نسیم گیلان

آخرين مطالب

طرح پاییزه کتاب تادرخواست از رئیس‌جمهور برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اجتماعي

طرح پاییزه کتاب تادرخواست از رئیس‌جمهور برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین خبر مهم روز شنبه گذشته مربوط به گشایش طرح پاییزه کتاب در گیلان بود که معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این دوره از اجرای طرح حمایتی فصلانه های کتاب، 30 کتاب فروشی از گیلان شامل 20 کتاب فروشی از مرکز استان و 10 کتاب فروشی از دیگر شهرستان های استان حضور دارند.
حسن ابراهیمیان یادآور شد: گیلانیان در طرح حمایتی فصل تابستان، 10 میلیارد و 813 میلیون و 674 هزار ریال کتاب خریدند و با خرید 23 هزار و 713 کتاب در طرح یادشده، رتبه ششم را به لحاظ پرفروش ترین استانهای کشور بر اساس تعداد کتاب خریداری شده کسب کردند.
تزریق دز سوم واکسن کرونا در گیلان
تزریق بیش از 32 هزار دز سوم واکسن کرونا دیگر خبر مهم روز شنبه ایرنا بود که مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: تاکنون دُز سوم واکسن کرونا به 32 هزار و 875 نفر از افراد بالای 60 سال این استان تزریق شده است.
دکتر حسن رخ شاد با بیان اینکه تزریق دُز سوم واکسن کرونا همانند نوبت های اول و دوم در گیلان بالاتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: هم اکنون 1.5 درصد از جامعه هدف استان تزریق دز سوم واکسن شامل کادر درمان و افراد بالای 60 سال اقدام کرده اند که میانگین کشوری یک درصد است.
وی درباره تزریق نوبت سوم واکسن کرونا به گروه سنی بالای 60 سال اظهار داشت: افراد بالای 60 سال می‌ توانند پس از گذشت چهار ماه از تزریق نوبت دوم، برای دریافت دز سوم واکسن مشابه نوبت های قبل اقدام کنند.

نسیم گیلان

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان در تشریح واکسیناسیون نوبت اول و دوم گروه های هدف استان گیلان گفت: تاکنون 2 میلیون و 22 هزار و 981 دز واکسن نوبت اول شامل 90.5 درصد و یک میلیون و 684 هزار و 268 نوبت دوم واکس شامل 75.3 درصد از جامعه هدف، واکسن را دریافت کرده‌اند.
رخ‌شاد با بیان اینکه تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا در استان گیلان از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: تزریق دز اول واکسن کرونا در گیلان 7.3 درصد و دز دوم واکسن 10.3 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
هشدار محیط‌زیست گیلان نسبت به خرید و فروش گیاه مهاجم سنبل آبی
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست گیلان نسبت به خرید و فروش و پراکنده کردن گیاه بیگانه و مهاجم سنبل آبی درپهنه های آبی استان هشدار داد و آن را برای محیط زیست مخرب عنوان کرد.
منصور سربازی با اعلام این خبر گفت: متاسفانه شاهد آلوده شدن بیشتر تالاب‌ها، آب‌بندان‌ها و آبگیرهای استان به گیاه مهاجم و غیربومی سنبل آبی نسبت به سالهای گذشته هستیم.
وی اظهار داشت: مردم با خرید و فروش این گیاه و نگهداری آن در خانه به عنوان یک گیاه زینتی پس از مدتی آنها را در پهنه‌های آبی استان رها می‌کنند و این گیاه نیز با توجه به قدرت تکثیر بالا در مدت زمان کوتاه تکثیر می‌شود و قادر است ظرف مدت 2 هفته حجم توده‌اش را دوبرابر کند.
معاون حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه افزود: در حال حاضر بسیاری از مکان‌های جدید آلوده، پهنه‌های آبی تفریحی استان هستند و مشخص است همشهریانی که برای گردش به این مناطق رفته‌اند، سنبل‌های آبی را از روی ناآگاهی و شاید هم از سر دلسوزی در اکوسیستم‌های آبی رهاسازی کرده‌اند. 
سربازی در ادامه هشدار داد: خرید و فروش این گیاه مهاجم و غیربومی که ریشه‌ و اصالتی از آمریکای جنوبی دارد ممنوع است و مردم با خرید، تکثیر و رها کردن آن در طبیعت موجب آلوده شدن تعداد بیشتری از اکوسیستم های آبی استان نشوند. 
وی اذعان داشت: مقابله با سنبل آبی کار هزینه ‌بر و طولانی مدت است، زیرا بذرهای این گیاه قادر است بین 15 تا 28 سال در خاک زنده بماند.

نسیم گیلان

معاون حفاظت محیط زیست گیلان گفت: سنبل آبی یک گیاه زینتی است که از سال 1390 وارد اکوسیستم‌های آبی استان شده و بهترین شیوه مبارزه با آن روش مکانیکی (جمع‌آوری دستی یا با ماشین) است و شهروندان به محض مشاهده این گیاه آن را از آب خارج و در مکان مناسب در همان محدوده از تالاب دفع نمایند.
استاندار گیلان: ترخیص کالاهای اساسی حتی یک روز نباید معطل بماند
تاکید استاندار بر لزوم عدم معطلی در ترخیص کالاهای اساسی حتی برای یک روز، اولین خبر مهم روز یکشنبه هفته گذشته محسوب می شود . نماینده عالی دولت در گیلان در این خصوص اظهار داشت: ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم که با مواد غذایی، سلامت و مواد اولیه چرخه تولید مرتبط هستند، نباید حتی یک روز هم معطل بماند.
اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از انبار اموال تملیکی گیلان جلوگیری از قاچاق کالا را حمایت عملی از تولید و تحقق شعار سال تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان و اضافه کرد: اموال و کالاهایی که به صورت غیرقانونی وارد استان می‌شوند، در این انبار ضبط و مورد رسیدگی قضایی قرار می‌گیرد.
وی بر لزوم به حداقل رسیدن زمان ورود کالا به انبار و تعیین تکلیف آنها تأکید و خاطرنشان کرد: در طول سال میلیاردها دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود که با ضربه به تولید داخلی، نگرانی هایی را ایجاد می‌کند.
استاندار گیلان بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر مبادی ورودی و خروجی و ارزیابی دقیق کالاها برای جلوگیری از عرضه اقلام قاچاق تأکید و تصریح کرد: باید از همه زمینه ها در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی استفاده شود.

نسیم گیلان

نباید هیچ مجوز شکار برای افراد فاقد صلاحیت در گیلان صادر شود
رئیس کل دادگستری گیلان افزایش نظارت مستمر محیط زیست بر شکار پرندگان مهاجر در گیلان را خواستار شد و گفت: نباید هیچ مجوز شکاری برای افراد فاقد صلاحیت در گیلان صادر شود.
حجت الاسلام حمزه خلیلی روز یکشنبه در جلسه کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل ها و مراتع استان در رشت اظهار داشت: نظارت‌های مستمر و قدرتمندانه محیط زیست بر شکار پرندگان مهاجر در زیستگاه‌های آنان باید افزایش یابد.
وی با اشاره به مشکلات و معضلات صید پرندگان مهاجر و فروش و عرضه آن در بازارهای محلی اشاره کرد و گفت: پیشینیان، پایبند به آدابی برای صید و صیادی بودند ولی امروزه اثری از آن ضوابط و چارچوب‌ها نیست لذا قانون گذار مجبور شده است مهندسی اجتماعی را برای نظم دادن به جامعه در نظر بگیرد.
رئیس کل دادگستری گیلان ادامه داد: متاسفانه هم‌اینک شاهد شکستن این قوانین و انجام صیدهای غیرمجاز و تفریحی هستیم و برخی از پروانه‌ها و مجوزهای شکار، در راستای تامین معاش نبوده و جنبه تفریحی و تجملی پیدا کرده که این امر شرعا حرام می‌باشد.
رئیس شورای قضایی استان در پایان تاکید کرد: نباید هیچ مجوز شکاری برای افراد فاقد صلاحیت و ناآشنا با آداب صید و صیادی توسط نهادهای متولی صادر شود و در صورت بروز تخلف، مدیران و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.
پیش از این فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرده بود تاکنون هیچ پروانه شکاری در گیلان صادر نشد و در صورت برنامه‌ریزی و اعلام سازمان در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

نسیم گیلان

وی با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان به تالاب های گیلان تاکید کرد: شکار پرندگان مهاجر و زمستان گذر و دیگر گونه‌ها همچنان ممنوع است و در صورت بروز تخلف، مجوز شکار سال جاری برای متخلفان صادر نخواهد شد.
گمرک آستارا امسال ‌140 میلیارد تومان کالای قاچاق را کشف کرد
کشف حدود 140 میلیارد تومان کالای قاچاق در گمرک بندرآستارا نیز دیگر خبر مهم روز یکشنبه بود که نماینده اداره کل گمرک آستارا در این خصوص گفت: امسال برای کشف و توقیف کالاهای قاچاق در حوزه صادرات و واردات، 53 فقره پرونده تشکیل شده و ارزش کالاهای مکشوفه 140 میلیارد تومان بوده‌است.
فرهاد صفری در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون53 فقره پرونده کالای مکشوفه و ممنوعه در اداره کل گمرک این شهرستان تشکیل شد که شامل 28 دستگاه خودرو سبک و سنگین عبور موقت، 160 بطری مشروبات الکلی، پارچه قاچاق و نظایر آن بوده است.
وی ادامه داد: پرونده ها برای بررسی های حقوقی و تعیین جزا به اداره های تعزیرات حکومتی و دادگستری آستارا ارجاع شده است و مجرمان و متخلفان اقتصادی به جزای اعمال خود خواهند رسید.
نماینده اداره کل گمرک آستارا به مرتفع شدن برخی مشکلات و موانع در کنترل و نظارت بر کالاهای صادراتی و وارداتی خبر داد و افزود: از همه امکانات نظیر دستگاه های ایکس ری (کاوش الکترونیکی کالا) و سگ های موادیاب برای کنترل و نظارت بر کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی استفاده می کنیم و در حوزه مقابله با قاچاق کالا سهل انگاری صورت نمی گیرد.

نسیم گیلان

در این جلسه سعید میرقربانی سرپرست فرمانداری آستارا نیز بر لزوم توسعه زیرساخت ها و امکانات نظارتی در مرزها و مقابله بی امان با عوامل قاچاق تاکید کرد و همکاری مضاعف دستگاه های مرتبط را در این راستا خواستار شد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: ارز ترجیحی اقتصاد کشور را معتاد کرد
نظر سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص مضرات ارز ترجیحی اولین خبر مهم روز دوشنبه بود که نماینده آستارا با اشاره به ناهمخوانی درآمدها و هزینه ها در کشور گفت: در حال حاضر با اعتیاد اقتصاد به ارز ترجیحی مواجه هستیم که تداوم آن خسارات بیشتری به بار خواهد آورد.
غلامرضا مرحبا اظهار داشت: در حال حاضر مصارف و هزینه‌ها روز به روز بزرگ‌تر و بیشتر می‌شود و از طرف دیگر، درآمدهای کشور به دلایل مختلف تحقق پیدا نمی‌کند. 
وی نتیجه این رویداد را ایجاد و عمیق شدن کسری بودجه عنوان و تصریح کرد: ب همه تصمیم گیران و کارشناسان معتقد هستند که ارز ترجیحی مضر، زیانبار و آسیب زاست و تداوم آن زخم‌های کنونی اقتصاد را عمیق تر خواهد کرد. 
مرحبا گفت: هزینه های جاری کشور در هر ماه حدود 45 هزار میلیارد تومان است و باید از محل مالیات، درآمدهای گمرکی، فروش اموال دولتی و فعالیت هایی مانند فروش اسناد خزانه تامین شود اما در تحقق درآمدها مشکلاتی وجود دارد.
به گفته وی حدود 85 درصد درآمد کشور توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی و زیرمجموعه های آن و بقیه توسط وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های دیگر تامین می‌شود.

نسیم گیلان

مرحبا تصمیم گیری درباره سیاست ارزی کشور در شرایط فعلی اقتصادی و سیاسی را سخت عنوان و خاطرنشان کرد: باید سرنوشت سیاست ارزی کشور یکبار برای همیشه برطرف شود زیرا سیاست ارز ترجیحی همچنان در حال تحلیل بیشتر توان اقتصادی کشور است.
آمار جانباختگان حوادث رانندگی در گیلان 12 درصد کاهش یافت
کاهش 12 درصدی جانباختگان رانندگی در گیلان خبر خوشایند روز دوشنبه بود که فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی به عنوان یکی از اهداف پلیس گفت: جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی در استان طی سالجاری 12 درصد کاهش یافت.
سردار عزیزالله ملکی در مراسم آغاز رزمایش امداد زمستانی نیروی انتظامی گیلان با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان اظهار داشت: 66 درصد از این جانباختگان‌ ناشی از تصادفات در استان، عابران‌ پیاده و موتورسواران هستند.
وی با اشاره به آغاز رزمایش زمستانی یگان‌های امدادی گیلان از روز دوشنبه با بیان اینکه امسال برای اجرای این طرح 50 تیم گشت شامل 196 نفر از ماموران نیروی انتظامی حضور دارند ، افزود: این افراد در گردنه‌های برف‌گیر و محورهای استان حضور می‌یابند و تسهیل در عبور و مرور، کنترل ایمنی وسیله نقلیه، کاهش جانباختگان ناشی از تصادف، کنترل تجهیزات و ایمنی از جمله اهداف پلیس است.
سردار ملکی با اشاره به استقرار و فعالیت تیم‌ها در نقاط برف‌گیر استان برای خدمات‌رسانی به‌موقع به مسافران اظهار داشت: رانندگان تجهیزات ایمنی لازم همچون زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند و پلیس از تردد خودروهای دارای نقص و خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی در محورهای استان جلوگیری می‌کند.
وی بیان کرد: داشتن جایگاه سوخت سیار، نمک‌پاشی و شن‌ریزی نیز از جمله مسائل ضروری است که باید مورد توجه باشد تا شاهد انسداد مسیر و متوقف شدن خودروها در مسیر نباشیم.
سردار ملکی گفت: واحدهای امدادی اورژانس و امدادگران در کنار پاسگاه‌ها و پلیس برای ارائه خدمات بهتر به مسافران مستقر و تجمیع شده اند و در همین راستا شاهد کاهش 12 درصدی جان‌باختگان ناشی از تصادفات در گیلان طی امسال هستیم.

نسیم گیلان

پیروزی و تداوم صدرنشینی ملوان و تساوی شهرداری آستارا
پیروزی ملوان و تداوم صدرنشینی این تیم در رقابت های لیگ دسته اول کشور دیگر خبر مهم روز دوشنبه بود که ملوانان در هفته هفتم این مسابقات در ورزشگاه سردارجنگل رشت به مصاف تیم مس شهربابک رفتند که در نهایت با نتیجه یک بر صفر برابر حریف خود به برتری رسیدند.

نسیم گیلان

ملوانان با این پیروزی با کسب 17 امتیاز همچنان در صدرجدول لیگ دسته اول کشور قرار گرفتند، همچنین تیم شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده گیلان نیز در دیداری همزمان در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم استقلال ملاثانی به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت تا این تیم با 11 امتیاز در رتبه هشتم جدول رده بندی قرار گیرد.
جشن اهدای کتاب در گیلان
جشن اهداء کتاب اولین خبر مهم روز سه شنبه ایرنا بود که به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، این جشن به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار و با همکاری مشترک این اداره کل و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت، با شعار "اهدای کتاب، اهدای دانایی" برگزار شد.
پریسا کرمی افزود: در این طرح ویژه که با هدف ترویج فرهنگ هدیه کتاب و کتابخوانی در پارک شهر رشت برگزار شد، دوستداران کتاب و کتابخوانی با اهدای کتاب های سالم خوانده شده و بدون استفاده خود در محل اجرای طرح، دیگران را در مطالعه این کتاب ها سهیم کردند.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر یک میلیون و 120 هزار جلد کتاب منابع کتابخانه های عمومی استان را تشکیل می دهند ، فضای مجازی را روشن نگهدارنده چراغ کتابخوانی در استان دانست و گفت: امیدواریم در پایان این جشن منابع کتابخانه ای استان شاهد رشد چشمگیری باشد.
10 نخبه قرآنی از گیلان به رقابت های کشوری راه یافتند
راهیابی 20 نخبه قرآنی گیلان به رقابتهای کشوری دیگر خبر مهم روز سه شنبه بود که دبیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از راهیابی این تعداد از نخبگان قرآنی استان به مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقه های سراسری قرآن کریم خبر داد.
حجت الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: این افراد از میان 16 قاری، حافظ، مرتل و موذن گیلانی راه یافته به مرحله نیمه نهایی مسابقه های قرآن کشوری برگزیده شدند که صوت و تصویر راه یافتگان گیلانی به مرحله نیمه نهایی برای داوری به تهران ارسال شد که این افراد برگزیدگان استانی قرآنی کریم گیلان هستند که از بین 150 قاری و حافظ گیلانی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.
علیزاده اظهار داشت: در رشته قرائت تحقیق عاطفه ناصح، رشته دعاخوانی‌ هاجر خورشیدی، رشته ترتیل مهدی عبرتی، رشته حفظ کل امید رضا رحیمی و سوگند رفیع زاده و در رشته حفظ 20 جزء زکیه صابر، رشته تفسیر مهدی ربیعی لاکمه سری، غلامرضا خداداد، مژگان نجفی و نسیم سالاری به مسابقه های سراسری قرآن کریم راه یافتند.

نسیم گیلان

برخورد قاطع با عوامل ورود مواد فاسد و قاچاق به گیلان
دیگر خبر مهم روز سه شنبه، واکنش استاندار در خصوص برخورد قاطع با عوامل ورود مواد فاسد و قاچاق به این استان بود . وی ایجاد اختلال در بازار با ورود کالاهای قاچاق را خیانت به مردم و تولیدکنندگان دانست و بر لزوم برخورد قاطع با عوامل ورود مواد فاسد و قاچاق به استان تأکید کرد.
اسدالله عباسی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز یکی از معضلات کشورمان است که منجر به ایجاد اختلال در فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی و ورود زیان‌های جبران‌ناپذیری به تولیدکنندگان می‌شود. 
وی با تاکید بر ضرورت اقدام منسجم دستگاه‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از قانون‌شکنی گفت: بررسی امور و رسیدگی به پرونده‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.
عباسی دستگاه‌های اداری را موظف به تهیه گزارش تطبیقی نسبت به جلسات گذشته کرد و با تأکید بر تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب و سوخت در استان افزود: میزان تحقق شعار سال جزو شاخص‌های خدمت به مردم است. 

نسیم گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر لزوم شفاف‌سازی از طریق توجه بهسامانه جامع انبارداری و اجرای دستورالعمل ضوابط خرید و فروش کالاهای اساسی تأکید وتصریح کرد: افزایش تجهیزات و امکانات نظارتی در انبارها و گمرک مورد انتظار است. 
نماینده ولی فقیه در گیلان: نباید حرکتی انجام دهیم تا جامعه ملتهب شود
اولین خبر مهم روز چهارشنبه مربوط به برگزاری مراسم نمایش اقتدار بسیجیان گیلان به مناسبت هفته بسیج بود که نماینده ولی فقیه در استان گیلان در این مراسم، ایجاد آرامش در جامعه را برای پیروزی بر نیرنگ های دشمنان لازم دانست و تاکید کرد: با وجود تمامی توطئه های دشمن، نباید امروز حرکتی انجام دهیم که جامعه را ملتهب کند.
آیت الله رسول فلاحتی در رشت اظهار کرد : همه نهضت های الهی و حرکتهای دینی که موفق به تثبیت نهضت خود شدند، در بخش های رهبری ، دین و شریعت الهی و مقاومت و ایستادگی مردم توانستند به این پیروزی دست یابند.

نسیم گیلان

گیلان میزبان هشت هزار و 395 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی بود
سرمایه گذاری صنعتی بیش از 395 میلیارد ریال در گیلان دیگر خبر مهم روز چهارشنبه بود که معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت هزار و 395 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان انجام شد.
سعید اخلاقی در جلسه پایش وضعیت صدور پروانه های های صنعتی در استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه بیش از 124 پروانه بهره برداری صنعتی جدید صادر شد و با وجود فشار اقتصادی و تحریم های ظالمانه و همچنین بحران ویروس کرونا در کشور، استقبال مناسبی برای سرمایه‌گذاری صنعتی و ایجاد واحدهای صنعتی جدید در گیلان صورت گرفته به طوری که طی هشت ماه امسال بیش از هشت هزار و 395 میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در استان انجام و جذب شد.
وی اضافه کرد: با راه اندازی و شروع بکار این واحدهای صنعتی جدید، برای بیش از 2 هزار نفر فرصت اشتغالزایی فراهم شده است.
52 درصد جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند
تحت پوشش قرار گرفتن 52 درصد جمعیت کشور توسط تامین اجتماعی دیگر خبر مهم روز چهارشنبه بود که قائم مقام سازمان تامین اجتماعی کشور با سفر به گیلان این خبر را اعلام و اظهار کرد: 52 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و از خدمات مورد نیاز بهره می برند.
دکتر حبیب الله حسن خانلو عصر روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان افزود: حدود یک میلیون و ٣٠٠ هزار نفر در استن گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و از خدمات این مجموعه بهره می برند.
وی با بیان اینکه مردم از ما انتظار ارائه خدمات مطلوب دارند، اظهار داشت: باید نقش مان ، وظیفه و اولویت ها را درست و خوب تشخیص دهیم و عمل کنیم.
قائم مقام سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: برای جلب اعتماد مردم چاره ای جز توجه ویژه به عدالت نداریم ، این مهم در لفظ آسان بوده اما در فهم و اجرا بسیار سخت است.
به ازای هر یکهزار نفر در کشور 1.7 تخت بستری وجود دارد
معاون درمان تامین اجتماعی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه بخش درمان این سازمان در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، گفت: 15 درصد بخش درمان کشور توسط تامین اجتماعی اداره می شود.
دکتر امیرعباس منوچهری با تاکید بر اینکه وظیفه داریم تا بر اساس قانون با عدالت و بدون چشمداشت و منتی به مردم خدمات ارائه دهیم، افزود: دغدغه اصلی ما در تامین اجتماعی ایفای تعهدات به بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران است.

نسیم گیلان

وی با بیان اینکه سیاست اصلی سازمان در حوزه درمان اصل بر عدالت محوری است، ادامه داد: قابل قبول نیست که در کشور به ازای هر یکهزار نفر جمعیت ١.٧ تخت بستری وجود دارد.
در این مراسم ضمن قدردانی از دکتر رضا قنبرپور مقدم معاون پیشین درمان تامین اجتماعی گیلان دکتر حسین ابراهیمی به عنوان مدیر جدید درمان تامین اجتماعی استان معرفی شد.
انتخاب شهردار جدید بندرانزلی
انتخاب شهردار جدید بندرانزلی دیگر خبر مهم روز چهارشنبه بود که با حکم استاندار گیلان، مهدی خلیلی پس‌ از سه ماه سرپرستی، به عنوان شهردار این شهر ساحلی و بندری معرفی شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در جلسه معارفه شهردار انزلی خدمتگزاری به مردم را فرصتی و مسئولیتی مهم دانست و اظهار داشت: شهرداری مجری برنامه‌های شورا است و این تعامل بین شورا و شهرداری باید مد نظر قرار گیرد.
عباس صابر تاکید کرد: شهرداری ضمن پرداختن به پروژه های بزرگ نباید از خدماتی که به مردم ارائه می دهد غافل بماند. شهرداری انزلی با این همه مزایا باید برای درآمد پایدار برنامه ریزی داشته و از شفافیت و انضباط مالی برخوردار باشد.
وی اضافه کرد: شهردار باید هر سه ماه یکبار به شورا و شورا به مردم گزارش کار ارائه دهد می بایست در انجام این تکالیف قانونی خود کوشا باشید.
معاون عمرانی استاندار گیلان با انتقاد از فقدان انضباط مالی شهرداری ها گفت: این امر موجب شده است توسعه متوازن و عدالت محور در حوزه های مختلف شهری نداشته باشیم که ناشی از عدم توازن در منابع و امکانات است.
ثبت نام حدود 40 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در گیلان
معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به تمدید ثبت نام نهضت ملی مسکن تا پانزدهم آذر ماه جاری گفت: تا کنون حدود 40 هزار نفر برای 19 شهر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.
حسین کشاورز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ساخت 28 هزار واحد مسکونی در استان پیش بینی شده که قرار است زمین های مورد نیاز از این طرح از دستگاههای ذیربط همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی تامین شود .
وی با بیان اینکه شرایط ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن در سراسر کشور یکسان است، اظهار داشت: بعد از بررسی متقاضیان و شناسایی افراد واجد شرایط، پرونده ای برای این افراد تشکیل و با تکمیل فرایند ثبت نام افتتاح حساب برای آنها صورت می گیرد.
معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان اظهار داشت: واجدان شرایطی که در طرح اقدام ملی مسکن قادر به ثبت نام نشدند نیز می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

