پس اگر کارایی گوشی برایتان مهم است، شاید بهتر باشد به سراغ آیفون بروید. البته که برای خرید گوشی آیفون باید پول بیشتری پرداخت کنید و با محدودیت‌های آیفون در کشورمان هم کنار بیایید. اگر نمی‌توانید با محدودیت‌های آیفون کنار بیایید یا کار با سیستم‌عامل IOS برای شما سخت است، می‌توانید به سراغ گزینه دوم یعنی شیائومی بروید.
شیائومی با عملکرد بسیار خوب خود توانسته در بازار گوشی موبایل بدرخشد و سهم بزرگی از بازار را از‌ آنِ خود کند. بر اساس تست‌های متعدد انجام‌شده، پایداری عملکرد گوشی‌های شیائومی بیشتر از گوشی‌های سامسونگ است، چه در میان پرچم‌داران و چه در میان گوشی‌های میان رده یا پایین رده.
دوربین کدام موبایل بهتر است؟ شیائومی، سامسونگ یا آیفون
برای بخش زیادی از مردم، دوربین یکی از تأثیرگذارترین عوامل خرید گوشی است. در بخش دوربین، آیفون و سامسونگ با توجه به تجربه بیشتری که در ساخت گوشی‌های هوشمند داشته‌اند، عملکرد بهتری از شیائومی ارائه کرده‌اند.
پس اگر به دنبال دوربین عالی هستید، باید به فکر خرید گوشی سامسونگ یا آیفون باشید. البته کیفیت دوربین گوشی‌های شیائومی هم بد نیست اما در مقایسه با دوربین گوشی‌های آیفون و سامسونگ، حرف کمتری برای گفتن دارند. 

نسیم گیلان

طراحی و کیفیت ساخت بدنه چه برندی بهتر است؟
مسئله طراحی و زیبایی گوشی، یک بحث سلیقه ای است و هر شخص بسته به سلیقه خود، تشخیص می‌دهد که یک گوشی زیبا است یا خیر. اما هنگامی که از کیفیت ساخت بدنه صحبت می‌کنیم، در بین این سه برند معمولاً برنده مشخصی وجود ندارد. هر سه برند آیفون، شیائومی و سامسونگ دارای کیفیت ساخت راضی‌کننده‌ای هستند و از این بابت جای نگرانی نیست.
البته معمولاً گفته می‌شود که گوشی‌های آیفون ظرافت بیشتری دارند و باید بیشتر مراقب آن‌ها باشیم. در حین خرید به این موضوع توجه کنید که بدنه گوشی از پلاستیک، فلز یا … است و بر اساس آن موبایل مورد نظر خود را پیدا کنید.
باتری کدام گوشی موبایل عملکرد بهتری دارد؟
اگر طول عمر باتری برای شما بسیار مهم است، شاید بهتر باشد به سراغ گوشی‌های OnePlus، Motrola یا Asus ROG بروید. برندهای ذکر شده گوشی‌هایی با طول عمر باتری طولانی ارائه کرده‌اند و خیال شما را از طول عمر باتری راحت می‌کنند. اما اگر انتخاب خود را به یکی از سه برند آیفون، شیائومی و سامسونگ محدود کرده‌اید، باید انتخاب آخر شما آیفون باشد.
باتری‌های آیفون در گذر زمان ضعیف می‌شوند و سریع‌تر از گوشی‌های دیگر نیاز به شارژ پیدا می‌کنند. اما شیائومی و سامسونگ توانسته‌اند عملکرد بهتری ارائه کند و عملکرد هر دو در بخش باتری راضی‌کننده است. 
صفحه‌نمایش کدام برند بهتر است؟ سامسونگ، شیائومی یا سامسونگ
صفحه‌نمایش هر سه برند اپل، سامسونگ و شیائومی قابل‌اطمینان است اما کیفیت و دقت صفحه‌نمایش اپل و سامسونگ مقداری بهتر از شیائومی هستند. البته در میان گوشی‌های پرچم‌دار، شیائومی هم صفحه‌نمایش‌های بسیار خوبی ارائه کرده اما در رده‌های پایین این‌گونه نیست.
در رده‌های پایین، سامسونگ از صفحه‌نمایش‌های OLED استفاده می‌کند که دقت و کیفیت بالایی دارند اما شیائومی از صفحه‌نمایش‌های LCD هم استفاده کرده است. پس در بخش صفحه‌نمایش، اپل و سامسونگ برنده هستند.

نسیم گیلان

قیمت کدام برند موبایل بهتر است؟
قیمت هم یکی از تأثیرگذارترین عوامل انتخاب و خرید گوشی است. در بحث قیمت، شیائومی برنده بلامنازع این مقایسه است. یعنی اگر به دنبال خرید گوشی خوش قیمت هستید، خرید گوشی شیائومی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امروزه خط تولید بیشتر شرکت‌ها در چین قرار دارد که سامسونگ و اپل هم از این مستثنی نیستند.
شرکت‌ها به این ترتیب هزینه‌های تولید خود را پایین می‌آورند اما همچنان باید هزینه‌هایی بپردازند. شیائومی چون خودش یک شرکت چینی است، نیازی به پرداخت بسیاری از این هزینه‌ها ندارد و چون زیرساخت خوبی برای آن فراهم شده، می‌تواند گوشی‌هایی با قیمت بسیار پایین تر ارائه کند.
این در حالی است که عملکرد آن‌ها هم بسیار خوب و حتی پایدارتر از رقبای خود است. در جایگاه دوم بر اساس قیمت، گوشی سامسونگ قرار می‌گیرند و در نهایت، گوشی‌های اپل را داریم که قیمت گوشی آیفون از همه بیشتر است.
خدمات پس از فروش و دریافت به روز رسانی
خدمات پس از فروش هم در انتخاب برند گوشی مؤثر است اما واقعیت این است: برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم، خدمات پس از فروش چندان معنایی ندارد چون نماینده رسمی برندها در ایران وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد، در همه شهرها نیست.
پس شاید نتوانیم این عامل را چندان تأثیرگذار بدانیم اما دریافت به‌روزرسانی برای بسیاری از افراد مهم است. برای دریافت به‌روزرسانی‌ها، اپل و شیائومی بهتر از سامسونگ عمل کرده‌اند. برای مثال، حتی گوشی‌های رده پایین شیائومی هم به طور مرتب، به‌روزرسانی دریافت می‌کنند اما گوشی‌های سامسونگ لزوماً به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنند.
حال نوبت شماست؛ اپل، سامسونگ یا شیائومی؟

نسیم گیلان

تا اینجا سعی کردیم که شما را با عوامل تأثیرگذار در خرید گوشی آشنا کنیم و سه برند مطرح‌شده را بر اساس این عوامل بررسی کنیم. باز هم تأکید می‌کنیم که شما اول باید عوامل تأثیرگذار در خرید گوشی را شناسایی کنید و سپس بسته به نیاز خود این عوامل را اولویت‌بندی کنید. در نهایت ببینید برای آن عوامل، کدام برند عملکرد بهتری داشته است. انتخاب شما کدام است؟

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/319933/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 30 فروردین 1403

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تصاویری از اختتامیه «مدرسه» عشق در رشت

اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل

رهاسازی آب سد سفیدرود از 2 هفته دیگر

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

رهاسازی آب سد سفیدرود از 15 اردیبهشت

شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید

مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن

یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال

اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت

برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا

بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر

نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان

برق برخی مناطق 7 شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان

آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت

ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال 75 هزار اثر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا

نجات شهروند لنگرودی با حضور و اقدام به موقع پلیس

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

کشف بیش از 91 میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است

مردمی سازی کارها در همه عرصه ها توفیق آمیز است

شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است

پایان آدم ربایی دو پسر جوان در رودبارجنوب

پایان آدم ربایی 2 پسر جوان در رودبارجنوب

اضمحلال رژیم کودک‌کش صهیونیستی نزدیک است

روابط دوستانه 2 کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است

باران، رگبار و رعد و برق در انتظار این استان هاست

هشدار جدی پلیس درباره سفر به استان های جنوبی

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

کشف بیش از 54 هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت

مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور

نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود

قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در 7 شهرستان گیلان

با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود

امام جمعه رشت: به زودی شاهد ‌اضمحلال اسرائیل خواهیم بود