نسیم گیلان

آخرين مطالب

راه ناهموار شهرک صنعتی آستارا برای توسعه و تولید اقتصادي

راه ناهموار شهرک صنعتی آستارا برای توسعه و تولید
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - آستارا - شهرک صنعتی بندر مرزی آستارا در منطقه‌ای روستایی ایجاد شده است و صنعتگران و فعالان آن، راه پر پیچ و خم، کم‌عرض و نامناسب را از موانع رونق و توسعه صنایع می‌دانند و دستگاه‌های مرتبط حل این مشکل را خارج از حیطه کار خود اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرک صنعتی آستارا در سال 1387 به مساحت 20 هکتار در روستای کوهپایه ای هودول بخش مرکزی این شهرستان ایجاد شده است و در آن 22 کارخانه و کارگاه نظیر تولید شیرآلات برنجی، پلی اتیلن، سایبان، تزئینات چوبی و دکوراسیون، پوشاک و دستگاه های برش فلزات فعال می کنند و 6 واحد دیگر نیز غیرفعال هستند.
گفته می شود تعدادی از واحدهای صنعتی شهرک، به علت نبود راه مناسب و محدودیت رفت و آمد برخی خودروهای سنگین، تعطیل شده است و بقیه واحدهای فعال نیز به نوعی از نبود راه دسترسی مناسب، در خسران و زیان هستند.
برای رفتن به این شهرک صنعتی باید از سه راهی دهستان ویرمونی بخش مرکزی آستارا و سپس از چند راه فرعی و روستایی گذر کرد و پیچ و خم راه کم عرض، آب گرفته و پر از چاله و دست انداز سبب ایجاد صداهای نامتعارف در خودرو می شود و آسفالت بخش هایی از راه به طور کامل از بین رفته و بخشی از راه نیز خاکی و انباشته از گل و لای است و تناسبی با یک شهرک صنعتی ندارد.
توکل مافی بخشدار مرکزی آستارا می گوید: در سال 1387 که مسئولان وقت قصد تاسیس شهرک صنعتی را داشتند، زمینی مناسب تر از موقعیت فعلی آن نیافته اند و از این رو شهرک با فاصله به نسبت زیاد با مرکز شهرستان و در منطقه ای روستایی بنا شده است.
مشاهده نام شهرک صنعتی آستارا در تابلو راه روستاها و در میان نام چندین روستا، بیانگر قرار گرفتن این مجموعه صنعتی در محیطی تا حدودی نامتناسب با ماهیت آن است و اکنون با مستهلک شدن راه شهرک، مشکل تردد خودروها به خصوص خودرهای سنگین بسیار جدی شده است.

نسیم گیلان


شرکت شهرک های صنعتی: خارج از شهرک هزینه نمی کنیم
معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اذعان به نامناسب بودن راه شهرک صنعتی آستارا و برحق بودن گلایه صنعتگران و فعالان آن گفت: اجازه نداریم در خارج از شهرک صنعتی برای راه هزینه کنیم اما برای زیرساخت ها و تاسیسات داخلی آن از سال 97 تاکنون چند پروژه اجرا کرده ایم.
اجازه نداریم در خارج از شهرک صنعتی برای راه هزینه کنیم اما برای زیرساخت ها و تاسیسات داخلی آن از سال 97 تاکنون 33 پروژه اجرا کرده ایم.
امید کهن مرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا صرف هفت میلیارد ریال در سال 98 و 11 میلیارد ریال در سال 99 و اختصاص اعتباری دیگر در سال جاری برای زیرسازی و آسفالت، جدول کشی، رنگ آمیزی جداول و توسعه زیرساخت های شهرک صنعتی آستارا را از اقدامات و خدمات شرکت شهرک های صنعتی گیلان به آن اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی آستارا در منطقه ای روستایی بنا شده است و توسعه و ترمیم راه آن در حوزه اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قراردارد، گفت: انتظار داریم این بنیاد برای ساخت یا بهسازی راه آن مسیر روستایی، اقدامات لازم و ضروری را انجام دهد.
به گفته وی زیرسازی و آسفالت راه شهرک صنعتی، هم نوعی حمایت از صنعت و صنعتگران منطقه محسوب می شود و هم اهالی روستاهای اطراف نیز از آن راه مناسب استفاده خواهند کرد.
معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک های صنعتی گیلان یادآور شد: در شهرستان املش همین مشکل را داشتیم اما شهرداری با آسفالت کردن بلوار منتهی به شهرک صنعتی، این مشکل را برطرف کرد و شرکت شهرک های صنعتی نیز به شهرداری در این اقدام کمک کرد.
به گفته کهن مرد، بهسازی، تعریض و آسفالت راه شهرک صنعتی آستارا در قالب تفاهم نامه ای با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی استان و بنیاد مسکن و برخی دستگاه های شهرستانی امکان پذیر است و باید در این رابطه جلسه ای با حضور مدیران استانی و محلی برگزار شود.