نسیم گیلان

رانندگان برای تردد در محورهای کوهستانی گیلان به زنجیرچرخ مجهز باشند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش باران و برف در استان گفت: رانندگان برای تردد در راههای استان بویژه محورهای کوهستانی مجهز به زنجیر چرخ باشند.
فریبرز مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در بیشتر محورهای استان بارش باران را داریم، افزود: هم اکنون در برخی ارتفاعات استان همچون اسالم- خلخال و گردنه حیران شاهد بارش برف هستیم که در گردنه حیران به صورت خفیف در جریان است.
نابسامانی قیمت و کمبود کالاهای اساسی در گیلان پذیرفته نیست
استاندار گیلان نابسامانی قیمت و کمبود کالاهای مورد نیاز مردم در استان را غیرقابل پذیرش دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار باید بر زنجیره تولید و عرضه اجناس، نظارتی دقیق شود.
اسدالله عباسی در جلسه مشترک کارگروه های تنظیم بازار و ساماندهی گندم، آرد و نان استان با اشاره به گلایه های مردم از بی سامانی قیمت کالاها در بازار، این گلایه ها را به‌حق دانست و به اعضای کارگروه تأکید کرد که به تناسب شرح وظایف، فعالیت های خود را به درستی انجام دهند.
وی تاکید کرد: انتظار دارم مسئولان در این بخش، کارنامه قابل قبولی داشته باشند تا آسیبی، متوجه مردم نباشد و هر روز شاهد بی‌سامانی قیمت‌ها یا کمبود کالاها نباشیم.
استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تقویت ظرفیت تولید متذکر شد: هرگونه التهاب در بازار، گرانی یا کمبود اقلام مورد نیاز مردم، خط قرمز ستاد تنظیم بازار است.
عباسی تصریح کرد: وجود ضابطه بین تولید تا توزیع و مصرف، امری مهم است و نباید این زنجیره از هم گسسته شود.
وی با اشاره به فعالیتِ سوء ِ واسطه هایی در این زنجیره که هم به تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان زیان وارد می کنند، افزود: در موضوع تنظیم بازار باید دستگاه‌ها در هماهنگی با یکدیگر امور را دنبال کنند و عدم هماهنگی در این خصوص پذیرفته نیست. 
استاندار گیلان تفاهم‌نامه معاون اول رئیس‌جمهوری با بسیج مستضعفان درخصوص نظارت بر بازار را در کنترل و پایش عرضه اجناس و اقلام به مردم اثرگذار دانست و بر اجرای دقیق آن تاکید کرد.

نسیم گیلان

عباسی در ادامه سخنانش با اشاره به پرداخت یارانه گندم از سوی دولت ارائه نان با کیفیت به مردم را موضوعی با اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: بایستی بر کیفیت نانی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، نظارت جدی تری شود.
استاندار گیلان با اشاره به ذخیره مناسب گندم در استان، خواستار گزارش منظم ماهانه از این ذخیره به دبیرخانه ستاد شد و به فرمانداران هم تأکید کرد که جلسه های ستاد تنظیم بازار شهرستان ها را با جدیت و در بازه های زمانی مناسب، در راستای جلب رضایت مردم از عرضه کالاها و قیمت مناسب اجناس تشکیل دهند.
آغاز مسابقات بدمینتون لیگ دسته اول بانوان کشور
آغاز دور رفت مسابقات بدمینتون لیگ بانوان کشور در رشت نیز دیگر خبر مهم روز پنجشنبه بود که در این مسابقات تیم‌های جوانان استارز تهران، آذرخش رباط کریم، صنایع غذایی منحصر گلستان و نماینده گیلان حضور دارند که به صورت دوره‌ای در رشت با هم به رقابت می پردازند.
دور رفت از گروه دوم رقابتهای بدمینتون لیگ دسته اول بانوان کشور به مدت 2 روز به میزبانی هیات بدمینتون استان گیلان و در سالن اختصاصی بدمینتون مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار می‌شود.

نسیم گیلان

رقابتهای بدمینتون لیگ دسته اول بانوان کشور با حضور هشت تیم در 2 گروه برگزار می‌شود که در نهایت 2 تیم برتر هر گروه به مرحله نهایی راه خواهند یافت که دور رفت گروه دوم به میزبانی رشت و دور برگشت این گروه نیز، به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد.
درخواست استاندار گیلان از رئیس جمهوری برای اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام
اما آخرین خبر مهم هفته گذشته نشست مجمع نمایندگان استان‌های شمالی کشور با رئیس جمهوری بود که استاندار گیلان در این نشست از رئیس جمهوری درخواست کرد تا برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اعتبارات لازم به این استان اختصاص یابد.
اسدالله عباسی غروب پنجشنبه پس از برگزاری نشست مجامع نمایندگان استان‌های شمالی با رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح موضوعات مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: در این نشست کلیپی از مشکلات پسماند گیلان به نمایش گذاشته شد و براساس آن از رئیس‌جمهوری درخواست شد دستور رسیدگی برای رفع این معضل به عنوان مهمترین مشکل استان را صادر کند.
وی به توجه آیت الله رئیسی به رفع معضل پسماند استان‌های شمالی اشاره کرد و از ایجاد یک مدیریت مستقل برای حل این مشکل با دستور رئیس‌جمهوری خبر داد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به طرح موضوع تالاب به عنوان دغدغه مشترک مجمع نمایندگان استان و بیان اینکه از رئیس‌جمهوری برای اختصاص اعتبارات موردنیاز درخواست شد، خاطرنشان کرد: باتوجه به سوابق بررسی‌ها توسط وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست، رئیس‌جمهوری دستور بررسی مجدد و تهیه مستندات برای پیگیری مؤثر را صادر کرد.
وی مشکلات منابع طبیعی، آبخیزداری و تنش آبی به عنوان دغدغه روستانشینان و کشاورزان را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست ذکر کرد که رئیس‌جمهوری دستور بررسی این موضوع در شورای مربوطه استان و ارسال نتایج به مرکز برای رسیدگی را صادر کرد.

نسیم گیلان

استاندار گیلان همچنین از دستور آیت‌الله رئیسی برای تشکیل کارگروهی به منظور بررسی وضعیت تولید محصولات کشاورزی در استان خبر داد تا از این طریق مشکلات رسیدگی شود.
وی یادآور شد: مسئله یک‌هزار و 113 واحد راکد و نیمه‌فعال گیلان از تعداد سه هزار واحد صنعتی، گردشگری و کشاورزی استان نیز در این جلسه مطرح و خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم.
عباسی افزود: درخصوص وضعیت سدهای در حال احداث، هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین-رشت و نیز اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین و در ادامه به بندرانزلی و آستارا هم گزارشی ارائه و تأمین منابع اعتباری موردنیاز برای تسریع در روند احداث و تکمیل آنها درخواست شد.
نماینده عالی دولت در گیلان اختصاص اعتبارات لازم برای لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و آب بندان‌ها و نیز ارائه گزارشی از روند اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان را از دیگر مواردی عنوان کرد که در نشست با رئیس‌جمهوری مطرح شده است.
برچسب‌ها رشت اختصاصی ایرنا مشارکت اجتماعی گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/311251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد