نسیم گیلان

آخرين مطالب

مروری بر مهمترین اخبار استانها در 21 دی ماه؛

از شناسایی یک میلیون اثر تاریخی تا افزایش صادرات ریلی اجتماعي

از شناسایی یک میلیون اثر تاریخی تا افزایش صادرات ریلی
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - استانها - خبرنگاران ایرنا 21 دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به احیای هزار واحد راکد صنعتی، اقساط طرح ملی مسکن روستایی، 15 هزار میلیارد تومان سود سپرده بانکی شرکت‌های تولیدی، افزایش صادرات ریلی و شناسایی یک میلیون اثر تاریخی اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که " هرمزگان به پیاده‌سازی اصول حرفه ای کشاورزی نیازدارد "، " بهشت دیرینه‌شناسان جهان کجاست؟ "، " پیشرفت در تامین مالی راه‌آهن بیرجند پس از سفر رییس جمهور "، " پیشرفت در تامین مالی راه‌آهن بیرجند پس از سفر رییس جمهور "، " ام اس، محصول استرس و تغییر سبک زندگی " و " تیشه بر ریشه میراث طبیعی مرزنشینان خراسان شمالی " از جمله این گزارش‌ها بود.
"انگ تجارت مغشوش بر پیشانی کیوی مازندران" نیز از جمله گزارش های استانی بود که از مرکز ساری مخابره شد.در مقدمه این گزارش امده است که کیوی‌کاران مازندران این روزها سخت‌ترین دوره کاری سال‌های اخیر را به خاطر انتظار کشیدن جهت رفع مانع صادراتی محصول‌شان پشت سر می‌گذارند بدون آن که قصوری متوجه آنها بوده یا اشکالی در محصول تولیدیشان مشاهده شده باشد.
گروه استانهای ایرنا هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: راهکارهای در امان ماندن از ابتلا به سویه جدید کرونا را می توان پیروی از توصیه های مهمی همچون تزریق واکسن بویژه دُز سوم در کنار توجه جدی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تقویت سیستم دفاعی بدن دانست، عواملی که تضمین کننده افزایش ایمنی جامعه در برابر این ویروس است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز که میهمان مردم ارومیه است در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت که تعاون روستایی آماده اجرای حذف ارز ترجیحی در کشور است . وی افزود که باید تلاش کرد تا تبعات این سیاست به حداقل رسیده و از یک موضوع اجتناب ناپذیر به عنوان یک فرصت استفاده کرد.
همچنین معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که به قم سفر کرده است از احیای 1000 واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم خبر داد. وی تاکید کرد که فرآیند احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی با ایجاد سازکارهای جدید همچون سامانه‌های پاسخگویی توسعه پیدا خواهد کرد. به گفته رسولیان، 62 درصد واحدهای راکد صنعتی قابلیت احیا دارند.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم که در قم به سر می‌برد از برون سپاری و تفویض اختیار به استان‌ها بعنوان رویکرد وزارت صمت خبر داد و تاکید کرد که هر تصمیمی که کارگروه های استانی ستادتسهیل و رفع موانع تولید بگیرند، لازم الاجراست.
رییس بنیاد مسکن نیز در نشست بررسی طرح مسکن ملی در ایلام گفت که اقساط طرح ملی مسکن روستایی یک میلیون و 400 هزار تومان است . وی تصریح کرد که در نقاط روستایی پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت 20 ساله تعیین شده است که ضمانت نیز به صورت زنجیره سه نفره خواهد بود.
مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم هم در مجلس شورای اسلامی خبر داد که شرکت‌های تولیدی بزرگ کشور در یک سال بیش از 15 هزار میلیارد تومان سود سپرده بانکی دریافت کردند . به گفته این نماینده مجلس این شرکت‌ها حدود 92 هزار میلیارد تومان سپرده بانکی در قالب سپرده‌گذاری های کوتاه و بلندمدت بانکی دارند.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز که در شیراز به سر می‌برد تاکید کرد که وقف در خدمت توسعه و درمان کشور قرار گیرد . وی خاطرنشان کرد که نیت واقفین در طول تاریخ خدمت به مردم بوده است.
همچنین مدیرکل سازمان نوسازی مدارس کشور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تهران اعلام کرد که حدود 80 درصد از مدارس کشور مقاوم است . وی خاطرنشان کرد که در 10 سال اخیر با تلاش خیران و اعتبارات سازمان نوسازی مدارس، طرح های ناایمن که نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارد از 30 درصد به 19.5 درصد کاهش یافت.

نسیم گیلان


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در آیین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت از میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی نیز از شناسایی یک میلیون اثر تاریخی در کشور خبر داد. وی خاطرنشان کرد که نیروهای این یگان با وجود برخی مشکلات که در حال حاضر وجود دارد با تمامی وجود خود از میراث فرهنگی حفاظت می کنند.
مرکز ایرنا در بندرعباس در خبری به نقل از معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و انتظامی استاندار هرمزگان هم اعلام کرد که رییس جمهور پنجشنبه مهمان مردم خون‌گرم هرمزگان است . دیدار با نخبگان، خانواده‌های شهدا، نشست با مدیران، نشست با خبرگان صنعت و بازدیدهای میدانی از مناطق سیل زده و زلزله زده از جمله برنامه‌های آیت الله رییسی و اعضای هیات دولت خواهد بود.
همچنین معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان خبر داد که 20 درصد تولیدات کشور در خوزستان انجام می‌شود. وی یادآور شد که این استان 6 میلیون هکتار زمین کشاورزی و منابع طبیعی دارد و دومین استان تولیدکننده فولاد کشور است.
از مشهد هم خبر رسید که صادرات ریلی از مرز سرخس 85 درصد افزایش یافت . مدیرکل راه‌آهن خراسان با تایید این خبر اضافه کرد که 855 هزار تن محموله صادراتی با بیش از 13 هزار و 600 دستگاه واگن تا پایان آذرماه امسال، بارگیری و از طریق مرز ریلی سرخس به مقصد کشورهای آسیای مرکزی صادر شده است.

نسیم گیلان


مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد که افزون‌بر 6 هزار خانوار سیلزده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند . تاکنون 12 هزار و 780 سیلزده سیستان و بلوچستان در این مدت توسط نیروهای این جمعیت در چادر اسکان اضطراری داده شدند. مرکز ایرنا در زاهدان در خبری دیگری به نقل از فرماندار دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان اعلام کرد که سیل 172 میلیارد تومان به دلگان خسارت زد .
مرکز ایرنا در زاهدان همچنین از خسارت حدود 2 هزار میلیارد تومانی سیل به استان سیستان و بلوچستان خبر داد. استاندار این استان با تایید این خبری خاطرنشان کرد که بارندگی و سیل اخیر به بخش‌های راه، کشاورزی، برق، حمل و نقل، ارتباطات، آب و فاضلاب، شیلات، زیرساخت‌ها و ساختمان‌های اداری این استان خسارت وارد کرده است.
سیلاب 573 میلیارد ریال به کشاورزی خراسان جنوبی هم خسارت زد . این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در بیرجند به نقل از رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی این استان اعلام کرد. وی افزود که این خسارت‌ها به ترتیب در 6 شهرستان نهبندان، خوسف، سربیشه، زیرکوه، طبس و سرایان گزارش شده است.
از شهر کرد نیز خبر رسید که 92 درصد واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از زلزله‌ شهرستان کوهرنگ آواربرداری شد . طبق مصوبه هیات دولت تسهیلات بازسازی برای 496 واحد و تسهیلات تعمیر برای سه هزار و 122 واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ ابلاغ شده است که مراحل جذب تسهیلات و معرفی مالکان واحدها به بانک‌های عامل در حال انجام است.

نسیم گیلان


مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان هم در حاشیه نشست اعضای کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی تفتان گفت که سالانه افزون‌بر سه هزار و 400 تن گوشت در تفتان تولید می‌شود . سالانه حدود 40 هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان تفتان تولید و به بازار مصرف داخل و خارج کشور عرضه می‌شود.
همچنین مرکز ایرنا در اردبیل به نقل از رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل اعلام کرد که سند مالکیت 680 هزار هکتار اراضی ملی استان اردبیل صادر شد . به گفته وی از پارسال تاکنون در مجموع 725 هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت مالکیت شده است.
معاون جهاد کشاورزی گلستان هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در گرگان از خسارت 30 هزار میلیارد ریالی خشکسالی به مزارع گندم و جو گلستان خبر داد. 70 هزار هکتار گندم و 30 هزار هکتار از اراضی زیرکشت جو در استان به ویژه شهرهای آق قلا، گمیشان، گنبد و بندرترکمن سبز نشده اند.

نسیم گیلان


صادرات کالای غیرنفتی از استان مرکزی به خارج کشور 51 درصد افزایش یافت. این عنوان خبری بود که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی آن را در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اراک اعلام کرد. محموله‌های صادراتی استان مرکزی به بیش از 80 کشور جهان صادر شده که عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و امارات بیشترین بازارهای هدف صادراتی تولیدکنندگان استان در سال جاری بوده‌اند.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان نیز در گفت وگو با خبرنگار مرکز ایرنا در سنندج گفت که 15 اثر صنایع دستی کردستان نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند . این 15 اثر از میان 33 اثر راه یافته به ششمین مرحله نشان ملی مرغوبیت با حضور استان‌های غرب کشور موفق به کسب این نشان شدند.
رییس شورای شهر قم هم در بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی این شهر گفت که مدافعان بافت‌ تاریخی قم، خود حاضر به سکونت در آن نیستند . به گفته وی بسیاری از خانه‌های موجود در این محدوده ویژگی بافت تاریخی را ندارند و از طرفی همین بلاتکلیفی در این محدوده باعث کاهش قیمت این خانه‌ها و اعتراض شهروندان شده است.

نسیم گیلان


همچنین مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین در شورای تربیت بدنی و ورزش این استان اعلام کرد که 41 پروژه نیمه تمام ورزشی قزوین در انتظار سفر رییس جمهور است . این مقام دولتی یادآور شد که این پروژه ها 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.
معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان هم به ایرنا گفت که ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بیش از 16 میلیون تن بار جابه جا کرد . این میزان جابه جایی بار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود سه درصد کاهش یافته است.
مرکز ایرنا در اصفهان نیز با انتشار فیلمی با عنوان فراز و فرود "پاپوش" ایرانی در شرق اصفهان به گیوه‌های روستای پیکان، در محور شرق اصفهان پرداخته است. در سال‌های اخیر اقبال به این "پاپوش‌های" سنتی در پیکان رو کرده و روح تازه‌ای به کسب‌وکارهای گیوه‌بافی و تخت‌کشی دمیده شده است.


رئیس شورای اسلامی شهر ساوه هم در دومین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه این شهرستان از ساخت شهرک صنوف مزاحم ساوه با اعتبار 226 میلیارد تومان خبر داد. قرارداد طرح شهرک صنوف مزاحم در زمینی به مساحت 50 هکتار منعقد شده که با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری بیش از 226 میلیارد تومان در مدت 12 ماه پس از ابلاغ رسمی ساخته خواهد شد.
مرکز ایرنا در بندرعباس نیز خبر داد که 355 دریانورد مضطر در آبهای هرمزگان خدمات دریایی دریافت کردند . معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر افزود: از ابتدای امسال تا نیمه دی ماه سال جاری 101 مورد عملیات های جستجو و نجات دریایی درگستره آبی استان برگزار شده است.

نسیم گیلان


همچنین رییس پلیس مبارزه با موادمخدر گلستان در گفت وگو با مرکز ایرنا در گرگان اعلام کرد که بیش از 11 تن موادمخدر سال جاری در گلستان کشف شد . این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است. عمده کشفیات مواد مخدر در استان گلستان تریاک، حشیش و شیشه بوده است.

نسیم گیلان


مرکز ایرنا در ارومیه هم در خبری به نقل از مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای این استان آذربایجان غربی، اعلام کرد که بیش از 12هزار و 500 نفر در آذربایجان غربی آموزش مهارتی فراگرفتند . به گفته وی در این مدت بیش از سه میلیون و 23 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به این افراد ارائه شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران هم به ایرنا خبر داد که امسال سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در مازندران انجام شد . این مقام دولتی خاطرنشان کرد که سال گذشته در این دوره زمانی حدود یکهزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان انجام صورت گرفته بود.

نسیم گیلان


از خرم آباد نیز خبر رسید که 144 هزار هکتار امسال به مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان اضافه شد . مساحت مناطق تحت مدیریت این استان در سال گذشته 176 هزار هکتار بود.
دفتر قشم هم به نقل از رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد که 2 شناور حامل سوخت قاچاق در قشم توقیف شد . این دو شناور حامل 32 هزار لیتر سوخت قاچاق بودند.
همچنین مرکز ایرنا در مشهد به نقل از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی خبر داد که مجموعه بازوبند و مدالهای جهان پهلوان غلامرضا تختی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد .

نسیم گیلان


امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در 31 استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ جمیل آزاد منش خبرنگار دفتر مهاباد با عنوان " محکومیت لفظی "جنگ سگ‌ها "، افسانه گلباغی خبرنگار مرکز سنندج با تیتر " ارابه‌های مرگ در جاده‌های کردستان "، محمد امین میر بلوچ زهی خبرنگار مرکز زاهدان با عنوان " جایگاه‌های شلوغ سوخت و مشکلات مردم خاش "، داود میاندهی رییس مرکز کرمان با تیتر " در کوچه‌پس‌کوچه‌های قنات‌مَلِک "، رقیه غلامی زاده خبرنگار مرکز بندرعباس با عنوان " هرمزگان به پیاده‌سازی اصول حرفه ای کشاورزی نیازدارد " و علیرضا فولادی رییس دفتر مراغه با تیتر " بهشت دیرینه‌شناسان جهان کجاست؟ " به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.
برچسب‌ها
مشهد پاکستان ایرنا زاهدان دیوان عالی کشور تهران قوه قضاییه استان گلستان ایلام سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کرمان اصفهان طبس افغانستان قم دولت عراق بیرجند شورای شهر طارم گرگان سرایان گمیشان سربیشه استان اردبیل قزوین دولت سیزدهم یگان حفاظت محیط زیست مجلس شورای اسلامی سرخس آق قلا ام اس دلگان استان مرکزی خوزستان زنجان اراک کردستان مازندران ارومیه هرمزگان دولت میراث فرهنگی زیرکوه لرستان استرس سازمان حفاظت محیط زیست سنندج استان قزوین مصطفی طاهری گلستان شیراز بنیاد مسکن اردبیل صمت بندرعباس ترکیه

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/317438/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

فیلم/ بارش سیل‌آسا در رودبار جنوب

تصاویری از بارندگی سیل آسا در رودبار جنوب | ببینید

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان

(ویدئو) مه‌گرفتگی غلیظ کلانشهر رشت

کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها

افزایش تولید مسکن روستایی گیلان در اولویت قرار دارد

توقیف نیسان حامل چوب قاچاق در محور تالش

پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان

گل حساس تقدیم به سرمربی آزرده‌دل (عکس)

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 28 فروردین 1403

ضرورت بهره گیری شیوه های نوین در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

بازدید استاندار کرمان از مناطق درخطر سیل جنوب کرمان

گاز برخی مناطق 3 شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

با اقتدار از فرهنگ غنی اسلامی محافظت می‌کنیم

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

لیگ یک/ بدشانسی داماش برای فرار از منطقه سقوط

ایستادگی ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی

کشف 23 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان

قطعی گاز مناطقی از خمام، رودبار و رودسر

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

بهره برداری از 81 پروژه عمرانی در روستاهای گیلان

تجلیل مردم رشت از سپاه پاسداران در پی عملیات «وعده صادق»

«حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد

فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

794 واحد مسکن محرومان گیلان در آستارا به بهره برداری رسید

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

ضرورت همت مضاعف مسئولان در تأمین مسکن مددجویان

آزادسازی اراضی ملی در سیاهکل

الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

تکمیل مرحله نخست ساخت بندر گردشگری چمخاله

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی اسرائیل به کنسولی ایران در دمشق

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

23 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان کشف شد

سپاه چرا جشنواره مدرسه عشق را در گیلان برگزار کرد؟