نسیم گیلان

آخرين مطالب

گیلان در هفته ای که گذشت سياسي

گیلان در هفته ای که گذشت
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - گیلان در هفته ای که گذشت، شاهد رویدادهایی خبر ساز بود که بهره برداری از چهار پروژه محرومیت زدایی ارتش در فومن با حضور امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تا بازگرداندن پیکر پاک 2 شهید تازه تفحص شده سالهای دفاع مقدس به زادگاهشان از مهم ترین رویدادهای هفته بودند.

در این گزارش با توجه به زمان وقوع رویدادها، به مرور مهمترین عناوین خبری ماحصل تلاش خبرنگاران ایرنای استان از روز شنبه دهم مهرماه می پردازیم.
بارندگی که از دوشنبه ( حدود 10 روز قبل) آغاز شد و پنجشنبه و جمعه گذشته شدت گرفت ، موجب آبگرفتگی در منطقه ای از آستارا شد به طوری که نیروهای امدادی مجبور شدند برای جابه جایی مردم از قایق استفاده کنند.
خبرهای اولیه حاکی از نفوذ آب به 100 واحد مسکونی شهر آستارا در اثر عدم مدیریت رودخانه های عبوری از شهر بود اما پس از آن ، خبر رسید که ساکنان حدود 300 واحد مسکونی منطقه آب گرفته توسط نیروهای امدادی تخلیه شدند.

نسیم گیلان


21 کوهنورد گم شده در گیلان پیدا شدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز همان روز گفت: امدادگران گیلان در یک عملیات جست و جو ،گروه ٢١ نفری کوهنوردان گمشده در محور سیاهکل دیلمان را پیدا کردند.
پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر گم شدن ٢١ کوهنورد شامل 6 مرد و 15 زن عوامل امدادی هلال احمر متشکل از یک تیم امدادی از پایگاه شهید خانی پور و یک تیم از شعبه سیاهکل با یک دستگاه خودروی آمبولانس و خودروی کمک دار به همراه عوامل انتظامی به منطقه اعزام و پس از چندین ساعت عملیات جستجو، هر 21 نفر توسط عوامل امدادی هلال احمر پیدا شدند.

نسیم گیلان


سقوط درخت در رشت نیز یک مصدوم برجا گذاشت
در عین حال سقوط درخت در رشت در شرایط جوی باران و وزش باد شدید ، نیز یک مصدوم برجا گذاشت. رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: سقوط درخت بر روی یک دستگاه خودروی عبوری در بلوار شهید انصاری رشت موجب مصدومیت بانوی سرنشین خودرو شد.

نسیم گیلان


سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در بندرانزلی تجلیل شد
تجلیل از مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران و کادر فنی این تیم در فرمانداری شهرستان انزلی از دیگر رویدادهای یازدهم مهرماه و خبرهای سایت ایرنای گیلان بود.
به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال بانوان توانست در سایه همدلی و اتحاد، تیم اردن و بنگلادش را در رقابت های جام ملت های فوتبال زنان آسیا شکست دهد و به دور بعد این رقابتها صعود کند.
سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در این مراسم گفت: افتخار آفرینی زنان ورزشکار ایرانی در فوتبال نشان داد با اعتماد و حمایت از زنان می توان به دستاوردهای شگفت انگیزی رسید.
مریم ایراندوست خاطر نشان کرد: اگر شرایط لازم برای دختران این سرزمین فراهم شود می توانیم شاهد قهرمانی زنان ورزشکار کشورمان در همه بخش‌های ورزشی باشیم .

نسیم گیلان


اعتبارات مرمت میراث فرهنگی گیلان پاسخگو نیاز استان نیست
همچنین معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه مسجد اسپیه مزگت رضوانشهر به سرعت نیازمند اعتبارات مرمتی است گفت: با توجه به اقلیم استان، اعتبارات اختصاص یافته برای مرمت بناهای تاریخی کافی نیست.
35 پایگاه واکسیناسیون برای دانش‌آموزان رشت اختصاص یافت
مرکز بهداشت شهرستان رشت روز یکشنبه گذشته اعلام کرد 35 پایگاه واکسیناسیون در رشت روز دوشنبه برای تزریق واکسن دانش آموزان متوسطه دوم گروه سنی 15 تا ١٨ در نظر گرفته شده است.

نسیم گیلان


تکواندوکار گیلانی به جایگاه دوم رده‌بندی جهانی صعود کرد
دوازدهم مهر ماه خبری بر خروجی ایرنای گیلان قرار گرفت که افتخاری بر افتخارات ورزشی گیلان افزود.بر اساس تازه ترین رتبه‌بندی مهدی پوررهنما ورزشکار گیلانی در رنکینگ جهانی پاراتکواندو صعود کرد و به رده دوم وزن خود رسید.
رئیس هیات تکواندو استان گیلان به خبرنگار ایرنا گفت:از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، جدیدترین رنکینگ (رتبه بندی) برترین پاراتکواندوکاران جهان در ماه میلادی جاری اعلام شد که مهدی پوررهنما در وزن منهای 75 کیلوگرم با 202/56 امتیاز به رده دوم وزن خود صعود کرد.

نسیم گیلان


سهم گیلان از جهش تولید مسکن 33 هزار واحد است
در هفته ای که گذشت سهم گیلان هم از جهش تولید مسکن در کشور مشخص شد در همین ارتباط استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای رفع مشکلات زیرساختی و موانع میان دستگاهی استان گفت: در تأمین یک میلیون واحد مسکن سالانه، سهم گیلان 33 هزار واحد است.
ارسلان زارع در جلسه شورای مسکن استان به تعیین منابع مالی اجرای قانون جهش تولید مسکن اشاره و اضافه کرد: بانک‌ها و مؤسسه های اعتباری غیربانکی مکلف به اختصاص 20 درصد از تسهیلات پرداختی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن هستند.

نسیم گیلان


20 تور گردشگری از آستارا بازگردانده شد
و اما چهاردهم مهرماه همزمان با تعطیلات مناسبتی و پایان هفته و ورود مسافران به گیلان؛ مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا از بازگردانده شدن 20 تور گردشگری از مبادی ورودی، به علت استمرار شرایط نارنجی کرونا در این شهرستان خبر داد.
مجتبی آب روشن به خبرنگار ایرنا گفت: در10 روز گذشته با هماهنگی دادسرای عمومی و انقلاب و نیروهای انتظامی و هنگ مرزی آستارا از ورود یا حرکت 20 تور گردشگری غیرمجاز شامل17 دستگاه اتوبوس و سه دستگاه مینی بوس در این شهرستان ممانعت شده است.
چهار پروژه محرومیت زدایی ارتش در فومن به بهره برداری رسید

نسیم گیلان


با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 2 طرح توسعه بخش ICU بیمارستان 9 تخته جدید امام حسن مجتبی فومن ، خانه بهداشت و مسجد امام حسین روستای آبرود شهرستان فومن و 10 واحد مسکونی محرومین با اعتبار 20 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
امیر نوذر نعمتی در آیین رسمی بهره برداری از این طرحها با بیان این که در شرایط بحران کرونا طرح سلامت محور در دستور کار ارتش قرار دارد اظهار داشت: برای افتتاح بخش آی سی یو این بیمارستان 13میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که 3 میلیارد تومان برای تجهیزات پزشکی این بخش بوده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: 2 پروژه احداث فضای فیزیکی به مساحت 300 متر جهت استقرار دستگاه سی تی اسکن و استقرار دستگاه ام آر آی در بیمارستان شهرستان فومن با پیشرفت بالای 95 درصد در حال احداث است.
نعمتی با اشاره به اینکه ارتش برای محرومیت زدایی تمام تلاش خود را انجام می دهد افزود:برای افتتاح مرکز بهداشت روستای آبرود و مسجد امام حسین این روستا و بهره برداری از 10 واحد مسکن محرومین در این شهرستان 7میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین نیروی زمینی ارتش و شرکت آب و فاضلاب گیلان

نسیم گیلان


همچنین در راستای اجرای طرح های محرومیت زدایی شهرستان فومن؛ تفاهم نامه همکاری بین نیروی زمینی ارتش و شرکت آب و فاضلاب گیلان منعقد شد.
به منظور اجرای طرح های محرومیت زدایی در شهرستان فومن، تفاهم نامه ای بین سرهنگ ولی رحمانی فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از فرماندهی نیروی زمینی ارتش و سیدمحسن حسینی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان جهت اجرا و تکمیل تاسیسات آبرسانی روستای آبرود منعقد شد.
اعضای هیات رئیسه شورای شهرستان آستارا مشخص شدند
از دفتر آستارا نیز خبر رسید که اعضای هیات رئیسه ششمین دوره شورای اسلامی شهرستان آستارا برای اولین سال فعالیت، با برگزاری انتخابات مشخص شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا سرپرست فرمانداری آستارا روز چهارشنبه پس از پایان انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی این شهر گفت: در این انتخابات یاشین کمالی به عنوان رئیس، میثم الوان پور نائب رئیس، محمد رستگاری مقدم سخنگو، صائب مصادق پور منشی و داریوش کرم زاده به عنوان نماینده شورای اسلامی شهرستان در شورای استان انتخاب شدند. 
٩٣ درصد سرقت ها در صومعه سرا کشف می شود

نسیم گیلان


فرمانده انتظامی صومعه سرا نیز از کشف 93 درصدی سرقت ها در این شهرستان خبر داده وگفته است: در سال جاری دستگیری سارقان در این شهرستان 10درصد افزایش داشته و 93درصد سرقت ها کشف شده است که ناشی از اشراف کامل پلیس بر مخلان اجتماعی می باشد.
حریق انبار شالی در سنگر یک مصدوم برجا گذاشت

نسیم گیلان


این هفته گیلان شاهد چندین حادثه خبر ساز شد که مصدوم شدن یکنفر در حریق انبار شالی سنگر رشت از این دست خبرها بود.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: حریق در انبار برنج در جاده سنگر روستای توسروندان یک مصدوم بر جا گذاشت.
پیکر مطهر 2 شهید تازه تفحص شده در گیلان تشییع شد

نسیم گیلان


در آخرین روز کاری هفته که البته این هفته با شهادت امام رضا(ع) مصادف شده بود، پیکر پاک سیدفاضل مدنی و محمود حسرتی معاف 2 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس پس از گذشت سالها از فراق آنها در میان اشک و ماتم مردم قهرمان پرور و صبور رشت تشییع و پس از آن به زادگاهشان برای خاکسپاری منتقل شد.
توزیع 6 هزار و 100 بسته غذایی در گیلان آغاز شد

نسیم گیلان


همچنین همزمان با روز شهادت امام رضا(ع) معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گیلان از آغاز توزیع 6 هزار و 100 بسته غذایی در بین خانوارهای نیازمند و آسیب دیده از کرونا استان خبر داد.
نخستین برف پاییزی ارتفاعات گیلان را سفیدپوش کرد

نسیم گیلان


بارش نخستین برف پاییزه صبح روز پنجشنبه ارتفاعات مناطق مختلف پره سر و رضوانشهر در غرب استان گیلان را سفید پوش کرد.
بخشدار پره سر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:شاهد بارش برف در ارتفاعات و مراتع پره سر واقع در مناطق منتهی به گردنه الماس و چاله چاله هستیم.
ایرنای گیلان با آمادگی برای تهیه اخبار از رویدادهای استان در هفته آینده آرزومند روزهایی سرشار از اخبار خوش برای مردم استان و کشور است .
برچسب‌ها
خبرگزاری جمهوری اسلامی رشت گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/301204/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد