نسیم گیلان

آخرين مطالب

برتری نمایندگان گیلان برابر بوشهری ها؛

هفته خوش یمن برای گیلان در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول ورزشي

هفته خوش یمن برای گیلان در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - هفته پنجم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور عصر جمعه در حالی برگزار شد که تیم ملوان به سومین پیروزی متوالی خانگی خود دست یافت و شهرداری آستارا نیز سه امتیاز از بوشهر به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در هفته پنجم این رقابت ها، نمایندگان گیلان برابر نمایندگان بوشهر صف آرایی کردند که در نهایت هر 2 نماینده استان با برتری برابر تیمهای بوشهری به 2 پیروزی شیرین و ارزشمند دست یافتند .
در جریان این مسابقات، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یک بازی خانگی با نتیجه 2 بر یک برابر پارس جنوبی جم به برتری دست یافت و تیم شهرداری بندرآستارا نیز در یک بازی خارج از خانه، برابر شاهین شهرداری دیگر نماینده بوشهر به برتری یک بر صفر رسید.
با توجه به برتری نمایندگان فوتبال گیلان در هفته پنجم ، تیمهای ملوان و شهرداری بندر آستارا به تیمهای صدرنشین و به صدر جدول نزدیکتر شدند اما نمایندگان بوشهر با قبول شکست در این هفته و برابر تیمهای گیلانی، همچنان در انتهای جدول رده بندی قرار گرفتند.
سومین پیروزی متوالی خانگی ملوان
تیم ملوان در هفته پنجم این مسابقات در یک بازی خانگی رو در روی تیم پارس جنوبی جم قرار گرفت که این دیدار همانند 2 بازی قبلی خانگی ملوان به دلیل آماده نبودن ورزشگاه تختی این شهر، در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار شد.
با این وجود ملوان در این مسابقه همانند چهار دیدار قبلی خود، یک بازی زیبا و تماشاگرپسندی را از خود به نمایش گذاشت و با به ثمر رساندن 2 گل و دریافت یک گل، در این دیدار به برتری دست یافت تا سه امتیاز این بازی را به اندوخته‌های خود اضافه کند.
ملوانان در 2 بازی قبلی خانگی خود نیز برابر حریفانش به برتری دست یافته بود و با برتری در این مسابقه، به سومین پیروزی متوالی خانگی خود رسید تا صد در صد بازی‌های خانگی خود را با موفقیت به اتمام برساند.
این در حالی است که برتری این تیم برابر پارس جنوبی جم مشکل تر حاصل شد چون دروازه ملوان در دقیقه87 گشوده شد و تیم پارس جنوبی جم توانست در لحظات پایانی این مسابقه، به گل مساوی دست یابد.
تیم ملوان در وقت‌های تلف شده سراپا هجومی بود و با توجه به این که داور پنج دقیقه وقت اضافه اعلام کرد، تیم ملوان چند موقعیت مناسب گلزنی نیز بدست آورد و حتی یک بار نیز ضربه بازیکنان این تیم به دیرک دروازه اصابت کرد.
اما پس از سپری شدن 2 دقیقه از وقت‌های تلف شده، ملوان به گل دوم و برتری خود دست یافت و سجاد بازگیر که در این مسابقه، بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته و سازنده گل اول تیمش نیز بود، گل دوم ملوان را به ثمر رساند تا با یک پاس گل و یک گل زده، بهترین بازیکن این میدان شود.
گشوده شدن دروازه ملوان پس از 447 دقیقه
یکی از نکات جالب توجه این دیدار، گشوده شدن دروازه ملوان بود که این تیم نیز در نهایت در رقابت های فصل جاری لیگ دسته اول گل دریافت کرد و در هفته پنجم، دروازه‌اش گشوده شد.
ملوانان در چهار بازی قبلی خود، با ارایه یک بازی هجومی و دفاع منطقی ، دروازه خود را بسته نگهداشته بودند اما در این دیدار و در دقیقه 87 ، دروازه این تیم گشوده شد تا پس از 447 دقیقه، این تیم نیز گل دریافت کند.
البته کادر فنی و بازیکنان ملوان روی این گل معترض بودند چون اعتقاد داشتند که بازیکن پارس جنوبی با ضربه دست آن را وارد دروازه کرد اما داور چنین اعتقادی نداشت و گل پارس جنوبی را پذیرفت تا دروازه ملوان نیز در این رقابتها گشوده شود.

نسیم گیلان


سه امتیاز شیرین شهرداری آستارا از بوشهر
تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا دیگر نماینده استان گیلان در هفته پنجم این رقابتها، مقابل تیم شاهین شهرداری دیگر نماینده بوشهر قرار گرفت که در نهایت این تیم نیز با نتیجه یک بر صفر مقابل حریفش به برتری رسید.
شهرداری آستارا که در یک بازی خارج از خانه و در بوشهر رو در روی شاهین شهرداری قرار گرفت، یک بازی حساب شده را از خود به نمایش گذاشت و در نهایت نیز با به ثمر رساندن یک گل، سه امتیاز این بازی را صید کرد.
البته نیمه اول این دیدار با نتیجه مساوی بدون گل پایان یافت اما در نیمه دوم، تیم شهرداری آستارا از موقعیت به دست آمده، استفاده بهتری برد و دروازه میزبان خود را باز کرد تا به یک پیروزی شیرین و خارج از خانه دست یابد.
این تیم با این پیروزی خارج از خانه، وضعیت خود را در جدول رده بندی مطلوب تر کرد و به تیمهای صدرنشین نزدیک تر شد و اگر این تیم بتواند در بازی بعدی خود که در یک دیدار خانگی به میدان می‌رود نیز به پیروزی برسد، به طور حتم به صدر جدول نزدیکتر خواهد شد.
این در حالی است که شهرداری آستارا فصل گذشته و در اولین حضورش در رقابتهای لیگ دسته اول، در پایان دور رفت، عنوان نخست را کسب کرده بود و طرفداران این تیم انتظار دارند که شهرداری آستارا همانند فصل گذشته دور رفت را با موفقیت سپری کند و با تجربه‌ای که فرشاد پیوس سرمربی این تیم دارد، در دور برگشت نیز با کسب نتایج ارزنده یکی از مدعیان برای صعود به رقابتهای لیگ برتر باشد.
به هرحال هفته پنجم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور برای نمایندگان گیلان خوش یمن بود و هر 2 تیم ملوان و شهرداری آستارا در این هفته به برتری رسیده و مقابل حریفان خود به یک پیروزی ارزشمند دست یافتند.
تا پایان هفته پنجم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، ملوان انزلی با کسب 11 امتیاز در مکان سوم جدول رده‌بندی و تیم شهرداری بندر آستارا نیز با کسب 10 امتیاز در رتبه ششم جدول رده‌بندی قرار دارند.
در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، 18 تیم به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت در یک گروه با هم به رقابت می‌پردازند که تیم های ملوان و شهرداری بندر آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.
برچسب‌ها
فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/308535/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

کشف 2 تن شکر قاچاق در رودسر

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

ساخت بیش از 50 واحد مسکونی در صومعه سرا

برنامه ریزی برای توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

50 میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

تو که با عاشقان درد آشنایی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه