نسیم گیلان

آخرين مطالب

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد:

رفع آسیب های متوجه خانواده، مهمترین ماموریت دانشگاه حضرت معصومه(س) است معاونت امور زنان و خانواده

رفع آسیب های متوجه خانواده، مهمترین ماموریت دانشگاه حضرت معصومه(س) است
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - معاون رییس جمهور در دیدار با سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) ازبین بردن آسیب های متوجه خانواده و استحکام هسته اولیه جامعه را از مهمترین ماموریت های این دانشگاه دانست.

معاون رییس جمهور در دیدار با سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) ازبین بردن آسیب های متوجه خانواده و استحکام هسته اولیه جامعه را از مهمترین ماموریت های این دانشگاه دانست. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه حضرت معصومه (س)؛ سرپرست دانشگاه و هیأت همراه با معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در محل آن معاونت دیدار و گفتگو کردند .
خانم دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در این دیدار از اهمیت تقویت دانشگاه های ویژه بانوان سخن گفت و اظهار داشت: دانشگاه های تک جنسیتی ویژه بانوان همواره مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری بوده است و طبق توصیه ایشان، عملکرد و کیفیت دانشگاه های تک جنسیتی باید به گونه ای باشد که به خودی خود مورد انتخاب بانوان قرار گیرند .
وی افزود: مهمترین عاملی که باعث جذب دختران به دانشگاه های ویژه بانوان می شود، پیشرفت علمی و فرهنگی آن دانشگاه است .
خانم دکتر خزعلی از خانواده محور بودن برنامه ریزی ها و فعالیت ها در دانشگاه حضرت معصومه (س) ابراز خرسندی کرد و تاکید کرد: توجه ویژه به خانواده، از بین بردن آسیب های متوجه خانوده و استحکام هسته اولیه جامعه از مهمترین ماموریت های دانشگاه حضرت معصومه(س) است .
وی تشریح کرد: در کشورهای غربی بررسی علمی مسائل مرتبط با خانواده به مطالعات خانواده محدود نمی شود بلکه رشته های علمی و پژوهشی متعددی با محوریت خانواده مانند خانواده و اقتصاد، خانواده و روانشناسی، خانواده و جامعه شناسی و ... مورد توجه قرار گرفته است .
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از سرپرست دانشگاه حضرت معصومه(س) خواست برنامه های جامعی برای کاربردی شدن رشته های موجود و ایجاد رشته های جدید برای حل مشکلات جامعه تدوین کند و اعلام کرد: معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور حمایت های لازم برای پیشرفت دانشگاه در این مسیر را خواهد داشت .
وی تصریح کرد: رشته های کاربردی در زمینه خانواده و کسب و کارهای خانگی و رشته هایی که مهارت های دانشجویان را ارتقا دهد مورد حمایت این معاونت واقع می شود .
خانم دکتر خزعلی معضلات اقتصادی خانواده ها را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد: مشاغل خانگی برای از بین بردن معضلات اقتصادی خانواده با در نظر گرفتن همه جوانب، تبدیل به فرهنگ خانوادگی در کشور بشود .
وی افزود: این مورد اگر به صورت دانش بنیان تحقق یابد ماندگار خواهد بود و به طور پیوسته به روز خواهد شد .
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به زیرساخت های مجازی که در سال های اخیر بوجود آمده است اشاره و توصیه کرد: دانشگاه های ویژه بانوان با استفاده از این امکانات ارتباطی به صورت متحد و مشترک به برنامه ریزی و عملیاتی کردن آن ها در سطح ملی و بین المللی اقدام کنند .
در ادامه این نشست، دکتر صادق‌زاده ریاست دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه شعار دانشگاه «بانوی فرزانه، اعتلای خانواده» است، بر تلاش برای عمل به این شعار تاکید کرد. همچنین به مناسب بودن تعامل دانشگاه های تک جنسیتی با یکدیگر اشاره کرد و این تعامل را عاملی برای کمک به تصمیم‌گیری‌ها معرفی نمود .
وی ضمن اشاره به ماموریت دانشگاه، به لزوم توجه به ظرفیت‌ها و استفاده از آن‌ها برای فایده رسانی به استان و کشور، تاکید داشت .
ریاست دانشگاه حضرت معصومه(س) ضمن امیدواری بر رویکرد مشوقانه وزارت علوم نسبت به این دانشگاه برای ایجاد رشد بهتر، معاونت امور زنان و خانواده را به عنوان مهمترین نهادی که می‌تواند به دانشگاه کمک کند، معرفی کرد .
وی اظهار داشت که در این دانشگاه از سطح توانمندسازی برای اشتغال بانوان تا حمایت از طرح‌های کارآفرینی و اختراعی با ایجاد تفاهم‌نامه‌های بین دانشگاهی برنامه وجود دارد.
وی همچنین به همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) با بسیج سازندگی اشاره داشت .
دکتر صادق‌زاده با اشاره به اینکه در دانشگاه های شهر قم پذیرش دانشجوی رشته هنرهای اسلامی وجود ندارد، یادآور شد که این دانشگاه در سال جاری در رشته های هنر روی پارچه و فرش پذیرش دانشجو خواهد داشت.
وی در ادامه بیان کرد که پیش از ورود دانشجویان رشته فرش، اعضای هیئت علمی این دانشگاه با مسئولان بنیاد برکت همکاری داشته و در کارآفرینی در حیطه فرش در شهرهای مختلف فعال خواهند بود. همچنین ضمن اشاره به قدمت و توانمندی طراحان فرش استان قم، به اعلام آمادگی این طراحان و حتی خیرین برای حمایت از این رشته در دانشگاه اذعان کرد .
دکتر صادق زاده ضمن اشاره به نیاز حمایت مادی و معنوی دانشگاه یادآور شد: این دانشگاه می‌تواند ذیل تفاهم‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده و وزارت علوم فعالیت‌ها و طرح‌هایی را تعریف کند .
در ادامه این نشست، حجت الاسلام آخوندزاده، مسئول نهاد رهبری دانشگاه حضرت معصومه(س) ضمن اشاره به اینکه آمار ازدواج در دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه(س) نسبت به دیگر دانشگاه های استان قم که دوجنسیتی هستند، بیشتر است، اذعان داشت که در این دانشگاه کانون ازدواج تشکیل شده و به کمک فعالان فرهنگی دانشگاه مرجعی مطمئن برای معرفی ازدواج تدارک دیده شده است. همچنین وی اظهار کرد که در بخش کمیته انضباطی این دانشگاه غیر از یک مورد، تمام موارد دیگر نزدیک به صفر است .
حجت الاسلام و المسلمین آخوندزاده، ضمن یادآوری این نکته که در ابتدا دانشگاه به صورت جامع بوده و پذیرش تمام رشته‌ها در آن پیش بینی شده بود، از اینکه در حال حاضر فقط به عنوان دانشگاه علوم انسانی درحال محدود شدن است، گلایه کرده و ابراز امیدواری کرد که دانشگاه مجددا جامع گردد .
دکتر فلاح، عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز در سخنانی تاکید کرد: هدف از تاسیس دانشگاه تنها جدا کردن جنسیت نبوده بلکه هدف اصلی تربیت دانشجویی بوده است که بتواند مادر، همسر، دختر و خواهر باشد و نگاه خانواده محور در این دانشگاه حاکم شود؛ به همین دلیل هیئت علمی‌، رشته های طراحی شده و ساختار و تشکیلات بر همین اساس تشکیل شده است.
ایشان ضمن اشاره به اینکه تلاش شده فقط براساس نیاز بانوان استان و کشور، رشته های تحصیلی تعیین و دانشجو جذب شود و با تاکید بر اهداف کیفی دانشگاه، از محدودیت‌ها و مشکلاتی که برای آن ایجاد شده تا از این اهداف فاصله بگیرد، گلایه کردند.
وی تاکید کرد: متاسفانه دانشجویان دختر در تمام کشور با نگاه اقتصادی تربیت می‌شوند و اشتغال برای آن‌ها مهم می‌شود؛ به همین دلیل پس از خروج از دانشگاه اولویتی برای ازدواج ندارند.
در ادامه دکتر فلاح افزود: ما در دانشگاه ضمن حمایت از ازدواج دختران و همچنین کمک به دانشجویان مادر، ماموریت دانشگاه را خانواده محوری معرفی کرده ایم تا دانشجو حتی در فضای اشتغال به سمت کسب و کارهای خانگی حرکت کند.
در ادامه نیز به مسائلی که برای توسعه رشته‌های مورد نیاز در دانشگاه دارند اشاره کرد و از معاونت امور زنان و خانواده در این راستا حمایت و یاری درخواست کرد .
در ادامه این نشست؛ دکتر حاتمی، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه، ضمن اشاره به اینکه کسانی که به این دانشگاه می‌آیند انتخابشان دانشگاه تک جنسیتی است، افزود که حتی در سطح دنیا نیز ممکن است افرادی تمایل به رفتن به دانشگاه تک جنسیتی داشته باشند و این شرایط باید برای ایشان فراهم باشد .
دکتر حاتمی افزود: بیش از 50درصد از دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند و از استان‌های مختلف به این دانشگاه می‌آیند و این دانشجویان می‌توانند گفتمان و فرهنگ اسلامی-ایرانی را با رشته‌های آکادمیک مددکاری اجتماعی، روانشناسی و ... ترویج کنند .

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/305360/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قطع گاز در رشت

قطعی برق در 5 شهرستان گیلان

مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند

تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی صومعه سرا مستلزم 300 میلیارد تومان اعتبار

بساط کشف حجاب کم کم جمع می‌شود

تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

توقیف 600 سی‌سی قاچاق در لاهیجان

4 شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

بارش باران و طغیان رودخانه 3 جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد

بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد

اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

21 سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند

آزاد راه قزوین به رشت گذرگاهی پرتردد، اما بدون امکانات + فیلم

ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی

آماده باش راهداران رودبار جنوب

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده

محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود

برترین های رده سنی امید معرفی شدند

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

قطعی تلفن روستای سالکویه به لطف سارقان

محدودیت‌های ترافیکی 29 فروردین در رشت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رشد 184 درصدی عبور کالا از مرز آستارا

دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت

افزایش 184 درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال 1402

توقیف خودروهای شوتی با بیش از 23 میلیارد کالای قاچاق در رودبار

سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد

تعطیل شدن یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان رشت

دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان

تقدیر مردم رشت از سپاه پاسداران با اهدای گُل

جهان ذهنی بِرشت

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت اعلام شد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

اعتراض چادرملو به صحنه جنجالی مقابل داماش گیلان

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد