نسیم گیلان

آخرين مطالب

زنگ خطر تساوی‌ سریالی برای نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته یک ورزشي

زنگ خطر تساوی‌ سریالی برای نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته یک
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان- در هفته نهم رقابتهای لیگ دسته یک کشور عصر روز چهارشنبه گذشته تیم ملوان مقابل مس کرمان به نتیجه مساوی دست یافت و دیدار شهرداری آستارا نیز مقابل تیم شهرداری همدان با نتیجه مساوی خاتمه یافت تا هر 

2 نماینده گیلان همانند هفته گذشته تنها با یک امتیاز زمین بازی را ترک کنند. این درحالی است که تیمهای فوتبال ملوان و شهرداری بندرآستارا در هفته هشتم نیز مقابل حریفان خود به نتیجه تساوی رضایت دادند.

این نتایج می‌تواند در هفته‌های پایانی نیم فصل اول یا کل فصل برای نمایندگان گیلان مشکل ساز شود زیرا هم اینک نیز تساوی‌های متوالی باعث شده تا ملوان صدر جدول را از دست دهد و تیم شهرداری آستارا نیز در نیمه دوم جدول رده‌بندی قرار گیرد.

تساوی که ملوان را از صدر به زیر کشید

تیم فوتبال ملوان که در چهار بازی قبلی خانگی خود برابر حریفانش به پیروزی رسید و 100 درصد امتیازات خانگی را تصاحب کرده بود، در پنجمین دیدار خانگی خود مقابل تیم مس کرمان قرار گرفت که با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

این تساوی در حالی رقم خورد که حتی ملوانان از حریف خود عقب بودند و ابتدا مسی ها بودند که موفق به بازگشایی دروازه ملوان شدند. اما در ادامه بازیکنان ملوان گل تساوی را به ثمر رساندند تا این تیم اولین تساوی خانگی خود را دشت کند.

تساوی خانگی ملوانان باعث شد که این تیم پس از 2 هفته صدرنشینی ، جایگاه خود را به تیم قشقایی شیراز واگذار کند و با امتیازی برابر به دلیل تفاضل گل کمتر، در مکان دوم جدول رده بندی قرار گیرد. علاوه بر این تساوی‌ ملوانان باعث شد تا فاصله دیگر تیمهای بالای جدولی با این تیم کاهش یابد.

کار سخت ملوانان برای هفته‌های پیش‌رو 

کارشناس و مربی سابق فوتبال در گیلان به نتایج تیمهای استان در لیگ دسته اول اشاره کرد و گفت: زمانی که چند هفته از رقابتها سپری می‌شود، تیمها از هم شناخت کافی پیدا می‌کنند و با روش بازی‌های همدیگر بیشتر آشنا می‌شوند.

محسن عبدنصرالهی افزود: این در حالی است که تا حدی چهره تیمهای قدرتمند و مدعی نیز مشخص خواهد شد که کار این تیمها برای ادامه رقابتها مشکل‌تر خواهد بود که یکی از این تیمها، ملوان است.

وی ادامه داد: ملوان امسال رقابتها را بسیار خوب آغاز کرد و صدر جدول را دراختیار داشت و به همین دلیل ،تیمهایی که رو در روی ملوان قرار می‌گیرند، سعی دارند تا حداقل یک امتیاز از این تیم کسب کنند و با یک چهره دفاعی مقابل این تیمها قرار می‌گیرند.

این کارشناسی فوتبال اضافه کرد: به همین دلیل کار ملوان برای کسب پیروزی سخت‌تر می‌شود، زیرا سایر تیمها با یک بازی بسته مقابل تیمهایی همچون ملوان قرار می‌گیرند که یکی از دلایل تساوی‌های اخیر ملوان نیز همین امر است.

عبدنصرالهی خاطرنشان کرد: البته شرایط ملوان بسیار خوب است و مسئولان و همچنین کادرفنی این تیم باید تلاش کنند تا ملوانان همین روند خود را حفظ کنند چون این تیم روند رو به رشدی را طی می‌کند.    

ملوانان که در رقابتهای فصل جاری عزم خود را جزم کرده تا با کسب عنوان نخست لیگ ، به رقابت‌های لیگ برتر صعود کنند، تساوی‌های خانگی برای این تیم مشکل‌ساز خواهد شد و به طور حتم برای کسب مقام قهرمانی و صعود به لیگ برتر، ملوانان علاوه بر کسب امتیاز در بازیهای خارج از خانه، باید در بازیهای خانگی به پیروزی برسند تا همچنان یکی از مدعیان جدی لیگ باشند و از سوی دیگر صدرجدول را از دست ندهند.  

سومین مساوی متوالی شهرداری آستارا 

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده گیلان در رقابتهای لیگ دسته اول کشور در هفته نهم این مسابقات در همدان رو در روی شهرداری این شهر قرار گرفت و در نهایت این دیدار نیز با نتیجه یک بر یک خاتمه یافت.

گرچه تیم فوتبال شهرداری آستارا در یک بازی خارج از خانه و برابر یکی از مدعیان فصل جاری لیگ دسته اول به نتیجه مساوی دست یافت اما این سومین مساوی متوالی تیم شهرداری آستارا در این رقابتها بود.

آژیر تساوی‌ سریالی برای نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته یک

البته این تیم در دیدار مقابل شهرداری همدان بازی قابل  قبولی را از خود به نمایش گذاشت و یک امتیاز از این بازی سخت خارج از خانه را کسب کرد اما این تساوی‌ها که نوعی باخت خفیف محسوب می‌شود، باعث فاصله گرفتن شهرداری آستارا با تیمهای صدرجدولی شد.

شهرداری آستارا که فصل گذشته عنوان نخست دور رفت را تصاحب کرده بود، در فصل جاری و در این هشت هفته نتوانسته تاکنون نتایج خوب فصل گذشته را تکرار کند و در چهار بازی اخیر خود یک شکست و سه تساوی کسب کرد.

با این نتایج شهرداری بندرآستارا از تیمهای صدر جدولی فاصله گرفته و هم اینک در نیمه دوم جدول رده بندی قرار و فاصله این تیم با تیمهای انتهای جدولی کاهش یافته که از هم اینک زنگ خطر برای این نماینده گیلان به صدا درآمده است.

به هرحال کسب نتایج مساوی برای نمایندگان گیلان چندان رضایت بخش نیست و به طور حتم این تساوی‌ها، در هفته‌های پایانی برای تیمهای ملوان و شهرداری آستارا مشکل ساز خواهد شد به خصوص برای شهرداری آستارا که هم اینک در نیمه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد.

این تساوی‌ها می‌تواند زنگ خطر و هشداری برای نمایندگان گیلان باشد تا آنان با تلاش و کوشش بهتر و برطرف کردن نقاط ضعف و همچنین تقویت نقاط قوت خود، بتوانند در ادامه این لیگ نتایج قابل قبولی را کسب و از مدعیان صعود باشند.

عدم انجام بازیهای خانگی در آستارا به تیم لطمه زده 

یکی دیگر از کارشناسان فوتبال گیلان به نتایج تیم شهرداری آستارا اشاره و اظهار کرد: عمده‌ترین دلیل عدم کسب نتایج مطلوب تیم شهرداری آستارا در رقابتهای فصل جاری، برگزار نشدن بازهای خانگی این تیم در شهر خود و در ورزشگاه وحدت بندر آستارا است.

سیدامیر فرحسینی افزود: متاسفانه مسئولان آستارا نتوانستند ورزشگاه این شهر را آماده و مهیای برگزاری مسابقات کنند و در حالی که هشت هفته از رقابتها انجام شده، هنوز ورزشگاه وحدت آستارا به مرز آمادگی برگزاری بازیها نرسیده است.

وی که به مدت 19 سال به عنوان مدیر و مربی در تیمهای پایه سپیدورد رشت حضور داشت، ادامه داد: شهرداری بندرآستارا یکی از مظلومترین تیمهای لیگ محسوب می‌شود و این تیم به خاطر برخی از تعمیرات ورزشگاه خانگی خود، مجبور است بازیهایی که میزبان است را در رشت برگزار کند که به طور حتم این امر به این تیم لطمه زده است.

این کارشناسان فوتبال بیان کرد: از دیرباز این تیم در لیگ‌های مختلف در بازیهای خانگی بسیار خوب ظاهر می‌شد و همیشه مدعی کسب پیروزی در بازهای خانگی بوده و به همین دلیل هم اینک نتایج ضعیف این تیم بیشتر به همین امر مربوط است.

وی اضافه کرد: مسایل مالی نیز مهم و تاثیرگذار است چون با توجه به شرایط موجود، گفته می‌شود که هنوز مسئولان بایگاه شهرداری آستارا نتوانستند به تعهدات مالی خود نسبت به کادرفنی و بازیکنان اقدام کنند که این امر نیز در کسب نتایج ضعیف تاثیرگذار است.

فرحسینی تصریح کرد: هم اینک حضور تیم شهرداری آستارا در لیگ دسته اول افتخار محسوب می‌شود و مسئولان این باشگاه باید این فرصت را مغتنم شمرده و با تهیه سرمایه مناسب، مشکلات مالی این تیم را برطرف کنند چون در بندرآستارا منابع مالی خوبی وجود دارد که اگر درصد کمی از آن دراختیار این باشگاه قرار گیرد، به طور حتم مشکلات مالی این تیم کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: همچنین فرشاد پیوس مربی خوبی است و می‌تواند این تیم را در میانه بالای جدول حفظ کند که این امر با برگزاری بازهای خانگی این تیم در آستارا و هچنین ورود تماشاگران به ورزشگاه به طور حتم تحقق خواهد یافت چون این تیم از طرفداران پرشوری برخوردار است که به قول معروف یار دوازدهم این تیم محسوب می‌شوند.       

تا پایان هفته نهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور ، ملوان بندرانزلی با کسب 19 امتیاز در مکان دوم و تیم شهرداری بندر آستارا نیز با کسب 13 امتیاز در مکان دهم جدول رده‌بندی قرار دارند.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، 18 تیم در یک گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردازند که ملوان و شهرداری بندر آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/314306/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه

کشف 56 خودرو سرقتی در گیلان

ما دو جور بخشنده داریم!

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

«آستاراچای» غنی‌ترین بانک ژنی آبزیان گیلان

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور

تامین نفت سفید 11 هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز 5 اردیبهشت

اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی

افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

قابل توجه فعالان اقتصادی