نسیم گیلان


بنیاد مسکن: راه سازی برای شهرک صنعتی در حیطه کار ما نیست
مسئولان محلی رفت و آمد خودروهای سنگین به شهرک صنعتی را از دلایل تخریب راه آن می دانند و انتظار دارند شهرک صنعتی در تامین هزینه راهسازی مشارکت کند اما ادامه همان راه روستایی بعد از شهرک صنعتی نیز نامناسب است و این در حالی است که خودروی سنگین در آن تردد ندارند.
مهدی گرویان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا هزینه کرد این بنیاد برای راه دسترسی شهرک صنعتی را غیرقابل توجیه دانست و گفت: کار عمرانی و هرگونه هزینه برای بنیاد، باید طبق برنامه و اصول کاری آن باشد.
به شهرک صنعتی آستارا پیشنهاد کردیم یک سوم هزینه زیرسازی و آسفالت راه را پرداخت کند و بقیه را از اعتبارات شهرستان تامین کنیم، اما شهرک از این پیشنهاد استقبال نکرد.
او اظهار داشت که با توجه به گذر ماشیت آلات سنگین باید راه شهرک صنعتی دولایه زیرسازی و آسفالت محکم داشته باشد و این کارهای عمرانی حدود 60 میلیارد ریال هزینه دارد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا افزود: روستاهای مسیر شهرک صنعتی اغلب بعد از آن مجموعه صنعتی استقرار یافته اند و اگر بنیاد مسکن راه شهرک را زیرسازی و آسفالت کند و برای آسفالت بقیه مسیر مرتبط با روستاها اعتبار لازم تامین نشود، روستانشینان گلایه خواهند کرد و این کار را نوعی تبعیض قلمداد خواهند نمود.
بخشدار مرکزی آستارا نیز امتداد راه شهرک صنعتی از سه راهی ویرمونی تا شهرک را حدود هشت کیلومتر اعلام کرد و گفت: کارخانه داران حق دارند از نبود راه مناسب برای شهرک گلایه کنند اما ما برای رفع این مشکل از همه ظرفیت های اداری و مالی شهرستان استفاده می کنیم.
مافی به تلاش مستمر نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار زیرسازی و آسفالت راه شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: در کنار این اقدامات، به شهرک صنعتی آستارا پیشنهاد کردیم یک سوم هزینه زیرسازی و آسفالت راه را پرداخت کند و بقیه را از اعتبارات شهرستان تامین کنیم، اما شهرک از این پیشنهاد استقبال نکرد.

نسیم گیلان


ضرورت رفع موانع تولید از نگاه استاندار و نماینده مردم
با روی کار آمدن دولت سیزدهم توجه به تقویت توان تولید داخلی افزایش یافته است و اسدالله عباسی استاندار گیلان در بازدیدهای خود از مناطق مختلف استان، با اشاره به حمایت دولت از طرح های تولیدی و سرمایه گذاران و ظرورت توجه به تولیدکنندگان، رفع موانع تولید با بهره مندی از ظرفیت های استان را خواستار شده است.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز همواره نامناسب بودن راه دسترسی و کمبود زمین برای ساخت واحدهای جدید را از مشکلات شهرک صنعتی این شهرستان اعلام کرده و حل این مشکل را ضروری دانسته است.
هر چند به نظر می رسد مدیران مرتبط با مشکل راه شهرک صنعتی آستارا هر یک توپ را به میدان دیگری می اندازند، اما بالاخره سر شهرک در میان این همه مسئول، بی کلاه نخواهد ماند و مردم انتظار دارند در سالی که شعار و نام آن، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید داخلی است، مسئولان با همراهی همدیگر سنگ موانع از پیش پای صنعتگران بردارند.
گزارش از عیسی پاشاپور
برچسب‌ها
سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها آستارا آسفالت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرک صنعتی نماینده مجلس شورای اسلامی گیلان اعتبار
پروندهٔ خبری
1400؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/307838/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه