نسیم گیلان

آخرين مطالب

رسانه باید از حادثه محوری خارج شود اجتماعي

رسانه باید از حادثه محوری خارج شود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


به گزارش خبرگزاری فارس از بندانزلی، اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر عصر امروز در سالن همایشات سازمان منطفه آزاد انزلی برگزار شد. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم با بیان اینکه اهالی قلم امین مردم و مسوولان هستند، اظهار کرد: بسیار خرسندم که در دومین سال پیاپی بزرگترین جشنواره رسانه‌ای گیلان در سازنان منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود و از این بابت خدارا شاکر هستم.
علی توسط اکبری مقدم با اشاره به حضور مستمر اصحاب رسانه در تمامی بحران‌های جامعه گفت: رسانه یک رسالت مهم در جامعه است زیرا خبرنگاران در راستای حل مشکلات جامعه و کشور نقش بسیار مهمی دارند زیرا بدون حضور اصحاب رسانه هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود.
وی با بیان اینکه در یک نظام مردم سالاری رسانه و مطبوعات ارکان اصلی آن نظام هستند، بیان کرد: اگر 6 ماه در استان فضای مجازی به مسائل زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بپردازیم بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر لزوم تاثیر گذاری رسانه در بیداری افکار عمومی تصریح کرد: رسانه در بیداری افکار عمومی، بیداری جامعه و رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش مهمی دارد که باید به آن توجه شود.
مدیر کل رسانه‌های نو و اخبار خارجی خبرگزاری مهر با بیان اینکه جایگاه رسانه‌ها در جهان و جمهوری اسلامی بسیار مهم است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود فرمودند که اگر بنده رهبر ایران نبودم رئیس عرصه فضای مجازی می‌شدم لذا این امر نشان دهنده نقش رسانه در جوامع کنونی است.
مهدی عزیزی، رسانه را ابزاری برای مدیریت رسانه در جامعه دانست و گفت: در جوامع امروزی بسیاری از مشکلات و بحران‌های جامعه به راحتی توسط رسانه و خبرنگاران قابل کنترل است
وی با اشاره به تغییر سبک خبری در جهان بین‌الملل از دهه گذشته بیان کرد: رسانه در دهه گذشته از موضع رویداد محور و خبر خارج شده و رسانه به سمت روایت‌گری روی آورده‌ زیرا شرایط امروز جامعه به این سبک خبری علاقه‌مند هستند.
مدیر کل رسانه‌های نو و اخبار خارجی خبرگزاری مهر با بیان اینکه استکبار از طریق رسانه‌های سعودی، فرانسوی و انگلیسی به دنبال القای نا امیدی در جامعه است، تصریح کرد: استکبار از طریق رسانه‌های معادن تلاش برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات، تخریب، اعتبار زدایی دارد به این منطور رسانه باید از حادثه محوری خارج شود.
عزیزی یکی از اثرات سبک جدید خبری را تغییر گفتمان مقاومت دانست و افزود: گفتمان مقاومت ادبیات جدیدی را ایجاد کرده و اکنون مردم منطقه نگران حرکت بعدی استکبار نیستند زیرا از طریق رسانه از آن اتفاق باخبر می‌شوند.
به گفته مدیر کل رسانه‌های نو و اخبار خارجی خبرگزاری مهر در تمامی تحولات اصحاب رسانه باید هجومی عمل کنند زیرا در غیر این صورت رسانه‌های معاند جریان را در دست گرفته و اهداف خود را به افکار مردم القا می‌کنند. 
رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره ابوذر یکی از بزرگترین جشنواره‌های رسانه‌ای در کشور و گیلان است، اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر تولید و محتوای هوشمند برای جبهه انقلاب است. 
سرهنگ مهدی پارسا با تاکید بر لزوم توجه به تبیین واقعیت‌های جامعه به مردم گفت: اصحاب رسانه باید واقعیت‌ها را برای مردم تبیین کرد و در همین راستا اصحاب رسانه گیلان بیش از یک هزار و 568 اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال کردند.
وی با ابراز خرسندی از افزایش 13 درصدی ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای ابوذر بیان کرد: اصحاب رسانه در جشنواره رسانه استقبال بسیار خوبی داشته و در عرصه خبر 6 درصد، مصاحبه 6 درصد، گزارش 12، تیتر هشت و یادداشت با افزایش پنج درصدی ارسال آثار مواجه بودیم.
رئیس هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان با اشاره به اهداف هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در این استان افزود: امیدآفرینی، توجه به حل مشکلات کارخانه‌جات، اقتصاد مقاومتی، مطالبه‌گری، مردمی کردن دفاع و امنیت از جمله مهم‌ترین محورهای هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر بوده است.
پارسا یکی از برنامه‌های استکبار را ایجاد جنگ روایت‌ها در بین جامعه از طریق رسانه و فضای مجازی دانست و تصریح کرد: در جنگ روایت‌ها استکبار از انفعال اصحاب رسانه بیشترین بهره برداری را می‌کنو لذا اصحاب رسانه باید از انجام این کار جلوگیری کنند.
پارسا با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه گیلان یکی از همراهان رسانه در پیگیری مشکلات صنفی آنان خواهد بود، گفت: مشکل بیمه و مسکن از جمله مهم‌ترین دغدغه اصحاب رسانه در کشور است به طوری که در زمان مسکن مهر هیج توجه‌ای به این قشر نشده است تامین مسکن خبرنگاران باید در اولویت های کاری متولیان قرار گیرد.
دبیر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات رسانه‌های گیلان درطول یکسال گذشته اظهار کرد: خبرنگاران گیلانی در طول یک سال گذشته با تلاش‌های شبانه‌روز خود باعث بسیار در کنترل کرونا، حل مشکلات کارخانجات گیلان موثر بودند.
محمد حسن‌پور اصحاب رسانه را پیشگان مطالبه‌گری در استان دانست و گفت: رسانه‌ها در راستای شناسایی مشکلات در محلات مختلف در تمامی نقاط گیلان حضوری مستمر داشته و با مطالبه‌گری خود باری بزرگ از مشکلات گیلان را برطرف کردند.
انتهای پیام/84008

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/317528/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان