نسیم گیلان

آخرين مطالب

گیلان پرچمدار فوتبال ساحلی کشور ورزشي

گیلان پرچمدار فوتبال ساحلی کشور
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


به گزارش ایرنا، دهمین دوره رقابت های فوتبال ساحلی جام بین قاره ای در دبی امارات با رقابت هشت تیم برتر از قاره های مختلف برگزار شد که در نهایت تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بعنوان یکی از تیم های برتر این رشته در جهان ، مقام نایب قهرمانی را کسب کرد.
این در حالی است که چهار بازیکن گیلانی در ترکیب تیم ملی قرار داشته و می توان گفت که این استان بیشترین نفرات حاضر در تیم ملی فوتبال ساحلی ایران را در اختیار داشت که تیم ملی با درخشش این چهار بازیکن و سایر ملی پوشان، دوباره توانست به دیدار نهایی جام بین قاره ای راه یابد.
تیم ملی ایران که تاکنون سه بار قهرمان رقابت های جام بین قاره ای شده ، در مرحله گروهی دهمین دوره این رقابت ها توانست برابر تیمهای ژاپن و پاراگوئه به برتری برسد و با شکست برابر تیم قدرتمند روسیه، به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله نیمه نهایی صعود کرد که در این مرحله، با نتیجه هفت بر پنج تیم ملی سنگال را شکست داد و به فینال رقابت ها راه یافت و در این مرحله نیز در یک بازی نزدیک، با نتیجه سه بر 2 مغلوب روسیه شد تا مقام نایب قهرمانی را کسب کند.
گیلان مهد فوتبال ساحلی ایران
قربانعلی الماس خاله رئیس هیات فوتبال گیلان روز دوشنبه در این خصوص در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت : محمد احمدزاده کاپیتان گیلانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به همراه حسن عبداللهی، محسن نصرالله زاده و موحد محمدپور بازیکنان گیلانی حاضر در رقابت های جام بین قاره ای بودند.
وی یادآور شد: ساحلی بازان گیلانی تیم ملی به همراه سایر ملی پوشان این تیم در دهمین دوره جام بین قاره‌ای 2021 امارات، درخشیدند و در نهایت توانستند عنوان ارزشمند نایب قهرمانی دهمین دوره جام بین قاره ای را به خود اختصاص دهند.
رئیس هیات فوتبال گیلان افزود: بنیانگذار اصلی فوتبال ساحلی در ایران، گیلان است که این استان طی ادوار گذشته سه نماینده در لیگ برتر فوتبال ساحلی داشت اما به دلیل مشکلات مالی، هم اینک یک تیم در لیگ برتر مردان کشور حضور دارد.
الماس خاله اضافه کرد: با این وجود، بازیکنان گیلانی در سایر تیمهای کشور حضور دارند که این امر ثابت می کند استعدادهای ما در تمام سطوح، چشمگیر و نیروهای مستعد زیادی در فوتبال ساحلی در گیلان وجود دارد.
وی بیان کرد: البته استان گیلان در هر 2 بخش بانوان و آقایان از قطب های برتر فوتبال ساحلی کشور محسوب می شود و علاوه بر داشتن مربیان ارزنده ، بازیکنان مستعدی از گیلان تاکنون در فوتبال ساحلی بانوان و آقایان به کشور معرفی شده و تیمهای گیلانی نیز با توجه به مشکلات فراوان مالی، نتایج ارزنده ای را در لیگ های مختلف کسب کرده اند.
رئیس هیات فوتبال گیلان به عناوین کسب شده تیمهای این استان طی چند سال اخیر در لیگ های کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تیم فوتبال ساحلی بانوان ایمن سنگر نماینده گیلان در مسابقات فوتبال ساحلی بانوان کشور، توانست فصل گذشته با عبور از سد تمام حریفانش در مرحله نهایی این مسابقات، مقام اول را از آن خود کند.
رئیس هیات فوتبال گیلان افزود: همچنین تیم فوتبال ساحلی شاهین خزر رودسر حاضر در رقابت های لیگ برتر مردان کشور ، علاوه بر کسب مقام چهارم جام باشگاه های جهان، فصل گذشته توانست مقام سوم مسابقات لیگ برتر کشور را به خود اختصاص دهد که البته این تیم تاکنون مقام های ارزنده ای را کسب کرده است.

تشکیل اردوی تیمهای ملی فوتبال ساحلی در گیلان
رئیس هیات فوتبال گیلان از تشکیل اردوی تیم ملی در این استان خبر داد و افزود: طی جلساتی با رئیس فدراسیون فوتبال ، قرار شد کمپ تیم ملی فوتبال ساحلی در منطقه آزاد بندرانزلی برپا و دایر شود.
الماس خاله گفت: با وجود سواحل بسیار خوب موجود در گیلان ، یکی از کمپ های تیم ملی در این استان برپا خواهد شد تا اردوهای تیم ملی فوتبال ساحلی در گیلان و در منطقه آزاد بندرانزلی برپا شود.
وی اضافه کرد: به هر حال استان گیلان با داشتن استعدادهای زیاد ، در رده های سنی مختلف در فوتبال ساحلی می درخشند و با توجه به پشتوانه سازی مناسب، هم اینک بازیکنان ارزنده ای از این استان در رده های سنی مختلف حضور دارند و تیمهای سایر استان ها از وجود بازیکنان مستعد گیلانی بهره می برند.
وی به مشکلات مالی تیمهای فوتبال گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود استعدادها و پتانسیل های بسیار زیاد در رشته های فوتبالی، متاسفانه تیمهای این استان با مشکلات مالی مواجه هستند که البته مشکلات مالی مختص تیمهای فوتبال در گیلان نیست و به دلیل عدم داشتن صنایع مادر قدرتمند، تیمهای ورزشی ما به خصوص تیمهای فوتبال با این مشکل دست به گریبان هستند.
الماس خاله بیان کرد: برای کاهش این مشکلات و قدرتمندتر شدن تیمهای فوتبال در بخش های فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال، لازم است مسئولان ارشد گیلان به ورزش و به تیم های فوتبال کمک کنند و از سوی دیگر، اماکن ورزشی در اختیار هیات ها قرار گیرد.
رئیس هیات فوتبال گیلان تصریح کرد: در اختیار قرار دادن اماکن ورزشی به هیات ها، نه تنها موجب کمک مالی به تیمهای مختلف ورزشی است بلکه نگهداری این اماکن ورزشی توسط هیات ها، بهتر انجام می شود و در هر حال این امر در نهایت به سود ورزش گیلان تمام می شود.
گیلان مستعد و توانمند در فوتبال ساحلی
یکی از مربیان باسابقه فوتبال گیلان نیز در خصوص درخشش بازیکنان این استان در تیم ملی فوتبال ساحلی اظهار کرد: گیلان از دیرباز در رشته فوتبال یکی از قطب های برتر کشور بوده و هم اینک نیز این استان در رشته های فوتبالی ( فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی)، یکی از استان های پیشرو در کشور است.
امید هرندی افزود: گیلان به دلیل داشتن ساحل در اکثر شهرهای خود، در رشته های ورزشی ساحلی به خصوص در فوتبال ساحلی، از قدرت و توان بالایی برخودار است.
وی که سال ها به عنوان سرمربی در تیم های گیلانی حضور داشت، بیان کرد: طی سالیان اخیر نیز، مربی و بازیکنان ارزنده ای از استان گیلان در تیم ملی بودند و چهار بازیکن استان به همراه تیم ملی در دهمین دوره رقابت های جام بین قاره ای در امارات حضور یافتند و سرانجام مقام نایب قهرمانی را کسب کردند.
هرندی خاطرنشان کرد: این امر نشان می دهد که فوتبال ساحلی در گیلان از رشد قابل قبولی برخوردار است و بازیکنان مستعد و ارزنده ای در این رشته حضور دارند که با سرمایه گذاری مناسب، می توان استعدادهای بیشتری را از این استان به فوتبال کشور و حتی به فوتبال جهان در رشته فوتبال ساحلی معرفی کرد.
دهمین دوره مسابقات فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای، با حضور هشت تیم از 11 تا 15 آبان‌ ماه 1400 در شهر دبی امارات متحده عربی برگزار شد.
مسابقات فوتبال ساحلی با پنج بازیکن (یک دروازه‌بان) در زمین و هفت بازیکن ذخیره در سه وقت 12 دقیقه‌ای برگزار می‌شود. تعداد تعویض‌ها نامحدود است و مساوی وجود ندارد. به این ترتیب در صورت مساوی در پایان مسابقه، یک وقت اضافه سه دقیقه‌ای برگزار می‌شود و پس از آن، ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص خواهد کرد.

برچسب‌ها وزارت ورزش و جوانان گیلان فوتبال ساحلی

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/307619/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه

کشف 56 خودرو سرقتی در گیلان

ما دو جور بخشنده داریم!

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

«آستاراچای» غنی‌ترین بانک ژنی آبزیان گیلان