نسیم گیلان

آخرين مطالب

لزوم ارتقای دانش و تربیت کودک/عرصه‌ ابراز وجود به کودکان واگذارشود فرهنگي

لزوم ارتقای دانش و تربیت کودک/عرصه‌ ابراز وجود به کودکان واگذارشود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دیدار با کارکنان و اعضای کانون استان از لزوم فرصت‌سازی بری کودکان و نوجوانان سخن‌گفت و ارتقای دانش و آگاهی‌بخشی به آینده‌سازان را یک ضرورت خواند.
به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ آیت‌الله رسول فلاحتی، این سخنان را به‌مناسبت «هفته ملی کودک» و طی دیدار با کارکنان و اعضای برگزیده کانون استان گیلان اظهار‌داشت و در تبیین این صحبت‌ها افزود: عدم فرصت‌سازی برای ابراز وجود، مهم‌ترین مانع در ظهور و بروز استعدا‌های آینده‌سازان به‌شمار‌می‌رود و لازم‌است در تعامل سازنده دست‌اندرکاران فرهنگی و خانواده‌ها، به این نکته توجه‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت در همین زمینه توضیح‌داد: تقویت ساختار‌های تربیتی خانواده، افزایش تحمل در مواجهه با کودک، ایجاد فرصت برای سخن‌گفتن و هم‌چنین، زیبا و ادبیانه صحبت‌کردن از سوی وی، تاثیری شگرف در آینده کودک دارد.
آیت‌الله رسول فلاحتی اضافه‌کرد: واگذاری عرصه ابراز وجود به کودک، زمینه‌ساز «ریزش عقده‌ها و گشایش دهان‌هاست» و در این میان احترام به اصالت، وفاداری به لهجه محلی و فرهنگ وی نیز در آرامش روانی و موفقیت او نقش‌آفرین است.
او در ادامه به نقش و جایگاه کانون پرورش فکری در کشف و پرورش توان‌مندی‌های کودکان اشاره و اظهار‌کرد: کودکی، بهترین دوران و سرشار از نشاط زندگی است و حضور مربیان با دانش و نقش‌آفرینی آنان، تاثیر‌به‌سزایی در رشد و بالندگی فرزندان دارد.
این کارشناس علوم دینی در تشریح سخنان خود حدیثی از پیامبرگرامی اسلام(ص) را مورد‌توجه قرار‌داد و با تاکید برماندگاری آموزش‌ها در دوران کودکی گفت: آن‌چه در کودک و نوجوان به یاد‌گار‌می‌ماند، گفتار‌ها و روابط اجتماعی است و ارایه بهترین منابع موجود و استفاده از صاحب‌نظران آگاه، نقش ارزنده‌ای در نیل به این هدف‌ایفا‌می‌کند.
وی در این میان دین مبین اسلام را سرشار از ظرافت‌های تربیتی در زمینه اخلاق، رفتار‌های‌فردی و اجتماعی و آموزش‌های بهداشتی و زیست‌محیطی دانست و با بیان‌که واگذاری میدان به کودکان و تقویت شاخصه‌های شخصیتی آنان از توصیه‌های معصومین(ع) است، بر لزوم توجه به این مهم تاکید‌کرد.
آیت‌‌الله فلاحتی ارایه‌ی منابع مطالبی جذاب را نیز یک ضرورت و نیاز اساسی نسل کودک و نوجوان برشمرد و تولید محتوای مناسب و طراحی مخاطب‌پسند را در خلق آثار خواستا‌رشد.
تبریک هفته ملی کودک قدرانی از تلاش‌های مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برای توان‌مند‌سازی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی پایان‌بخش سخنان این شخصیت دینی بود.
سرپرست کانون استان گیلان نیز صحبت‌های خود در این دیدار را با قدردانی از نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر رشت آغاز‌کرد و با اشاره به هفته ملی کودک و اهمیت آن گفت: شعار این ایام«حال خوش‌کودکی، رنگ خوش زندگی» و گویای این واقعیت است که رنگ‌خوش زندگی را درسایه حال خوش کودکان تجربه‌خواهیم‌کرد.
سید‌‌جلیل میرعظیمی در ادامه به رسالت‌های کانون در پرورش حس دینی و انقلابی کودکان، با نگاهی ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام‌معظم‌رهبری(مد‌ظله‌العالی) و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و توان‌مند‌سازی کودکان، پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه آنان و تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی را از اهداف این مجموعه عنوان‌کرد.
وی برهمین اساس از فعالیت‌های مراکز ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی، مراکز فرهنگی هنری فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان با نیاز‌های خاص) صحبت‌کرد و فعالیت‌های مبنتنی بر باور‌های دینی و کتاب‌محور را گامی درجهت تحقق این اهداف خواند.
راه‌اندازی مرکز تخصصی علوم کودک و نوجوان، نگارخانه آفرینش، مرکز تخصصی تولید تئاتر کانون استان، گشایش پایگاه مقاومت سردار شهید‌حاج‌قاسم سلیمانی نیز از دیگر حرکت‌های سازنده کانون گیلان است که در سخنان میر‌عظیمی مورد‌توجه قرار‌گرفت.
او هم‌چنین پیش‌گیری از گسست‌های فرهنگی و آموزشی در روز‌های همه‌گیری ویروس کرونا وراه‌اندازی کارگاه‌های تخصصی و عمومی برخط، فعالیت‌های انجمن‌های تخصصی و ارتباط سازنده با خانواده‌ها را نیز خاطر‌نشان کرد و به ارایه‌ی گزارش آماری در این زمینه‌پرداخت.
موفقیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، به ویژه اعضای این مجموعه در مهرواره و جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی و حرکت‌های سازنده کانون زبان استان نیز از دیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان میر‌عظیمی به آن اشاره‌شد.
قدردانی مجدد از همراهی مسئولان با فعالیت‌های کانون، دیگر‌بخش سخنان این مسئول فرهنگی بود وی با بیان این‌که کودکان تشنه‌ی حقیقتند، خواستار حضور مستمر صاحب‌نظران عرصه دین و دانش در مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان شد.
ادامه‌بخش این‌نشست نیز صحبت‌های مدیر‌کانون زبان گیلان، سرپرست معاونت فرهنگی و کارشناسان کانون پرورش فکری گیلان بود که با «خوانش‌شعر»، «متن‌ادبی» و قرائت «نامه‌ کودکان ایران به کودکان جهان» از سوی اعضای برگزیده این مجموعه و تجلیل و اهدای جایزه نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت به آنان همراه‌شد.
شایان ذکر‌است، این نشست روز چهارشنبه، 21 مهر 1400 و در مصلای امام خمینی (ره) شهر رشت صورت‌گرفت.

نسیم گیلان

نسیم گیلان

نسیم گیلان

نسیم گیلان

نسیم گیلان

نسیم گیلان

نسیم گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/302391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان